تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816543837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه اولين سالگرد؛قيصر شعر ايران همچنان بدون مقبره


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در آستانه اولين سالگرد؛قيصر شعر ايران همچنان بدون مقبره
اهواز - خبرگزاري مهر: مزار شاعر گل و گلايه و صبوري، قيصر شعر ايران بعد از گذشت يك سال مزين به سنگ قبري ساده شد در حاليكه پس از خاكسپاري وي در شهرستان گتوند قولهاي مكرري براي ساخت آرامگاه بر مزار وي داده شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، به دنبال درگذشت قيصر امين پور در روز هفتم آبان سال گذشته در تهران، خانواده پدري و مسئولان شهرستان گتوند با پيگيريهاي فراون موفق شدند پيكر وي را براي دفن به زادگاهش منتقل كنند اما آرامگاه او در زادگاهش همچنان بدون مقبره است.

ساخته نشدن مقبره براي اين شاعر نامي عصر حاضر در حاليست كه مقرر شده بود در محل دفن وي آرامگاه و مجتمع فرهنگي با شكوهي ساخته شود تا اين مكان به محلي براي تجمع دوستدران شعر و ادب فارسي تبديل شود.

رئيس شوراي شهر شهرستان گتوند در خصوص ساخته نشدن يك مقبره در حد شان قيصر امين پور در گتوند به خبرنگار مهر گفت: در مراسم خاكسپاري زنده ياد قيصر امين پور، مديركل ارشاد اسلامي خوزستان در سخناني قول ساخت يك مجتمع فرهنگي باشكوه شامل نماد، كتابخانه و تفريحگاه در محل دفن اين شاعر را به مردم شهرستان گتوند داد و اعلام كرد كه اين پروژه در مراسم چهلمين روز درگذشت وي آغاز مي شود ولي تاكنون اين كار اتفاق نيفتاده است و تنها به علت فرا رسيدن اولين سالگرد قيصرامين پور، اداره كل ارشاد خوزستان براي جلوگيري از زير سئوال رفتن در مراسم اولين سالگرد وي يك سنگ قبر تهيه و در محل دفن قيصر نصب كرد.

سليمان اسكندري خاطرنشان كرد: قبل از فوت امين پور، يك قطعه زمين 700 متري را در يكي از بهترين نقاط شهر براي ساخت فرهنگسرا در اختيار اداره ارشاد قرار داديم ولي اكنون مشاهده مي شود اداره كل ارشاد خوزستان قصد دارد اين زمين را براي ساخت مجتمع فرهنگي قيصر امين پور اختصاص دهد در حاليكه محل دفن مرحوم امين پور فاز دوم پارك گلستان است و اين مجتمع بايد آنجا ساخته شود نه در مكاني كه پيش از اين براي توسعه و عمران شهر اختصاص يافته بود.

اعتبارات شهرستان گتوند براي ساخت مقبره بر مزار قيصر كافي نيست

وي افزود: شهرستان گتوند آنقدر اعتبارات مالي در اختيار ندارد كه چنين مجتمعي را براي اين شاعر بزرگ ايران زمين بسازد و اگر اداره كل ارشاد خوزستان اعلام كند، توانايي ساخت چنين مكاني را ندارد ما از خيرين و دوستداران قيصر و ساير دستگاه هاي دولتي استان كمك مي گيريم و اين مكان را مي سازيم.

اما مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در پاسخ به سئوالات مهر در اين خصوص گفت: متاسفانه احساس مي كنم مسئولان شهر گتوند چندان آشنايي با مراحل ساخت و احداث يك مجتمع فرهنگي ندارند در حاليكه ساخت چنين مكاني آن هم با شرايط و مشخصات منحصر به فردي كه ما براي ساخت آن انديشيده ايم زمان مي برد و اگر ما قصد داشتيم يك پروژه معمولي در اين خصوص بسازيم كه همان روز چهلم در گذشت اين شاعر فقيد اين كار را آغاز مي كرديم ولي در اداره كل ارشاد خوزستان تصميم گرفته شد، يك كار بزرگ براي اين شاعر بزرگ انجام شود.

قصد انجام يك كار بزرگ براي قيصر امين پور را داريم

حجت الاسلام عباس بسي خواسته با اشاره به اينكه مدت 9 ماه به صورت كاملا جدي روي طرح ساخت مجتمع فرهنگي قيصر امين پور در محل دفن وي در پارك گلستان كار شده است، اظهار داشت: از همان روز خاكسپاري قيصر امين پور كار خود را براي ساخت مجتمعي شايسته و در خور شان اين شاعر آغاز كرديم و در اين زمينه با اساتيد بزرگي از جمله مهندس ميرحسين موسوي، احمدرضا درويش كارگردان سينما و حسين خسروجردي گرافيست بزرگ كشور مشورت كرديم و در نهايت قرار شد آقاي خسروجردي طراحي آرامگاه قيصر را برعهده بگيرد و وي نيز طرح اوليه اين كار را آماده كرده است.

وي ادامه داد: اين طرح زيبا و منحصر به فرد است و به علت برخورداري از پيچيدگي هاي فراوان هنور به مرحله اجرا نرسيده است و متخصصين امر در حال مطالعه در خصوص چگونكي ساخت آن هستند ولي اين قول را به همه دوستداران قيصر مي دهم كه نهايتا تا دو ماه ديگر كلنگ ساخت اين مجتمع فرهنگي با مراسم خاصي به زمين زده شود.

بسي خواسته تاكيد كرد: از همه مسئولان شهر گتوند انتظار دارم به جاي پرداختن به مسائل حاشيه ساز، شرايط آغاز به كار اين پروژه ملي كه علاوه بر زيبايي بخشيدن به چهره شهرستان گتوند باعث جذب گردشگر و دوستداران شعر و ادب به شهر مي شود را براي اين اداره كل فراهم نمايند زيرا ما بر وعده اي كه به مردم شهرستان گتوند داده ايم ثابت قدم مانده ايم.

ساختن مقبره اي براي قيصر در زادگاهش انتظار چندان بزرگي براي جامعه فرهنگ دوستان و ادب دوستان كشور نيست و اين ذهنيت را در بين دوستداران وي ايجاد مي كند كه اگر آرامگاه وي در تهران بود تاكنون دوستداران وي جايگاهي زيبا را براي او طراحي مي كردند و اين نكته اي است كه نبايد از چشم مسئولان شهرستان گتوند پنهان بماند.

قيصر امين پور هفتم آبانماه سال گذشته در تهران درگذشت و روز نهم آبان به اصرار مسئولان گتوند كه زادگاه امين پور است در آن شهرستان به خاك سپرده شد.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن