تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816391575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانك مركزي اعلام كرد موجودي حساب ذخيره ارزي 25 ميليارد دلار است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بانك مركزي اعلام كرد موجودي حساب ذخيره ارزي 25 ميليارد دلار است
گروه اقتصادي؛ موجودي حساب ذخيره ارزي با توجه به درآمد 200 ميليارد دلاري حاصل از فروش نفت دولت نهم به 25 ميليارد دلار رسيد. موجودي حساب ذخيره ارزي كه چالش جديدي را بين دولت و تحليلگران اقتصادي به وجود آورده بهانه يي شد تا رئيس كل بانك مركزي و وزير اقتصاد براي پاسخگويي به نمايندگان به مجلس هشتم فراخوانده شده و سكوت طولاني دولت نهم شكسته شود. حسيني و بهمني در حالي به مجلس احضار شدند و آماري از موجودي حساب ذخيره ارزي و درآمد شش ماهه دولت از فروش بشكه هاي نفت ارائه كردند كه رئيس جمهوري موجودي اين حساب را محرمانه دانسته و به رغم پافشاري كارشناسان اقتصادي آمار شفافي را اعلام نكرده، اما موجودي اين حساب كه براي دوران بحران ديده شد در حالي 25 ميليارد دلار اعلام مي شود كه بيژن زنگنه وزير سابق نفت و محمدباقر نوبخت معتقدند موجودي حساب بايد بيش از 80 ميليارد دلار باشد. با اين حال وزير امور اقتصادي و دارايي كه در كميسيون اقتصادي مجلس حضور يافته بود وضعيت حساب ذخيره ارزي را «مناسب» ارزيابي كرد و با ارائه گزارشي ميزان درآمد ارزي كشور در نيمه اول سال جاري را حدود 60 ميليارد دلار اعلام كرد.

نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به نشست نمايندگان با وزير اقتصاد گفت؛ اين جلسه به منظور پاسخ وزير امور اقتصادي و دارايي به سوالات نمايندگان مجلس در خصوص درآمدهاي ارزي كشور، مصارف ارزي دولت در برنامه چهارم و استفاده از منابع حساب ذخيره ارزي برگزار شد. پيمان فروزش با بيان اينكه وزير امور اقتصادي و دارايي ميزان درآمدها، تعهدات و وضعيت حساب ذخيره ارزي را براي نمايندگان كميسيون اقتصادي تشريح كرد، افزود؛ سيدشمس الدين حسيني مطرح كرد دولت تا چه اندازه مي تواند از درآمدهاي ارزي براي مصارف عمراني و هزينه يي استفاده كند. وي همچنين اظهار كرد؛ وزير اقتصاد در اين جلسه وضعيت حساب ذخيره ارزي را «مناسب» اعلام و مطرح كرد كه نگراني در خصوص اين حساب وجود ندارد. به گفته فروزش، وزير اقتصاد در اين جلسه ميزان درآمد ارزي كشور در نيمه اول سال جاري را حدود 60 ميليارد دلار اعلام كرد. در همين حال نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس نيز ضمن اشاره به حضور مديركل بانك مركزي و معاونت ارزي بانك مركزي در كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت؛ طبق اعلام معاون ارزي رئيس كل بانك مركزي موجودي حساب ذخيره ارزي 25 ميليارد دلار است. اصغر گرانمايه پور نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصريح كرد؛ در اين جلسه رئيس كل بانك مركزي گزارش مفصلي از وضعيت بحران اقتصادي به وجود آمده در امريكا و آثار ناشي از آن بر اقتصاد كشورمان ارائه كردند. همچنين راعي معاون ارزي رئيس كل بانك مركزي نيز گزارشي از آخرين وضعيت حساب ذخيره ارزي از ابعاد مختلف آن ارائه كرد كه براساس آن در حال حاضر موجودي حساب ذخيره ارزي 25 ميليارد دلار است. گرانمايه پور به فارس اظهار كرد؛ اگر بر اثر بحران مالي به وجود آمده، در دنيا قيمت نفت پايين نيامده بود قطعاً اين رقم، رقم خوبي بود و براي اقتصاد كشور مفيد بود، اما با كاهش قيمت نفت از 120 به زير 60 دلار، درآمد ارزي كشور نيز كاهش پيدا كرده است. عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه در حال حاضر بيشتر درآمد كشور ما وابسته به قيمت نفت است، تصريح كرد؛ شايسته است مسوولان كاري كنند كه درآمدهاي كشور به نفت وابسته نباشد يا با توليد و تقويت صادرات غيرنفتي كاري كنند كه اين وابستگي كاهش پيدا كند.

پرداخت شش هزار ميليارد تومان اعتبار ارزي

به بانك ها

فروزش افزود؛همچنين محمود بهمني ضمن ارائه گزارشي از وضعيت بانك هاي جهاني، شرايط بحران امريكا و تاثير آن بر اقتصاد ايران، وضعيت بانكداري كشور و سياست ها و برنامه هاي جديد بانك مركزي گفت چون اقتصاد ايران به اقتصاد كشورهايي كه دچار بحران مالي شده اند،وابستگي ندارد،دچار صدمات و خسارت هاي ناشي از بحران مالي اين كشورها نخواهد شد.رئيس كل بانك مركزي در اين جلسه صحبت هايي نيز در حوزه بانكداري داخلي مطرح و عنوان كرد كه سيستم بانكداري كشور بايد اصلاح شود.

وي ادامه داد؛ بهمني بر نظارت بر پرداخت اعتبارات بانكي بر اعتبارسنجي و ايجاد سيستم اعتبارسنجي مشتريان و اعتبارات پرداخت شده بانكي تاكيد كرد وگفت كه منابع پرداختي بانك ها بايد در جهت توليد هزينه شود. نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس بيان كرد؛ بهمني عنوان كرد براي افزايش سرمايه بانك ها اقداماتي انجام شده و شش هزار ميليارد تومان اعتبار ارزي براي سرمايه در گردش و ارائه تسهيلات به توليد كنندگان در اختيار بانك ها قرار خواهد گرفت.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن