تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي شش ماه اول سال سهم سايپا از بازار خودروي ايران به 51 درصد رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طي شش ماه اول سال سهم سايپا از بازار خودروي ايران به 51 درصد رسيد
خبرگزاري فارس: سهم گروه خودروسازي سايپا از بازار خودروي ايران طي شش ماه اول سال به 5/51 درصد رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سايپا، با وجود تحريم هايي كه بخش اقتصادي كشور را تحت الشعاع قرار داده، در صنعت خودروي كشور نه تنها خللي در توليد ايجاد نشده است بلكه باعث شد تا مهندسان و متخصصان ايراني در اين زمينه پيشرو شده و بيش از پيش برتري خود را نسبت به ساير خودروسازها نشان دهند.
در اين ميان تصور همگان بر آن بود كه با تحريم هاي اقتصادي كه بر ايران تحميل مي شود صنعت خودروي كشور براي ساخت خودروهاي داخلي و حتي خودروهاي مونتاژي (ckd) كه درصد بالايي از قطعات آنها از خارج كشور تامين مي شود با مشكل روبرو شده و دو خودروساز بزرگ كشور براي ادامه حيات در بازار مجبور به افزايش قيمت، كاهش كيفيت و در نهايت توقف برخي از خطوط توليد خود شوند.
اما گروه خودروسازي سايپا ثابت كرد كه نه تحريم اقتصادي و نه برخي موانع داخلي نمي تواند سد راه اين خودروساز بزرگ شود به طوري كه طبق آمار سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، بازار خودروي كشور با رشدي 4 درصدي در توليد خودرو در سال جاري مواجه بوده و سهم سايپا از توليد و حضور در بازار 6/54 درصد بوده است.
در شش ماهه ابتداي سال 87 در گروه خودروسازي سايپا ميزان توليد انوع سواري و وانت معادل 289 هزار دستگاه بوده كه در مقايسه با توليد در مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است. همچنين در اين مدت سهم بازار خودرو در گروه خودروسازي سايپا 5/51 درصد است كه نسبت به سال 86 بيش از 3 درصد رشد داشته است.
رشد توليد در گروه خودروسازي سايپا در هفت ماهه سال 87 در مجموع توليدات گروه 8/14 درصد بوده كه سهم توليدات شركت سايپا 3/7 درصد رشد، جمع توليدات شركت پارس خودرو 4/21 درصد رشد، جمع توليدات شركت زامياد 5/19 درصد رشد و جمع توليدات شركت سايپا ديزل به 5 برابر توليد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسيده است. گروه خودروسازي سايپا در توليد انواع پرايد 8/11 درصد رشد، رونيز 79 درصد رشد، ريو 9/39 درصد رشد و ماكسيما 6/2 درصد رشد داشته است.
نكته حائز اهميت در توليدات گروه خودروسازي سايپا توليد 5/3 برابري تندر 90 با وجود مشكلات تامين و كمبود قطعات اين خودرو از سوي شركت رنو فرانسه است.
جداي از بحث توليد كه نقش بسزايي در ادامه حيات شركت صنعتي همچون سايپا دارد رضايت مشتريان از توليدات و خدمات پس از فروش نيز نقشي حياتي را در صنعت كشور به خصوص خودروسازي ايفا مي كند بنابراين گروه سايپا رشد توليد و حضور در بازار خودرو را به تعديل شاخص هاي كيفيت و رضايت مشتريان ترجيح نداده است.
براساس آمار اعلامي از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران سطح كيفي محصولات گروه خودروسازي سايپا از ابتداي سال جاري تاكنون نسبت به سال گذشته با افزايش چشميگيري روبرو بوده است و طبق جدول ميانگين نمرات منفي خودروهاي توليد داخلي در شهريور ماه امسال سطح كيفي نهايي محصول خودروي ماكسيما، ريو، تندر 90 و پرايد در سطح خيلي خوب و قابل قبول قرار داشته و نمره منفي تمامي محصولات سايپا با كاهش محسوسي همراه بوده است.
سهم خودروهاي تجاري گروه سايپا نيز در ارتقاي سطح محصولات سايپا بي تاثير نيست چرا كه تمامي كاميون هاي توليدي در سايپا در سطح خيلي خوب قرار دارند .
شايد بتوان دستاوردهايي چون رضايت مطلق 85 درصدي مشتريان از خودروهاي تحويلي و كيفيت خدمات پس از فروش با ارزش ترين شركت حاضر در بورس، رتبه اول خدمات پس از فروش، بالاترين نرخ رشد توليد بين خودروسازان كشور، حضور سه ساله و مستمر در بين شركت هاي متعالي و عنوان صادر كننده نمونه براي گروه سايپا در شش ماهه اول امسال را گواهي براين مدعا دانست.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن