تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821262815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تناقض گويى مسئولان درخصوص بودجه درمان معتادان


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: تناقض گويى مسئولان درخصوص بودجه درمان معتادان
گروه اجتماعي- در پى جلوگيرى از قاچاق مواد مخدر به كشور و عبور آن به ساير كشورها، مقابله با عرضه مواد مخدر در داخل كشور اجراى برنامه‌هاى فراگير كاهش تقاضا، درمان و كاهش آسيب، روز گذشته سمينار بين‌المللى كاهش آسيب در آسياى ميانه و خاورميانه در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور سردار احمدى مقدم افتتاح شد. در اين سمينار، دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاكيد بر اينكه معتادان كشور در صورت مراجعه به مراكز درمانى مجرم تلقى نمى‌شوند، از افزايش 60 درصدى بودجه‌هاى مربوط به كاهش تقاضا، درمان و كاهش آسيب معتادان كشور در دو سال گذشته خبر داد. او گفت: در دو سال گذشته با هزينه 600 ميليون دلار در مناطق مرزي، اقدامات اساسى براى جلوگيرى از ورود مواد مخدر انجام شده و يا در حال انجام است كه از جمله آن مى‌توان به ايجاد و حفر كانال به طول 628 كيلومتر، احداث ديوار بتونى به طول 44 كيلومتر، ايجاد خاكريز به طول 700 كيلومتر، نصب سيم خاردار به طول 40 كيلومتر و كشيدن 360 كيلومتر جاده مرزى و در دسترس اشاره كرد. احمدى‌مقدم در ادامه با بيان اينكه از سوى ديگر جوانى جمعيت كشور، اقتضا مى‌كرد تا برنامه‌هاى پيشگيري، كاهش تقاضا و آسيب مواد مخدر همزمان با كاهش عرضه پيگيرى شده و بودجه‌هاى مناسب براى اجراى آن‌ها در نظر گرفته شود، اظهار كرد: در همين راستا در طى دو سال گذشته بودجه‌هاى مربوط به كاهش تقاضا، درمان و كاهش آسيب 60 درصد افزايش يافت. وى ادامه داد: از جمله مهم‌ترين نكات مطرح و مورد توجه در روند درمان معتادان و پيشبرد برنامه‌هاى كاهش آسيب، ايجاد مراكز درمانى و تسهيل در دسترسى و استفاده از امكانات درمانى توسط معتادان به طورى كه بتواند در توسعه كمى‌و كيفى درمان آن‌ها موثر باشد، است كه در همين چارچوب، علاوه بر افزايش تعداد مراكز درمانى در دسترس مانند دى آى سى و OUTREACH نسبت به ايجاد مراكز سيار كاهش آسيب نيز اقدام شده است. او با اعلام اينكه در نتيجه اين اقدامات 576 هزار و 269 نفر از معتادان در سال گذشته تحت برنامه‌هاى درمانى كاهش آسيب قرار گرفتند.

وزير رفاه : پولى نداريم

اين در حالى است كه مهر گزارش داد وزير رفاه در حاشيه اين سمينار در جمع خبرنگاران اذعان كرده كه بيمه درمانى معتادان كشور به دليل نداشتن اعتبار لازم قابل اجرا نيست. عبدالرضا مصرى افزود: خدمات ترك اعتياد با بيمه‌ها نيست چون بسيارى از كارشناسان معتقدند اعتياد يك امر خودخواسته است و به تصميم فرد معتاد برمى‌گردد. او گفت: اگر قرار باشد، امكانات ترك اعتياد بيمه‌اى اجرا شود، بودجه خيلى زيادى مى‌برد به طورى كه براساس پيش‌بينى‌ها بودجه موردنياز براى درمان جامعه يك ميليون نفرى از معتادان با متادون دست‌كم 500 ميليارد تومان است كه در حال حاضر اين اعتبار را نداريم.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن