تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815270113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكست تحريم هاي اقتصادي امريكا در قبال ايران


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: شكست تحريم هاي اقتصادي امريكا در قبال ايران
عملكرد گروه خودروسازي سايپا طي سال هاي اخير نشان مي دهد تحريم هاي اقتصادي امريكا بر ضد ايران نه تنها خللي در توليد اين شركت ايجاد نكرده، بلكه باعث شده مهندسان و متخصصان ايراني در اين زمينه پيشرو شده و بيش از پيش برتري خود را نسبت به ساير خودروسازان نشان دهند.
به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از ستاد خبري گروه سايپا، دولت امريكا به زعم خود و با اثر بخشي تحريم هاي اقتصادي ايران هرگونه داد و ستد و ارتباط اقتصادي با دولت ايران را قطع و اعلام كرد: اگر هر كشوري در ايران سرمايه گذاري كند، از داد و ستد با دولت امريكا محروم شده ، جريمه و مجازات خواهد شد. اما آنچه مسلم است اكنون و بعد از گذشت چند سال از آغاز تحريم ايران توسط آمريكا اين كشور به هيچ يك از اهداف خود دست نيافته است.
در اين ميان تصور همگان بر آن بود كه با تحريم هاي اقتصادي كه بر ايران تحميل مي شود صنعت خودروي كشور براي ساخت خودروهاي داخلي و حتي خودروهاي مونتاژي كه درصد بالايي از قطعات آنها از خارج تامين مي شود با مشكل روبرو شده و دو خودروساز بزرگ كشور براي ادامه حيات دربازار مجبور به افزايش قيمت، كاهش كيفيت و در نهايت توقف برخي از خطوط توليد خود شوند.
اما گروه خودروسازي سايپا ثابت كرد نه تحريم اقتصادي و نه برخي موانع داخلي نمي تواند سد راه اين خودروساز بزرگ شود، به طوري كه براساس آمار سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، بازار خودروي كشور با رشدي چهار درصدي در توليد خودرو در سال جاري مواجه بوده و سهم سايپا از توليد و حضور در بازار 6/54 درصد بوده است.
در شش ماهه ابتداي سال 87 در گروه خودروسازي سايپا ميزان توليد انواع سواري و وانت معادل 289 هزار دستگاه بوده كه در مقايسه با توليد در مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد
داشته است. همچنين در اين مدت سهم بازار خودرو در گروه خودروسازي سايپا 5/51 درصد است كه نسبت به سال 86 بيش از سه درصد رشد داشته است.
رشد توليد در گروه خودروسازي سايپا در هفت ماهه سال 87 در مجموع توليدات گروه 8/14درصد بوده است.
نكته حائز اهميت در توليدات گروه خودروسازي سايپا توليد 5/3 برابري تندر 90 با وجود مشكلات تامين و كمبود قطعات اين خودرو از سوي شركت رنو فرانسه است.
براساس آمار شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران سطح كيفي محصولات گروه خودرو-سازي سايپا از ابتداي سال جاري تاكنون نسبت به سال گذشته با افزايش چشمگيري روبرو بوده و طبق جدول ميانگين نمرات منفي خودروهاي داخلي در شهريور ماه امسال كاهش محسوسي داشته است.
سهم خودروهاي تجاري گروه سايپا نيز در ارتقا سطح محصولات سايپا بي تاثير نيست، چرا كه تمام كاميون هاي توليدي در سايپا در سطح خيلي خوب قرار دارند.
رضايت 85 درصدي مشتريان سايپا از خودروهاي توليدي، كيفيت مطلوب خدمات پس از فروش ، با ارزش ترين شركت حاضر در بورس، بالاترين نرخ رشد توليد بين خودروسازان كشور، كسب عنوان صادركننده نمونه و موفقيتهاي ديگر اين شركت، گواه شكست سياست تحريم اقتصادي
امريكا بر ضد صنايع ايران است.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن