تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816940691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمله هلي كوپترهاي امريكا به سوريه؛ 8 نظامي سوري كشته شدند؛سوريه كاردار امريكا را احضار كرد/فاكس نيوز:احتمال دارد امريكا حملات ديگري در خاك سوريه انجام بدهد/الجزيره :هدف امريكا، تذكر به مقامات دمشق بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حمله هلي كوپترهاي امريكا به سوريه؛ 8 نظامي سوري كشته شدند؛سوريه كاردار امريكا را احضار كرد/فاكس نيوز:احتمال دارد امريكا حملات ديگري در خاك سوريه انجام بدهد/الجزيره :هدف امريكا، تذكر به مقامات دمشق بود
خبرگزاري انتخاب : شاهدان در اين منطقه اعلام كردند سربازان حاضر در اين هلي‌كوپترها پس از فرود در خاك سوريه به سوي اين غيرنظاميان آتش گشودند كه براثر آن يك مرد سوري به همراه چهار فرزندش و يك كارگر و يك غيرنظامي ديگر به همراه همسرش كشته شدند و تعدادي نيز زخمي شدند.


در پي حمله هلي كوپترهاي آمريكايي به خاك سوريه وزارت امور خارجه اين كشور كاردار سفارت آمريكا در دمشق را فرا خواند.

به گزارش خبرگزاري سوريه (سانا) به دنبال حمله هلي كوپترهاي آمريكايي به يك ساختمان مسكوني در منطقه بوكمال واقع در مرز عراق و سوريه دست كم هشت غيرنظامي سوري كشته شدند.

شاهدان در اين منطقه اعلام كردند سربازان حاضر در اين هلي‌كوپترها پس از فرود در خاك سوريه به سوي اين غيرنظاميان آتش گشودند كه براثر آن يك مرد سوري به همراه چهار فرزندش و يك كارگر و يك غيرنظامي ديگر به همراه همسرش كشته شدند و تعدادي نيز زخمي شدند.

وزارت امور خارجه سوريه در پي اين اقدام كاردار سفارت آمريكا در دمشق را فراخواند و اين اقدام تجاوز گرانه را محكوم كرد.

معاون وزير امور خارجه سوريه دولت آمريكا را مسوول كامل اين حمله دانست و هم چنين كاردار سفارت عراق در دمشق را نيز به وزارت خارجه سوريه فرا خواند.

مقامات نظامي آمريكا نيز در پي اين حمله اعلام كردند كه تحقيقات در خصوص علل وقوع آن را آغاز خواهند كرد.

سخنگوي نيروهاي آمريكايي در عراق تاكيد كرد: دولت آمريكا به زودي تحقيقات را در اين خصوص آغاز خواهد كرد. ما حرفي براي گفتن نداريم.

يك مقام آگاه در وزارت امور خارجه سوريه نيز گفت: دولت دمشق از دولت عراق خواسته تا ضمن احساس مسووليت نسبت به اين حادثه تحقيقات لازم را در خصوص اين حمله خطرناك به عمل آورد.

دولت سوريه هم‌چنين از مقامات بغداد خواسته است تا اجازه ندهند از خاك اين كشور براي حمله عليه سوريه استفاده شود.

اين عمليات اولين حمله نيروهاي آمريكايي به خاك سوريه محسوب مي‌شود.

تفنگداران آمريكايي در استان الرمادي عراق در نزديكي استان دير الزور در مرز عراق و سوريه مستقر هستند.

يك ديپلمات سوري در لندن نيز حمله نيروهاي آمريكايي به خاك سوريه را "جنايتي وقيحانه" خواند.

جهاد المقديسي، وابسته مطبوعاتي سوريه در لندن به شبكه خبري بي بي سي گفت: اين يك جنايت وقيحانه و اقدامي تجاوزكارانه است. در حمله آمريكا ساختماني در دست ساخت كه يك ساختمان غيرنظامي بوده هدف قرار گرفته است.

وي تاكيد كرد: اگر آمركيا مدركي دال بر حضور شورشيان دارد بجاي بكارگيري قانون جنگل و نقض حاكميت يك كشور ابتدا به مقام‌هاي سوري اطلاع دهد و تبادل اطلاعات نمايد.

عمار قربي، رييس سازمان ملي حقوق بشر سوريه ضمن محكوم كردن اين حمله آن را جنلايتي عليه غيرنظاميان بيگناه و نقض حاكميت سوريه دانست و از جامعه بين‌المللي خواست با محكوم كردن اين جنايت عاملان اين حمله را محاكمه كند.

خبرنگار فاكس نيوز با موجه جلوه دادن عمليات نفوذي امريكا در خاك سوريه ، اين عمليات را حاوي پيام مستتري مبني بر احتمال تكرار اقدامات مشابه توصيف كرد.

به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز، حمله امريكا به مواضعي در خاك سوريه در قالب بخشي از عمليات مبارزه با نيروهاي القاعده در عراق بوده است. اين افراد از نظر تامين منابع مالي در سوريه ريشه هايي دارد. شاهد ان هستيم كه پس از گذشت پنج سال از تردد شبه نظاميان از مرزهاي سوريه به داخل عراق، انتقال تسليحات و منابع مالي از سوريه به عراق سرانجام امريكا با اين اقدام خود به مقامات دمشق اعلام مي كند كه اگر انها به پاسداري از مرزهاي خود مبادرت نكنند بايد انتظار داشته باشند حملات مشابهي در اينده ببينند.

مايك توبين خبرنگار فاكس نيوز در ادامه اين گزارش افزود رويدادهايي مشابه عمليات اخير در خاك سوريه براي مقامات دمشق بسيار نگران كننده بوده است. در اين عمليات چهار بالگرد امريكايي وارد حريم هوايي سوريه شدند و در پنج مايلي داخل مرزهاي اين كشور عمليات انجام دادند كه هشت نفر كشته شدند. پنج نفر از كساني كه در اين عمليات كشته شده اند از جمله كساني بوده اند كه در انتقال تسليحات از سوريه به عراق براي پشتيباني نيروهاي القاعده نقش داشته اند. بالگردهاي امريكايي پس از عمليات مذكور به پايگاه خود بازگشتند. اين نخستين عمليات امريكا در خاك سوريه به شمار مي رود.

همچنين، امريكا با عمليات در خاك سوريه قصد دارد به مقامات دمشق بفهماند كه بايد براي كنترل مناطق مرزي خود اقدامات بيشتري صورت بدهند.

به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي، يكي از مقامات رسمي امريكا تاييد كرد نيروهاي ويژه واشنگتن عملياتي در داخل خاك سوريه انجام داده اند كه به طراحي حملات در داخل عراق متهم هستند. سوريه اين حملات را كه در ان هشت نفر كشته شده اند محكوم كرده و انرا اقدامي تجاوزكارانه توصيف كرده است. در اين عمليات ، خانه اي در شهر ابوكمال در هشت مايلي مرز سوريه و عراق و در داخل سوريه هدف حمله قرار گرفت.

تام آكرمن خبرنگار الجزيره انگليسي در ادامه اين گزارش افزود ابوكمال يكي از نقاط مورد استفاده براي تردد از سوريه به عراق است. شماري از ساكنان اين منطقه نيز در اين حمله زخمي شده اند. مقامات امريكايي همواره اين شكوه را مطرح كرده اند كه مقامات سوري براي مقابله با شبه نظامياني كه از خاك سوريه وارد عراق مي شوند به اندازه كافي شدت عمل نداشته اند بطوريكه تسليحات خارجي و منابع مالي از اين طريق به عراق انتقال پيدا كرده است. به گفته سرلشگر جان كِلي از فرمانده هاي نيروهاي امريكايي در غرب عراق ، سوريه همواره براي نظاميان امريكايي مشكل ساز بوده است زيرا دمشق براي تامين امنيت خود در مناطق مرزي اقدام نمي كند و همين مساله سبب نقض حاكميت عراق مي شود.

يكي از مقامات امريكايي كه نخواست نامش فاش شود گفته است در عمليات اخير امريكا در حمله به خاك سوريه ، عناصري از يك شبكه پشتيباني خارجي براي عمليات در عراق در اين منطقه فعال بوده اندو از انجا كه دمشق در اين خصوص اقدامي صورت نداده امريكا خودش وارد عمل شده است.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن