تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814794058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندگی سالم تا ۲۰ درصد خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ورزش، کاهش وزن،کنترل فشار خون و کلسترول چهار عامل پیشگیری از آلزایمر

پژوهشگران می گویند کارهای ساده ای مانند ورزش کردن، کاهش وزن، فشار خون و کلسترول، تا بیست درصد خطر ابتلا به آلزایمر (فراموشی) را کاهش می دهد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، گروهی از کارشناسان بین المللی بعد از بررسی هفتاد تحقیق در سراسر جهان به این نتیجه رسیدند که بر خلاف باور رایج، مدرکی قاطع که نشان دهد انجام سرگرمی های فکری مانند حل جدول متقاطع و محاسبه های ریاضی در ذهن از فراموشی جلوگیری می کند، وجود ندارد.
کارشناسان برای رسیدن به این نتیجه گیری ها، عوامل وراثت و بالا رفتن سن را مد نظر قرار نداده اند، چون کنترل این دو عامل خارج از اختیارات بشر است. آنها فقط به عواملی نگاه کرده اند که تغییر آنها برای کاهش خطر فراموشی، امری شدنی و تقریبا ساده تلقی می شود.
این گروه از کارشناسان تاکید دارند چهار عامل: ورزش کردن، اجتناب از چاقی مفرط، کنترل فشار خون و کلسترول مهمترین عوامل هستند.
دکتر سارا آلدرد، کارشناس بیوشیمی ورزش در دانشگاه برمینگهام، می گوید: “ما دقیقا نمی دانیم ورزش کردن چگونه ممکن است خطر فراموشی را کم کند.
اما سرنخ هایی که از تحقیقات متعدد به دست آمده نشان می دهد از آنجایی که ورزش، کلسترول بد و فشار خون را کاهش و همچنین احتمالا جریان خون در برخی نقاط مهمتر مغز را افزایش می دهد، از خطر فراموشی می کاهد.”
به گفته این پژوهشگران کاهش خطر ابتلا به بیماری فراموشی که بنا به این تحقیق در نتیجه مراقبت های جسمی میسر خواهد شد در عرض یکی دو هفته رخ نخواهد داد.
سال ها طول می کشد تا تاثیر مثبت این تغییرات به دست آید. پس باید سبک زندگی خودمان را منطقی تغییر بدهیم.
گروه کارشناسان بین المللی اعلام کرد:هر چند سرگرمی های فکری باعث هشیاری بیشتر ذهن می شود، دستکم تاکنون مدرکی قانع کننده در باره تاثیرگذاری آن بر بیماری فراموشی ارائه نشده است.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن