تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805592561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طلسم 37ساله‌ تنيس زنان ايران شكست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طلسم 37ساله‌ تنيس زنان ايران شكست
ست كاپ يكي از بزرگ‌ترين مسابقات تنيس زنان است. زنان ايراني، 37 سال پيش براي اولين بار در اين مسابقات حاضر شدند اما، چون تجربه‌ كافي نداشتند، نتوانستند به مقامي برسند.

در چند سال گذشته و با طراحي لباس، راه ورود زنان مسلمان به ميادين بين‌المللي باز شد. در اين مدت تنيس بازان زن ايراني فقط چند اعزام انفرادي به مسابقات برون‌مرزي داشتند، اما به صورت تيمي و در تركيب تيم ملي به جز حضور در مسابقات بانوان كشورهاي اسلامي كه به ميزباني ايران برگزار مي‌شد به هيچ مسابقه‌ي برون مرزي اعزام نشدند.

بالاخره طلسمي كه 37 سال دامان تنيس بانوان ايران را گرفته بود، شكسته شد و بانوان ايران براي اولين بار بعد از پيروزي انقلاب، بهمن‌ماه امسال به مسابقات جهاني ست كاپ اعزام خواهند شد.

عليرضا خروشي، رييس فدراسيون تنيس در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه لباس تنيس بازان زن به تصويب رسيده بود، دوستان درصدد شركت در مسابقات ست كاپ برآمدند و به اين منظور از ده روز قبل از ماه مبارك رمضان در استاديوم آزادي اردو زدند.

وي ادامه داد: با جلب موافقت سازمان، "علي‌اكبر صالح" سرمربي تيم ملي تنيس بانوان شد و در كنار او، دو مربي خانم نيز تيم را همراهي مي‌كنند و اميدواريم تيم ملي تنيس بانوان در اين مدت چند ماهه به سطح آگاهي لازم برسد.

خروشي به غيبت 37 ساله تنيس بازان زن ايران از ميادين بين‌المللي اشاره كرد و گفت: شناختي از تيم‌هاي مقابل نداريم و اين عدم شركت باعث شده كه رشدي كه بايد وجود داشته باشد، هنوز به دست نياورده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: ارزيابي نهايي از سطح تيم ملي تنيس بانوان را بايد به پايان برگزاري اردوها، بررسي سطح آمادگي ورزشكاران و مقايسه با تنيس بازان ساير كشورها موكول كرد، اما همين اولين حضور بين‌المللي تنيس بازان زن مسلمان از اهميت قابل توجهي برخوردار است.

كمند عزيزي، نايب رييس زنان فدراسيون تنيس نيز گفت: تابستان امسال بعد از اعلام ITF نسبت به ثبت نام مسابقات ست كاپ 2009 اقدام كرديم. اين مسابقات، در استراليا برگزار خواهد شد و تيم ايران در گروه دو، منطقه اقيانوسيه و آسيا قرار دارد.

وي ادامه داد: به همين منظور در شهريور اردوي مقدماتي انتخابي تيم ملي را با حضور 16 نفر از تنيسورهاي ميانگين سني 16 تا 25 سال برگزار كرديم، از بين اين 16 نفر كه از ميان بهترين‌هاي المپياد ورزشي ايرانيان انتخاب شده بودند بعد از ده اردو، شش نفر انتخاب شدند كه از بين شش نفر برتر، چهار نفر اعلام آمادگي كردند و هم‌اكنون تيم ملي تنيس زنان با چهار نفر كار خود را پيگيري مي‌كند.

عزيزي به مشكل پوشش اسلامي تنيس بازان اشاره و تصريح كرد: بايد موافقت فدراسيون جهاني را براي پوشش اسلامي مي‌گرفتيم، ضمن اين كه اين پوشش بايد به تاييد سازمان تربيت بدني هم مي‌رسيد. به همين ترتيب از بهمن‌ماه سال گذشته موضوع طرح لباس را پيگيري كرده و در اسفندماه مجوز را دريافت كرديم.

وي افزود: بلافاصله طرح لباس را به ITF ارائه داده و مجوز حضور خانم‌ها را دريافت كرديم، بعد از آن كه از هر دو طرف مجوز گرفتيم درصدد ثبت نام براي مسابقات ست كاپ 2009 برآمديم، به دنبال آن تيم ملي تنيس زنان از بيستم مهرماه تمرينات خود را در مجموعه‌ي آزادي آغاز كرد.

نايب رييس فدراسيون تنيس با بيان اين كه تيم تنيس بانوان‌، چهاردهم بهمن به استراليا اعزام مي‌شود، گفت: با توجه به اينكه فقط چهارماه فرصت داشتيم بايد فشرده تمرين مي‌كرديم. به همين دليل اردوي خود را مرحله به مرحله پيگيري كرديم، به اين ترتيب كه مرحله اول اردو سه هفته طول كشيد، مرحله دوم اردو چهار هفته به طول خواهد انجاميد و مرحله سوم يك اردوي 15 روزه است كه در يك كمپ برون مرزي و به احتمال زياد در هندوستان برگزار خواهد شد. اردوي مرحله پنجم نيز يك اردوي پنج هفته‌يي است كه به صورت فشرده‌تر برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اين فاصله 37 ساله، تنيس بازان زن ايراني تجربه كافي ندارند. در حالي كه رقباي ما ورزشكاران با تجربه و قوي از كشورهاي مطرح در تنيس مانند فيليپين، سوريه، قزاقستان و اردن‌ هستند، نتيجه را نمي‌توان پيش‌بيني كرد. اما اميدوارم حضور خوبي داشته باشيم.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن