تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803881671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( صفحه دو)


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( صفحه دو)
قدس بررسي مي كند ؛ باورهاي مردم بيرجند در يك نگاه

بيرجند- خبرنگار قدس:«اقدس خانم، عذرا خانم، همسايه دست راست، همسايه دست چپ، ديده، نديده و همچنان كه روي تخم مرغ خط و خطوطي كشيده مي شود، ناگهان همه نگاه ها به سوي زري خانم جلب مي شود و تخم مرغي شكسته كه تمام صورت بيمار را پر كرده است.»
اعتقاد به شكستن تخم مرغ، كف بيني، سحر و جادو و برخي اعتقادها كه بيشتر جنبه خرافي دارد، اكنون زندگي بسياري از مردم را در جوامع مختلف تحت تأثير خود قرار داده است.
اين مسأله در كنار شوق دانستن آينده نامعلوم، گريز از واقعيتها، تنهايي، ترسها و قهرطبيعت مردم را به سوي راهكارهايي غيرمنطقي چون خرافه گرايي سوق داده است. اين باورها بازگو كننده بسياري از ناراحتي هاي روحي و رواني، اجتماعي و فردي است و بهترين منبع براي پي بردن به روحيات و مسائل عاطفي مردم شمرده مي شود.
باورهاي مردم خراسان جنوبي
خراسان جنوبي به دليل قدمت و پيشينه تاريخي، به عنوان يكي از استانهاي غني در بحث آداب و رسوم مي باشد، كه برخي از اين اعتقادها و خرافه ها با گسترش علم و دانش منسوخ شده، اما برخي از اعتقادها در بين مردم همچنان به قوت خود باقي است.
از جمله اعتقادها و باورها در ميان برخي از بيرجندها به ايام هفته مربوط است، به طوري كه مردم اين ديار روز شنبه به عيادت بيماري نمي روند و غروب عيادت از بيمار را بد مي دانند، اما در صورتي كه مجبور باشند به عيادت بروند به هنگام احوالپرسي از بيمار مي گويند: «به نيت صبح». آنان همچنين روز شنبه نزد پزشك نمي روند يا پول خرج نمي كنند، چون اعتقاد دارند تا آخر هفته بر همان منوال خواهد گذشت.
روز دوشنبه نيز كار جديدي را شروع نمي كنند، چون معتقدند دوشنبه سنگين است و دنيا در اين روز بنا شده است.سيزدهم ماه صفر و نوروز و همچنين نهم و پنجم هر ماه را نحس مي دانند و به مسافرت نمي روند.
همچنين معتقدند: نگهداري مرغ و خروس در خانه نيز بسيار پسنديده است. چون«بلاچين» هستند و بلاهاي انسان به آنها اصابت مي كند.به گفته بيرجنديها چنانچه فردي روي گربه آب بريزد، دستش زگيل درمي آورد.
در مورد آب نيز معتقدند: اگر دو نفر روي يكديگر آب بپاشند با يكديگر دشمن مي شوند و هر جا آب بريزد آن را به فال نيك مي گيرند چون معتقدند در آب علامت روشنايي است و شادي و بركت به همراه مي آورد.
مردم اين ديار باور دارند چنانچه روي قبر مرده آب پاشيده شود ميت آرامش مي يابد و تازه و با طراوت مي شود و پشت سرمسافر آب مي ريزند تا در عين سلامت و تندرستي مثل «آب برود و برگردد».به باور آنان چنانچه در هنگام ريختن آب روي زمين صدايي بلند شود ميهمان خواهد آمد.
در مورد پريدن پلك چشم نيز معتقدند اگر چشم راست باشد دلالت بر خبرخوش و خيري دارد و اگر پلك چشم چپ بپرد نشان غم و مصيبت است بايد بي درنگ پركاهي را با آب دهان خيس كرد و روي چشم گذاشت.
در مورد خارش كف دست هم مي گويند، اگر كف دست راست بخارد براي فرد ميهمان خواهد آمد و خارش كف دست چپ باعث غم و اندوه خواهد شد.همچنين اگر كف پاي راست بخارد براي فرد، ميهمان خواهد آمد و خارش كف پاي چپ بدين معناست كه در مورد انسان غيبت مي كنند.
اعتقاد به مقدس بودن برخي درختها نظير بادمشك (نوعي درخت بادام خودرو) و «بنه» (نوعي پسته ريز خودروي كوهي) كه قدمت زيادي در اين استان دارد و مردم خراسان جنوبي از آنها به «درختان مراد» ياد مي كنند.
بيرجنديها دانه هاي انار را بهشتي مي دانند و معتقدند هر كس هنگام خوردن آن مراقبت كند تا هيچ يك از دانه هاي انار روي زمين نريزد بهشتي خواهد شد.دندان كنده شده را نيز در ميان مقداري پنبه مي پيچند و در سوراخ ديوار قرار مي دهند، زيرا عقيده دارند در روز قيامت از اعضا و جوارح انسان پرسش مي شود.
نگاه كردن به ماه شب اول (هلال) نيز ثواب دارد و پس از رؤيت ماه به پول نقره، فيروزه، قرآن و سبزي نگاه مي كنند تا باعث افزايش نور چشمشان شود.
همچنين براي دفع چشم زخم نيز هر روز مقداري اسپند و كندر دود مي كنند و يا قنديل اسپندي در خانه آويزان مي كنند و يا چند عدد پوست تخم مرغ را به نخ مي كشند و همراه با چند شاخه اسپند و مقداري كندر به درخت آويزان مي كنند، گروهي نيز گوشه چادر يا لباس فردي كه معتقدند چشمش شور است را مي سوزانند.
باورها و خرافه ها به قدري زياد است كه پرداختن به آن نيازمند وقت و زمان طولاني است. اين اعتقادها به قدري در زندگي ما درآميخته كه تميز دادن آنها از يكديگر دشوار است. خرافه هايي كه گاه چنان فكر و ذهن افراد متجدد را نيز فرا مي گيرد كه بدون فكر و براي يافتن راه حلهاي ساده، گرفتار شيادان مي شوند.اعتقادها و خرافه ها هر چند به مرور زمان و پيشرفت جامعه كمرنگ شده است، اما هنوز هم كساني هستند كه به اين مسائل اعتقاد دارند كه البته اين به سبب ضعف باورهاي ديني است.

در سمينار علمي آموزشي «ايجاد انگيزه در كاركنان» عنوان شد؛ ضرورت ايجاد نظام انگيزشي كاركنان

خراسان امروز- صفائي: سمينار علمي آموزشي «ايجاد انگيزه در كاركنان» با هدف آشنايي مديران و كارشناسان با مديريت در مركز آموزش ضمن خدمت كاركنان آستان قدس رضوي برگزار شد.
دكتر بهمني در اين سمينار با تأكيد بر ضرورت ايجاد نظام انگيزش كاركنان و عوامل آن گفت: توان مديريت يك حرفه است و مدير به شخصي گفته مي شود كه توانايي انجام كار را دارد و مي تواند براي آن كار ديگران را جهت دهي و سازماندهي كند.
وي افزود: تشويق هميشه و در همه جا براي كاركنان مناسب نيست زيرا در برخي مواقع كارمندان فكر مي كنند بعد از هر تشويقي بايد كاري سخت و بدون دستمزد انجام دهند.
دكتر بهمني گفت: مهم نيست در دنياي بيروني فرد چه مي گذرد بلكه مهم آن است كه شخص به چه چيزي فكر مي كند و چه برداشتي از اتفاقهاي پيراموني دارد.
وي اظهار داشت: بين هر فرد با واقعيت بيروني ديواري شيشه اي رنگ از جنس بسيار سخت وجود دارد كه تنها از اين ديوار مي توان به وسيله كلام و صحبت عبور كرد.
دكتر بهمني افزود: اگر كلمات باعث شود واقعيت آن گونه كه بايد توصيف نشود، فرد مقابل از واقعيت دور مي شود بنابراين توصيفها بايد منطبق با آنچه اتفاق افتاده، باشد.
وي با بيان اينكه هر كتابي به تعداد خوانندگانش در ذهن افراد نوشته مي شود، گفت: برداشتهاي متفاوتي نسبت به محيط پيراموني شخصيتهاي هر كتاب وجود دارد.
دكتر بهمني تصريح كرد: مديريت جزئي از شخصيت و مهارتي آموختني است ولي هر شخصيتي نمي تواند آن را به طور متوازن اجرايي كند.
وي افزود: هر شخصيتي با هر شغلي سازگاري ندارد و در كارگزينيهاي كشورهاي پيشرفته شغل هر فرد را متناسب با شخصيت او تعيين مي كنند و دليل بهره وري بيشترشان همين موضوع است.
وي انگيزه، نياز و مفهوم درك شخصيتي را سه عامل تأثيرگذار بر روي رفتار پرسنل عنوان كرد.
دكتر بهمني گفت: اگر مفهوم «ما» در كارهاي سازماني شكل بگيرد و احساس حقوق بگيري از بين برود فعاليتهاي سازماني بهتر و با كيفيت بيشتري انجام مي شود زيرا هر كارمند سازمان را از آن خود مي داند.

آغاز دومين مرحله اردوهاي صحرايي بسيجيان خراسان رضوي

خراسان امروز: مرحله دوم اردوهاي صحرايي، تمرينات تاكتيكي و آموزشهاي يگاني گردانهاي عاشورا و الزهرا(س) بسيج در خراسان رضوي آغاز شد.
جانشين فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي با اعلام اين مطلب گفت: برگزاري اردوهاي مختلف نقش مهمي در افزايش آمادگيهاي دفاعي و نظامي بسيجيان دارد.
سردار غياثي افزود: در راستاي سياستهاي كلي سپاه و نيروي مقاومت بسيج همه ساله رزمايشهاي مختلف توان رزمي و دفاعي بسيجيان براي دفاع از سر حدات كشور و آرمانهاي انقلاب افزايش مي يابد.
وي با بيان اينكه، اردوي صحرايي، تمرينات تاكتيكي و آموزش يگاني 120 گردان عاشورا و 20 گردان الزهرا(س) بسيج خراسان رضوي از 15 مهرماه به مدت دو ماه در چهار مرحله، در اين استان در حال اجرا است، تصريح كرد: اين اردوها از 15 تا 30 مهرماه در شهرستانهاي مشهد، گناباد، تايباد، كاشمر، بردسكن، قوچان، خليل آباد، تربت جام و سرخس اجرا شد كه اين اردوها در مشهد توسط ناحيه مقاومت بسيج اين شهرستان اجرا شد و دو ناحيه ديگر آن در مراحل بعدي شركت دارند.
سردار غياثي اظهار داشت: مرحله دوم اردوهاي صحرايي، تمرينات تاكتيكي و آموزشهاي يگاني گردانهاي عاشورا و الزهرا(س) بسيج استان، اول تا 15 آبان ماه جاري توسط نواحي ابوذر و سلمان مشهد و شهرستانهاي سبزوار، رشتخوار و فريمان برگزار مي شود.
جانشين فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي با اشاره به اينكه مرحله سوم اين اردوها در شهرستانهاي كلات، چناران، نيشابور و بخشي از ناحيه مقاومت بسيج سلمان مشهد اجرا خواهد شد، افزود: شهرستانهاي درگز، خواف و تربت حيدريه برگزاركننده مرحله چهارم و پاياني اين اردوها خواهند بود.
وي در پايان افزايش آمادگيها و قدرت بازدارندگي بسيجيان مقابل انواع تهديدهاي احتمالي داخلي و خارجي دشمنان و عوامل آنها را از جمله اهداف مهم برگزاري اين اردوها دانست و گفت: علاوه بر رزمايش هاي بسيج، سلسله رزمايشهاي نيروي زميني سپاه براي ارتقاي آمادگي دفاعي و رزمي پاسداران طي شش ماه دوم امسال در استان خراسان رضوي برگزار مي شود.
نيشابور
اردوي فرهنگي تربيتي ناحيه اي بسيج دانش آموزي شهرستان نيشابور به عنوان رهپويان ولايت برگزار شد.
سرهنگ پاسدار احمد عنايت، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان نيشابور در جمع اعضاي كميته پشتيباني بسيج دانش آموزي شهرستان با اعلام اين خبر گفت: به منظور حفظ انسجام و ارتقاي روحيه و نشاط و شادابي اعضاي بسيج دانش آموزي و آشنايي آنان با محيط اطراف و ارتقاي شور و نشاط، ارتقاي معرفت و بصيرت، تقويت روحيه همكاري و تعاون، تعلم پذيري و اعتماد به نفس و خودباوري، اردوي فرهنگي تربيتي دانش آموزان مقطع تحصيلي دبيرستان با عنوان پيشگامان بسيج دانش آموزي در نيشابور برگزار شد.وي با بيان اينكه 500 نفر در اين اردو شركت داشتند، افزود: اين تعداد از نيشابور و بخشهاي زبرخان، ميان جلگه، تحت جلگه و سرولايت و طاغنكوه اعزام شده بودند و برنامه هاي فرهنگي، ورزشي، سياسي، عبادي و مذهبي و نظامي براي آنان برگزار گرديد.
تربت حيدريه
خبر ديگري از تربت حيدريه حاكي است، اردوي رزمي، صحرايي مرصاد در گروه 61 توپخانه و موشكي محرم اين شهرستان برگزار شد.سرهنگ خاني، فرمانده گروه 61 توپخانه و موشكي محرم در اين راستا گفت: گردانهاي عمل كننده در اين اردو كه به مدت 6 روز به طول انجاميد، تاكتيكهاي خود را در قالب جنگ ناهمتراز تمرين كرده و به 90 درصد از اهداف خود در اين زمينه دست يافتند.
مه ولات
همچنين در خبر ديگري آمده است، به منظور آمادگي دفاعي گردانهاي عاشورا، آموزش يگاني گردان 162 حوزه مقاومت بسيج شهرستان مه ولات برگزار شد.
در اين آموزش نيروهاي اين گردان، آموزش يك روزه اي را در زمينه عقيدتي سياسي، و نظامي و امداد و نجات در محل سالن اجتماعات حوزه مقاومت مالك اشتر فرا گرفتند.
نگاهي به قاب خاطرات پيشكسوت دنياي تصوير؛ سياح؛ عكاس جنگ جهاني دوم
خراسان امروز- هرمزي: چند روز پيش در مراسم بازگشايي اولين نمايشگاه دوربين هاي ديجيتال عكاسي و فيلمبرداري، از برخي پيشكسوتان اين حوزه تقدير به عمل آمد.
دراين بين شايد نام ابراهيم سياح به عنوان عكاس دوره جنگ جهاني بيشتر ديده مي شد. پيشكسوتي كه در حوزه عكاسي فراز و نشيبهاي فراواني را پشت سر گذاشته بود.
به گفته خودش 86 بهار زندگي را طي كرده است. او با تكيه بر عصاي سفيد و همراه با فرزند سالخورده اش با ديگر همكاران خود عكس يادگاري گرفتند و اين بار خود يكي از زيباترين لحظه هاي زندگي را در قاب عكس ثبت كرد.
او درباره ورودش به دنياي عكاسي گفت: در سال 1316 وارد اداره نظام وظيفه شدم و از مشمولان سربازي عكس مي گرفتم.
طعم يك لحظه خوش در دوران جواني او را به خنده واداشت و گفت: زماني براي گرفتن عكس به مكاني (...) رفته بودم اما از سوي همكارم غافلگير شدم وقتي متوجه شدم ديدم كه در داخل حوض با دوربين آب تني مي كنم!
اما وقتي كه نوبت به بازگو كردن خاطرات تلخش رسيد، گفت: زماني كه روسها در جنگ جهاني دوم وارد ايران شدند اداره نظام وظيفه را اشغال كردند و تمام وسايل عكاسي و آپارات را به داخل حوضي ريختند و كارهاي چندين ساله مرا خراب كردند.
او ادامه داد: سپس از من خواستند كه خودم را به موسيو شاپكين، افسري روسي براي بازجويي معرفي كنم. كمي مكث كرد و افزود: دوربين آلماني كه داشتم دست آنها ماند اما وقتي پدرم موضوع را فهميد: گفت مي خواهي بروي و گزارش مملكت خود را به اين اجنبي ها بدهي، من هم نرفتم. پدرم گفت: خودت را از آنها دور كن و باز گفت: وقتي از اداره نظام وظيفه بيرون آمدم به اداره ثبت احوال رفتم و سپس براي چند سال در يك روزنامه عكس خبري مي گرفتم.
او كلامش را اين چنين به پايان رساند: بعد از آن نيز در اطراف حرم مطهر مغازه اي براي خود دست و پا كردم. به اعتقاد اين پيشكسوت، عكاسي در زمان وي عكاسي مهندسي و هنر بوده زيرا تنظيم دوربين بسيار سخت و حساس بود ولي اكنون دوربين ها اتوماتيك شده اند.

فراخوان طراحي پوستر ياران خراساني

خراسان امروز: اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خراسان رضوي با همكاري هيأت اسلامي هنرمندان مشهد اقدام به فراخوان طراحي پوستر ياران خراساني نموده است.
احمد منصوب، معاون هنري اين اداره كل از هنرمندان اين حوزه دعوت كرد طرحهاي خود را در زمينه جلوه هاي ايثار و شهادت، سرداران خراساني، دفاع در فرهنگ رضوي و... حداكثر تا پايان آبان ماه جاري ارايه كنند.
وي افزود: هنرمندان مي توانند حداكثر پنج اثر در قطع 50}70و 70}100 تهيه و لوح فشرده آن را به همراه پرينت رنگي در قطع A4 به دبيرخانه ارسال نمايند.
منصوب آدرس اينترنتي جهت كسب اطلاعات بيشتر را WWW.yarankorasani blogfa. com اعلام كرد.

كاريكاتوريست بجنوردي
برگزيده جشنواره جهاني
بجنورد - خبرنگار قدس: اولين جشنواره كاريكاتور با موضوع مقاوم سازي در تبريز داوري شد.
آثار رسيده به اين جشنواره كه 630 اثر از 171 كاريكاتوريست از 38 كشور جهان بودند توسط هيأت داوران متشكل از 7 داور داخلي و خارجي داوري شد و 54 اثر به بخش نهايي راه يافت.
در داوري نهايي اثر عباس ناصري كاريكاتوريست بجنوردي با موضوع مقاوم سازي جزو 10 اثر برگزيده اين جشنواره انتخاب و حائز دريافت لوح تقدير و تنديس جشنواره شد.

500 اثر به جشنواره شعر رضوي مشهد
ارسال شد
خراسان امروز: رئيس جشنواره شعر رضوي مشهد گفت: بيش از 500 اثر به جشنواره شعر رضوي مشهد ارسال شده است.
دبيري اظهار داشت: اين جشنواره كه با چهار موضوع برگزار مي شود 500 شاعر در آن شركت كرده اند كه بيش از 500 اثر به دبيرخانه ارسال شده است.
وي در ادامه افزود: آثار رسيده را محمدكاظم كاظمي، كلاهي اهري، جواد كليدري، محمد قهرمان، زهرا محدثي خراساني به مدت سه روز داوري خواهند كرد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد در ادامه افزود: اين جشنواره با چهار موضوع «مشهد شهر آئينه ها، شعر رضوي»، «شعر با گويش محلي» و «بخش شعر آزاد» برگزار مي شود.
رئيس جشنواره شعر رضوي مشهد افزود: برگزيدگان اين جشنواره به جشنواره شعر رضوي استان كه در كاشمر برگزار مي شود، خواهند رفت.
وي درخصوص زمان اين جشنواره گفت: اين جشنواره 12 تا 13 آبان ماه در مشهد برگزار مي شود.

«نمايش زامبلا» از شوراي نظارت مجوز اجراي عمومي گرفت
خراسان امروز: شوراي نظارت بر نمايش مشهد، مجوز اجراي عمومي «نمايش زامبلا» را صادر كرد.
اين شورا نمايش «زامبلا» به نويسندگي و كارگرداني راضيه جنتي را در محل مجتمع هنري امام خميني(ره) بازبيني نمود و براي اجراي اين نمايش مجوز اجرا براي مهدكودكها صادر نمود.
اين نمايش با مضمون و مفهوم آموزشي براي كودكان آماده شده است كه در آن، روش و آداب غلط غذا خوردن كودكان را با زبان هنر آموزش مي دهد.

كوتاه از خراسان

مسابقه كتابخواني كرامت در مشهد
خراسان امروز: همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع)، (دهه كرامت)، بسيج و روابط عمومي دادگستري خراسان رضوي اقدام به برگزاري مسابقه بزرگ كتابخواني كرده است.
برپايه اين گزارش، منبع موردنظر اين مسابقه كتاب «غريب پيروز - زندگي حضرت رضا(ع) از نگاه رهبر فرزانه انقلاب» است.
علاقه مندان مي توانند براي دريافت و شركت در مسابقه به دفتر مركزي بسيج و روابط عمومي دادگستري خراسان رضوي و يا به دفاتر كل مجتمعهاي قضايي مشهد مراجعه كنند.

تشكيل ستاد دهه كرامت در بخش زبرخان
درود- خبرنگار قدس: با حضور بخشدار زبرخان، مسؤولان اجرايي و شوراهاي اسلامي اين بخش جلسه ستاد دهه كرامت در بخش زبرخان تشكيل شد.
بخشدار زبرخان گفت: برنامه هاي مذهبي و فرهنگي بايد با نامگذاري امسال هماهنگ و هم خواني داشته باشد.
مهدي اخوان افزود: با توجه به اينكه شهر قدمگاه، محل قدوم با بركت امام هشتم(ع) مي باشد بايد برنامه هاي دهه كرامت در شأن و منزلت آن امام همام باشد.
در اين جلسه ائمه جمعه درود و قدمگاه، رؤساي حوزه هاي بسيج ثامن الائمه(ع) و امام رضا(ع)، شوراهاي اسلامي بخش و مسؤولان اجرايي و شهرداران زبرخان ديدگاههاي خود را بيان كردند.

كاركنان ادارات خليل آباد براي عضويت در كتابخانه تسهيلات دريافت مي كنند
خليل آباد- خبرنگار قدس: بخشدار مركزي خليل آباد گفت: با مصوبه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان، تمامي كاركنان و مسؤولان ادارات شهرستان مي توانند با پرداخت هزار تومان كه 35 درصد حق عضويت است براي مدت يك سال به عضويت كتابخانه عمومي درآيند.
حسن خواجه، تشكيل انجمن كتابخانه در شهر كندر و پرداخت حق نيم درصد از اعتبارات شهرداري اين شهر به كتابخانه و همچنين در اختيار گذاشتن مدارس بلااستفاده روستايي به شوراها و دهياران براي امور فرهنگي را از ديگر موضوعات مورد بحث در اين جلسه ذكر كرد.
خواجه با اشاره به اينكه در حال حاضر هشت واحد آموزشي روستايي بدون استفاده در شهرستان وجود دارد، برگزاري نمايشگاه كتاب، بازديد از كتابخانه هاي مدارس و اهداي جايزه به كتابخانه هاي برتر شهرستان را از جمله برنامه هاي هفته كتاب اعلام كرد.
كتابخانه عمومي خليل آباد 1300 عضو دارد كه از اين تعداد 700 نفر سال گذشته به صورت رايگان به عضويت درآمدند.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي:
ادارات و سازمانهاي مشهد برنامه هاي هفته كتاب را اعلام نكردند!
خراسان امروز - معتمدي: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان مشهد با اشاره به برگزاري شانزدهمين دوره هفته كتاب همزمان با سراسر كشور در اين كلانشهر گفت: هفته كتاب از 21 تا 29 آبان ماه سال جاري برگزار مي شود.
وي در تشريح برنامه هاي اين هفته در مشهد افزود: برگزاري نمايشگاه كتاب از 23 تا 28 آبان ماه با حضور 800 ناشر برجسته كشوري، در نظر گرفتن تخفيف و بن خريد كتاب، معرفي كتاب سال، معرفي ناشر و مؤلف برگزيده سال 86، تقدير از خادمين نشر و... از جمله اين برنامه ها مي باشد.
دبيري اضافه كرد: همچنين در اين هفته سراي اهل قلم به عنوان پاتوقي براي نويسندگان راه اندازي مي شود. وي در ادامه با بيان اينكه جدول هفته كتاب به همه سازمانها ارسال شده تا برنامه هاي قابل اجرا در هفته كتاب را اعلام كنند، گفت: تاكنون پاسخي از سوي ادارات دريافت نشده است.

كنگره قدمگاه شناسي برگزار مي شود
درود- خبرنگار قدس: امام جمعه شهر قدمگاه گفت: سال آينده كنگره قدمگاه شناسي برگزار مي شود.
حجة الاسلام و المسلمين محمدنسب، هدف از برگزاري اين كنگره را شناساندن تمام قدمگاه هاي موجود در ايران و سراسر جهان ذكر كرد و افزود: مطابق برنامه ريزي انجام شده «كنگره قدمگاه شناسي» دهم تيرماه سال آينده در قدمگاه رضوي برگزار مي گردد.
وي از راه اندازي يك سايت اينترنتي به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي خبر داده و گفت: كميته هاي برنامه ريزي، خدمات دهي و كميته علمي در ستاد نمازجمعه اين شهر كار خود را آغاز كرده اند.
وي افزود: تا پايان ارديبهشت ماه مقالات علمي دريافت و در دهم تيرماه سال آينده همزمان با ورود امام رضا(ع) به اين شهر برگزار مي شود.

مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي خبر داد
همايش بين المللي وقف و تمدن اسلامي
22 آبان در اصفهان
خراسان امروز: پيش نشست همايش بين المللي وقف و تمدن اسلامي شامگاه پنج شنبه با حضور اساتيد برجسته در تالار مشهد برگزار شد.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي در افتتاحيه اين نشست در تالار اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي اظهار داشت: همايش بين المللي وقف و تمدن اسلامي در روز سه شنبه 22 آبان ماه سال جاري به مدت 2 روز از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در شهر تاريخي اصفهان برگزار مي شود.
حجةالاسلام حجت گنابادي نژاد تأكيد كرد: اين همايش با عنوان همايش بين المللي وقف و تمدن اسلامي با هدف تعيين جايگاه وقف در چشم انداز كشورهاي اسلامي به عنوان يك سرمايه فراموش شده، جلب توجه مسؤولين كشورهاي مختلف خصوصاً كشورهاي اسلامي نسبت به مسأله وقف و تحليل وضعيت كنوني وقف در كشورهاي اسلامي از منظر ابعاد قانوني، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي برگزار مي گردد.
وي همچنين تصريح كرد: تبادل نظر مديران و تصميم گيرندگان اوقاف و مجامع دانشگاهي در راستاي ترويج سنت وقف، ارايه تجارب موفق در بخش موقوفات و سازمانهاي خيريه، ارايه راهكارهاي كاربردي دانش محور براي ترويج فرهنگ وقف در كشورهاي اسلامي از ديگر اهداف اين همايش مي باشد.
وي عنوان كرد: ارايه دستاوردهاي علمي همايش به منظور به كارگيري در تصميم گيريهاي كلان كشور و نهادهاي قانونگذار با هدف توسعه و رشد سنت حسنه وقف در كشورهاي اسلامي، درگير كردن نهادها، وزارتخانه ها و ساير مراكز تصميم گيري و تصميم ساز نظام با موضوع وقف در راستاي پررنگ كردن سهم واقعي در حل مشكلات كشور نيز از دستاوردهاي اين سلسله نشستها به شمار مي رود.
وي در پايان اذعان داشت: براي تبيين موضوعات همايش و توسعه دانش وقف در سطح استانهاي مختلف كشور، اقدام به برنامه ريزي مناسبي در جهت برگزاري چند پيش همايش استاني گرديده است كه نشست خراسان رضوي يكي از اين پيش همايش هاي استاني مي باشد.

زنداني حافظ كل قرآن از زندان آزاد شد
خراسان امروز:مجتمع چناران از آزاد شدن يكي از مددجويان حافظ كل قرآن از زندانهاي خراسان رضوي خبر داد.با اقدامهاي واحد فرهنگي و دارالقرآن زندانهاي استان و با توجه به آيين نامه سازمان زندانها در جهت آزادي مددجويان حافظ كل قرآن كريم، يكي از مددجويان اردوگاه كار درماني و حرفه آموزي چناران كه از سال 82 تحمل حبس مي نمود با بخشش و هماهنگي قضايي آزاد شد.
شايان ذكر اين كه وي حافظ كل قرآن كريم در طول مدت حبس خود شده بود.

بوي ترياك!

خراسان امروز 29/7/87: «توزيع خوشبو كننده هوا با بوي ترياك به نام اپيوم يا افيون در برخي فروشگاهها و مراكز تجاري شهر مشهد!»
درب ورودي يكي از فروشگاههاي مذكور:
فروشنده: از معتادان عزيز خواهشمنديم كه به حقوق يكديگر احترام بگذارند! آقا صف رو رعايت كن! آهاي آقا كجا كجا؟! خانوم محترم صف خانومها اون طرف تره! كساني كه يكدونه مي خوان مي تونن بدون صف بگيرن! يكي به بالا وايستن تو صف ده تايي ها! آقا جا نزن برو وايستا سر جاي خودت!
معتاداني كه سابقه بستري شدن در مراكز ترك اعتياد رو دارن با ارائه مدارك مستند و مستدل در اولويت واگذاري قرار مي گيرن!
به معتاداني كه بتونن جمله: «شيش سيخ جيگر سيخي شيش هزار» رو بدون هيچ گونه اشتباه و جابجايي حرف سين با شين، 10 بار پشت سر هم تكرار كنن، يك خوشبو كننده اشانتيون داده خواهد شد!
توجه داشته باشيد كه خوشبو كننده هاي ما، كاملاً خالص مي باشد، بدون هيچ گونه غش و ناخالصي! هدف ما حفظ سلامتي شما معتادان محترم مي باشد! شما مي توانيد از اين خوشبوكننده ها به عنوان عطر و ادكلن براي خوشبو كردن بدن و لباس خود نيز بهره ببريد تا در هرجا و هر مكان، بوي ترياك را با خود به همراه داشته باشيد!
در ضمن شما و خانواده هاي عزيز و گرامي تان مي توانيد با خيال راحت هر چه قدر كه مايليد از اين خوشبو كننده ها در فضاي منزل استفاده نماييد و هيچ نگراني در مورد امكان اعتياد پيداكردن فرزندانتان به اين ماده نداشته باشيد!
پسر خود من چند ماه است كه براي خوشبوكردن فضاي اتاقش از اين خوشبو كننده ها استفاده مي كند، ولي با اينكه قبلاً روزي يك عدد از اينها را دود مي كرد ولي الان تا روزي ده پانزده تا خوشبو كننده استعمال نكند، آرام نمي گيرد اما به هيچ عنوان به اين ماده اعتياد پيدا نكرده و هم اكنون پاك پاك است!
براي رفاه حال آن دسته از مشترياني كه هم اكنون توسط خانواده هايشان جهت ترك كردن با طناب به تخت خوابشان بسته شده اند، اين محصول با پيك موتوري به درب منزل آنها ارسال خواهد شد!
در ضمن با ارائه هر 10 جعبه خالي از اين محصول، يك كارت قرعه كشي از فروشنده دريافت خواهيد كرد! مراسم قرعه كشي هر ماه يكبار در همين مكان با حضور معتادان پيشكسوت محله انجام خواهد شد و جوايز ارزنده اين دوره از قرعه كشي شامل: هزينه سفر به مزارع كشت خشخاش در كشور دوست و برادر، دريافت رايگان يكسال از اين محصول و اهداي نشان خشخاش طلايي خواهد بود!
اگر به خوشبويي فضاي اطراف خود اهميت مي دهيد، خوشبوكننده هوا با بوي ترياك را فقط از ما بخواهيد !منتظر محصولات بعدي ما نيز باشيد!!!
سعيد ترشيزي
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن