تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816267849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با نمايندگان اين منطقه بررسي شد؛ كرج، استان سي و يكم مي شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: در گفتگو با نمايندگان اين منطقه بررسي شد؛ كرج، استان سي و يكم مي شود؟
* فاطمه حاتمي
كرج- خبرنگارقدس: استان تهران با جمعيتي بيش از 14 ميليون نفر از استانهاي پرجمعيت كشور است.
شهرستانهاي غرب استان تهران از جمله كرج، شهريار، ساوجبلاغ، رباط كريم و شهرهاي اقماري به دليل نزديكي به پايتخت با هجوم مهاجران روبرو هستند و جمعيت فراوان شهرستانهايي چون كرج، مردم و مسؤولان را در اين مناطق با مشكلات فراواني مواجه كرده است.

گسترش روزافزون مساحت شهري چون كرج كه اين شهر را به يكي از كلانشهرهاي كشور تبديل كرده است، نيازمند امكانات رفاهي بيشتري براي مردم شهرستان است.
نبود امكانات اوليه و مهم باعث شده است مردم براي تأمين كوچكترين احتياجات خود به تهران مراجعه نمايند. بالا بودن آمار جمعيت جوان در اين شهر و كمبود امكانات تفريحي، بهداشتي، خدماتي، ورزشي و... باعث نارضايتي مردم از مسؤولان شده است.
مكانهاي تفريحي چون سينما و پارك در اين شهر به تعداد انگشتان يك دست نمي رسد. نبود آموزشگاه هاي مختلف درسي، هنري و باشگاه هاي ورزشي كافي در شهر كرج از جمله مواردي هستند كه به وضوح مي توان كمبودشان را حس كرد. شايد نزديكي كرج به پايتخت باعث شده است تا مسؤولان توجهي به اين شهرستان نداشته باشند و با وجود وسعت فراوان آن تلاشي براي ايجاد مراكز آموزشي، تفريحي و رفاهي براي مردم آن صورت نگرفته است. همين امر نياز شهرستان كرج را براي استان شدن آشكار و اين انديشه را تقويت مي كند كه شايد با استان شدن از اين بلاتكليفي و سرگرداني خارج شده و سرو ساماني بگيرد.
در اين راستا نمايندگان مردم شهرستانهاي غرب استان تهران در مجلس از جمله كرج، شهريار، رباط كريم و ساوجبلاغ پيشنهادي مبني بر استان شدن كرج به وزارت كشور داده اند كه از سوي اين وزارتخانه در حال پيگيري است، اما نتيجه آن هنوز مشخص نيست.
شهرستانهاي غرب استان تهران به لحاظ ساختار اداري نيز دچار مشكلات فراواني هستند و اين مشكلات تنها با ارتقاي اين شهرستانها به استان و تغيير ساختار موجود و همچنين تخصيص اعتبارات استاني به ادارات شهرستانها مرتفع خواهد شد.
از ديگر مواردي كه همزمان با مسأله استان شدن كرج توسط نمايندگان مطرح شده، تبديل شدن منطقه فرديس و شهر ماهدشت به دو شهرستان مجزا با مركزيت كرج است. طرح اين پيشنهاد اين پرسش را ايجاد مي كند كه آيا جدا شدن اين دو بخش از كرج، دردي را دوا خواهد كرد و در رفع مشكلات موجود در مناطق ياد شده مؤثر خواهد بود؟
عزيز اكبريان، نماينده مردم كرج در مجلس در اين خصوص گفت: نامه اي توسط نمايندگان شهرستانهاي غرب استان تهران از جمله كرج و ساوجبلاغ به رئيس جمهور داده شده و نمايندگان طي اين نامه خواستار استان شدن شهرستانهاي غرب استان تهران شدند كه پس از دريافت نامه، دستورات لازم از سوي رياست جمهوري داده شد و در حال حاضر طرح، در مرحله انجام كارهاي كارشناسي و طي مسير قانوني است.
وي افزود: كارهاي مربوط به شهرستان شدن فرديس و ماهدشت نيز در حال انجام است كه در صورت محقق شدن، فرديس به عنوان مركز شهرستان و مشكين دشت و گرمدره دو بخش اين شهرستان خواهند بود.
اكبريان ادامه داد: جدا شدن ماهدشت، اشتهارد و محمدشهر نيز در دست مطالعه است و پس از پايان مطالعات نتيجه نهايي آن اعلام خواهد شد.
* بايد به دنبال تغيير ساختارها باشيم
محسن گروسي، نماينده مردم شهريار در مجلس نيز در اين خصوص گفت: استان شدن شهرستانهاي غرب استان تهران در حال حاضر تنها در حد يك پيشنهاد است و شروع مطالعات و تشخيص اينكه آيا اين مناطق قابليت استان شدن را دارند يا نه، بستگي به نظر نمايندگان اين شهرستانها دارد.
وي خاطرنشان كرد: نمايندگان اين شهرستانها هيچ گونه اختلاف نظري در استان شدن اين مناطق ندارند و پس از اعلام نمايندگان، وزارت كشور مطالعات خود را در اين زمينه آغاز كرده است و اگر كارشناسان به اين نتيجه برسند كه با اجراي اين طرح منافع مردم و منطقه تأمين مي شود وزارت كشور نيز با آن موافقت خواهد كرد.
نماينده مردم شهريار عنوان كرد: شهرستان شهريار بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر، كرج يك ميليون و 700 هزار نفر و رباط كريم 800 هزار نفر جمعيت دارند كه اداره اين جمعيت با ساختارهاي موجود امكان پذير نيست و وزارت كشور براي ارتقاي ساختار اداره شهرستان شهريار طرحهاي مختلفي دارد كه با اجراي اين طرحها منافع مردم و منطقه تأمين شود، اين طرحها اجرايي خواهد شد.
گروسي بيان داشت: زيرساختارهاي موجود در شهريار و ديگر شهرستانهاي غرب استان متعلق به 40 سال پيش است و اداره جمعيت استان تهران با جمعيتي بيش از 14 ميليون نفر با اين ساختارها بسيار سخت است.
وي گفت: مردم در اين شهرستانها براي اياب و ذهاب و ديگر موارد هزينه هاي فراواني را متقبل مي شوند و گاهي براي امضاي يك نامه ناگزير از مراجعه به تهران هستند و اين امر مستلزم صرف هزينه سوخت اضافه و ايجاد مشكلات روحي و رواني براي مردم است و براي رفع اين قبيل مشكلات نياز به ايجاد ادارات كل در اين شهرستانها بخوبي احساس مي شود.
گروسي افزود: امروزه ما بيش از 15 برابر ژاپن انرژي مصرف مي كنيم و به اندازه چين مصرف سوخت داريم و متأسفانه به دليل مشكلات موجود وقت، نشاط و امنيت مردم در اين جاده ها به هدر مي رود بنابراين بايد ساختارها تغيير كند تا شاهد چنين مسايلي نباشيم و در صورت ارتقا به استان بايد به دنبال اداره كل شدن ساختارهاي اداري اين شهرستانها باشيم.
نماينده مردم شهريار گفت: بايد كاري كنيم كه ساختار اين شهرهاي پرجمعيت با يك برنامه ريزي بسيار خوب و عملي اصلاح شود.
* بررسي طرح استان شدن كرج
فاطمه آجرلو ديگر نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي درخصوص استان شدن كرج گفت: طرح استان شدن كرج در كار گروه ويژه هيأت دولت در دست بررسي است و در جلسه اي كه با رئيس جمهور در همين راستا داشته ايم، وي موافقت خود را با استان شدن كرج منوط به موافقت پنج نماينده غرب استان تهران دانست كه در حال حاضر هر پنج نماينده موافقت خود را كتباً اعلام كرده اند.
آجرلو تصريح كرد: طرح نقشه شهرستانهاي استان جديد نيز آماده و براي تدوين به وزارت كشور ارسال شده است.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن