تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820143436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط حادثه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: روي خط حادثه
ضرب و شتم پسر براي ازدواج اجباري
زني كه موضوع ازدواج قبلي خود را از نامزدش پنهان كرده بود، با برملاشدن موضوع، به همراه برادر خود اقدام به تهديد و ضرب و جرح پسر جوان كرد تا وي را وادار به ازدواج كند. چند روز قبل زني براي طرح شكايت به مجتمع قضايي قدس مراجعه كرد و گفت; چندي پيش پسرم (اشكان) با زني به هويت شهلا آشنا شد، پس از گذشت چندماه آنها تصميم به ازدواج گرفتند. در اين مدت شهلا به بهانه ها و عناوين مختلف از پسرم پول مي گرفت. وقتي نزديك به زمان برگزاري مراسم عقد شد توسط يكي از آشنايان مطلع شديم شهلا قبلا ازدواج و اين موضوع را از ما پنهان كرده است. به خاطر همين پسرم از ازدواج با اين زن منصرف شد.شاكي در ادامه گفت; در اين مدت شهلا هر روز به در منزل ما مي آمد و فحاشي مي كرد تا اينكه چند روز پيش به همراه برادرش داخل خانه شد و پسرم را مورد ضرب و جرح قرار داد.پس از اين شكايت شهلا دستگير شد و در اظهاراتش گفت; دو سال با همسر قبلي ام زندگي كردم ولي به خاطر اعتياد از او جدا شدم و تصميم گرفتم در مورد اين موضوع چيزي به اشكان نگويم و شناسنامه ام را هم عوض كردم تا متوجه موضوع نشود. اما نمي دانم او چطور از ازدواج قبلي ام باخبر شد و گفت ديگر مرا نمي خواهد. اين موضوع مرا خيلي ناراحت كرد و براي اينكه او را وادار كنم پاي سفره عقد بنشيند تصميم گرفتم از در تهديد وارد شوم.

كلاهبرداري در پوشش مامور كميته امداد
زن ميانسالي كه توانسته بود در پوشش مامور كميته امداد از زنان ساده لوح كه تحت پوشش كميته امداد بودند كلاهبرداري كند، تحت تعقيب قرار گرفت. دختر جواني با مراجعه به دادسراي چهار رسالت از زن كلاهبرداري كه با عنوان كارمند كميته امداد اقدام به كلاهبرداري از مادرش كرده بود، شكايت كرد.دختر جوان در شكايت خود گفت: مادرم اواخر شهريور ماه به قصد خريد نان از منزل خارج شده كه خانمي ناشناس كه حدود 40 يا 50 ساله به سمت مادرم رفت و مدعي شده كه در كميته امداد نظام آباد كار مي كند و مادرم را آنجا ديده و از مشكلات آن دقيقا با اطلاع است و از طريق كميته مي تواند برايش خانه كلنگي خريداري كند. براي همين بايد يك ميليون تومان به كميته امداد پرداخت كند و پس از پرداخت ظرف يك هفته خانه را در اختيار مادرم خواهد گذاشت.دختر جوان در ادامه گفت: زن كلاهبردار به مادرم گفت كه مي تواند خانه را به مبلغ 20 ميليون تومان بفروشد و مادرم كه از روي سادگي به او اعتماد كرده بود به زن كلاهبردار جواب داد كه اكنون 700 هزار تومان بيشتر ندارم و آن هم در بانك است. وبعد هردو به منزل مادرم رفتند و دفتر چه مادرم را برداشته و همچنين طلاهايي كه مادرم داشت را با اصرار در آورده و زير فرش گذاشته به اين بهانه كه اگر از طرف كميته بيايند و او را با طلا يش ببينند براي گرفتن خانه با مشكل مواجه مي شويد.سپس به بانك رفته و پول را از حسابش برداشت كرده و مادرم را براي انجام كپي شناسنامه و كارت ملي به خيابان روبرويي فرستاد و پس از برگشت، مادرم از نبودن طلايش بسيار متعجب شد بلافاصله با من تماس گرفت و تازه مادرم فهميد چه اشتباهي را مرتكب شده است.باز پرس ميري با توجه به پرونده دستور شناسناسايي و دستگيري فرد مورد نظر را صادر كرد.به گزارش برنا، باز پرس ميري با اشاره به اين خبر گفت: با توجه به دستور فرمانده ناجا، تمامي ماموران كميته امداد موظفند هنگام ماموريت، كارت شناسايي خود را همراه داشته باشند، بنابراين مردم هنگامي كه با افراد مشكوك مواجه مي شوند از آنها بخواهند كارت شناسايي خود را ارائه دهند.وي همچنين با هشدار به شهروندان از آنها خواست هنگام مواجهه با افراد مشكوكي كه ادعا مي كنند مامور هستند از مشاجره با آنها خودداري كرده و با به خاطر سپردن مشخصات آنان ماجرا را به پليس اطلاع دهند.

گروگانگيري چند تن از اتباع ايراني در ژاپن
گروگانگيراني كه چند تن از اتباع ايراني را به قصد اخاذي و زورگيري ربوده بودند، توسط پليس ژاپن دستگير و به ايران برگردانده شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، گروگانگيران كه خود ايراني بودند اقدام به شناسايي و ربودن چند تن از اتباع ايراني مقيم ژاپن كردند.گروگانگيران در بازجويي هاي خود گفتند: ما ابتدا طعمه هاي خود را شناسايي و با مواد اسپري بيهوش و سپس آنها را مي ربوديم و بابت آزادي آنها 200 ميليون تومان وجه نقد مطالبه مي كرديم. گروگانگيرها ادامه دادند: هدف ما اخاذي از آنها بود و هنگام ربودن يكي از طعمه هايمان توسط پليس ژاپن دستگير شديم و به علت نداشتن اقامت قانوني و مدارك جعلي به دادگاه فرستاده و بعد از گذراندن مراحل قانوني به ايران برگردانده و در فرودگاه امام(ره) توسط پليس دستگير شديم.

دستبرد نقابداران مسلح به آزمايشگاه
تجسس پليس براي رديابي و كشف مخفيگاه دزدان مسلح يك آزمايشگاه جنوب كشور آغاز شد. پليس «ميناب» وقتي باخبر شد نقابداران مسلح به كلاشينكف، در مركز اين شهر به آزمايشگاه پزشكي «سينا» دستبرد زده اند بي درنگ رهسپار آنجا شد.ماموران با محافظت از ساختمان مورد نظر در بلوار امام، كاركنان آزمايشگاه را كه در يك اتاق زنداني بودند آزاد كردند.يكي از آنان كه از ترس مي لرزيد گفت: سرگرم كارهاي روزمره بوديم كه ناگهان سه نقابدار درشت اندام وارد شدند و به روي ما اسلحه كشيدند.وي اضافه كرد: مردان بي رحم، ما را به مرگ تهديد كردند دست و پايمان را بستند و با قطع سيم تلفن، پول هاي نقد و وسايل قيمتي را غارت كردند.آنها البته به موجودي آزمايشگاه بسنده كردند و پزشكي را كه صاحب اينجاست و در طبقه سوم زندگي مي كند در خانه اش حبس كردند.بعد هم هر چه گيرشان آمد دزديدند و گريختند.به گزارش ايسكانيوز، ماموران با ديدن پزشك گرفتار به او نيز كمك كردند.

مسموميت عمدي مهمانان چيني توسط ميزبانان
مقامات بهداشت و درمان چين اعلام كردند: بر اثر مسموم شدن مواد غذايي در مهماني هاي فاميلي كه اغلب به صورت عمدي صورت مي گيرد، بيش از 170 چيني طي ماه گذشته سال جاري ميلادي مسموم شده و حال برخي نيز وخيم گزارش شده است. به گزارش رويترز، بر اساس گزارش وزارت بهداشت چين، طي يك ميهماني در حومه شهر «هبئه» تعداد زيادي از ميهمانان به علت مسموميت غذايي در بيمارستان بستري شدند كه حال برخي از اين مسمومان وخيم گزارش شده است.در گزارش ديگري در شمال غرب استان گانسو، 61 تن دچار مسموميت غذايي شدند كه پنج تن به علت شدت مسموميت جان باختند.بر همين اساس، مسئولان با انجام آزمايش بر روي مواد غذايي صرف شده در اين دو مهماني به اين نتيجه دست يافتند كه اين غذاها به صورت عمدي با مواد شيميايي آلوده شده بودند و قصد فرد يا افرادي كه به چنين عمل دست زدند، تنها بر هم زدن جشن ها و ايجاد اغتشاش بوده است.بر اساس يك آمار رسمي چين در سال هاي اخير با يكسري ناامني هاي غذايي كه سبب مسموميت و مرگ افراد مي شود، مواجه شده است.

قتل به خاطر يك دروغ اينترنتي
يك شهروند انگليسي پس از اينكه فهميد همسرش در يكي از سايتهاي اينترنتي خود را فردي مجرد معرفي كرده او را به قتل رساند و از سوي دادگاه به حبس ابد محكوم شد.به گزارش جهان، "وين فورستر" شهروند انگليس 34 ساله طي اظهاراتي گفت: غافلگير شدم هنگاميكه فهميدم همسر 34 ساله ام "ايما" خود را دريك سايت اينترنتي يك زن مجرد معرفي كرده است. از همين رو از خشم فراوان از او انتقام گرفتم و او را كشتم."فورستر" در ادامه افزود: من يك راننده هستم. هنگاميكه به يك ماموريت چند روزه رفته بودم چنين اتفاقي افتاد. پس از بازگشت كار را تمام كردم. گفتني است دادگاه ابتدا جاني را به حبس ابد محكوم كرد اما پس از همكاري با دادگاه و اعتراف به جريمه قتل حكم وي به 14 سال زندان كاهش يافت.شايان ذكر است "وين فورستر" همچنين به مشروبات الكلي و كوكائين اعتياد شديدي دارد و پيش از ارتكاب جنايت از هر دوي آن مصرف كرده بود.در پايان گفتني است قاتل، همسر خود را به همراه دو فرزند چند هفته پيش از وقوع جنايت طلاق داده بود.

فرزندان پدر 78 ساله شان را با خودروي سنگين زير گرفتند
دو فرزند پيرمرد 78 ساله در يك حادثه مشكوك با خودروي سنگين پدرشان را زير گرفته و وي را كشتند.عصر روز شنبه ماموران مركز فوريت هاي پليسي 110 تهران بزرگ از وقوع مرگ مشكوك يك پيرمرد 78 ساله با خبر شدند.ماموران با حضور در صحنه دريافتند پيرمرد 78 ساله اي بر اثر اصابت نامعلومي در حالي كه بر روي بدنش آثار ضرب و جرح وجود دارد فوت كرده است.تحقيقات از دو فرزند پسر متوفي آغاز شد تا اينكه مشخص شد فرزند بزرگتر وي به نام سعيد 28 ساله مدعي است پدرش بر اثر تصادف فوت كرده است.سعيد مدعي شد زماني كه به همراه خانواده شان در باغ لواسان در حال استراحت بوده اند براي رفتن به بيرون از منزل در حال جابه جا كردن خودرو بوده است كه پدرش به زير ماشين رفته و فوت كرده است.تحقيقات از فرزند ديگر اين مرد و همچنين همسر وي نيز آغاز شد اما همگي يك فرضيه را عنوان كرده و مدعي شدند علت فوت پدرشان صرفا برخورد با خودرو بوده است.«ساره» همسر ششم مسعود، ادعا كرد زندگي آرامي داشتند و دليلي براي سر به نيست كردن اين مرد وجود نداشت.متهمان به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي جنايي تهران روانه بازداشتگاه شدند و رازگشايي از سوي پليس و پزشكي قانوني ادامه يافت. نوع ضربه هايي كه پيش از برخورد مسعود با خودرو به سر و بدنش خورده، فرضيه جنايت خانوادگي را پررنگ كرده است. در حال حاضر اين فرضيه كه پدرخانواده به نحوه اي كه اين افراد ادعا مي كنند مورد تاييد نيست و به احتمال زياد فرزندان اين فرد با نقشه قبلي پدرشان را در قالب جمع خانوادگي به ويلايشان برده و در يك درگيري وي را به قتل رسانده اند.

قتل كارگر شهرداري با شليك نامعلوم
كارگر جوان شهرداري در حين انجام وظيفه با شليك گلوله به قتل رسيد. اوايل بامداد ديروز ماموران پليس در جريان به قتل رسيدن يك كارگر شهرداري قرار گرفتند. بلافاصله اكيپي از كارآگاهان پليس به همراه بازپرس ويژه قتل پايتخت در قتلگاه پسر 20 ساله در خيابان فرجام حاضر شدند. در تحقيقات اوليه مشخص شد مقتول بر اثر اصابت يك گلوله به قفسه سينه اش به قتل رسيده است. در ادامه تحقيقات مشخص شد مقتول به همراه 2 نفر از همكارانش مشغول جمع آوري زباله بودند كه پسر جوان به قتل رسيد. به گزارش برنا، به دستور محمد حسين شاملو بازپرس ويژه قتل، كارگران جوان بلافاصله بازداشت شدند و در بازجوي هاي اوليه مدعي شدند: در حال جمع آوري زباله بوديم كه مقتول بي دليل شروع به فرار كرد كه بعد از گذشت چند ثانيه صداي شليك به گوش رسيد. وقتي به طرف مقتول رفتيم وي را غرق در خون روي زمين ديديم. بازپرس شاملو پس از شنيدن اظهارات كارگران شهرداري دستور بازداشت آنها را صادر كرد. گفتني است تحقيقات جهت روشن شدن علت قتل و شناسايي قاتل ادامه دارد.

مرگ مشكوك پيرمرد 60 ساله در نزاع خياباني
كارآگاهان پليس و بازپرس ويژه قتل تحقيقات خود را در خصو ص مرگ مشكوك پير مرد 60 ساله آغاز كردند. صبح روز جمعه فردي در تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110، از مرگ پدر خود در يك درگيري خياباني خبر داد. بلافاصله اكيپي از كارآگاهان به همراه باز پرس ويژه قتل به محل در گيري رفتند. در تحقيقات اوليه مشخص شد پير مرد پس از مرگش در جلوي درب منزلش رها شده است. به گزارش برنا،در ادامه تحقيقات مشخص شد كه مقتول در حال تعويض لاستيك خودرو خود بود كه با 4 جوان موتور سوار در گير شده است.وي پس از درگيري به دليل نامعلومي فوت كرده است. با روشن شدن اين موضوع و بررسي جسد و نبود آثار ضرب و شتم بر روي بدن پيرمرد، بازپرس روشن احتمال مرگ پيرمرد را به علت ايست قلبي تنفسي را داد. گفتني است تحقيقات در خصوص علت اصلي مرگ و دستگيري چهار جوان موتورسوار آغاز شده است.

شليك به زندگي
به دنبال كشته شدن پسري با شليك گلوله در پايتخت، دو نفر از دوستانش بازداشت شدند.
بامداد ديروز افسرنگهبان كلانتري 136 فرجام از كشته شدن پسر 20 ساله اي به نام «مهراب» با شليك گلوله با خبر شد و ماجرا را با دادسراي جنايي تهران در ميان گذاشت.سپس بازپرس محمد حسين شاملو ( كشيك) و افسران دايره 10 اداره آگاهي تهران به نقطه مورد نظر در خيابان ريوندي - كوي سيزدهم -رفتند و با ديدن جنازه پسر نگون بخت كه با شليك يك گلوله به سينه اش از پا در آمده بود رسيدگي به معما را در دستور كار خود قرار دادند.يكي از همكاران «مهراب» به افسران تجسس گفت: دوستم در حال نظافت بود كه ناگهان مردي دنبالش كرد و هنگام فرار يك گلوله شليك كرد و گريخت.به گزارش ايسكانيوز،ديروز دو نفر از دوستان «مهراب» به اتهام جنايت كينه جويانه بازداشت و در شعبه اول دادسراي ناحيه 27 بازجويي شدند.اين در حالي است كه آنان منكر رفيق كشي هستند و رازگشايي ادامه دارد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن