تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820548267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران‌شهر - تلاش براي تامين آب شرب استان‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران‌شهر - تلاش براي تامين آب شرب استان‌ها


ايران‌شهر - تلاش براي تامين آب شرب استان‌ها

گروه ايران‌شهر:تامين آب شرب سالم و بهداشتي همواره يكي از معضلات و مشكلات استان‌هاي كشور بوده است. امسال با توجه به خشكسالي و بي‌آبي سد‌ها و رودخانه‌ها اين نگراني دوچندان شد. وزير نيرو اعلام كرده است كه اين وزارتخانه تمام تلاشش را مي‌كند تا آب در نيمه دوم سال جيره‌بندي نشود و اين بستگي به ميزان بارش در آبان و آذر دارد. استانداران هم در قالبي كوچك‌تر با اين معضل مواجهند و بايد آبي سالم با فشاري مناسب براي شهروندان خود تامين كنند.

حفر چاه براي تامين آب همدان
استان همدان با داشتن هشت شهرستان و 27 شهر و جمعيتي بالغ بر يك ميليون و 800 هزار نفر با وجود دو سد بزرگ اكباتان و آبشينه براي تامين آب دچار مشكل شده است و مسوولان اين شهر براي رفع اين مشكل مجبور به حفر چاه عميق شده‌اند. آب همدان از دو سد اكباتان و آبشينه تامين مي‌شد كه هر دو سد هم‌اكنون به علت خشكسالي آب ندارند و مسوولان براي تامين آب، اقدام به اصلاح شبكه و انتقال آب از چاه‌هاي عميق و نيمه‌عميق حفاري شده كرده‌اند. به گفته استاندار همدان براي انتقال آب و توزيع در شبكه، شش ميليارد تومان بدون دريافت يك ريال از فردي هزينه شده است و هم‌اكنون هزار ليتر در ثانيه آب در شبكه توزيع مي‌شود.
نارضايتيمردم روستاهاي خراسان از آب آشاميدني
نماينده مردم كاشمر و بردسكن در مجلس شوراي اسلامي در بازديد از چند پروژه آبرساني آب و فاضلاب روستايي بردسكن اعلام كرد بر اثر خشكسالي‌هاي پي در پي، آب آشاميدني اكثر مردم روستاهاي اين شهرستان رضايت‌بخش نيست. محمدرضا خباز گفت: خوشبختانه شركت آبفاي روستايي استان از محل اعتبارات سفر رياست جمهوري در حال بهره‌برداري از دو مجتمع بزرگ آبرساني هر يك به طول 54 و70 كيلومتر در اين شهرستان است. تاكنون بالغ بر30 ميليارد ريال براي اين دو مجتمع اعتبار صرف شده و براي تكميل آنها نياز به 30 ميليارد ريال اعتبار ديگر است تا در دهه مبارك فجر امسال مورد افتتاح و بهره‌برداري قرار بگيرد. با توجه به گفته نماينده مردم تربت‌جام و تايباد از 90 روستاي داراي سكنه در بخش صالح‌آباد تربت جام، 70 روستا به وسيله تانكر آبرساني مي‌شوند. طي جلساتي كه با مسوولان استان و وزارت نيرو برگزار شده است مقرر شده از اعتبارات ملي و اعتبارات خشكسالي، پروژه لوله‌گذاري و آبرساني تسريع و مراكز مورد نظر از آب آشاميدني به وسيله لوله‌كشي استفاده كنند.
آب غيربهداشتي سلامت اهوازي ها را به خطر انداخت
شكستگي‌هاي متعدد در شبكه آبرساني اروندكنار، موجب كاهش ميزان كلر در آب مصرفي بعضي از نقاط شهر اروندكنار شد و سلامت شهروندان را به خطر انداخت. در جلسه گذشته شوراي اسلامي اروندكنار، از مسوولان آبفاي اين شهر خواسته شد كه براي اصلاح وضعيت كلراسيون آب اقدام و دستگاه مورد نياز تهيه و نصب شود. سيد هاشم موسوي رئيس شوراي شهر اروندكنار گفت: در حال حاضر عمليات كلراسيون آب مصرفي شهر اروندكنار در آبادان انجام مي‌شود و شبكه آبرساني مسافت طولاني را براي رسيدن به اروند كنار طي مي‌كند، براي رفع مشكل غيربهداشتي بودن و اصلاح كلراسيون آب اين شهر، ضروري است دستگاه كلراسيون در اروندكنار نصب شود.
كيفيت و كميت آب شرب اشكذر ارتقا مي‌يابد
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد اعلام كرد با اجراي خط انتقال و تاسيسات برداشت از آب انتقالي زاينده‌رود، كيفيت و كميت آب شرب اشكذر ارتقا خواهد يافت. به گفته محمدرضا محمدي پروژه خط انتقال و تاسيسات برداشت از آب انتقالي زاينده‌رود به شهر اشكذر با دبي 55 ليتر بر ثانيه با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني خشكسالي و منابع داخلي شركت آب و فاضلاب اجرا شده است. اين پروژه شامل اجراي خط آزبست 300 ميليمتر و طول سه هزار و 200 متر، ساخت و نصب شيرخانه موقت و احداث جاده دسترسي به طول سه هزار و 200 متر است كه با اتمام دوره بهره‌برداري آزمايشي به بهره‌برداري رسمي مي‌رسد و جمعيتي بالغ بر 20 هزار نفر از شهروندان اشكذر و روستاهاي اطراف را تحت پوشش قرار مي‌دهد. در حال حاضر آب شرب شهروندان اشكذر در يك مخزن بتني سه هزار مترمكعبي زميني و يك مخزن 500 مترمكعبي هوايي ذخيره مي‌شود كه با بهره‌برداري از مخزن مذكور، حجم اين مخازن به هشت هزار و 500 متر مكعب مي‌رسد.
آب مهم‌ترين اولويت آذربايجان شرقي است
استاندار آذربايجان شرقي مهم‌ترين اولويت اين استان را معضل تامين آب اعلام كرد. احمد عليرضابيگي در نخستين كنفرانس مطبوعاتي خود گفت: با توجه به نيازهاي منطقه، پروژه‌هاي بخش آب اولويت اول مصوبات دور دوم سفر هيات دولت به آذربايجان شرقي است. بيگي با بيان اينكه با افزايش ميزان جمعيت، رشد صنايع و كشاورزي لزوم تامين آب را بيش از پيش آشكار مي‌كند، اظهار داشت: پروژه انتقال آب رود مرزي ارس به دشت‌هاي جلفا و مرند و انتقال آن به دشت‌هاي شبستر و تبريز مي‌تواند بخش مهمي از نيازهاي آذربايجان شرقي را برطرف كند.
119 روستا در رودبار فاقد آب آشاميدني سالم
با توجه به گفته رئيس اداره آب و فاضلاب شهرستان يكصد هزار نفري رودبار در حال حاضر 119 روستا در اين شهرستان فاقد آب آشاميدني سالم و بهداشتي است كه رفع اين مشكل نيازمند توجه ويژه مسوولان است. كاظمي با اشاره به اينكه رودبار داراي 173 روستا است، گفت: از اين تعداد، جمعيت 124 روستاي بالاي 20 خانوار و 49 روستا زير 20 خانوار است كه از مجموع اين روستاها تنها 53 روستا تحت پوشش اين شركت قرار دارند. تاكنون 70 روستاي بالاي 20 خانوار و 49 روستاي زير 20 خانوار شهرستان رودبار به دليل عدم‌همكاري مردم تحت پوشش شركت آب و فاضلاب روستايي قرار نگرفته و هيچگونه خدماتي نمي‌توان به آنان ارائه كرد. كاظمي يادآورشد: هم اكنون براي تامين آب آشاميدني هفت روستاي اين شهرستان با تانكر، آبرساني سيار انجام مي‌شود.
افت فشار و كمبود آب دركرج
كلانشهر كرج هم با مشكل افت فشار و كمبود آب شرب مواجه است. فرماندار و ديگر مسوولان اين شهرستان وعده برطرف كردن اين مشكل تا پايان سال جاري را داده‌اند. به گفته مدير عامل شركت آب و فاضلاب غرب استان تهران با تمهيدات انديشيده شده و اجراي مرحله دوم طرح ساماندهي شبكه آبرساني مهرشهر كرج مشكل ساكنان اين منطقه برطرف مي‌شود. در مرحله دوم اين طرح كه اكنون در حال اجرا است چهار هزارمترلوله‌گذاري آب انجام مي‌شود و راه‌اندازي ايستگاه پمپاژ براي انتقال آب به مخازن ذخيره و توزيع در شبكه از ديگر تاسيسات پيش‌بيني شده در اجراي اين طرح است. در حال حاضر آب شرب اين منطقه توسط 48 حلقه چاه آب فعال با ظرفيت 212 هزار متر مكعب در روز تامين مي‌شود. فعاليت پنج مخزن ذخيره آب زميني با مجموع ظرفيت 22 هزار مترمكعب از ديگر تاسيسات شبكه آبرساني اين منطقه است.
شش مخزن آب شرب در استان مركزي تا پايان سال
معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت: براي بهبود شرايط آبرساني و توزيع مناسب آب شرب براي شهروندان، امسال شش مخزن جديد ذخيره آب شرب در شهرهاي استان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن