تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805620134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛دومين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال بدون نو آوري و پايين تر از حد انتظار


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛دومين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال بدون نو آوري و پايين تر از حد انتظار
دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال درحالي از ابتداي آبان ماه جاري كار خود را آغاز كرده است كه به اذعان بسياري از كارشناسان و بازديدكنندگان، اين نمايشگاه از نظر عرضه آثار و معرفي رسانه ها و نيز بخش هاي آموزشي در مقايسه با دوره قبل، ارتقاي كيفي چنداني نداشته است. اين جشنواره كه در ٦ بخش اصلي، نرم افزارهاي چندرسانه اي، بازي هاي رايانه اي، نرم افزارهاي تلفن همراه، هنرهاي ديجيتال، پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ ها و بخش ويژه انقلاب اسلامي و نيز ٦ بخش جانبي خانواده و فناوري اطلاعات، نشست ها، كارگاه ها، مسابقات، رسانه ديجيتال در آينه هنر، مراكز و موسسات رسانه هاي ديجيتال و بخش ويژه نوآوري در محل مصلاي امام خميني (ره) در فضايي بالغ بر ٥٠ هزار مترمربع درحال برگزاري است، به نظر مي رسد كه برخلاف ادعاي برگزاركنندگان آن در ارائه كليه توانمندي هاي كشور در حوزه ديجيتال چندان موفق نبوده است. در جريان بازديد از نمايشگاه درچهارمين روز برگزاري، قبل از هرگونه قضاوتي درخصوص سطح كيفي نمايشگاه، ترجيح داديم به سراغ بازديدكنندگان نمايشگاه كه در واقع اين مجموعه براي آنان تدارك ديده شده است، برويم و نظراتشان را درمورد كيفيت نمايشگاه جويا شويم. مريم صادقي دانشجوي علوم تربيتي اولين كسي بود كه در جمع بازديدكنندگان به سراغش رفتيم.

وي با ابراز رضايت از بخش نرم افزارهاي مربوط به زبان در نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال، سطح كلي نمايشگاه را بسيار پايين دانست و گفت: متاسفانه محصولات ارائه شده در اين نمايشگاه درحدي نيست كه نيازهاي ما را برآورده كند.

وي ادامه داد: به علاوه چيدمان غرفه ها و نحوه اطلاع رساني نمايشگاه نيز چندان مناسب نيست.

به علاوه جلوي در ورودي نمايشگاه نقشه هاي راهنماي غرفه ها و بخش هاي مختلف بين بازديدكنندگان توزيع مي شود اما نكته عجيبي كه به يقين بسياري از بازديدكنندگان با آن مواجه مي شوند آن است كه تعداد زيادي از غرفه هايي كه در اين نقشه راهنما معرفي شده است يا در جاي خود نيست و يا اصلا در نمايشگاه وجود خارجي ندارد! وي اضافه كرد: متاسفانه بن كارت هايي كه در اين نمايشگاه به دانش آموزان، طلاب و دانشجويان عرضه شده است، در اكثريت قريب به اتفاق غرفه ها و بخش هاي نمايشگاه قابل استفاده نيست چرا كه اكثر غرفه ها فاقد دستگاه هاي كارت خوان است! در معدود مواردي نيز كه استفاده از آن ها امكان پذير است، براي خريد آثار مذهبي تخفيف ١٠٠درصدي در آن ها لحاظ شده است اما در مورد ديگر آثار مانند نرم افزارهاي زبان و ... بين ١٠ تا ٢٠ درصد تخفيف قائل مي شوند اما در هر حال اين بن كارت ها در بسياري از غرفه ها قابل استفاده نيست. احسان سليماني دانشجوي كارشناسي ارشد رشته الكترونيك نيز در گفت وگو با ما فضاي نمايشگاه را فضايي غيرمنسجم عنوان كرد. وي گفت: براي پيداكردن يك نرم افزار حدود ٢ ساعت ونيم در نمايشگاه گشتم و سرانجام در يكي از غرفه هايي كه نرم افزارهاي آموزشي كاربردي را ارائه مي كرد، صاحب غرفه به من گفت كه اين نرم افزار بسيار جديد است و بعيد مي دانم در نمايشگاه عرضه شده باشد و به علاوه نقشه راهنماي غرفه ها نيز كمك چنداني به ما نمي كند چون كروكي ها دقيق نيست.

اسحاقي، دانشجوي رشته نرم افزار از ديگر بازديدكنندگان نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال بود كه نظر خود را در مورد نمايشگاه اين گونه عنوان كرد: در اين نمايشگاه هيچ نوآوري نديدم و در عين حال بسياري از نرم افزارهاي موردنياز را نيز پيدا نكردم. به گفته اين دانشجو بسياري از آثار ارائه شده در نمايشگاه مختص كودكان و نرم افزارهاي بازي است. وي ادامه داد: به نظر من از چنين نمايشگاهي بيشتر دانشجويان يا فعالان عرصه نرم افزار و رايانه بايد بازديد كنند تا بگويند كه سطح اين نمايشگاه در چه حدي است. وي همچنين تصريح كرد: تمامي CDهاي ارائه شده تكراري است درحالي كه در نمايشگاه قاعدتا بايد محصولات جديدي عرضه شود. درحالي كه در اين نمايشگاه ٧٠ درصد آثار ارائه شده آثاري بود كه در نمايشگاه سال قبل و حتي نمايشگاه قرآن و ... هم ارائه شده بود. با همه اين اوصاف، دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال شامل بخش هاي مختلفي است كه بازديد از آن ها براي خانواده ها، دانشجويان، دانش آموزان و حتي فعالان در اين عرصه خالي از لطف نخواهد بود.

بخش نرم افزارهاي چندرسانه اي
در اين بخش بيش از ٢٠٠ شركت توليدكننده بيش از ٣هزار عنوان نرم افزار توليدي خود را در شاخه هاي مختلف آموزشي، فرهنگي و ... عرضه كردند. اين بخش بزرگ ترين بخش نمايشگاه است كه فضايي بيش از ١٠ هزارمترمربع را به خود اختصاص داده است.

بخش نرم افزارهاي تلفن همراه
در اين بخش از نمايشگاه در فضايي نزديك به ١٠٠٠مترمربع حدود ٢٠ شركت توليدكننده نرم افزارهاي تلفن همراه بيش از ٨٠ نرم افزار تلفن همراه را عرضه كرده اند كه اين بخش براي آشنايي خانواده ها با فرصت ها و چالش هاي تلفن همراه، فرهنگ استفاده صحيح از آن و نيز آشناكردن جوانان و نوجوانان با نحوه توليد محتوا، (نرم افزار، محتواي بلوتوث، نماهنگ تلفن همراه و ...) برگزار شده است. بخش نرم افزارهاي تلفن همراه را بدون اغراق بايد يكي از شلوغ ترين و پرمخاطب ترين بخش هاي نمايشگاه به شمار آورد.

بخش بازي هاي رايانه اي
بخش بازي هاي رايانه اي دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال نيز مانند بخش نرم افزارهاي تلفن همراه، جزو پرمخاطب ترين بخش هاي نمايشگاه بود.

جذابيت هاي اين بخش حتي بزرگ ترها را نيز در غرفه ميخ كوب كرده بود. بر سردر بخش بازي هاي رايانه اي، عنوان «بازي هاي رايانه اي سالم» به چشم مي خورد.

در اين بخش قريب به ٢٠ بازي رايانه اي توليد داخل كشور توسط حدود ١٥ شركت توليد كننده بازي هاي رايانه اي به نمايش گذاشته شده است.

البته در كنار آن بازي هاي رايانه اي خارجي مناسب نيز عرضه شده است به علاوه در همين بخش مسابقه اي تحت عنوان «بهترين ايده» براي طراحي يك بازي رايانه اي تدارك ديده شده است ضمن آن كه در اين بخش در قالب كارگاه هاي آموزشي امكان آموزش فرآيند ساخت بازي هاي رايانه اي نيز براي كودكان و نوجوانان فراهم شده است كه طي آن روش ساخت بازي رايانه اي با فلش به كودكان و نوجوانان آموزش داده مي شود.

پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ ها
يكي از بخش هاي اصلي نمايشگاه دوم به پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ ها اختصاص يافته است كه البته برخلاف انتظار در اين بخش برخي از پايگاه ها و وبلاگ ها فرصت حضور پيدا كرده اند.

در اين بخش همچنين اين امكان به بازديد كنندگان و كاربران داده شده است تا با مراجعه به غرفه وبلاگ نويسي و دريافت نام كاربري و رمز در مسابقه وبلاگ نويسي شركت كنند.

هنرهاي ديجيتال
اين بخش از بخش هاي جديد جشنواره و نمايشگاه دوم است كه در آن به مقوله هايي مانند پويانمايي، موسيقي ديجيتال، تئاتر ديجيتال، سينماي ديجيتال، عكاسي ديجيتال، گرافيك ديجيتال و .... پرداخته شده است.

بخش ويژه انقلاب اسلامي

بخش ويژه انقلاب اسلامي در دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال به منظور معرفي انقلاب اسلامي (اهداف، آرمان ها، روند پيروزي، دستاوردها و .... ) با استفاده از ابزارهاي ديجيتال راه اندازي شده است.

خانواده و فناوري اطلاعات
اين بخش كه از جمله بخش هايي از نمايشگاه محسوب مي شد كه اتفاقا چندان هم پرمخاطب نبود، به گفته مسئولان برگزار كننده باهدف آشنا كردن خانواده ها، جوانان، نوجوانان و كودكان با فرصت ها و چالش ها و ترويج فرهنگ استفاده صحيح از رسانه هاي ديجيتال ايجاد شده است.

ارائه برخي نرم افزارها و طرح هاي ابتكاري در نمايشگاه از موارد قابل توجه در نمايشگاه است كه به برخي از آ ن ها اشاره مي كنيم.

غبارروبي تصوير حضرت امام (ره) به صورت ديجيتال
بازديدكنندگان دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال مي توانند به صورت ديجيتالي اقدام به غبارروبي تصوير امام (ره) كنند. در يكي از غرفه هاي نمايشگاه تصويري از چهره امام خميني (ره) روي يك پرده ديجيتالي به صورت سياه و سفيد ارائه شده است كه با حركت دست حتي از فاصله دور اين تصوير به وضعيت رنگي تغيير حالت مي دهد و پس از اتمام غبارروبي به حالت سياه و سفيد بازمي گردد اين پرده ديجيتالي كه به سنسورهاي حساس مجهز است، به شكل هاي مختلفي طراحي شده است.

ارسال بلوتوث هاي آموزنده به بازديد كنندگان
در دومين نمايشگاه و جشنواره رسانه هاي ديجيتال همچنين پيام هاي آموزنده اجتماعي و خانوادگي از طريق بلوتوث به بازديد كنندگان ارائه مي شود پيام هايي بامحتواي نحوه استفاده از فناوري ديجيتال و كاربردهاي آن و به ويژه توصيه هايي براي استفاده سالم از اين فناوري.به علاوه در اين نمايشگاه ٦٣ پيام نيز در قالب كاريكاتور و انيميشن به صورت تصويري ارائه مي شود و منتخب اين پيام ها از طريق تلفن همراه و بلوتوث براي بازديدكنندگان ارسال مي شود.

ارائه نرم افزار محراب عشق ويژه معرفي شهداي محراب
در نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال همچنين نرم افزار چند رسانه اي «محراب عشق» شامل آثار مرتبط با شهداي گرانقدر محراب و بانك جامع اطلاعاتي شهداي گمنام با ارائه اطلاعاتي در مورد اولين شهيد محراب حضرت علي (ع) ارائه شده است. اين نرم افزار حاوي ٢٠هزار صفحه متن، ٥٩٢ قطعه تصوير، ٩٦٠ دقيقه فيلم و١٣هزار و ٦٦٠دقيقه صوت با قابليت جست و جو روي تمامي متون است.

برگزاري كارگاه آموزشي رايانه
كارگاه آموزشي رايانه يكي از بخش هاي آموزشي نمايشگاه است كه با هدف آشنايي خانواده ها با كاركرد رايانه و رسانه هاي ديجيتال برگزار شده است. پيشتر يكي از كارشناسان و مدرسان اين كارگاه آموزشي اعلام كرده بود كه در كشور ما تنها ٧٠صدم درصد خانواده ها با كاركرد اوليه رايانه و رسانه ديجيتالي، بازي هاي رايانه اي، تلفن همراه و بلوتوث آشنايي دارند كه اين آشنايي مختصر باعث آسيب پذيري اجتماعي نوجوانان خواهد شد.

غرفه هاي ويژه مراجع تقليد
حضور رسمي دفاتر مراجع تقليد براي نخستين بار در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال از جمله نكات و بخش هاي قابل توجه نمايشگاه است كه به گفته مسئولان نمايشگاه برپايي غرفه هاي مراجع نظام باهدف پاسخ گويي به سوالات و شبهات مردم در زمينه هاي ديني و فقهي صورت گرفته است.

برگزاري مسابقه هك سايت هاي صهيونيستي
انجمن جهادگران اينترنتي فلسطيني با همكاري غرفه جنبش مقاومت فلسطيني حماس، مستقر در دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال مسابقه هك سايت هاي صهيونيستي را برگزار كرده اند. در جريان اين مسابقه به كساني كه پايگاه هاي اطلاع رساني گروه هاي تروريستي صهيونيستي همچون شاس، هاگانا، جبل الهيكل و ... را هك كنند، ٢هزار دلار جايزه اهدا مي شود.

در يكي از غرفه هاي نمايشگاه و در حركتي نمادين يك صفحه ديجيتالي با تصويري از نقشه جهان تعبيه شده كه در اين صفحه ديجيتالي تعدادي توپ كه پرچم ٢ كشور آمريكا و رژيم صهيونيستي روي آن ها طراحي شده است، به چشم مي خورد و هنگامي كه بازديد كنندگان به اين توپ ها لگد مي زنند و يا آن ها را زيرپاي خود قرار مي دهند اين توپ ها منهدم مي شود .
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن