تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816138383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توضیحات «علی معلم» درباره حواشی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:




فیلم ـ مجری مراسم پایانی جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر، گفت: در مورد اهدای جایزه بهترین صداگذار، عین نوشته روی کاغذ را خواندم که سند آن موجود است و این نوشته را هنوز نگه داشتهام.«علی معلم» به برخی پرسشها و شائبهها پیرامون اختتامیه بیست و هشتم فیلم فجر پاسخ داد.
وی در ابتدا، در مورد اجرای مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر با توجه به برگزاری و اجرای جشن مجله دنیای تصویر در سالهای گذشته، گفت: این درخواست آقای مسعودشاهی بود و ایشان قبل از جشنواره این درخواست را از من کرد. البته پیشنهاد اجرای مراسم اختتامیه بخش بینالمللی جشنواره امسال را هم داشتم که به علت این که خودم داور این بخش بودم و مشغله زیادی داشتم، آن را رد کردم.
وی افزود: در سالهای گذشته پیشنهادهای متعددی در زمینه اجرای مراسم جشن خانه سینما یا اختتامیه جشنواره فجر داشتم که معمولا آنها را قبول نمیکردم اما امسال، هر دو را انجام دادم چون حس کردم این کار به خاطر سینمای ایران و نوعی ادای دین به سینمایی است که همه آن را دوست داریم و به همین خاطر، قبول کردم اجرای مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را به عهده بگیرم.

* اگر از اصل ماجرا اطلاع داشتم درخواست میکردم درهای سالن را برای مطبوعاتیها باز کنند
معلم در ادامه، در پاسخ به سوال در مورد واکنش وی در خصوص عدم حضور خبرنگاران رسانههای جمعی در سالن که از نظر بعضی از رسانهها ناکافی آمد، گفت: من از جزئیات ماجرای عدم ورود نمایندگان مطبوعات به سالن تا نزدیک پایان مراسم خبر نداشتم و تنها نکتهای که توجه مرا جلب کرد، این بود که جمعیت حاضر در سالن، بسیار بیشتر از ظرفیت سالن دیدم. در مورد مسئله نامهای هم که خبرنگاران برای مجری نوشته بودند، باید بگویم قرار نبود هیچ یادداشت یا متنی به جز با تأیید معاونت سینمایی یا عوامل جشنواره توسط من خوانده شود. نزدیک به انتهای مراسم بود که یادداشتی به دست من دادند که آن عنوان شده بود عدهای از اهالی مطبوعات نتوانستند به مراسم بیایند و به اصل ماجرا هیچ گونه اشارهای نشده بود.
وی تصریح کرد: قطعا اگر از اصل ماجرا اطلاع داشتم به عنوان یک عضو مطبوعات درخواست باز شدن درهای سالن و حضور نمایندگان رسانههای جمعی را در این مراسم مطرح میکردم چون مطبوعات و رسانهها جشنوارهها را تبدیل به یک واقعه فرهنگی - هنری میکند و این مسئلهای است که در تمام نقاط دنیا متداول است مثل جشنواره کن که در واقع مطبوعاتیها تنها مخاطبان اصلی آن هستند.
معلم گفت: عدم اطلاع من از واقعه تحریم جشنواره توسط نمایندگان رسانههای جمعی باعث شد که من واکنش مناسبی به این قضیه نشان ندهم... در واقع تنها پس از خروج از سالن بود که دیدم که گویا به علت عدم هماهنگی بین حراست سالن همایشهای برج میلاد و حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این اتفاق افتاده است. البته شنیده بودم برای مطبوعات جایگاه ویژهای در نظر گرفتهاند که با توجه به هجوم جمعیت در سالن این جایگاه پر شده بود و بد نیست بگویم حتی صندلی که برای خود من به عنوان مجری اختصاص داده شده بود توسط یک میهمان اشغال شده بود و من در تمام مدت اجرای مراسم سرپا بودم. امیدوارم در آینده، از این دست اتفاقات دیگر رخ ندهد چون حضور اهالی رسانه و مطبوعات است که موجب میشود جشنواره فیلم فجر پویایی داشته باشد.

* عین نوشته روی کاغذ را خواندم و سند آن موجود است
این تهیهکننده سینما در ادامه مصاحبه، در پاسخ به سوالی در مورد مسئله عنوان کردن جایزه صداگذاری که شبهات بسیار زیادی در این مورد در چند روز اخیر در مطبوعات به وجود آمده، گفت: مسئله عنوان کردن نام صداگذار به ناهماهنگی دوستان در ستاد جشنواره برمیگردد و معلوم نیست آیا اشتباهی شده یا عدهای خواستهاند شیطنتی کنند که متأسفانه دفتر جشنواره در این زمینه هنوز جواب روشنی نداده است.
وی گفت: چند دقیقه قبل از اجرای مراسم کاندیداها و برندهها را در نوشتهای به دست من رساندند و من به خاطر این که در مورد هیچ کدام از فیلمها کنجکاوی نکرده باشم، حتی از قبل این لیست را نخواندم و تنها در زمان اعلام برندگان آنها را میخواندم.
معلم گفت: در مورد جایزه صداگذار هم عین نوشته روی کاغذ را خواندم که سند آن موجود است و این نوشته را هنوز نگه داشتهام.
وی گفت: آنها که اعلام نام صداگذار فیلم «آل» را تصمیم شخصی من میدانند، به این نکته بیتوجه هستند که همه اعضای هیأت داوران روی سن اختتامیه حضور داشتند و قطعا اگر اشتباهی در نوشته وجود داشت، اعضای آن هیأت، همان جا این اشتباه را گوشزد میکرد. پس میتوان نتیجه گرفت یا رأی داوران بعداً عوض شده یا سازمان جشنواره اشتباهی کرده که البته، هنوز هم در این زمینه شفاف سازی انجام نگرفته است.
معلم در ادامه با بیان این نکته که با حسن نیت کامل برای اجرای مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر تلاش کرده، گفت: در حالی مراسم اختتامیه را اجرا کردم که فیلمی که تهیهکننده آن بودم، دچار همه نوع بیمهری شد. «آل» تنها فیلم شرکت کننده از بخش خصوصی در بخش اول و دوم بود که هیچ جایزهای نگرفت در حالی که معمولا هیچ تهیهکنندهای برای فیلم اول چنین هزینهای نمیکند و سوال من این است که اگر قرار باشد بخش خصوصی تقویت شود، آیا این تقویت به این شکل است؟

* میتوانستم مثل خیلیها حضورم در اختتامیه را منوط به دریافت جایزه کنم
وی در ادامه افزود: البته سلیقه داوران را در مورد فیلم «آل» قبول دارم و هیچ اعتراضی هم در این مورد نکردهام گرچه میتوانستم مثل خیلی از افراد، حضورم در مراسم اختتامیه را منوط به دریافت جایزه برای این فیلم کنم... کاری که هنوز خیلی افراد آن را انجام میدهند! اما با توجه به حسن نیتی که در معاونت سینمایی و دبیر جشنواره دیدم، امیدوارم فکری بشود تا در سال آینده هیأتهای انتخاب و داوری با وضعیت بهتری کار کنند و مشکلاتی مانند امسال برای فیلمها پیش نیاید. این جشنواره تاثیر بسیار زیادی بر سینمای ایران دارد، چون جوایز آن در موفقیت فیلمها تاثیرگذار است و این نکتهای است که دقت به آن میتواند بسیاری از جنجالها را رفع کند.

* به هر دو نفر گفته شده بود جایزه میگیرند!
نکته جالب در مورد سیمرغ صداگذاری (که نحوه اعلام آن در واقع توهینی به صداگذار فیلم «آل» بود) این بود که به آقای ابوالصدق از طرف دفتر جشنواره اطلاع دادند برای دریافت جایزه خود بیاید و بعد از جشنواره دیدم، صداگذار فیلم «آناهیتا» نیز معترض به این موضوع گفته از دفتر جشنواره به من اطلاع دادهاند برای دریافت جایزه بیایم و این سوال در آنجا برای من پیش آمد که هر دو نفر از کجا میدانستند جایزه میگیرند؟ البته من انتظار نداشتم حتما فیلم «آل» جایزهای بگیرد اما من کسی بودم که با احترام به جشنواره، با گروه کامل بازیگرانم به سینمای رسانهها آمدم، داوری بخش بینالملل را برعهده گرفتم و اختتامیه را هم اجرا کردم. یعنی هیچ مشکلی با جشنواره نداشتم اما نمیدانم چرا فیلم «آل» حداقل از نظر فنی توجه کسی را جلب نکرد؟

*وظیفه اصلی ما حراست از سینمای ایران است
معلم در پایان تصریح کرد: وظیفه اصلی ما حراست از سینمای ایران است، سینمایی برای کسانی که در آن هستند احترام قائلم، گرچه آن را قابل نقد میدانم. خود من 11 سال است جشنی را برای سینما و تلویزیون ایران برپا میکنم و حسن نیت من برای سینما، از همین جشن مشخص است اما افرادی که در سینما به دنبال گرفت و گیرهای سیاسی و انتقامجویی هستند، کار اشتباهی میکنند چون موجودیت سینما متعلق به ملت ایران است و این بازیها توهینآمیز است.
معلم گفت: قطعا تصحیح اشتباهاتی چون عدم حضور رسانهها در مراسم اختتامیه یا اعلام درست اسامی، باعث میشود جشنوارهای که از مرز 30 سالگی گذشته، روزی بالاخره به بلوغ برسد.
وی ادامه داد: به نظر من، این دوره از جشنواره، از نظر سلیقهای به بسیاری از ویژگیهای مهم فیلمها [مثلا بازیهای خوب بازیگرانی چون حمید فرخنژاد و مصطفی زمانی و بسیاری از مسایل فنی آثار] بیتوجهی کرد که امیدوارم در آینده، با تصحیح دیدگاههای داوران، از هر جهت جشنوارهای داشته باشیم که خروجی آن به اندازه زحمات و هزینهای باشد که برای آن کشیده میشود.
منبع:فارس






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن