تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817191280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تظاهرات گسترده مردم عراق عليه توافقنامه امنيتي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تظاهرات گسترده مردم عراق عليه توافقنامه امنيتي
هزاران نفر از مردم شهرهاي بغداد و نجف اشرف روز جمعه بعد از برگزاري نماز جمعه در مخالفت با توافقنامه امنيتي ميان بغداد و واشنگتن تظاهرات كردند.
به گزارش « العالم » تظاهرات كنندگان در حالي كه پرچم هاي ملي عراق و پلاكاردهايي در مخالف با توافقنامه امنيتي با خود حمل مي كردند عليه امضاي توافقنامه و حضور اشغالگران در كشورشان شعار دادند.
تظاهرات كنندگان در شهر بغداد براي بيان خشم و نارضايتي خود نسبت به خشونت هاي صورت گرفته در اين شهر كه پس از تهديدات آمريكا در خصوص امضاي توافقنامه عليه عراق شدت يافته است پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
برخي از تظاهرات كنندگان در گفت وگو با خبرنگار العالم بر مخالفت خود با توافقنامه امنيتي تاكيد و تهديدات مقامات آمريكايي عليه مسئولان عراقي را با هدف تحميل توافقنامه بر ملت عراق محكوم كردند.
تظاهرات كنندگان همچنين خواستار خروج اشغالگران از كشورشان شدند.
« فتاح شيخ » نماينده جريان صدر در پارلمان عراق در حاشيه اين تظاهرات در شهر بغداد به خبرنگار العالم گفت : ما به درخواست خويش براي رد توافقنامه امنيتي همچنان ادامه خواهيم داد همانگونه كه ديروز نمايندگان فراكسيون صدر در محل پارلمان عراق از طريق تحصن نامحدود مخالفت خود با توافقنامه امنيتي را اعلام كردند.
وي با اشاره به اين كه آمريكايي ها مي خواهند توافقنامه امنيتي را به زور بر ملت عراق تحميل كنند; تاكيد كرد : ملت نسبت به تحولات آگاه و در قبال تحركات اشغالگران هوشيار است .
سخنگوي جريان صدر :
توافق نامه بغداد و واشنگتن حاكميت عراق را نقض مي كند
سخنگوي جريان صدر بار ديگر بر مخالفت اين گروه با توافق نامه امنيتي ميان عراق و آمريكا تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) شيخ صلاح العبيدي سخنگوي جريان صدر در گفت وگو با روزنامه الحيات ـ چاپ لندن ـ گفت : علت مخالفت جريان صدر با توافق نامه امنيتي به چند مساله باز مي گردد و مهمترين آن اين است كه اين توافق نامه حاكميت عراق را نقض مي كند چرا كه به صورت مساوي به رعايت حقوق و منافع دو طرف نپرداخته است .
العبيدي تصريح كرد : اين توافق نامه از منافع گروه قوي تر حمايت مي كند و هم چنين به حضور نيروهاي آمريكايي در عراق مشروعيت مي بخشد. وي پيش بيني كرد كه اين توافق نامه به علت مخالفت اكثر گروه هاي پارلماني و در راس آن جريان صدر امضا نشود.
وي نسبت به خارج ساختن عراق از نظارت سازمان ملل و از سوي ديگر قيموميت آمريكا بر اين كشور از طريق امضاي توافق نامه هشدار داد و گفت : اين مساله خطرات زيادي براي عراق خواهد داشت كه مهمترين آن تسلط دولت آمريكا بر اين توافق نامه است كه مانع ايجاد روابط فعال ميان عراق با كشورهاي منطقه اي و بين المللي مي شود.
العبيدي خاطرنشان كرد : جريان صدر نخستين گروهي بود كه نسبت به خطرات اين توافق نامه بر منافع عراق هشدار داد چرا كه به اين ترتيب نظارت سازمان ملل بر عراق برداشته شده و عراق به دست يك كشور مي افتد و اين توافق نامه كه بر اساس منافع يكسان دو طرف نيست موجب حفظ منافع گروه قوي تر مي شود و منافع گروه هاي ضعيف تر زير پا گذاشته مي شود.
سخنگوي جريان صدر خاطر نشان كرد : توافق نامه امنيتي عراق را تحت اعمال فشارهاي امنيتي گسترده قرار مي دهد. اكنون كه هنوز تيم مذاكره كنند دو طرف در خصوص توافق نامه مذاكره مي كنند نيروهاي آمريكايي بدون هماهنگي با دولت و مقامات محلي در عراق دست به عمليات نظامي مي زنند و به رغم محكوميت اين اقدامات از سوي دولت باز هم اين عمليات ها تكرارمي شود.
العبيدي تصريح كرد : اگر اين توافق نامه امضا شود اقدامي غير قانوني خواهد بود چرا كه در قانون اساسي يا متن هاي قانوني به آن اشاره اي نشده است . وي نسبت به تصويب و امضاي اين توافق نامه بر اساس قوانين حزب بعث منحل شده هشدار داد و گفت : اين قوانين باطل هستند.
العبيدي روابط جريان صدر را با مرجع تقليد شيعه در نجف مثبت و محكم ارزيابي كرد و گفت : ما به روابطمان با مرجعيت شيعه ادامه مي دهيم و موضع گيري هاي مرجعيت شيعه در خصوص مسايل حساس براي ما مهم است . ما هم چنين مي خواهيم روابطمان با حزب الدعوه و مجلس اعلاي اسلامي عراق دوستانه باشد و ما سعي داريم مشكلاتمان را حل كنيم و صفحه جديدي را در روابطمان باز كنيم .
وي درباره اختلافات با حزب الدعوه گفت : اختلافات با ائتلاف يكپارچه شيعه عراق در زمينه ي اساس تقسيم بندي مشاركت در تشكيل دولت متحد ملي است . ما از همان ابتدا نسبت به اين امر هشدار داديم .
وي افزود : جريان صدر از همان ابتدا مخالف فدراليسم نبود اما ما اكنون در قبال فدراليسم موضعي محافظه كارانه اتخاذ كرده ايم و اعمال فشارهاي كنوني براي تعجيل در اجراي نظام فدراليسم در شرايط سخت كنوني چه بسا موجب تقسيم كشور شود. اجراي نظام فدراسيم ابتدا بايد با مقدمات اساسي براي خروج نيروهاي اشغالگر همراه باشد تا عراقي ها آزادانه به بررسي نظام فدراسيم بپردازند.
العبيدي خاطرنشان كرد : جريان صدر خواهان برقراري بهترين روابط با اهل سنت است ما موضع گيري هاي نزديكي با آنها در قبال مسايل فدراليسم كركوك قانون بعث زدايي و شوراي استاني داريم و سعي مي كنيم تا در خصوص مسايل مختلف با آن ها هماهنگ شويم . وي حل مساله كركوك را خواستار شد و گفت : كركوك يك بار در زمان صدام با خطر تغيير جمعيت شناختي روبه رو بود و يك بار هم از سوي كردها بعد از سال 1382 اين دو تلاش براي تغيير وضعيت در كركوك مانع حل بحران آن شده است .
حمله نيروهاي عراقي و آمريكايي به منزل آيت الله بغدادي
پايگاه اطلاع رساني القدس العربي نوشت : نيروهاي عراقي و آمريكايي به منزل آيت الله احمد البغدادي در نجف اشرف يورش بردند.
القدس العربي نوشت : يك مقام امنيتي عراق در استان نجف اشرف گفت كه نيروهاي عراقي و آمريكايي با يورش به منزل آيت الله البغدادي و بازرسي آن فرزند اين مرجع ديني رابازداشت كردند.
بنابراين گزارش البغدادي يكي از مراجع مخالف اشغال عراق است كه اشغالگري آمريكا را موجب خواري مردم غارت ثروت اين كشور و از بين رفتن كرامت عراقي ها مي داند.
تاكيد وزيران خارجه همسايه عراق بر حفظ حاكميت اين كشور
نشست وزراي امور خارجه كشورهاي همسايه عراق با تاكيد بر ضرورت عدم استفاده از خاك كشورهاي همسايه عراق براي حمايت از تروريسم برگزار شد.
به نوشته روزنامه الصباح ـ چاپ بغداد ـ شركت كنندگان در پنجمين نشست وزراي كشور همسايه عراق كه با حضور نمايندگاني از سازمان ملل متحد اتحاديه عرب وسازمان كنفرانس اسلامي در امان پايتخت اردن برگزار شد عدم استفاده از خاك اين كشورها جهت آموزش و يا حمايت مالي از تروريسم راخواستار شدند.
شركت كنندگان در اين نشست هرگونه اقدام تروريستي كه امنيت عراق وهمسايگان آن را هدف قرار دهد محكوم كرده و بر اهميت حفظ سلامت و وحدت ارضي عراق و حاكميت و هويت عربي و اسلام آن تاكيد كردند.
كشورهاي همسايه عراق در بيانيه پاياني نشستشان از تلاش نيروهاي امنيتي و وزارت كشور عراق جهت مبارزه با گروه هاي تروريستي و گروه هاي شبه نظامي همچنين پيشرفت امنيتي محسوس در اين كشور تقدير كردند.
وزراي كشور همسايه عراق همچنين بر ضرورت همكاريهاي دوجانبه و گروهي جهت فعال سازي تلاش ها در امر مبارزه با تروريسم به ويژه تلاشها در زمينه تبادل اطلاعات در خصوص تروريسم تاكيد كردند.
تحصن فراكسيون صدر
تحصن نمايندگان جريان صدر در اعتراض به توافقنامه امنيتي بغداد ـ واشنگتن در ميان جوسازيها و جنگ رواني آمريكايي ها براي اجبار دولت عراق به امضاي آن درحالي وارد سومين روز شد كه شمار نمايندگان معترض افزايش يافته است .
نمايندگان جريان صدر در پارلمان عراق اعلام كرده بودند كه به منظور مخالفت با توافقنامه امنيتي بغداد و واشنگتن در مقابل درب پارلمان تحصن خواهند كرد و تا لغو كامل آن نيز تحصن و مخالفت هاي خود را ادامه خواهند داد.
مقامات آمريكايي در روزهاي اخير فشارهاي خود را عليه مقامات عراق افزايش داده و علنا " آنها را تهديد كرده اند كه اگر اين توافقنامه امضا نشود نيروهاي خود را از عراق خارج مي كنند و بطور غيرمستقيم با حمايت از بعثي ها و ديگر تروريست هاي عراق زمينه كودتا عليه دولت مالكي را فراهم مي كنند.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن