تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران اسلامي در سالروز شهادت امام جعفر صادق عليه السلام سياهپوش گرديد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ايران اسلامي در سالروز شهادت امام جعفر صادق عليه السلام سياهپوش گرديد
بخش خبري شهرستان : به مناسبت 25 شوال المكرم سالروز شهادت رئيس مذهب شيعه حضرت امام جعفر صادق عليه السلام مراسم بزرگداشت ويژه اي در مساجد تكايا محافل مذهبي و حوزه هاي علوم ديني برگزار شد. به همين مناسبت ايران اسلامي در سالروز شهادت اين امام همام سياهپوش گرديد.
در همين راستا در سالروز شهادت اندوه بار صادق آل محمد(ع ) و موسس مذهب جعفري مشهد مقدس نيز مانند ساير نقاط كشور اسلاميمان و جهان اسلام درغم و اندوه فرو رفت .
به همين مناسبت بيرق ها و پارچه هاي سياه بر سردرب ادارات مدارس و كارخانجات و از جمله صحن ها و رواق ها و گلدسته هاي حرم حضرت ثامن الحجج (ع ) نصب شد.
بارگاه منور رضوي مملو از خيل عظيم شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام ) و عزاداران امام صادق (عليه السلام ) است آنان كه از جاي جاي ايران اسلامي آمده اند تا پنجره دلشان را با پنجره فولاد حرم امام رضا(عليه السلام ) گره بزنند و اين ضايعه عظمي را به سلاله پاك آن امام همام تسليت گويند.
تعدادي از هياتهاي عزاداري از نقاط مختلف كشور و مشهد نيز بنابر سنت همه ساله در برخي معابر منتهي به حرم امام رضا(ع ) با عزاداري ارادت خود را به ساحت امام صادق (ع ) به نمايش گذاردند.
تعدادي از جوانان شيفته اهل بيت (ع ) نيز با برپايي ايستگاههاي صلواتي با شربت و چاي از عزاداران امام صادق (ع ) پذيرايي كردند.
مراسم عزاداراي و ذكر فضائل و مناقب امام صادق (ع ) با شركت با شكوه ارادتمندان ائمه معصومين (ع ) در مساجد و حسينيه هاي استان خراسان رضوي و مشهد برگزار شد.
اين آيين در دو روز گذشته با حضور زائران و مجاوران امام رضا(ع ) در حرم مطهر رضوي آغاز شد.
به همين مناسبت آييني با سخنراني امام جمعه مشهد و حجت الاسلام راشد يزدي در رواق امام خميني (ره ) حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع ) و مدرسه علميه نواب برگزار شد.
گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي همچنين از قم حاكي است كه : در سالروز شهادت ششمين اختر آسمان ولايت وامامت حضرت امام جعفرصادق (ع ) شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزا شد ودوست داران خاندان عصمت و طهارت (ع ) درسوك آن امام همام اشك ماتم ريختند.
بنابراين گزارش قم شهر شهر دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع ) يكپارچه سياه پوش شد و زائران به همراه مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) با ترتيب مجالس عزاداري ارادت خالصانه خود را به حضرت امام جعفرصادق (ع ) نشان دادند.
براساس اين گزارش : حرم مطهر حضرت معصومه (س ) طي دو شب شاهد حضور انبوه عاشقاني بود كه براي عرض تسليت به كريمه اهل بيت (ع ) باديدگاني اشك بار و قلبي مالامال از عشق به بنيانگذار مكتب تشيع بر سر و سينه زده و سوگواري نمودند.
هيات هاي عزادار درقالب دستجات سينه زن و زنجيرزن از نقاط مختلف شهر قم پس از عبور از مسيرهاي منتهي به حرم مطهر همراه با زايران در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س ) به عزاداري پرداختند.
بيوت آيات عظام درقم نيز به همين مناسبت آيين هايي برپا و سخنرانان گوشه هايي از زندگاني گهربار آن حضرت را بازگو كردند.
مسلمانان و طلاب خارجي مقيم قم نيزبا برگزاري مراسم سنتي عزاداري و حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س ) نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع ) اداي احترام نمودند.
مسجد مقدس جمكران و برخي بقاع متبركه امامزادگان نيز پذيراي عزاداراني بود كه در سوك ششمين اختر تابناك امامت و ولايت به سوك نشسته و اشك ماتم ريختند.
در همين حال مردم قم با ايجاد ايستگاه هاي صلواتي درنقاط مختلف شهر نيز به پذيرايي ازعزاداران پرداختند تا خود را در عزاداري رئيس مكتب تشيع سهيم بدانند.
مراجع تقليد همراه با هياتهاي عزاداري قم وارد حرم حضرت معصومه (س ) شدند
همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع ) امام ششم شيعيان چند تن ازمراجع تقليد همراه با هيات ها و دسته هاي عزاداري مردم قم پاي پياده تا حرم مطهر حضرت معصومه (س ) را طي كردند.
به گزارش ايرنا حضرات آيات عظام حسين وحيد خراساني و لطف الله صافي گلپايگاني ازمراجع تقليد همراه با مردم عزادار و سياهپوش قم وزايران كريمه اهل بيت حضرت معصومه (س ) پاي پياده در قالب دسته هاي عزاداري براي عرض تسليت به محضر اين بانوي گرامي به حرم مطهر مشرف شدند.
به همين مناسبت مجالس عزاداري و مرثيه سرايي در حرم مطهر حضرت معصومه (س ) مسجد جمكران و ساير مساجد استان حسينيه ها تكايا وبيوت آيات عظام برگزار شد و خطيبان درباره سيره زندگاني آن حضرت سخنراني نموده ومداحان اهل بيت (ع ) به مرثيه سرايي پرداختند.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن