تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815385488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محور فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري بخش شيلات چابهار اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محور فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري بخش شيلات چابهار اعلام شد
خبرگزاري فارس: محور فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري در بخش شيلاتي منطقه آزاد چابهار در پنج محور كلي با عنوان خطوط برنامه صيد و صنعت شيلات توسط شركت صيد و صنعتي منطقه آزاد چابهار اعلام شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي منطقه آزاد چابهار، مدير عامل شركت صيد صنعتي ايران چابهار وابسته به اين سازمان گفت: پنج محور برنامه صيد و شيلات شامل فعاليت و زمينه‌سازي براي بهره‌گيري از امكانات و مزيت‌هاي بالقوه، سازماندهي صيد و ايجاد ناوگان صيادي، بندر و تاسيسات بندري ويژه صيد، مركز صنايع پسين و پيشين صنعت شكلات و تجارت شيلات (صادرات و واردات) هستند كه با تحقق اين برنامه‌ها، منطقه آزاد چابهار به قطب توليد و پردازش صادرات شيلات و آبزيان كشور تبديل مي‌شود.
حميدرضا كشاورز با اشاره به اينكه اقتصاد منطقه چابهار بر صنعت ماهيگيري استوار است، اظهار داشت: با بهره‌گيري از 2 هزار و 300 فروند شناور ماهيگيري در طول نوار ساحلي به پهناي 310 كيلومتر بيش از 21 هزار نفر صياد مشغول بكار هستند كه ساليانه 165 هزار تن انواع آبزي به ارزش 300 ميليارد ريال برابر با 50 درصد كل صيد سواحل جنوبي كشور استحصال مي‌شود كه اين مهم يكي از مزيت‌هاي موجود در منطقه است.
وي تصريح كرد: در صورت به‌روز رساندن فعاليت صنعت شيلات و اقتصاد آن، موجب مي‌شود تا زمينه دعوت و جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي از منطقه و با توجه به مزيت‌ها فراهم آيد.
كشاورز با اعلام اينكه صادرات آبزيان يكي از بخش‌هايي است كه در برنامه آينده شركت صيد و صنعتي مورد توجه خاص قرار گرفته است، افزود: علاوه بر امكان صدور انواع محصولات شيلاتي، مزيت صادراتي منطقه در توليداتي همچون ميگو و لابستر، صدور آبزيان غيرماكول و غيرمرسوم در ايران از جمله كوسه ماهيان و فرآورده‌هاي منفكه از آن، گونه‌هاي مختلف سرپايان، بادكنك ميش ماهي و خزه‌هاي دريايي كه به صورت صنعتي همراه با صيد ماهيان ماكول صيد مي‌شوند در برنامه‌ريزي براي صادرات توسط اين شركت مورد توجه قرار گرفته‌اند.
در راستاي اهداف صادراتي محصولات دريايي اولين شركت خارجي (هندي) فعاليت خود را در منطقه در زمينه فرآوري و صادرات محصولات شيلاتي آغاز كرده كه اولين محموله صادراتي خود را به كشور سنگاپور صادر كرده است.
انتهاي پيام/ر
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن