تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816529637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين كنگره بين المللي حقوق پزشكي در زمينه ايدزو حقوق بشر برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دومين كنگره بين المللي حقوق پزشكي در زمينه ايدزو حقوق بشر برگزار مي شود
تهران / واحد مركزي خبر/ علمي 1387/08/05
دبير دومين كنگره بين المللي حقوق پزشكي در زمينه ايدز و حقوق بشر گفت: اين كنگره دو روزه ، هشتم و نهم آبان در سالن ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي شهر كرد برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر محمود عباسي امروز در نشست خبري با خبرنگاران افزود: با توجه به اينكه حقوق بشر يكي از موضوعات اساسي مورد مطالعه در حقوق پزشكي و از طرفي ايدز به عنوان معضل بزرگ اجتماعي محسوب مي شود، اين كنگره به موضوع ايدز و حقوق بشر اختصاص يافته است.
وي محورهاي اصلي اين كنگره را ايدز حق بر سلامت ،ايدز و حقوق شهروندي ،‌ايدز و مسئوليت دولتها ، ايدز و آموزش همگاني ذكر كرد.
عباسي آگاهي بخشي جامعه درخصوص خطر پنهان و در كمين ايدز ، آموزش همگاني و آگاهي بخشي جامعه درباره مخاطراتي كه جامعه را تهديد مي كند ، ارائه راهكارهاي مناسب آموزشي به منظور پيشگيري از ابتلا به ايدز از آن نظر كه بهترين درمان ،پيشگيري است ، بهره مندي از تجربيات جامعه جهاني در زمينه ايدز و حقوق بشر ،‌تعامل انديشمندان حقوقي و فقهي در زمينه بهره گيري از ظرفيتهاي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را كه اصول 12 ،29 و 43 قانون اساسي به عنوان اصول مترقي در اين زمينه به تبيين مسئوليت دولت در زمينه بهداشت و درمان مي پردازد ، از اهداف دومين كنگره بين المللي حقوق پزشكي در زمينه ايدز و حقوق بشر بيان كرد.
وي معطوف كردن توجه جامعه به اين موضوع كه بايد حقوق اين بيماران را به رسميت شناخت ، تبيين حقوق شهروندي در قبال اين بيماري ، توجه آحاد جامعه به پيشگيري و حق مراقبت بهداشتي ، بررسي نگرش و تاثير باورهاي ديني ، مذهبي و اخلاقي در پيشگيري و درمان ايدز را از ديگر اهداف اين كنگره برشمرد.
عباسي با بيان اينكه بيماري ايدز مرز جغرافيايي نمي شناسد و جامعه جهاني را تهديد مي كند گفت : از اين رو مبارزه با اين بيماري ، مشاركت همگاني و بين المللي همه دولتها را مي طلبد .
دبير دومين كنگره بين المللي حقوق پزشكي در زمينه ايدز و حقوق بشر ، استرس فراوان مبتلايان ، آينده نامشخص ، ترد اجتماعي ،محروميت از كار ، خانه نشيني ،‌خطر انتقال و انگ اجتماعي را از عوارض اين بيماري بيان كرد و افزود : بايد علل ابتلا به اين بيماري را در فقر ،بي سوادي ،‌نابرابري ، تبعيض ،‌افزايش مهاجرتها،‌صنعتي شدن ،فروپاشي ارزشهاي سنتي، بي توجهي به باورهاي مذهبي و اخلاقي جستجو كرد.
وي بر به رسميت شناختن حقوق مبتلايان به بيماري ايدز تاكيد كرد و گفت : حق مراقبت بهداشتي ،‌حق درمان برابر ،‌حق مصونيت افشا، حق تشكيل خانواده ،‌حق بيمه ،‌حق كاركردن از جمله حقوق ذاتي مبتلايان به ايدز است كه بايد به رسميت شناخته شود.
عباسي با بيان اينكه يكي از بنيادي ترين حقوق هر انساني ،‌دستيابي به حداقل هاي بهداشت و سلامت است افزود : اين حقوق ايجاب مي كند كه مسئولان و دست اندركاران بهداشت جامعه به فكر تامين نيازمنديهاي جامعه در زمينه امور بهداشتي باشند.
وي با اشاره به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران كه برطرف كردن هر نوع محروميت در زمينه مسائل بهداشتي و تامين بهداشت و درمان را از نيازهاي اساسي جامعه برشمرده و دولت را مكلف به تامين آن كرده است گفت : در قانون اساسي به برابري افراد در مقابل قانون ،‌وظيفه دولت براي رفع تبعيض ناروا براي همه در تمام زمينه هاي مادي و معنوي ،‌برابري همه در برخورداري از حقوق انساني ،‌سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و خدمات بهداشتي و درماني تاكيد شده است .
عباسي اضافه كرد: بر اين اساس حمايت اجتماعي و اقتصادي از افراد مبتلا به ايدز و خانواده آنان و ساير افراد پرخطر ، به عنوان يك سياست راهبردي در برنامه كشوري مورد توجه قرار گرفته است.
وي بخشنامه معاون اول رياست جمهوري در خصوص ممنوعيت آزمايش قبل از استخدام مبتلايان به ايدز و ممنوعيت اخراج كاركنان مبتلا به ايدز را از جمله اقدامات موثر در جهت برنامه جهاني سازمان ملل متحد در مبارزه با ايدز دانست و گفت : بخشنامه وزير آموزش و پرورش مبني بر اجباري بودن نام نويسي دانش آموزان داراي HIV مثبت از ديگر اقدامات است .
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن