تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816471902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نيرو اعلام كرد:چراغ سبز احمدي نژاد و لاريجاني براي حمايت مالي از بخش آب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير نيرو اعلام كرد:چراغ سبز احمدي نژاد و لاريجاني براي حمايت مالي از بخش آب
وزير نيرو از چراغ سبز رئيس جمهوري و رئيس مجلس شوراي اسلامي براي حمايت مالي از بخش آب كشور خبر داد و گفت: وزارت نيرو در بودجه پيشنهاي خود براي سال 88 معادل 6 هزار ميليارد تومان اعتبار براي بخش آب كشور در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پرويز فتاح امروز در حاشيه ديدار با وزير انرژي مالي در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه سال 88 وزارت نيرو گفت: در سنوات گذشته وزارت نيرو همواره بودجه خود را به دولت ارائه مي داد و بسياري از طرحها از درآمدهاي داخلي شركتهاي وزارت نيرو اجرايي مي شد، ضمن اينكه رديف پروژه هايي كه ماده 32 را طي كرده اند نيز مثل سنوات گذشته در سال 88 جاري مي شود.

بودجه پيشنهادي وزارت نيرو براي سال آينده

وزير نيرو افزود: امسال دولت سهم هر وزارتخانه را براي بخشهاي مختلف مشخص كرده كه در وزارت نيرو نيز براي بخشهاي آب، برق و آب و فاضلاب متناسب با پروژه ها، اولويت بندي انجام داده كه بر اين اساس اولويت با طرحهايي است كه بالغ بر 70 درصد پيشرفت داشته اند. ضمن اينكه مصوبات سفرهاي استاني دولت و برخي پروژه ها كه از ديد حاكميت و مجلس و دولت در اولويت بالاتري هستند نيز مد نظر قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد: بودجه سال 87 آماده شده و آن را ارائه مي دهيم، ولي انتظار ما اين است كه خصوصا در بخش آب با توجه به خشكسالي امسال و احتمال خشكسالي در سال آتي، دولت و مجلس مشتركا بودجه آب را ببيشتر كنند تا بيش از آنكه وزارت نيرو خسارت بپردازد، سرمايه گذاريهايي صورت دهد كه جلوي خسارت و پرداخت اصل خسارت را از اساس بگيرد.

به گفته فتاح، قطعا صنعت آب كشور حمايت جدي حاكميت را طلب مي كند، در غير اين صورت وضعيت آب و هوا و احتمال خشكسالي نسبي كه براي سال آتي وجود دارد، ممكن است مشكلاتي را براي سال آتي ايجاد كند.

وي ادامه داد: سال گذشته مجموعه آب و آبفا و خطوط انتقال آبرساني، 3500 ميليارد تومان اعتبار داشتند كه طبق اعلام دولت، 70 درصد تخصيص داده مي شود كه با احتساب اين رقم، حدود 2500 ميليارد تومان به ما پرداخت مي شود كه در واقع تفاوتي با سال 86 ندارد.

فتاح گفت: هدف ما اين است كه بودجه آب را براي سال آينده در حدود 6 هزار ميليارد تومان پيشنهاد كنيم ولي اگر بخواهيم با سرعت بيشتري پروژه ها را پيش بريم نيازمند 10 هزار ميليارد تومان اعتبار براي يكسال بخش آب كشور براي 700 رديف اعتباري هستيم.

وزير نيرو خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات اين است كه چرا پروژه ها به كندي اجرا مي شود كه دليل آن عدم اختصاص بودجه است، اگر بخواهيم پروژه هاي زودتر تمام شود بايد بودجه را زودتر تخصيص دهيم. هم اكنون اين اتفاق نمي افتد چراكه بودجه را يا كم يا بد اختصاص مي دهند كه اين امر روند اجرايي پروژه را دچار اختلال مي شود.

وي اظهار داشت: البته رئيس مجلس شوراي اسلامي دو اولويت را مورد تاكيد قرار داده اند كه يكي ازآنها صنعت آب و برق كشور است. رئيس جمهوري نيز تاكيد ويژه اي روي بخش آب دارد، چراكه برق مابه التفاوت مي گيرد، ولي آب را بايد از نظر بودجه حمايت كرد.

واگذاري سدها به بخش خصوصي

وزير نيرو در خصوص واگذاري سدهاي كوچك توسط وزارت نيرو به بخش خصوصي گفت: بحث قانوني در خصوص واگذاري سدها به بخش خصوصي وجود دارد كه مجمع تشخيص مصلحت نظام آنرا تصويب كرده، قبل از آن وزارت نيرو مجوزهاي لازم را براي اين كار نداشت. اما هم اكنون ما منتظر ابلاغ اين مصوبه از مجمع هستيم.

به گفته فتاح، اين مصوبه تا به امروز رسما ابلاغ نشده، چراكه اگر به ما ابلاغ شود متعاقب آن آئين نامه اجرايي اين مصوبه را بايد دولت به تصويب رساند به اين معنا كه دولت بداند در چه زماني و با چه شرايطي مي خواهيم اين روند را ادامه دهيم.

وي ادامه داد: در وزارت نيرو بر روي بحث اجرايي آئين نامه اين مصوبه كار شده و منتظر ابلاغ آن هستيم، اگر دولت اين موضوع را تصويب و به ما ابلاغ كند، مي توانيم شرايط را براي سال 88 آماده كنيم.

فتاح گفت: به اين نتيجه رسيده ايم كه اكثر سدهاي كوچك در كشور قابل واگذاري هستند البته براي دولت نيز به صلاح نيست كه در اين موضوعات كوچك كه هزينه بر هستند نيز وارد شود. هم اكنون بالغ بر 400 سد كوچك وجود دارد كه اداره تمامي آنها براي دولت غيرممكن است.

اختصاص 3 ميليارد دلار براي صنعت برق

وزير نيرو گفت: وزارت نيرو در هفته گذشته دو مصوبه از دولت دريافت كرده كه براي صنعت برق بسيار موثر خواهد بود. يك بحث پرداخت مابه التفاوت نرخ تكليفي و نرخ تمام شده برق از حساب ذخيره ارزي است كه مصوبه مجلس است و سال گذشته در تبصره 11 و امسال در بند 7 بودجه 87 گنجانده شده است.

وي اظهار داشت: به نظر مي رسد كه اگر بتوانند اين نرخ را به صورت ريالي- ارزي به وزارت نيرو پرداخت كنند، فشار كمتري به بازار مي آيد. بحث رئيس جمهوري اين بود كه نصف اين مبلغ به صورت ارزي و نصف آن به صورت ريالي دريافت شود.

به گفته فتاح، پولي كه به وزارت نيرو به صورت ارزي پرداخت مي شود براي واردات تجهيزات نيروگاهي هزينه مي شود و لزوما سرمايه گذاري براي نيروگاههاي جديد نيست. براي نيروگاههاي جديد نيز مصوبه اي هفته قبل اخذ شده كه 7 نيروگاه در اولويت را كه بخش غيردولتي مي خواهد بسازد دولت از صندوق ذخيره ارزي وام دهد.

وي اظهار داشت: اسامي نيروگاهها نيز مشخص شده كه بالغ بر 2 ميليارد دلار براي آنها اختصاص يابد. تمام شرايط طي شده و جز مصوبات سفرهاي دولت است، مكانيابي آنها نيز صورت گرفته و مجوز محيط زيست و شركت گاز و نفت براي سوخت آنها نيز اخذ شده است.

لامپهاي كشور تا اوج مصرف 88 كم مصرف مي شوند

به گفته وزير نيرو، وزارت نيرو 60 ميليارد تومان از 100 ميليارد تومان تخصيص يافته براي لامپهاي كم مصرف را دريافت و هزينه كرده، ضمن اينكه در آخرين تخصيص نيز به امضاي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبري رياست جمهوري در روز گذشته اين رقم به 80 ميليارد تومان رسيده است.

وي اظهار داشت: با شركتهاي مختلف توليدكننده داخلي قرارداد بسته شده، تاكنون نيز 12 ميليون لامپ كم مصرف توزيع شده است و 5/2 ميليون رشته لامپ كم مصرف ديگر نيز در حال توزيع است.از سوي ديگر 3 ميليون نيز به گمرك وارد شده چراكه بخشي از نياز را مي توانستند وارد كنند، ولي عمده در داخل توليد مي شود.

فتاح گفت: هدف ما ايجاد زيربناها است تا لامپ كم مصرف عمدتا در داخل توليد شود. در نهايت تصور ما اين است كه تا اوج مصرف 88 تمامي 40 ميليون رشته لامپ را كه تعهد داشتيم توزيع كنيم. ضمن اينكه بنا داريم كه در سال 88 نيز در بودجه عدد بسيار خوبي را قرار دهيم كه معادل امسال يا بيشتر باشد.

وي خاطرنشان كرد: هدف ما اين است كه ظرف دو سال آتي، عمده لامپها در كشور تعويض و تبديل به لامپ كم مصرف شوند. اما در اين ميان بعضا اخباري در رسانه ها شنيده مي شود كه اين لامپها از نظر مسائل بهداشتي مشكل دارد كه تصور مي رود برخي موارد بايد دقت نظر بيشتري صورت گيرد.

فتاح گفت: نبايد مسائل تجاري را با مسائل اساسي و خواستگاه اجتماعي تداخل داد. هم اكنون اين اخبار جنبه سياسي و مالي دارد چراكه كارخانجاتي كه لامپهاي معمولي توليد مي كنند بايد خط توليد خود را تغيير دهند، از سوي ديگر ايران مي خواهد لامپ كم مصرف را جايگزين لامپهاي رشته اي كند، بنابراين كارخانجات سازنده لامپهاي معمولي متضرر مي شوند.

به گفته وزير نيرو، انتشار اين اخبار بايد با مرجع اصلي آن يعني وزارت نيرو هماهنگ شود. چراكه مطمئن هستيم كه لامپهاي توزيعي با آخرين تكنولوژي روز دنيا توليد شده اند و همه كشورهاي پيشرفته از اين لامپها توزيع و توليد مي كنند.

وي تصريح كرد: استفاده از لامپهاي كم مصرف به نفع مردم است چراكه مبلغ قبض را پايين مي آورد و مردم پول كمتري را پرداخت مي كنند، از سوي ديگر استفاده از اين لامپها نيز به نفع دولت است كه در اوج مصرف انرژي، مصرف را پايين مي آورد.

توافق با وزير انرژي مالي

فتاح در خصوص نشست خود با وزير مالي گفت: اين چندمين سفر مسئولان كشور مالي به جمهوري اسلامي ايران است كه در هر سفر نشستي با وزارت نيرو دارند. هدف، ساخت سد كنيه است اما بايد مراحل نهايي آن با وزارت اقتصادي و دارايي، صندوق ضمانت صادرات و بانك توسعه صادرات طي شود.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن