تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816477888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيش از 85 درصد عمليات ساخت مترو تا 4 سال آينده بومي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بيش از 85 درصد عمليات ساخت مترو تا 4 سال آينده بومي مي‌شود
خبرگزاري فارس: دبير هيئت مديره شركت راه آهن شهري تهران و حومه گفت: بر اساس آخرين بررسي‌ها و مطالعات، شهر تهران به 8 خط متروي درون شهري و 4 خط بين شهري نياز دارد. اميدواريم بيش از 85 درصد عمليات ساخت مترو تا 4 سال آينده بومي ‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس، محمد منتظري صبح امروز در نشست خبري حمل و نقل ريلي ايران با بيان اين مطلب اظهار داشت: با تكميل خطوط مترو به شدت شاهد كاهش ترافيك خواهيم بود و همچنين تردد از حومه شهر به وسيله خطوط بين شهري تسهيل مي‌شود.
مجري خط 6 مترو تهران با اشاره به توسعه شمالي خط 1 و توسعه شرقي خط 2 مترو افزود: عمليات احداث 13 ايستگاه خط 3 مترو تهران حدفاصل راه آهن تا خيابان شهيد بهشتي شروع شده است و اين خط كه از نوبنياد آغاز مي‌شود پس از عبور از خيابان‌هاي شهيد بهشتي و وليعصر(عج) به سمت راه آهن و اسلام شهر ادامه مسير خواهد داد.
وي تصريح كرد: بخشي از خط 4 مترو تهران نيز كه از افسريه آغاز با عبور از خيابان‌هاي پيروزي و انقلاب تا شهرك غرب ادامه مي‌يابد، به بهره برداري رسيده و تا پايان سال شاهد افتتاح چند ايستگاه جديد از اين خط خواهيم بود و در مجموع اين خط زودتر از خط 3 تكميل خواهد شد.
مدير دفتر UITP (اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي) در ايران همچنين در مورد خط 6 مترو تهران افزود: خط 6 مترو كه از شرق بزرگراه آزادگان آغاز و با عبور از خيابان خراسان، ميدان خراسان، ميدان شهدا،خيابان كاج ، بهار شيراز، ميدان هفت تير، ميدان وليعصر، پارك لاله، به سمت شهرك آزمايش، بلوار مرزداران و كن ادامه مسير مي‌دهد حدود 30 كيلومتر طول خواهد داشت و 30 ايستگاه براي آن در نظر گرفته شده است.
منتظري با بيان اينكه 30 ايستگاه براي خط 6 متروي تهران در نظر گرفته شده است، خاطر نشان كرد: براي تأمين بخشي از هزينه ساخت مترو احداث مجتمع‌هاي ايستگاهي در دستور كار قرار گرفته است كه در اين راستا هم اكنون بخش خصوصي 400 ميليارد تومان براي ايجاد مجتمع‌هاي ايستگاهي خط 1 و 2 مترو سرمايه‌گذاري كرده كه مجتمع هاي ايستگاهي ميدان امام خميني، صادقيه، شهرري و شهيد مدني در دست احداث است.
وي همچنين از عقد قرارداد 300 ميليارد توماني براي احداث مجتمع‌هاي ايستگاهي خط 6 مترو تهران خبر داد و اظهار داشت: مجتمع‌هاي ايستگاهي علاوه بر اينكه مي‌توانند منبع درآمدي براي توسعه خطوط مترو باشند تا حد زيادي مي‌توانند از سفرهاي دورن شهري بكاهند و به مرور داراي ارزش افزوده شوند.
مجري خط 6 تأكيد كرد: قطعه مركز خط 6 مترو تهران تا انتهاي سال 90 از ميدان شهدا تا ميدان وليعصر(عج) به طول 7/6 بهره برداري خواهد رسيد.
دبير هيئت مديره شركت راه آهن شهري تهران و حومه در مورد خط 7 مترو تهران نيز گفت: اين خط نيز كه از ورزشگاه تختي آغاز مي‌شود با عبور از تقاطع بزرگراه آهنگ، بزرگراه نواب و چمران به سمت سعادت آباد ادامه مسير مي‌دهد و با حدود 30 كيلومتر طول، 30 ايستگاه خواهد داشت.
منتظري با بيان اينكه هم اكنون بيش از 60 درصد از ساخت مترو و واگن‌ها كاملاً به صورت داخلي صورت مي گيرد گفت: تا 3 الي 4 سال آينده بيش از 85 درصد از كليه عمليات‌هاي ساخت و بهره‌برداري در مترو بومي خواهد شد به جز بخش هايي كه بومي شدن آن مقرون به صرفه نباشد مانند ساخت ترمز قطارها كه تنها چند شركت بزرگ توليد كننده در جهان دارند.
وي ادامه داد: پيشرفت ما در ساخت مترو به حدي بوده كه كشورهايي مانند ونزوئلا، سوريه و الجزاير از ما درخواست مشاوره و كمك رساني براي ساخت خطوط متروشان را كرده اند.
دبير هيئت مديره شركت راه آهن شهري تهران و حومه در مورد ورود قطارهاي جديد خطوط 1، 2 و 5 متر تهران گفت: قرارداد 455 واگن جديد در مجموع 65 قطار مي‌شود براي خطوط 1 و 2 و 160 واگن دوطبقه 38 لوكوموتيو براي خط 5 منعقد شده كه از اواخر سال جاري به مدت 2 سال شاهد ورود تدريجي اين قطارها به خطوط خواهيم بود و به طبع مشكلات ناشي از فرسودگي ناوگان مانند تأخيرها از بين مي‌رود.
انتهاي پيام/ر
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن