تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816687922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

: علي لاريجاني آمريكا در پي توجيه افكار عمومي است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: : علي لاريجاني آمريكا در پي توجيه افكار عمومي است
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكايي ها با عنوان كردن طرح توافقنامه امنيتي عراق در پي توجيه افكار عمومي هستند.
به گزارش شبكه خبر، علي لاريجاني در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي با تسليت ايام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: روز گذشته سالگرد افشاگري امام راحل عليه پذيرش كاپيتولاسيون در سال 1343 هجري شمسي بود.

وي افزود : پذيرش اين معاهده ننگين به دست رژيم شاه، اوج وابستگي رژيم ديكتاتوري و حقارت آن را نشان مي داد و اين معاهده نشان داد كه آمريكا با روش هاي وحشيانه و خلاف حقوق بشر و به بهانه هم پيماني، همه حقوق انساني و روابط متعارف ديپلماتيك را يكسره به كناري مي نهد و سلطه خود را با وقاحت، قانوني جلوه مي دهد.

لاريجاني با اشاره به اين كه اين چهره زشت بعد از 44 سال امروز در كشور همسايه و اسلامي ما، "عراق" در حال تكرار است گفت : آمريكايي ها با عنوان توافقنامه امنيتي، از همه ابزارهاي خود براي انعقاد اين توافقنامه استفاده كردند تا براي شكست مفتضحانه‌ خود دستاوردي در داخل آمريكا براي توجيه افكار عمومي دست و پا كنند.
وي گفت : آمريكايي ها از سال 2003 كه عراق را اشغال نظامي كردند تا امروز، همه تصورات خيالي و وهمي خود را بر باد رفته يافتند.
رئيس مجلس ادامه داد: از تخيل برج دموكراسي در عراق تا سلطه وحشت و جنايت در ابوغريب و ايجاد ويراني و زخمي كردن و به شهادت رساندن بيش از 800 هزار نفر عراقي، آنقدر فاصله هست كه رسوايي ديپلماسي يكجانبه گرايي آمريكا را در بعد سياسي در منطقه به صورت ناله هاي ناهماهنگ واپسين، معنادار كند.

لاريجاني افزود : آمريكا با فريبكاري به دنبال اين است كه هزينه فضاحت لشكركشي به عراق را با كارت كاپيتولاسيون در آن كشور ترميم كند تا شايد در انتخابات چند روز آينده آخرين تقلاي مذبوحانه را به انجام رساند.

وي گفت: اشتباه ديگر آمريكا اين است، كه تصور مي كند با تهديد و تطميع مي تواند صحنه گرداني و در اين معركه، ناتواني خود را در لسان وزير خارجه آمريكا به ايران منتسب كند حال آنكه ملت عراق و مردان سياسي آن ديار، درك عميقي از ماجرا دارند و سيادت عراق را در بازي هاي چماق و هويج به فراموشي نمي سپارند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران خواسته اي جز دموكراسي در عراق و برقراري امنيت واقعي در اين سرزمين ندارد، افزود: ايالات متحده بايد نسبت خود را با اين موضوع روشن و كارنامه خود را ارزيابي كند.

لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش بحران مالي آمريكا را امري عبرت آموز دانست و گفت: اين بحران ريشه در سال هاي گذشته دارد. رئيس مجلس ادامه داد: از آغاز رياست جمهوري بوش در سال 2001، بودجه آمريكا 200 ميليارد دلار مازاد داشت اما سياست هاي اشتباه در زمينه هايي چون كاهش ماليات ها و پايين آوردن نرخ بهره به ويژه در بخش مسكن به انفجار بازار مسكن منجر شد به طوري كه اين وام هاي كم اعتبار به عنوان اسناد بهادار وارد بازار بورس شد و عملاً شكافي عميق ميان دو بخش اقتصادي آمريكا يعني اقتصاد بورس و بانك و اقتصاد دولتي ايجاد كرد.

وي گفت: دو جنگ پر هزينه عراق و افغانستان نيز باعث شد در وضعي كه آقاي بوش دولت را ترك مي كند آمريكا با كسري بودجه 450 ميليارد دلاري مواجه باشد و مهمتر از آن بدهي دولت آمريكا بالغ بر هزارها ميليارد دلار است، در حالي كه آمريكا در سال 2001، جزو كشورهاي طلبكار بود و اكنون جزو مقروض ترين كشورهاي جهان است.

لاريجاني ادامه داد: اقتصاد دانان ريشه اين بحران را كه از آن به بحران اعتبار و همچنين بحران بي اعتمادي ياد مي شود در عملكرد بانك هاي سايه، مؤسسات وام دهنده، دلالان، صندوق هاي خريد و فروش سريع و صندوق هاي بازار پول يافتند كه به 11 سپتامبر اقتصادي شبيه است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اين ماجرا همراه با شكست ديپلماسي اقدام پيش دستانه آنان و تئوري پردازي خيالي خاورميانه‌ جديد در لبنان، افغانستان و عراق و طرح مرده آناپليس، نتيجه بازي ناشيانه شبكه پسران مسن محافظه كاران ماجراجوست.

لاريجاني با اشاره به سفرهاي اخير خود به اروپا و برخي كشورهاي منطقه گفت: در اين سفرها درباره بحران مالي بين المللي بحث هاي جدي با صاحب نظران صورت گرفت و ريشه ها و عواقب آن بررسي شد.

وي افزود: به نظر نمي رسد اين بحران به زودي قابل علاج باشد و ترميم هاي تضمين 700 ميليارد دلاري و حدود 1200 ميليارد يورويي در اروپا، ماجرا را متوقف كند.

لاريجاني گفت: سرريز كردن هزينه اين بحران بر كشورهاي منطقه و صاحب انرژي و ايجاد هراس تصنعي در كشورها براي چاپيدن اموال آنها از روش هايي است كه امروز دنبال مي كنند.

وي افزود: اروپايي ها به جاي اين روش هاي منسوخ مي توانند با تعامل سازنده از ظرفيت هاي توسعه نيافته منطقه استفاده كنند كه به نفع دو طرف است.

لاريجاني گفت: اين حوادث بايد به دقت رصد شود و مناسب است مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با استفاده از صاحب نظران در اين زمينه، فعالانه پيگير اين موضوع و عواقب آن باشد و مجلس را مستمر در جريان قرار دهد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص نمايندگان مجلس ،گفت: متاسفانه در دو هفته اخير مطالب غير واقعي درباره نمايندگان مجلس منتشر شد كه آن را ظلمي مضاعف به نمايندگان مي دانم.

وي با اشاره به اينكه حقوق نمايندگان مجلس براساس مصوبه هيئت رئيسه زير يك ميليون تومان است، گفت: متاسفانه اين مسئله در اين قيل و قال كاذب به هيچ وجه به اطلاع مردم نرسيد.

لاريجاني گفت: نمايندگاني كه از شهرهاي مختلف به تهران آمده اند تا در نهاد مجلس به قانونگذاري و نظارت اشتغال يابند از داشتن حداقل سرپناه براي اسكان محرومند كه متاسفانه در ادوار مختلف مجلس، خانه سازماني براي نمايندگان تدارك ديده نشد به همين دليل مدتها در هتل به صورت موقت اسكان يافته اند.

وي با اشاره به اينكه هيئت رئيسه مجلس در اين زمينه دو مسير را دنبال كرده است، افزود: در روش نخست از طريق همكاري با دولت و شهرداري تهران مناطقي را مدنظر قرار داد تا در چند سال آينده، خانه هاي سازماني در آنجا ساخته شود و مقدمات اين امر هم فراهم شده است.

لاريجاني گفت: اگرچه مي دانم بر سر بودجه همين امر نيز بحث هايي ايجاد خواهند كرد كه مثلا بودجه مجلس چند برابر شده است اما در هر حال اگر بناست بار كار انجام نشده چند دوره مجلس به دوش اين مجلس بيفتد راهي جز سرمايه گذاري براي ساخت خانه هاي سازماني نداريم و اين هم به نمايندگان فعلي ربطي ندارد و براي مجالس آينده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: هيئت رئيسه مجلس در گام بعدي چون اجراي اين طرح را مستلزم گذشت چند سال دانست براي تهيه مسكن نمايندگان از بودجه خود مجلس مبلغي كه حداكثر هشتاد ميليون تومان است براي رهن مسكن آنان در نظر گرفت كه تا در مناطق جنوبي شهر تهران بتوانند خانه اي براي نمايندگان تدارك ببينند و پس از ساخت منازل سازماني و يا اتمام دوره نمايندگي، همه اين وجوه به مجلس شوراي اسلامي مسترد خواهد شد و هيچ بخشي از آن به نمايندگان تعلق پيدا نمي كند.

لاريجاني افزود: متاسفانه اين مسير روشن به نوعي دستاويز قرار گرفت و چنين تلقي اي ايجاد كرد كه نمايندگان مجلس از اين بابت وجهي به حساب خود دريافت كرده اند.

رييس مجلس ادامه داد: با صراحت اعلام مي كنم چنين وجهي به نمايندگان مربوط نيست و براي ايجاد مسكن است و بعد هم به مجلس مسترد مي شود.

لاريجاني افزود: اطلاع رساني نامناسب در اين باره خلاف اخلاق و مخالف با آداب حكومتراني بوده است. وي در بخش ديگري از سخنانش از اعضاي كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي خواست گزارش دوم خود را به مجلس ارائه كنند تا نمايندگان در اين شرايط حساس بتوانند با بصيرت كافي لايحه دولت را بررسي كنند.

رئيس مجلس ادامه داد: بايد حق داد كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بتوانند به چنين مسئله مهم و ملي، وراي فضاسازي هاي رسانه اي توجه و تصميم گيري كنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در پايان سخنانش درگذشت طاهره صفارزاده مترجم قران كريم و شاعره متعهد و ارزشمند را به خانواده وي و به همه فرهنگ دوستان تسليت گفت.
وي افزود:‌ نماينده مردم سيرجان و همچنين فراكسيون قران و عترت مجلس شوراي اسلامي نيز در نامه اي درگذشت آن مرحومه را تسليت گفته اند.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن