تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816732021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انقلاب اپل در تعامل انسان و رایانه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


هرچند چندی پیش، استیو جابز آیپَد را به جهان معرفی کرد؛ اما بررسی اسناد ثبت اختراع اپل در سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده، ایدههای شگفتانگیزی از فناوریهای آینده این شرکت را آشکار میکند.

فاطمه محمدینژاد: هفته پیش که شرکت اپل، رایانههای شخصی را دوباره اختراع کرد و مردم را به استفاده از صفحات لمسی به جای ماوس و صفحهکلید تشویق کرد، به نظر میرسید تاریخ دوباره تکرار شده است. اما آیا اپل، از مایکروسافت که در سال 2003 / 1382 چنین تلاشی را بهکار بست، موفقتر خواهد بود؟

به گزارش نیوساینتیست، ابزار جدید اپل که آیپَد نام دارد، رایانهای لوحی است که قرار است بازار ایبوک، کتابهای درسی و مطبوعات الکترونیکی را در دست بگیرد. اما هر کس که تا بهحال از این صفحات لمسی استفاده کرده، بیشک معتقد است مهمترین عامل موفقیت شرکت، برقراری ارتباط با کاربر است.

صفحات پیشین جالب بود، اما تازگی آنها خیلی زود محو شد. اکثر آنها تنها لپتاپهایی بودند که به شما این امکان را میداد تا صفحه نمایش را 180 درجه چرخانده و آن را روی صفحهکلید قرار دهید. کارکرد صفحه ساخته شده برای قلم نوری نیز چندان راضیکننده نبود. اما اینبار به نظر میرسد گام بعدی که اپل، آنرا در مسیر پیشبرد صفحات لمسی پیشین آیفون برخواهد داشت، تنها بخشی از برنامههای این شرکت برای صفحات آینده است.

شناوری یا لمسی؟

اگر به اسناد ثبت اختراع اپل به شماره US 2008/0158167 مراجعه کنید، نوشته است که قرار گرفتن چیزی بالای یکی از اجزای نمایشگر، مثلا یکی از اجزای بازی، آن را فعال خواهد کرد و حتی میتواند عملکردی غیر از لمس کردن آنرا اجرا کند. سند دیگر اختراع اپل، جزئیاتی در اطمینانبخشی به این موضوع است که عملکرد غیرلمسی تحت تاثیر اختلالات الکتریکی قرار نخواهد گرفت.

اگر این فناوری روی صفحات جدید بهکار گرفته شود، دو برابر امکانات و کارکردهای آیفون را برای کاربر فراهم خواهد کرد که این موضوع برای بازیهای رایانهای عالی است.

البته این صفحات به صفحهکلید مجازی نیز نیاز دارند. اما صرف ضربه زدن به یک شیشه تخت روی رایانه لمسی جالب نیست. اپل در سند دیگری از اختراعهای خود به شماره 2008/0316183 پیشنهاد کرده حرکات و اشارات سریع به جای ضربه زدن میتواند برخی کلیدهای دیگر مانند فاصله (اسپیس)، پسبرد (بکاسپیس)، حروف بزرگ (کپسلاک، شیفت) و تعویض سطر را انجام دهد.

در اختراعی دیگر، اپل به فرهنگ لغات اشارات دست اشاره میکند و توضیح میدهد حرکات مخصوص دست میتواند علامت فرمانهای متفاوتی برای رایانه باشد. به عنوان مثال انگشتان باز ممکن است فرمانی برای باز کردن پست الکترونیک یا برنامه طراحی باشد. این علائم میتواند زبان اشاره خاصی را تولید کند که معنا و مفهوم پیچیده فرمانها را مشخص میکند.

رویکرد بدون صفحهکلید به نظر جالب میرسد. بخصوص در سال که استیو بالمر، رئیس مایکروسافت پیشبینی کرده که شیوههای ورود اطلاعات بدون صفحه کلید، مثل صدا، پرکاربردتر خواهند شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن