تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816495449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دید در تاریکی مطلق


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: Night Vision Device
نیروهای کماندوی امریکا معمولن مجهز به دوربینهایی هستند که بر روی کلاه ایمنی شان نصب است، این سیستم به NVD معرفند که این امکان رابرای دیدن در تاریکی مطلق فراهم میسازد. براحتی قابل منتاژ، معمولن ضد آب و مجهز به لنزهای تلسکوپی و روشنایی بخش فراسرخند.
طرزکار
بسته به فناوری مورد استفاده :
1-بهسازی تصویر
2-تصویرسازی گرمایی
تجهیزات نوع اول یا بهسازی تصویر از روش جمعآوری و تقویت نورهای اندکی که از جسم متصاعد میشود و منابع نوری محدود موجود در محیط (ستارهها و ماه) که با چشم غیرمسلح دیده نمیشوند استفاده میکند. در نوع دوم یا تصویرسازی گرمایی از جمعآوری بخش بالایی طیف های نور فروسرخ استفاده میشود. این طیف ها بهعنوان گرما از جسم متصاعد میشوندو بنابراین اشیایی که گرم هستند مانند بدن جانداران بیشتر از اجسام سرد مانند درختان تشعشع فروسرخ دارند.
بنابر توضیحات فوق واژه دید در شب به تجهیزات نوع اول یا بهسازی تصویر اطلاق میشود که در این مقاله به توضیح آن میپردازیم
فن به سازی تصویر
همان گونه که گفته شد در این روش نورهای محدود موجود در محیط (ستارهها، ماه و یا فروسرخ) توسط لنز شیئی که یک لنز معمولی است جمعآوری شده و به استوانه کاتدی تقویت تصویر فرستاده میشود. فوتون های نور در بدو ورود به این استوانه به الکترون تبدیل میشوند. در طول این استوانه الکترون ها به واسطه فرآیندهای الکتریکی و شیمیایی از نظر تعداد تقویت میشوند. این الکترون های مضاعف شده به سمت صفحه فسفری که الکترون ها را مجدداً به نور مرئی تبدیل میکند پرتاب شده و تصویر تولید شده به وسیله این صفحه در لنز چشمی مشاهده میشود. این تصویر بازسازی شده بصورت اشباع با رنگ سبز مشاهده میشود.
این تجهیزات را به لحاظ فناوری ساخت میتوان به پنج نسل تقسیم کرد
۱ سامانه دید درشب ابتدایی که توسط نیروی زمینی ایالات متحده ساخته و در جنگ جهانی دوم و جنگ کره مورد استفاده قرار گرفت. این NVDها از فناوری فروسرخ فعال استفاده میکردند. بدین معنی که یک واحد نشانگر فروسرخ که نور فروسرخ را مانند چراغ قوه میتاباند به NVD متصل است. لنز NVD نیز بازتابش این پرتوها را دریافت و تصویر را تهیه میکند. مشکل اساسی این طرح این بود که به سرعت بهوسیله دشمنان نمونهبرداری شد و سربازان دشمن بهوسیله NVDهای خود میتوانستند پرتوهای فروسرخ تابش شده را ببینند.
۲ این نسل هماکنون رایجترین نوع مورد استفاده در دنیا است. یک NVD نسل اول، نور موجود در محیط را چندین هزار برابر تقویت میکند و به این ترتیب تصویر واضحی از تاریکی در اختیار شما قرار میدهد

۳ این نسل به علت قیمت بیشتر (حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار بیشتر از نسل اول) جهت نیروهای پلیسی و قانونی و یا کاربردهای حرفهای استفاده میشود. تفاوت اصلی بین نسل اول و دوم استفاده از یک صفحه میکرو کانال موسوم به MCP میباشد. MCP از میلیونها فیبر نوری کوتاه و موازی تشکیل شدهاست. زمانی که الکترونها از این شبکه فیبر نوری میگذرند هزاران الکترون دیگر نیز آزاد میشود. این فرآیند سبب میشود تا تقویت نور در این تجهیزات چندین برابر نسل اول شده و تصویر مناسبتر و شفافتری بدست آید.
۴ در این نسل با استفاده از ماده شیمیایی حساس گالیم آرسنید تصویر روشن و شفافتر و با تفکیکپذیری بالاتری بدست میآید. همچنین استوانه تقویت کننده با یک محافظ یونی پوشیده شدهاست که عمر استوانه را افزایش میدهد.

۵ این نسل بدون شک بزرگترین رکورد در فناوری تقویت تصویر در ۱۰ سال گذشته میباشد. با حذف محافظ یونی که در نسل سوم افزوده شدهبود؛ اختلالات زمینه نیز کاهش یافته و نسبت سیگنال به نویز افزایش مییابد. افزودن یک سامانه تامین توان با تنظیم خودکار اجازه میدهد که NVD بتواند به هرگونه نوسان در شرایط نوری پاسخ دهد. این توانایی پیشرفت عظیمی در تجهیزات دید در شب ایجاد کردهاست. چرا که به کاربران NVD اجازه میدهد به سرعت و بدون هیچ تأثیرات جانبی از شرایط پرنور به شرایط کمنور برود.

از جمله ویژگیهای نسل چهارم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-بیش از ۱۰۰٪ پیشرفت در پاسخ تصویری.
۲-نمایش فوقالعاده در نورهای بسیار کم.
۳-حداقل سه برابر وضوح و تفکیکپذیری بیشتر در نورهای کم.










منبع American Technologies Network Corporation
ویکیپدیا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن