تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815578358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلبل خرما


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بلبل خرما قدری از بلبل بزرگتر است، نر و ماده همشکل . از سر و گلوی سیاه با لکه بزرگ سفید در ناحیه گونه ، سطح پشتی قهوهای روشن ، سطح شکمی خاکستری چرک ، پوشپرهای زیر دمی زرد نارنجی و دم سیاه با نوک سفید . روی سر اثری از کاکل دارد ، پرندهای است آشنا و پر سروصدا ، معمولا جفت جفت و یا به صورت دستههای کوچک دیده میشود . پرنده جوان سر قهوهای رنگ دارد .
محل زیست آن اغلب باغات و نخلستانها و جاهای پر درخت است گاهی هم در نقاط کم درخت دیده میشود. غذای اصلی آن همچنان که از نامش بر میآید بیشتر میوه درخت خرما و سایر میوه هاست. در لیست غذای او حشرات و ملخها و کرم نیز جایگاه ویژهای دارد . لانهاش را اغلب بر روی شاخه درختان موجود میسازد. تولید مثل آنها در اواسط ماههای اردیبهشت و خرداد صورت میگیرد. بلبل ماده پس از اتمام کار لانهسازی دو یا سه عدد تخم میگذارد و پرنده نر و ماده به نوبت ۱۴ تا ۱۵ روز روی تخم میخوابد و سپس والدین جوجهها را با کرمها تغذیه میکنند که بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کرم در روز برای دو جوجه میآورند . بعد از ۱۵ روز جوجهها آشیانه را ترک میکنند . تغذیه جوجهها تا زمان پرواز که یک ماهی به طول میانجامد بر عهده والدین است. بلبل خرما را بعضا به جهت آواز خوانی و انس گرفتن سریع با محیط خانه و انسان ٫ دست آموز و نگهداری میکنند. این پرنده چنانچه محیط امنی برایش فراهم شود میتواند در خانه لانهسازی و تولید مثل نماید.
منبع : ویکی پدیا


این هم یک سری عکس























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن