تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816303886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

من 15 سال به دنبال ردي از مغنيه بودم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: از جمله مهمترين تحليلگران غربي كه از او به عنوان "كارشناس پرونده عماد مغنيه " نيز ياد مي شود، " رابرت باير " است. اين شخص كه حدود يك ربع قرن به عنوان جاسوس ارشد "سيا " در كشور هاي مختلف خاورميانه و خصوصا لبنان فعاليت مي كرده است، امروزه با ادعاي بازنشستگي، قلم به دست گرفته و به تحليل و نوشتن مشغول است .او يك فصل از كتاب خاطرات خود را كه از پرفروش تريم كتب اروپا و آمريكا به شمار مي رود به عمليات تعقيب و گريز خود با «عماد مغنيه» اختصاص داده است. "رابرت باير " در اولين مقاله خود پس از ترور شهيد "عماد مغنيه " كه در هفته نامه آمريكايي "تايم " و با عنوان "با كشته شدن عماد مغنيه عدالت اجرا شد " منتشر شد گرديد نوشت:

"از دو ديدگاه ميتوان به ترور "عماد فائز مغنيه " بدنامترين تروريست حزبالله نگريست. در آمريكا اين امر يكي از مصاديق تحقق عدالت، كم شدن يك نفر از تعداد تروريستها و به جريان افتادن جنگ با تروريسم خواهد بود. قرار بازداشت مهمي در آمريكا براي دستگيري مغنيه بخاطر قتل يكي از قواصان نيروي دريايي ارتش آمريكا در سال 1985، صادر شده بود. اين قواص يكي از مسافران خطوط هواپيمايي ( "twa " (Trans World Airlines) 847 )بود كه هواپيماي آنها به سمت بيروت تغيير مسير داد.مغنيه شخصاً دستور مرگ اين قواص را صادر كرد*(1).
برعكس ديگر موارد و پروندهها كه نقش مغنيه در آنها در پردهاي از ابهام قرارداشت، شواهد و مداركي محكمي از حضور وي در اين هواپيماربايي وجود دارد. اثرانگشت وي در هواپيما كشف شد. مغنيه همچنين طراح اصلي برخي از هواپيمارباييهاي وحشيانه!! ديگر و گروگانگيري اتباع غربي از جمله به گروگان گرفتن يكي از همقطاران پيشين ما يعني "بيل باكلي " Bill Buckley رئيس يكي از ايستگاههاي سازمان سيا بود.
همه اين گروگانگيريها به دستور ايران انجام گرفت*(2). رسانههاي اصلي دنيا گزارش دادهاند كه مغنيه با استفاده از كاميونهاي بمبگذاري شده مقر تفنگداران دريايي ارتش آمريكا(مارينز) و دو سفارتخانه اين كشور در بيروت را در دهه 1980 منفجر ساخته است. بعلاوه اين كه مسئول دو بمبگذاري عليه اهداف اسرائيلي و يهودي در آرژانتين بود.صرفهنظر از اين كه وي مسئول همه اين زخمزدنها بوده يا خير دلايل قطعي دال بر دخالت وي در دست نيست، هيچ كس در آمريكا و يا اسرائيل و يا دنياي غرب براي مرگ وي اشك نخواهد ريخت.
من خود 15 سال در پي ردي از مغنيه بودم. زماني به من اين فرصت پيشنهاد شد تا خانهاي كه وي در آنجا شب را سپري ميكرد با خودروي بمبگذاري شده منهدم شود، اقدام به قتل از نظر سازمان سيا غيرقانوني بود و من نيز از اين امر سر باز زدم!!. اما آمريكا و اسرائيل از هيچ تلاشي براي دستگيري مغنيه دريغ نورزيدند. وي همواره توانست از دستگيري بخاطر اين كه تروريستي توانا و چابك بود، بگريزد، همانگونه كه در محافل جاسوسي غرب به اين خصلت معروف بود. وي بسيار خطرناكتر از اسامه بن لادن بود.
اسرائيليها اخيراً به دنبال مغنيه بودند زيرا وي جنبش حماس را آموزش و تسليح كرده بود. گزارشهايي در دست بود كه مغنيه پس از تهاجم آمريكا به عراق در سال 2003 به اين كشور رفته است و فرض بر اين بود كه هستههاي حزبالله عراق را سازماندهي كند. امروز، مقامات آمريكايي به هفتهنامه تايم گفتند كه وي ارتش المهدي متعلق به مقتدا صدر در عراق را آموزش داده است. حزبالله بطور حتم در بيان نيات و مقاصد خود براي كمك به شيعيان عراقي هيچگونه پنهانكاري نشان نداده است.
مرگ مغنيه به نوعي اين احساس را به انسان القاء ميكند كه گويي پروندهاي بسته شده، بويژه پروندهاي كه خانوادهي آن غواص نيروي دريايي دنبال ميكردند. اما در عين حال پيشبيني ميشود خشونتهاي بيشتري در راه باشد. بعيد است كه ما سرانجام بفهميم چه كسي مغنيه را كشت اما اين واقعيت كه فهرست مظنونان بسيار بلندبالا است نيز علامت خوبي نيست. گروهي كه بيشترين منفعت را در اين ميان بردهاند جريانات ضدسوري در لبنان مانند سنيها، دروزيها و مسيحيان ضدسوري هستند. با كشته شدن مغنيه در دمشق، آنها به شدت باعث شرمساري بشار اسد رئيس جمهوري سوريه شدند، و نكتهاي را برجسته ساختند كه بسياري از لبنانيها نميخواهند ما آنرا فراموش كنيم. و آن نكته اين است كه: سوريه ملجا و پناهگاه تروريستها ميباشد.
اين واقعيت كه مغنيه در آستانه سالگرد قتل "رفيق حريري " نخستوزير سابق لبنان كشته شده احتمالاً اتفاقي نبوده است. دقيقاً معلوم نيست چه چيزي ميتواند به ناآرامي در سوريه دامن بزند. اما بايد اين امر را به خاطر سپرد كه حسن نصرالله، دبير كل حزبالله لبنان بسيار به مغنيه نزديك بود. با به جوش آمدن خون لبنان، نصرالله به سختي به دنبال انتقام گيري خواهد بود. خواه عليه سران ضدسوري لبنان باشد يا اسرائيل و يا حتي آمريكا "
علي رغم اين كه "رابرت باير "مدعي است كه ديگر براي "سيا " كار نمي كند، اين مقاله به معناي واقعي كلمه بيشتر به "بيانيه روابط عمومي سيا " شبيه است تا يك تحليل مطبوعاتي ساده. جناب "باير " در جاي جاي اين مقاله به تلاش براي برائت سيا از اتهام ترور "حاج عماد " پرداخته و در اين مسير حتي از بيان مطالب خنده دار و غير قابل باوري چون "اقدام به قتل از نظر سازمان سيا غيرقانوني بود " دريغ نكرده است. به راستي اگر "«عماد مغنيه» بسيار خطرناكتر از اسامه بن لادن بود " چرا "سيا " از اقدام به ترور وي ممانعت كرده است؟ لابد به دليل اين كه اين سازمان ملتزم به مبادي اخلاق و شرافت است!! واقعا چند نفر چنين دعوي مضحكي را باور مي كنند. براي اثبات ياوه گويي "باير " تنها كافي است به صدها مورد از خاطرات ماموران ارشد سيا در سراسر دنيا مراجعه كرد كه تعداد چنين كتاب هايي در ايران هم كم نيست. اين مسئله كه شخصي مانند "رابرت بير "كه سال هاست به عنوان يكي از زبده ترين "خاورميانه شناسان " دنيا معرفي مي شود و ازسوي "سيمور هرش " به عنوان "كاركشته ترين و باهوش ترين مامور سيا در خاورميانه " توصيف مي گردد در مقاله خود ، مستقيما سوريه را به دست داشتن در ترور "مغنيه " متهم مي كند و سعي دارد اين اتفاق را به پرونده پر ابهام ترور "رفيق حريري " پيوند بزند ، نشانه اي آشكار از سفارشي بودن مقاله "باير " در نشريه تايم است.گويي اين "كاركشته ترين و باهوش ترين مامور سيا در خاورميانه "در حال ارسال پالس براي عوامل ريز و درشت سيا در منطقه است تا در تدارك فتنه انگيزي هايشان، همين خط را دنبال كنند. اين لبنان شناس بي نظير!! لابد فراموش كرده است كه ترور "عماد مغنيه " بيش از آن كه به سالگرد ترور "حريري " نزديك باشد ، با سالگرد شهادت سيد عباس موسوي و شيخ راغب حرب (دوتن از ارشدترين رهبران حزب الله) تقارن دارد و همين مسئله را مي توان امضاي شفافي از صهيونيست ها در پاي اين پرونده دانست.

*(1)بر اساس شواهد موجود ، اين نظامي آمريكايي زماني كه سعي داشته است تا يكي از اعضاي "جهاد اسلامي لبنان " را خلع سلاح كند به قتل رسيده است.
*(2) بر عهده جناب "باير " است كه براي صحت اين دعاوي خود مستنداتي ارائه كند كه البته به دليل تقيد فراوان به اخلاقيات، از اين امر اجتناب نموده است.


منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8712020473






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن