تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816435146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده ارتش امريكا در عراق به تركيه رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: فرمانده ارتش امريكا در عراق به تركيه رفت
گروه بين الملل؛ ژنرال ري اوديرنو فرمانده نيروهاي امريكايي مستقر در عراق براي دستيابي به راه حل مشتركي براي مقابله با گروه هاي تروريستي كرد در شمال عراق راهي تركيه شد. اوديرنو به همين منظور در بدو ورود به تركيه با ژنرال حسن ايگيز معاون رئيس ستاد مشترك ارتش تركيه ديدار و گفت وگو كرد. هدف از اين گفت وگو بررسي نحوه كمك هاي امريكا به تركيه براي مبارزه با شاخه نظامي حزب كارگران كرد تركيه است كه پايگاه هايش در شمال عراق مستقر است. در پي افزايش حملات اين گروه موسوم به پ ك ك تركيه در هفته اخير تهديد كرده است با نقض حدود مرزي شمال عراق به پايگاه هاي اين گروه حمله خواهد كرد. آخرين حمله پ ك ك به خاك تركيه در ماه جاري ميلادي 17 كشته براي ارتش تركيه به همراه داشت. در همين حال رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در اظهار نظري درباره شاخه نظامي حزب كارگران كرد تركيه گفت شبكه تروريستي پ ك ك از سرمايه گذاري حكومت در مناطق موش، وان، دياربكر، هاكاري و ارتقاي سطح زندگي ساكنان آن ناراحت است. نخست وزير تركيه در اين باره افزود؛ «در مقابل عناد پ ك ك اين سرمايه گذاري ها ادامه خواهد يافت، استاندارد زندگي مردم من ارتقا خواهد يافت و دموكراسي و آزادي پيشرفته تر در كشور خواهد بود.» وي تصريح كرد؛ سياست دولت او پشت درهاي بسته و در آنكارا انجام نمي شود و وعده داد سرمايه گذاري هاي دولتي براي ارتقاي سطح زندگي مردم بدون هيچ تبعيضي در شمال، جنوب، شرق و غرب تركيه با موفقيت انجام خواهد شد و هيچ ملاحظه ملي، نژادي و ديني در بين نخواهد بود. اردوغان با تاكيد بر اينكه دولتش براي پيشرفت و ترقي كل تركيه گام بر خواهد داشت، گفت؛ ميزان استفاده از رايانه در مدارس سطح تركيه 95 درصد است و كلاس هاي تكنولوژي اطلاعات هم به مدارس وارد شده است. رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه كه اول آبان در مراسم افتتاحيه دوازدهمين اجلاس مجمع بين المللي كار در آنكارا سخنراني مي كرد، با ابراز خرسندي از مشاركت نمايندگان حدود 60 كشور و جامعه اسلامي در اين كنگره گفت؛ بر اين باور است كه ميهمانان اين كنگره در مدت اقامت خود در استانبول به توافقات جمعي يا دوجانبه مهمي با مخاطبان خود دست خواهند يافت.

ادامه مخالفت عراقي ها با امضاي توافقنامه

گروه بين الملل؛ در حالي كه عراقي ها همچنان به مخالفت خود با امضاي توافقنامه امنيتي با امريكا ادامه مي دهند مقامات امريكايي بر امضاي آن تا پايان سال جاري ميلادي تاكيد مي ورزند. طي روزهاي گذشته علاوه بر مقامات عراقي كه خواستار اصلاح مجدد متن پيش نويس اين توافقنامه شدند مردم نيز در مراسم نماز جمعه شهرهاي عراق مخالفت مجدد خود را با اين موضوع ابراز داشتند. به اين ترتيب برخي منابع عراقي مي گويند احتمال دارد دولت نوري المالكي متن ياد شده را اساساً به پارلمان ارائه نكند. در همين حال بعضي خبرها حاكي از آن است كه دولت اين هفته رايزني هاي بيشتري را ترتيب خواهد داد تا شايد اين توافقنامه به نتيجه برسد. از سوي ديگر شيخ خالدالعطيه نايب رئيس پارلمان عراق كه اخيراً به ديدار آيت الله علي سيستاني در نجف رفته بود، مي گويد؛ احزاب سياسي عراق درخصوص اين توافقنامه همچنان اختلاف نظر دارند. در يك خبر ديگر هوشيار زيباري كه به امضاي اين توافقنامه خوش بين بود، گفته است؛ «امضاي توافقنامه ها پيش از انتخابات رياست جمهوري امريكا بعيد به نظر مي رسد.» به گفته زيباري در صورت عدم امضاي اين توافقنامه دولت نوري المالكي ناچار خواهد شد از سازمان ملل متحد بخواهد ماموريت حضور نيروهاي ائتلاف را براي شش ماه ديگر تمديد كند. روسيه كه به دليل اختلافات خود با امريكا مخالف تمديد ماموريت نيروهاي بين المللي به رهبري امريكا است، مي گويد در صورتي كه اين درخواست از سوي دولت عراق مطرح شود، ممكن است با آن موافقت كند. طي هفته گذشته مقامات امريكايي درباره عواقب عدم امضاي اين توافقنامه به عراق هشدار دادند؛ موضوعي كه با خشم و اعتراض مقامات عراقي مواجه شد. در يك خبر ديگر وزراي خارجه كشورهاي همسايه عراق در امان پايتخت اردن گرد هم آمدند و بدون اشاره به موضوع توافقنامه تنها بر اين نكته تاكيد كردند؛ از خاك كشورهاي همسايه عراق براي حمايت از تروريسم نبايد استفاده شود. عدم امضاي توافقنامه گذشته از آنكه ماموريت نيروهاي امريكايي در عراق را با مشكل جدي مواجه مي كند، سرنوشت زندانيان عراقي تحت نظارت نيروهاي امريكايي را هم دچار ابهام مي كند زيرا مطابق پيش نويس جديد امريكا بايد ظرف 24 ساعت هر فرد بازداشت شده را تحويل مقامات عراقي دهد.

ترميم روابط دوجانبه در ديدار هو جين تائو با آنگلا مركل

گروه بين الملل؛ آنگلا مركل صدر اعظم آلمان كه براي شركت در اجلاس مشترك آسيا و اروپا به پكن سفر كرده است جمعه در حاشيه اين اجلاس با هو جين تائو رئيس جمهور چين ديدار و گفت وگو كرد. هو طي اين ديدار در سخناني كه حاكي از ترميم و بهبود روابط دو طرف بود روابط دوستانه پكن و برلين را ستود و گفت؛ «در حال حاضر توسعه روابط چين و آلمان روند خوبي پيش رو دارد و هر دو طرف در عالي ترين سطوح روابط خود را حفظ كرده اند... چين آلمان را به عنوان يك شريك و همكار مهم ارزيابي مي كند.» سخنان هو در واقع نشان دهنده تغييري مهم در روابط دو كشور است كه از سپتامبر سال گذشته ميلادي در پي ديدار مركل و دالايي لاما رهبر بوداييان تبت به شدت به تيرگي گراييده بود. مركل نيز در اين ديدار به تمايل كشور براي همكاري هاي بيشتر با چين در جهت حل مشكلات ناشي از بحران اقتصاد جهاني تاكيد كرد. چين و آلمان سومين و چهارمين اقتصادهاي بزرگ جهان در حال حاضر هستند. مركل پس از اين ديدار كه در تالار بزرگ خلق چين انجام شد به خبرنگاران درباره لزوم همكاري هاي دو طرف در مواجهه با بحران اقتصاد جهاني گفت؛ «هر دو طرف بر اين عقيده اند كه پاسخ به اين مشكلات و سوال ها را بايد در اجلاسي در سطح بين المللي مورد بررسي قرار داد و به همين خاطر چين و آلمان توافق كردند به منظور آمادگي بيشتر براي اجلاس گروه 20 كه 15 نوامبر برگزار مي شود با يكديگر همكاري كنند.» خبرگزاري دولتي چين شينهوا نيز با نقل سخنان مركل آن را نشانه يي از تمايل شديد آلمان براي گسترش روابط با چين ارزيابي كرد. پكن رهبر بوداييان تبت را به تلاش براي استقلال اين ناحيه و تجزيه چين متهم مي كند و هميشه به كشورهايي كه دالايي لاما را پذيرفته و رهبران شان با وي ديدار كرده اند، واكنش شديدي نشان داده است. پس از ديدار دالايي لاما با مركل نيز پكن روابط خود را با آلمان كاهش داد و شماري از فعاليت هاي فرهنگي آلمان را در چين لغو كرد. يانگ جيه چي وزير خارجه چين به طور رسمي در ماه ژوئن اعلام كرده بود روابط دو كشور عادي شده است اما هنوز در عمل كدورت هايي بين دو طرف وجود داشت. هو در اين ديدار با اشاره غيرمستقيم به آن اختلافات بر لزوم رعايت «احترام متقابل» در روابط پكن و برلين تاكيد كرد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن