تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820411630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضاي قرارداد پتروشيمي بين ايران و آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: امضاي قرارداد پتروشيمي بين ايران و آلمان
ايران و آلمان قرارداد احداث يك واحد «هيدروژن زدايي پروپان» براي مجتمع پتروشيمي بندرامام امضا كردند.
ارزش اين قرارداد كه بين شركت ملي صنايع پـتروشيمي و شركت هاي اوده آلمان امضا شد، 25 ميليون يورو است كه براساس آن يك واحد هيدروژن زدايي پروپان در مجتمع پتروشيمي بندر امام با ظرفيت توليد سالانه 350 هزار تن در طول 40ماه احداث خواهد شد.
محمد خياط معاون مديرعامل شركت مديريت توسعه صنعت پتروشيمي درمراسم امضاي اين قرارداد گفت:اين قرارداد شامل خريد ليسانس، انجام مهندسي اصولي و ارايه خدمات فني است كه در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي (بندرامام) احداث مي شود.
خياط افزود: خوراك طرح از پروپان توليدي مجتمع پـتروشيمي بندرامام به ميزان 420هزار تن در سال است و تمام سرويسهاي جانبي مورد نياز از جمله آب، برق و بخار از پتروشيمي فجر تامين مي شود.
وي همچنين درحاشيه امضاي قرارداد به خبرنگاران با اشاره به اينكه كمبود پروپيلن درمنطقه احساس مي شود،گفت: اين قرارداد براي نخستين بار و با هدف توليد پروپيلن از متان دركشور امضا شده است.
به گزارش ايرنا خياط تصريح كرد: براي اجرايي شدن اين قرارداد مذاكرات متعددي صورت گرفته است.
به گفته وي، تامين تجهيزات،مهندسي آموزشي و غيره از مراحل بعدي مورد نظر براي اجرا است كه امضاي قرارداد آن درمراحل بعدي خواهد بود.
وي افزود: شركت ملي صنايع پتروشيمي بر آن شد تا با احداث طرح هيدروژن زدايي از پروپان كه به صورت فراوان در گازهاي استخراجي ايران وجود دارد ماده با ارزش پروپيلن را با اقتصادي ترين روش ممكن توليد و به بازار عرضه كند.
آلفردهافمن عضو هيئت مديره شركت اوده نيز امضاي اين قرارداد را جزو افتخارات شركت اوده دانست و ابراز اميدواري كرد: اين قرارداد طبق زمان بندي مورد نظر به پايان برسد.
يادآور مي شود: تغيير خوراك مجتمع هاي پتروشيمي از مايعات به گاز اتان به دليل مزيت اقتصادي سبب كاهش توليد پروپيلن در دنيا شده، درحالي كه تقاضا براي پروپيلن كه از مهمترين الفين هاي سبك و دومين ماده با ارزش صنعت پتروشيمي است، همچنان روبه افزايش است.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن