تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814912407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي مقابله با پيامدهاي بحران مالي غرب چين ، كره جنوبي ، ژاپن و 10 كشور آ سه آن صندوق مشتركي ايجاد مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي مقابله با پيامدهاي بحران مالي غرب چين ، كره جنوبي ، ژاپن و 10 كشور آ سه آن صندوق مشتركي ايجاد مي كنند
پكن - مقامات اقتصادي كشورهاي چين ، كره جنوبي ، ژاپن و 10 كشور عضو اتحاديه كشورهاي جنوب شرق آسيا موسوم به " آ سه آن " براي ايجاد صندوقي با اعتباري بالغ بر 80 ميليارد دلار براي مقابله با پيامدهاي بحران مالي غرب متعهد شدند.


به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري شين هوا ، اين توافق در نشستي كه شامگاه جمعه ميان مقامات اقتصادي كشورهاي يادشده موسوم به 3+10 در حاشيه هفتمين اجلاس سران آسيا و اروپا در پكن انجام شد حاصل شده است .
براساس اين گزارش 64 ميليارد دلار از اين اعتبار را سه كشور چين ، ژاپن و كره جنوبي تامين خواهند كرد و مابقي آن را ( 16 ميليارد دلار ) را 10 كشور عضو آ سه آن تامين خواهند كرد.
اندونزي ، مالزي ، فيليپين ، سنگاپور ، تايلند ، برونئي ، ويتنام ، لائوس ، ميانمار و كامبوج 10 كشور عضو " آ سه آن " هستند.
طي سال هاي اخير همكاري چين و " آ سه آن " پيوسته گسترش و سطح همكاري طرفين ارتقا يافته است و اكنون كشورهاي عضو اين اتحاديه چهارمين شريك بزرگ تجاري چين است.
طرفين همچنين درخصوص ايجاد منطقه آزاد تجاري در سال 2010 ميلادي به توافق رسيده اند.
حجم مبادلات تجاري چين و آ سه آن در سه ماهه نخست سال جاري ميلادي به 54 ميليارد و 400 ميليون دلار رسيد و طرفين درتلاشند اين رقم را در سال 2010 ميلادي به 200 ميليارد دلار برسانند.
سال 2008 ميلادي مصادف با هفدهمين سال برقراري روابط چين و كشورهاي عضو آ سه آن است.
آساق ** 275 **
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن