تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806727005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول جشنواره توكيو: فيلمهاي ايراني دوباره جاي خود رادرجشنواره بين‌المللي توكيو يافته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول جشنواره توكيو: فيلمهاي ايراني دوباره جاي خود رادرجشنواره بين‌المللي توكيو يافته اند
توكيو - " يوشي ياتابه " مديربخش برنامه ريزي جشنواره بين المللي فيلم توكيو،اين جشنواره را جايگاهي براي جهش فيلمهاي آسيايي به پهنه جهاني عنوان كرد وگفت:جشنواره بين المللي فيلم توكيوبا گذشت21سال اكنون به بلوغ رسيده وفيلمهاي ايراني نيز دوباره جاي خود رادرجشنواره بين‌المللي يافته اند.


ياتابه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، افزود: براي اين كه يك جشنواره بين المللي بتواند جايگاه خوبي در جهان به دست آورد، بايد عمر آن دراز باشد و تجربه هاي مختلفي را پشت سر بگذارد.
وي ، افزود: جشنواره بين المللي فيلم توكيو بت تجربه 21 سال برگزاري، توانسته است به بلوغ برسد و جايگاه خود را در ميان جشنواره هاي جهاني ارتقا دهد.
به گفته ياتابه، براي نمونه جشنواره بين المللي فيلم " كان " در فرانسه بيش از نيم قرن تاريخ و تجربه دارد و به همين دليل جشنواره فيلم توكيو نيز به دنبال جايگاهي شبيه به جايگاه جشنواره معتبر كان در جهان است.
ياتابه مي افزايد: جشنواره توكيو هم اكنون يكي از بزرگترين جشنواره هاي بين المللي فيلم در قاره آسيا است و به همين دليل جايگاهش در اين قاره استوار شده است.
به گفته اين مقام جشنواره بين المللي توكيو، هم اكنون اين جشنواره در قاره آسيا به جايگاهي رسيده است كه بسياري از كارگردانان و دست اندركاران سينمايي آسيايي علاقه مند هستند كه فيلم شان از دروازه اين جشنواره بين المللي به سوي جهان روان شود.
ياتابه درخصوص حضور فيلم هاي ايراني در جشنواره بين المللي توكيو گفت: متاسفانه در چند سال گذشته جاي فيلم هاي ايراني در اين جشنواره خالي بوده، اما در بيستمين و بيست و يكمين دور جشنواره بين المللي توكيو فيلم هاي ايراني جاي خود را دوباره پيدا كرده اند.
در بيستمين دور جشنواره بين المللي توكيو فيلم " حافظ " به كارگرداني " ابولفضل جليلي" در بخش مسابقه و در بيست و يكمين دور اين جشنواره فيلم "هامون و دريا" به كارگرداني "ابراهيم فروزش" در بخش مسابقه و فيلم "ديوار" به كارگرداني محمد علي طالبي در بخش نسيم آسيا حضور دارند .
مدير بخش برنامه ريزي جشنواره بين المللي توكيو پيرامون ملاك هاي گزينش فيلم براي اكران در اين جشنواره گفت: دست اندركاران جشنواره بين المللي توكيو تلاش مي كنند، فيلم هاي متنوع و با كيفيت از كشورهاي مختلف به اين جشنواره راه يابند.
به گفته ياتابه در اين دور از جشنواره بين المللي توكيو نيز از ميان نزديك به 700 فيلم از 72 كشور جهان، 15 فيلم براي نمايش و رقابت در بخش مسابقه انتخاب شده اند و در اين جشنواره تلاش مي شود كه انواع مختلف فيلم هايي همچون فيلم هاي هنري و تجارتي با سوژه هاي مختلف بر روي پرده روند.
ياتابه در زمينه اين كه چرا عنوان بيست و يكمين دور جشنواره بين المللي توكيو "محيط زيست " نام گرفته است ، گفت: زمين آدمي را زاده و آدمي فيلم را زاده است و به همين دليل اين وظيفه ما انسانها اين است كه درباره كره زمين كه خانه ما است، بينديشيم و محيط زيست آن را حفظ كنيم.
وي مي افزايد: به همين دليل بخشي از اين دور از جشنواره بين المللي توكيو، به بخش محيط زيست اختصاص داده شده و در آن به طور كلي 29 فيلم به نمايش اكران مي شود كه در آن ها پيام هاي زيست محيطي نهفته است .
اين دست اندركار سينمايي ژاپن ، پيرامون ويژگي هاي جشنواره بين المللي توكيو نيز گفت: هدف جشنواره توكيو آن است كه فيلم هاي آسيايي را محور نمايش قرار دهد و جايگاهي براي جهش آنها به پهنه جهاني باشد.
ياتابه در خصوص كيفيت فيلم هاي آسيايي شركت كننده در اين نمايشگاه ، گفت: در سال هاي اخير كيفيت فيلم هاي آسيايي بسيار افزايش يافته است و آنها جايگاه خود را در جهان يافته اند.
او افزود: به ويژه فيلم هايي كه به تازگي در كشورهايي همچون اندونزي، تايلند و مالزي در منطقه جنوب شرقي آسيا ساخته مي شوند از كيفيت بالايي برخوردار بوده كه نشان دهنده رشد فيلم سازي در اين منطقه است .
به گفته ياتابه، در ژاپن نيز سالانه حدود 300 فيلم توليد مي شود كه داراي كيفيت هاي خوبي هستند، اما مراكز آموزشي فيلم سازي و دانشگاه هاي هنري در اين كشور به دنبال آن هستند كه با پرورش نسل جوان، كيفيت فيلم هاي ژاپني را افزايش دهند.
بيست و يكمين جشنواره بين المللي فيلم توكيو كه از روز شنبه 18 ماه جاري ميلادي (27 مهر) در شهر توكيو پايتخت ژاپن آغاز شده ، روز يكشنبه آينده به كار خود خاتمه مي دهد. اين جشنواره يكي از 11 جشنواره بزرگ سينمايي جهان است و حدود فيلم هاي شركت كننده در آن در سه تالار مختلف در دو منطقه شيبويا و روپونگي در توكيو به روي پرده مي روند .
آساق**6**2110**280
 جمعه 3 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن