تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821033428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی تخصصی ال جی bl40 شكلات خیلی جدید!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بررسی ال جی BL40 شكلات جدید :

گوشی هایی مانند شكلات موجب شدند تا ال جی از شهرت كافی برخوردار شود و مدل هایی مانند Black Label و Prada این كمپانی را با موفقیت های جدید مواجه كردند . ال جی این بار گوشی شكلات جدید را تحت عنوان BL40 ارائه داده است كه یك گوشی شیك ، باریك و منحصر بفرد می باشد و از ویژگی ها و امكانات پیشرفته برخوردار است . طراحی گوشی مانند یك كار هنری خاص است و بندرت گوشی دیگری با قابلیت های آن پیدا می شود .
مزایا :

• طراحی ساده با صفحه لمسی
• صفحه نمایش لمسی خازنی 4.01 اینچ با 16 میلیون رنگ و نسبت صفحه 21:9
• پشتیبانی از چهار باند GSM و UMTS با HSDPA 7.2 Mbps
• منوی لمسی S-Class با كنترل های اشاره و زوم با نیشگون گرفتن صفحه
• شتاب سنج برای چرخش اتوماتیك صفحه نمایش
• دوربین 5 مگاپیكسل با كانون اتوماتیك ، اپتیك Schneider kreuznach ، فلش LED و فیلمبرداری در وضوح VGA در 30fps
• 1.1GB حافظه داخلی و محل كارت حافظه MicroSD تا 32GB
• Wi-Fi با DLNA
• گیرنده GPS با پشتیبانی A-GPS و نرم افزار مسیریابی Wisepilot
• بلوتوث 2.1 با A2DP ، پورت MicroUSB و خروجی تلویزیون
• سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری و ارتقاء صوتی Dolby Mobile
• رادیو FM استریو با RDS ، فرستنده FM
• امكان اجرای همزمان چند برنامه با Task manager
• نرم افزار پخش ویدئوی XViD /DiVX
• بازی های حركتی
• شماره گیری هوشمند
• مرورگر مستندات Office
معایب :
• بدلیل طول زیاد گوشی استفاده از یك دست آسان نیست
• كیفیت ویدئوی حاصل بسیار بد است
• اثر انگشت روی گوشی باقی می ماند
• محل كارت حافظه زیر درب باتری است
• مرورگر وب پشتیبانی Flash ندارد
• بخش ویدئو روی Wi-Fi ندارد (مانند YouTube موبایل)
• نرم افزار مسیریابی Wisepilot فقط یك نسخه آزمایشی است
• نشانه ای از سایت های اجتماعی وجود ندارد
طراحی :

گوشی دیگری از نظر طراحی به BL40 شباهت ندارد و ال جی از این نظر شایان تحسین است . آنچه این گوشی را متفاوت می كند ابعاد و طراحی باریك آن است و از طرفی دارای طراحی ساده می باشد . ابعاد گوشی 10.9 × 51 × 128 میلی متر و وزن آن 129 گرم است . پس از كمی كار با گوشی به اندازه آن عادت می كنید . قسمت های براق در دو طرف گوشی و خطوط قرمز رنگ به سبك Ferrari در بالا و پایین آن جلوه خاصی به BL40 ال جی می دهد . چند دكمه سخت افزاری روی گوشی وجود دارد كه با سبك طراحی آن متناسب می باشد .




خروجی صدای گوشی ، دوربین مكالمه تصویری ، حسگر Proximity و حسگر نور محیط در بالای صفحه نمایش وجود دارند كه از خروجی صدای گوشی بعنوان بلندگو نیز استفاده می شود . تمامی این موارد روی سطح براق و مشكی گوشی بخوبی قابل مشاهده است .


یك كلید در طرف چپ گوشی وجود دارد كه نرم افزار پخش موسیقی را باز می كند . پورت microUSB نیز در همین طرف گوشی قرار دارد و مانند گوشی كریستال ال جی دارای پوشش محافظ است و می توان گفت كه مناسب ترین پوشش MicroUSB است كه تاكنون توسط سازندگان موبایل ارائه شده است .




كلید ولوم و كلید دیافراگم در طرف راست BL40 مشاهده می شود. كلید دیافراگم در مقایسه با سایر كلید ها دایره ای شكل و پهن تر است كه استفاده از آن آسان می باشد .






سوكت صوتی 3.5 میلی متری و كلید قفل / روشن در بالای گوشی وجود دارد كه دسترسی به آنها راحت است . این كلید دارای برآمدگی كمی است و اغلب بكار گرفته می شود . از آنجایی كه كلید سخت افزاری برای رد تماس روی گوشی وجود ندارد به این منظور باید از كنترل های موجود روی صفحه نمایش استفاده كنید. بخش قرمز در پایین گوشی درست مانند آینه ای از تصویر بالای گوشی است و بخوبی قرینه می باشد . در پایین گوشی فقط ورودی صدا قرار دارد .






لنز دوربین 5 مگاپیكسل به همراه فلش LED و حفره ای برای میكروفن در قاب پشت گوشی مشاهده می شود كه ضبط بهتر صدا در كلیپ های ویدئویی BL40 را فراهم می كند . آرم لنز Schneider kreuznach نیز در این قسمت قابل مشاهده است . لنز فاقد پوشش برای محافظت در برابر خش است و در استفاده از آن باید دقت كنید .





قاب پشت گوشی بطور كشویی به آسانی باز می شود كه در زیر آن یك باتری Li-Ion با توان 1000 mAh قرار دارد . محل سیم كارت و كارت حافظه microSD نیز در این قسمت است . امكان جابجایی كارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد . ال جی BL40 از كارت حافظه تا 16GB نیز پشتیبانی می كند . باتری گوشی در حالت Stand by تا 400 ساعت و در مكالمه مداوم حداكثر 6 ساعت دوام می آورد . قاب پشت گوشی اثر انگشت را نشان می دهد و باید آن را همواره تمیز كنید .


زمانی كه گوشی را در دست می گیرید كمی سنگین بنظر می رسد و كمی زمان می برد تا به كار كردن با آن عادت كنید و آن را به گونه ای در دست بگیرید كه امكان سر خوردن آن وجود نداشته باشد. شكل و اندازه خاص گوشی موجب می شود تا در طول مكالمه به راحتی مورد استفاده قرار گیرد .





صفحه نمایش :

در گوشی های صفحه لمسی با طراحی ساده ، قاب جلوی گوشی توسط صفحه نمایش اشغال می شود كه گوشی BL40 ال جی نیز از این قاعده مستثنی نیست . نسبت صفحه نمایش در این گوشی 21:9 است . صفحه نمایش لمسی خازنی گوشی از قابلیت multi-touch برخوردار است . اندازه صفحه نمایش 4 اینچ می باشد و میزان حساسیت آن رضایت بخش است . گوشی حتی به یك كوچكترین ضربه نیز واكنش می دهد .


صفحه نمایش دارای یك پوشش شیشه ای خاص است كه از آن بخوبی در مقابل خش مراقبت می كند . میزان خوانایی صفحه نمایش زیر نور مستقیم خورشید برخلاف سایر مدل های ال جی در حد مطلوب است اگرچه به پای گوشی iphone نمی رسد . این گوشی در مقایسه با iphone پیكسل های بیشتری روی صفحه نمایش دارد . كیفیت تصویر صفحه نمایش موجب می شود مشاهده ویدئو و مرور در عكس ها بسیار لذت بخش شود .
ساختار منو :

منوی S-Class با عنوان یكی از پلتفورم های مطرح موبایل شناخته شده است و برای نخستین بار در گوشی KM900 Arena ال جی ارائه شد و پس از آن نیز بدون به روز رسانی در سایر گوشی ها مورد استفاده قرار گرفت . گوشی شكلات جدید ال جی در نظر دارد این روند را تغییر دهد و از صفحه نمایش 4 اینچ حداكثر استفاده را داشته باشد . در منوی S-Class از صفحه اصلی تا زیر منو ها به راحتی در دسترس قرار می گیرد و شتاب سنج گرافیكی نیرومند موجب می شود تا مرور در منو ها با سرعت كافی انجام گیرد . قفل صفحه نمایش نیز تغییر كرده است . در این گوشی برخلاف iphone و مدل های آندروید باید پایین صفحه را فشار دهید و آن را بطرف بالا بكشید كه در اینصورت صفحه اصلی بصورت یك پرده ظاهر می شود . صفحه قفل از رویداد های اخیر نیز اطلاع می دهد .






صفحه قبل در منوی S-Class گوشی BL40 ال جی با حركات و اشارات نیز كار می كند و مانند باز كردن هوشمند قفل در سامسونگ است . 9 نرم افزار ثابت وجود دارند كه می توانید برای آنها حركات لمسی تعیین كنید تا از صفحه قفل اجرا شوند . این نرم افزار ها شامل مخاطبین ، تاریخچه تماس ، آلارم ، پیام رسانی ، ایمیل ، گالری ، رادیو Organizer ، FM و یادداشت است . 12 طرح برای حركات و اشارات بصورت از پیش نصب شده نیز وجود دارد كه می توان آنها را نیز انتخاب كرد . منوی مكعبی مبنای كل Setup است اگرچه دیگر یك مكعب نیست . چهار صفحه اصلی در هر یك از چهار طرف یك مستطیل بلند سه بعدی قرار دارند . مكعب واقعی در نسبت صفحه 21:9 اندازه كوچك تری دارد.




نخستین طرف های مكعب دارای صفحه اصلی Widget است كه مانند گوشی های قبلی ال جی یك سری Widget ارائه می دهد . Widget هشدار ، ساعت عقربه دار ، تقویم ، ساعت جهانی ، WeatherBug ، میانبر بازی ها ، رادیو FM ، یادداشت ، اطلاعات شبكه و ماشین حساب وجود دارد . امكان دانلود Widget جدید فراهم نشده است كه این بزرگترین مشكل منو در مقایسه با منوی Touchwiz سامسونگ است . ال جی صفحه اصلی چند رسانه ای را با یك صفحه مرورگر جدید جایگزین كرده است كه در آن می توان صفحات وب مورد نظر را مانند گوشی iphone بصورت bookmark در آورد . سومین طرف مكعب ، صفحه اصلی مخاطبین است كه مخاطبین دلخواه را روی یك ریل چرخان نشان می دهد و دسترسی سریع به گزینه های تماس /SMS را فراهم می كند. تمامی شماره ها و ایمیل ها به راحتی موجود می شوند و كاربر با یك لمس می تواند به تماس های صوتی ، تصویری و گزینه های ویرایش دسترسی داشته باشد .






صفحه اصلی میانبر دارای فضای خالی برای میانبر ها به نرم افزار های مختلف است . این صفحه بسیار سودمند است زیرا منوی اصلی تا حدودی شلوغ می باشد . با ضربه زدن روی نوار Status در بالای صفحه نمایش یك منوی نیمه شفاف باز می شود كه از آن می توان برای سوئیچ بین خاموش / روشن كردن wi-Fi و بلوتوث ، تغییر دادن پروفایل ها و مشاهده رویدادهای اخیر استفاده كرد .







Task Manager شبیه گوشی های مجهز به سری 60 سیمبین است كه در آن با فشار دادن دكمه یك POP-UP ظاهر می شود تا نرم افزار های در حال اجرای فعلی را نشان دهد و بنابراین می توانید آنها را غیر فعال كنید یا بین آنها سوئیچ نمایید . پیش زمینه های صفحه اصلی ثابت می باشند و در منوی تنظیمات صفحه نمایش ، گزینه های متفاوتی برای تنظیم تصاویر زمینه وجود دارد . با اینكه می توان پیش زمینه را برای هر یك از چهار صفحه اصلی فعال یا غیر فعال نمود اما نمی توان تصاویر متفاوت پیش زمینه را برای صفحات جداگانه انتخاب كرد .






منوی اصلی در BL40 شكلات جدید ال جی از طریق میانبر اختصاصی روی صفحه اصلی در دسترس است . طرح منو بصورت چهار ردیف قابل مرور از آیتم های منو است . تمامی آیتم های منو در این ساختار تخت بطور همزمان و بدون نیاز به سوئیچ Tab در دسترس می باشند .




با چرخاندن گوشی به یك طرف ، منوی افقی تمامی آیكن ها را روی صفحه جا می دهد و نیازی به مرور در آنها نیست اگرچه دراین حالت بر چسب های متنی وجود ندارد . آیكن های منو در این گوشی به سبك سه بعدی با جلوه های ویژه می باشند كه در صورت تمایل می توانید از منوی قدیمی دو بعدی نیز استفاده كنید . تم دو بعدی بصورت سیاه و سفید است . منوی سه بعدی رنگ های بسیاری دارد و قابلیت های رنگ در صفحه نمایش AMOLED را نشان می دهد .



تماس و دفترچه تلفن :

منوی S-Class دارای یك دفترچه تلفن جذاب است كه با انگشت می توان در آن مرور كرد . لیست مخاطب در بخش های كوچك با حروف الفبای مربوطه تفكیك شده است . دفترچه تلفن هر مخاطب را با یك عكس ، نام و یك دكمه سبز برای شماره گیری سریع نشان می دهد . ضربه زدن روی یك مخاطب ، كاربر را به صفحه بعدی می برد كه در آن اطلاعات و دكمه های تماس / پیام وجود دارند . در این گوشی گزینه ای كه اطلاعات مخاطب را مستقیما در لیست مخاطب توسعه دهد وجود ندارد . گزینه ای تحت عنوان تاریخچه اخیر در صفحه اطلاعات مخاطب مشاهده می شود كه تمامی تماس ها ، پیام ها و ایمیل ها به مخاطب مورد نظر و بالعكس در این قسمت وجود دارد .




دفترچه تلفن با ویژگی لمسی بهینه شده است . مرور بصورت Kinetic است و فقط لمس انگشت روی صفحه كافی است تا مرور آغاز شود . مرور از سرعت كافی برخوردار است . گزینه جستجو در بالای لیست مخاطب وجود دارد كه در تمامی موارد صرفنظر از وضعیت كاربر در دفترچه تلفن ، قابل مشاهده است . هیچ یك از گوشی های قبلی مجهز به منوی S-Class و حتی iphone از این ویژگی برخوردار نیستند . گزینه ای برای قرار دادن یك مخاطب خاص روی صفحه اصلی مخاطبین كه با ضربه زدن روی دكمه كوچك ستاره صورت می گیرد ، وجود ندارد .




از دكمه ستاره فقط برای نشان دادن مخاطبین مورد نظر استفاده می شود. اضافه كردن مخاطبین به صفحه اصلی Favorite از خود صفحه اصلی به آسانی انجام می شود . تماس های تلفنی در این گوشی بخوبی صورت می گیرد و شماره گیر گوشی با یك صفحه عددی استاندارد روی صفحه نمایش كار می كند . میانبر سبز رنگ تاریخچه تماس روی صفحه شماره گیر وجود دارد و كاربر را به log تماس می برد . با وارد كردن شماره این میانبر به یك كلید سبز تبدیل می شود . از منوی اصلی نیز می توانید به تاریخچه تماس دسترسی پیدا كنید . تماس های اخیر همان مخاطبینی هستند كه اغلب با آنها تماس می گیرید ، بنابراین داشتن دسترسی سریع به آنها می توانست بسیار بهتر باشد .




رد و دریافت تماس دو ویژگی هستند كه به كلید های سخت افزاری نیاز دارند ، در غیر اینصورت كلید off برای قطع صدای زنگ و رد كردن تماس دریافتی بسیار مناسب است . تنها گزینه هایی كه به این منظور وجود دارند نوار های كشویی روی صفحه نمایش می باشند . تشخیص این نوارها در نور مستقیم خورشید چندان راحت نیست . شماره گیری هوشمند نیز وجود دارد كه در این گوشی فقط برای مخاطبینی است كه شماره های آنها دارای ارقام تایپ شده در صفحه شماره گیر است . اكثر كاربران شماره های مخاطبین را مادامی كه با اسامی كار می كنند به یاد نمی آورند و بنابراین این ویژگی خیلی مفید نیست . گزینه ای برای جستجو در تاریخچه تماس های اخیر نیز وجود دارد .




پیام :

دو بخش مهم در منوی اصلی وجود دارد كه پیام رسانی و ایمیل می باشند . گوشی شكلات جدید BL40 ال جی از ارسال و دریافت SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می كند . SMS و MMS ویرایشگر مشتركی دارند . پیام ها در یك لیست استاندارد مرتب شده اند كه براساس تاریخ تفكیك می شود . كاربر می تواند از SMS ، MMS یا هشدار بعنوان فیلتر استفاده كند .


صندوق پستی محل پیش فرض پس از وارد شدن به منوی پیام رسانی است كه می توان آن را به Outbox ، Sent ، Drafts و My Folders تغییر داد . گزینه ای برای حالت مشاهده زنجیره ای نیز وجود دارد . كاربر می تواند روی صفحه كلید استاندارد كاراكتری تایپ كند یا گوشی را بحالت افقی بچرخاند و از صفحه كلید QWERTY لذت ببرد .


در هر دو روش واكنش لمسی وجود دارد و تایپ با دقت انجام می شود . كلید ها در صفحه كلید QWERTY به اندازه كافی بزرگ هستند و اشتباه در ضربه زدن به كلید ها بندرت اتفاق می افتد . ضربه زدن به هر نماد با یك POP-UP به سبك iphone همراه است . اندازه بزرگ صفحه نمایش این امكان را فراهم می كند كه میانبر های مخاطبین و Favorites در اندازه بزرگتر روی صفحه SMS ظاهر شوند كه جایگزین دكمه های كوچك مربع در مدل های قبلی می شود .


تنظیم ایمیل در این گوشی بسیار آسان است . با استفاده از تنظیمات هوشمند Set-up می توان یك حساب ایمیل را اضافه كرد . برای مثال برای یك حساب Gmail فقط كافی است تا زمینه های حساب و رمز را وارد كنید تا تنظیمات ارتباط بطور اتوماتیك دنبال شود . در صورت دستی حساب ایمیل باید از گزینه های بسیاری استفاده كنید . از پروتكل های POP3 و IMAP4 پشتیبانی می شود و می توان گوشی را تنظیم كرد تا بطور اتوماتیك ایمیل های جدید را در وقفه های زمانی از پیش تنظیم شده با تنظیمات خاص برای رومینگ بازگردانی كند . email Client از رمزی كردن SSL نیز پشتیبانی می كند . email client به منظور استفاده بهتر از نسبت غیر عادی صفحه نمایش ، ظاهر كاملا جدیدی دارد . در جهت عمودی كاملا مانند نسخه قبلی S-Class است كه با چرخاندن گوشی در جهت افقی منوی مناسب تری ظاهر می شود . تیتر های پیام ها در یك ستون در طرف چپ صفحه نمایش قرار می گیرند در حالی كه صفحه نمایش در طرف راست امكان خواندن ایمیل انتخابی را فراهم می كند . این نوع منو شبیه email Client استاندارد desktop مانند Outlook یا Thunderbird است كه مورد استقبال كاربرانی قرار می گیرد كه بدنبال گوشی هایی با محیط PC هستند .






حداكثر اندازه پیوست برای ایمیل ارسالی و دریافتی 2.2MB است كه دو برابر 1MB در گوشی های قبلی S-class می باشد . فایل های آرشیو مانند ZIP یا RAR در میان انواع فایل پشتیبانی شده برای پیوست قرار ندارند اگرچه در زمان دریافت این فایل ها می توانید آنها را در حافظه گوشی ذخیره كنید . پیوست های MS Office و PDF را می توان مستقیما در email Client باز و مشاهده كرد . پس از دانلود كردن پیام ها می توانید از ویژگی جستجو برای یافتن ایمیل های خاص استفاده كنید یا آنها را براساس فیلتر های مختلف مانند تاریخ ، فرستنده اولویت ، خوانده شده / خوانده نشده ، موضوع ، اندازه و ... تفكیك كنید . گزینه ای برای تنظیم چند حساب ایمیل بصورت خوانده شده نیز وجود دارد . بخش پیام رسانی گوشی موردی برای شبكه اجتماعی ندارد در حالی كه گوشی هایی مانند POP و GW520 به این ویژگی مجهز می باشند .




موسیقی و رادیو :

نرم افزار پخش موسیقی در این گوشی از طریق منوی اصلی یا كلید اختصاصی در كنار گوشی قابل دسترسی است . تراك ها را می توان براساس خواننده ، آلبوم ، نوع و رتبه بندی تفكیك كرد . جلد آلبوم تراك در حال پخش ، نام ، آلبوم و خواننده آن در لیست واقعی تراك قابل مشاهده است . تراك های بعدی و قبلی نیز در بالا و پایین آن نشان داده می شوند . یك دكمه بزرگ Shuffle ( انتخاب تصادفی ) در بالای لیست آهنگ وجود دارد كه استفاده از آن آسان است .








نرم افزار پخش موسیقی به كمك شتاب سنج داخلی بطور اتوماتیك با چرخاندن گوشی به جهت افقی و بالعكس سوئیچ می كند . در این قسمت یك نوار مجازی وجود دارد كه روی یك گردونه چرخان برای نشان دادن آلبوم های موجود قرار گرفته است .


دهها مورد برای پیش تنظیمات اكولایزر فراهم شده است كه قابل تنظیم نیستند . یكی از این گزینه ها دالبی برای ارتقاء كیفیت صوتی است . نرم افزار پخش ویدئو در مقایسه با گوشی های Arena یا كریستال تغییرات بسیاری داشته است . نرم افزار پخش ویدئو از ویدئو های XViD / DiVX در وضوح D1 یا پایین تر از آن پشتیبانی می كند . نسبت 21:9 صفحه نمایش برای مشاهده ویدئوها مناسب است . یك میانبر به تنظیمات خروجی تلویزیون وجود دارد كه در صورت تمایل به پخش ویدئوها روی یك صفحه بزرگتر می توانید از قابلیت خروجی تلویزیون استفاده كنید .




ویژگی جالب دیگر انتخاب Chapter ( بخش ) است . اگر ویدئوی شما بخش بندی شده باشد بصورت نمونه های كوچك در پایین صفحه نشان داده می شود . Dolby Mobile در نرم افزار پخش ویدئو نیز وجود دارد كه طبق پیش فرض بصورت غیر فعال است . برای استفاده از آن توصیه می شود با هدفون كار كنید . نرم افزار پخش ویدئو گزینه ای برای گرفتن فریم از ویدئوی در حال پخش یا حتی ویرایش كل فیلم دارد .


ویرایشگر دارای ویژگی هایی مانند بریدن یا ادغام ویدئو ، ارتقاء صوتی زنده یا شخصی ، اضافه كردن متن ، انطباق تصویر یا افزودن جلوه های ویژه است .


این گوشی به رادیو FM مجهز است كه می تواند با هدفون و بلندگو كار كند . در هر صورت باید هدفون را وصل كنید زیرا از آن بعنوان آنتن استفاده می شود . رادیو حداكثر 60 ایستگاه را ذخیره می كند و از دریافت دو طرفه اطلاعات ایستگاه رادیویی روی RDS نیز پشتیبانی می نماید . مرور در ایستگاهها بسیار آسان است و از طریق دو ردیف دكمه در پایین پنجره اصلی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. در زمان اجرای رادیو FM در زمینه با استفاده از Widget صفحه اصلی می توان آن را كنترل كرد . ویژگی جالب دیگر در BL40 ال جی وجود فرستنده داخلی FM است كه امكان پخش تراك در حال اجرا را روی یك گیرنده استاندارد رادیو FM فراهم می كند .




محدوده ارسال FM مانند گوشی Arena ال جی محدود است و در صورت وصل كردن آنتن ماشین می توانید سیگنال ها را با كیفیت بالاتری دریافت كنید . اگرچه این به میزان قدرت تیونر FM گیرنده نیز بستگی دارد. با پشتیبانی از بلوتوث استریو می توانید از موسیقی در هدست بی سیم بهره مند شوید . كاربر با استفاده از هدست صوتی استاندارد 3.5 میلی متری به راحتی می تواند هدست موجود در جعبه گوشی را با هدست دیگری تعویض كند .
گوشی BL40 شكلات جدید ال جی به YouTube مجهز است و می توان ویدئو ها را مستقیما از گوشی به YouTube آپلود كرد . این گزینه فقط در نرم افزار پخش ویدئو وجود دارد ودر File manager مشاهده نمی شود. مرورگر وب S-Class مانند سایر گوشی های ال جی از Flash پشتیبانی نمی كند و بنابراین امكان مشاهده ویدئوی YouTube روی نسخه desktop وب سایت وجود ندارد . تنها راه برای مشاهده ویدئو های دلخواه ، نسخه موبایل YouTube.com است . این گوشی امكان مشاهده media در حال پخش از هر نوع را فقط در ارتباط EDGE یا UMTS فراهم می كند . كاربر نمی تواند ویدئو های موبایل YouTube را روی Wi-Fi مشاهده نماید . برای مشاهده ویدئو هایی مانند YouTube ابتدا باید تنظیمات اختصاصی پخش در گوشی را تعیین كنید تا از پروفایل اینترنت بعنوان مرورگر وب موبایل استفاده نماید . برای این كار باید به ترتیب زیر عمل كنید :
تنظیمات Connectivitg > Streaming دوربین :

گوشی BL40 ال جی به یك دوربین 5 مگاپیكسل با لنز Schneider-kreuznach و فلش LED مجهز است . ماكسیمم وضوح دوربین 2560 ×1920 پیكسل است كه دارای تثبیت كننده تصویر ، geo-tagging ، تشخیص چهره ، چشمك و لبخند نیز می باشد . دوربین با یك منوی پیشرفته همراه است كه منوی آن شبیه Viewty Smart می باشد . كاربر می تواند از طریق نوار ابزار موجود در سمت چپ نمایاب به تمامی تنظیمات دوربین دسترسی پیدا كند . در نوار ابزار دكمه های مجازی برای حالت صحنه ، فلش ، حالت كانون ( اتوماتیك / ماكرو) ، تنظیمات پیشرفته و دكمه صفحه اصلی وجود دارد . منوی تنظیمات پیشرفته دوربین به سبك دوربین دیجیتال بصورت یك شماره گیر چرخان است كه گزینه های موجود برای هر یك از تنظیمات بصورت لیست در طرف راست آن نشان داده می شوند . استفاده از منو بسیار آسان است .




نوار دیگری نیز در طرف راست صفحه نمایش وجود دارد كه دارای یك كلید دیافراگم مجازی و دكمه های خروج و گالری است . این نوار ثابت است و بصورت شفاف نیست . دو نوار مرور نیز در دو طرف نمایاب وجود دارند كه یكی برای زوم و دیگری برای تنظیم روشنایی نمایاب است . تنظیمات موجود شامل یك سری گزینه های استاندارد مانند تعادل رنگ سفید ، پیش تنظیمات حالت صحنه ، Self-timer ، جلوه های ویژه رنگ ، تثبیت كننده تصویر ، ISO و میزان نور دهی است . حالت اختصاصی ماكرو نیز وجود دارد و تصاویر Clos-up از كیفیت خوبی برخوردارند . منوی صحنه ها و سوئیچ ماكرو بصورت میانبر مستقیما در نمایاب مشاهده نمی شوند . این گوشی دارای حالت عكسبرداری متوالی است كه 6 عكس را در وضوح كامل می گیرد و سپس امكان بررسی و انتخاب آنها را فراهم می كند .




حالت پانوراما نیز وجود دارد كه در آن حداكثر 12 عكس با وضوح 640 × 480 پیكسل ایجاد می شود و بطور اتوماتیك در امتداد یكدیگر قرار می گیرند . با استفاده از GPS داخلی می توانید داده GPS در عكس ها را اصلاح كنید و سپس از آپلود آنها به سرویس اشتراك عكس های مجهز به geotagging می توانید محل گرفتن عكس ها را به دوستان و خوانواده خود نشان دهید . دنبال كردن و تشخیص چهره نیز فراهم شده است كه این گوشی برخلاف دوربین های دیجیتال در یك زمان فقط یك چهره را دنبال و پیدا می كند . تشخیص لبخند نیز وجود دارد كه با فعال كردن آن ، دوربین در حالت دیافراگم اتوماتیك تنظیم می شود و پس از فشار دادن دیافراگم باید صبر كنید تا لبخند روی چهره موجود ظاهر شود و در این زمان است كه عكس گرفته می شود . ویژگی Beauty Shot سایه رنگ پوسته را برای پرتره بهتر ، ارتقاء می دهد . جلوه های ویژه رنگ در گوشی شامل كم و زیاد كردن رنگ زمینه و اضافه كردن تزئينات حاشیه بعنوان بخشی از كار هنری است .




كیفیت تصاویر دوربین رضایت بخش است . دوربین در BL40 ال جی در وضوح VGA در 30fps فیلمبرداری می كند كه چندان جالب نیست .




سایر امكانات :

گوشی BL40 ال جی دارای 1GB حافظه داخلی است كه از طریق كارت حافظه MicroSD می توان آن را افزایش داد . File manager در این گوشی به صورت آیتم My Stuff در منو ظاهر می شود كه شامل پوشه های جداگانه پیش تنظیمات كارخانه است اگرچه می توان هر محتوا را در آنها ذخیره كرد . مرور در فایل بطور كلی سریع است ، حتی زمانی كه كارت حافظه تصاویری بسیاری به همراه دارد .





این گوشی براساس جهت آن دارای دو حالت گالری است . در حالت عمودی ، تصاویر و ویدئو ها در یك ماتریس نشان داده می شوند كه بر اساس تاریخ ، نوع یا نام تفكیك شده است در حالی كه در حالت افقی یك تصویر فضایی جالب را نشان می دهد . گالری افقی سه بعدی در مقایسه با Arena ال جی تغییر كرده است .




در منوی اورجینال S-Class در یك زمان فقط سه تصویر وجود داشت در حالی كه در این گوشی تصاویر بیشتری با گزینه هایی برای تغییر دادن زاویه دید و سطح زوم وجود دارد .






با استفاده از صفحه نمایش لمسی خازنی كه از قابلیت multi-touch برخوردار است با نیشگون گرفتن صفحه می توان تصاویر را زوم كرد . تصاویر باز شده با استفاده از شتاب سنج داخلی بطور اتوماتیك می چرخند .




در گالری علاوه بر گزینه های استاندارد مانند نامگذاری مجدد ، حذف ، چاپ ، ارسال و اطلاعات ، حالت نمایش اسلاید نیز وجود دارد ، كه كاربر می تواند وقفه های زمانی بین مشاهده اسلاید و ترتیب نمایش آن را انتخاب كند . جلوه های ویژه انتقال بصورت تصادفی ایجاد می شوند و یك گزینه اختصاصی برای انتخاب یك جلوه ویژه خاص وجود ندارد .




این گوشی گزینه های متعددی برای ارتباط بی سیم دارد . BL40 ال جی از چهار باند EDGE / GPRS /GSM و HSDPA 7.2 Mbps پشتیبانی می كند . این گوشی دارای دو استاندارد ارتباط محلی یعنی بلوتوث و Wi-Fi است . گزینه های Wi-Fi منوی ساده ای دارند كه كاربر در آن شبكه مورد نظر را انتخاب می كند و كلید رمز را تایپ می نماید . هر نرم افزار نصب شده جاوا كه نیازمند برقراری ارتباط اینترنتی باشد از كاربر می خواهد كه بین UMTS و Wi-Fi ، یكی را انتخاب كند . برای مثال می توان Google Maps را درارتباط Wi-Fi اجرا كرد . این گوشی دارای پورت استاندارد microUSB برای شارژ كردن و انتقال داده است .






از حالت Mass Storage نیز پشتیبانی می شود كه در اینحالت می توان از گوشی بصورت یك درایو قابل جابجایی استفاده نمود . اینحالت فقط برای كارت حافظه وجود دارد و در آن نمی توان به حافظه داخلی گوشی دسترسی پیدا كرد . برای این منظور باید گوشی را به LG PC Suite IV وصل كنید . سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری به كاربر امكان می دهد تا از یك جفت هدفون دیگر استفاده كند كه در اینصورت نمی توان از میكروفن كه در هدست اورجینال وجود داشت استفاده نمود . با استفاده از كابل خروجی تلویزیون در حالت PAL یا NTSC می توان گوشی را به یك مانیتور بیرونی وصل كرد .




مرورگر وب در این گوشی مانند سایر مدل های S-Class است و تنها تفاوت آن در نسبت صفحه نمایش است . مرور در مقایسه با گوشی های قبلی سرعت بالاتری دارد . مانند گالری در مرورگر نیز می توان با نیشگون گرفتن از صفحه زوم كرد . سرعت بارگذاری صفحه تعریف زیادی ندارد . مرورگر در ارتباط Wi-Fi برای بارگذاری یك صفحه دو برابر گوشی iphone 3G زمان نیاز دارد و زمانی كه صفحه در حال بارگذاری است نمی توان در آن حركت كرد . كنترل ها در بالای صفحه نمایش وجود دارند و بطور اتوماتیك پنهان نیستند .




تنها با سوئیچ به حالت تمام صفحه از منوی مرورگر یا با چرخاندن گوشی به حالت افقی می توان آنها را پنهان كرد كه در این زمان شتاب سنج وارد عمل می شود . در مرورگر می توان چندین صفحه را در یك زمان باز كرد و با استفاده از گزینه Multi-Windows از منو بین آنها حركت نمود . این روش مانند مرورگر Safari در iphone است .


امكان ذخیره كردن صفحات برای حالت مشاهده offline نیز وجود دارد. مرورگر صفحات وب را برای كلمات خاص جستجو می كند و تعداد كل موارد یافت شده با دكمه های بالا و پایین برای مرور در آنها نشان داده می شود. نخستین مورد بصورت مارك دار است . در لیست تاریخچه مرور ، گزینه ای برای مشاهده تصاویر صفحات بازدید شده وجود دارد كه می توان بین صفحات مرور كرد و صفحه مورد نظر با ضربه زدن باز نمود . از آنجایی كه مرورگر از Flash بطور كامل پشتیبانی نمی كند امكان مشاهده desktop YouTube وجود ندارد .





BL40 ال چندین نرم افزار برای زمانبندی دارد . Organizer تقویم را با حالت مشاهده براساس ماه و هفته و یك لیست از كارها ادغام می كند . آلارم های رویداد را می توان طوری تنظیم كرد تا یك هفته زودتر اجرا شوند و زمان كافی برای كاربر فراهم شود . روز شروع هفته را می توان دوشنبه یا یكشنبه انتخاب كرد . كاربر می تواند بعضی از روزها را بعنوان تعطیلات علامتگذاری كند و آلارم را در آن روزها غیر فعال نماید . تعطیلات بصورت سالیانه تكرار نمی شوند بنابراین آنها را با تعطیلات رسمی هماهنگ نكنید .






نرم افزار To-Do لیست كارهای تفكیك شده براساس اهمیت را ذخیره می كند . همچنین می توانید از نرم افزار یادداشت استفاده كنید . این گوشی حداكثر 500 رویداد تقویم ، 500 یادداشت To-Do و 100 یادداشت را ذخیره می كند . با چند كلیك می توان از آنها در حافظه بیرونی پشتیبان تهیه كرد .








Date Finder گزینه دیگری در منوی Organizer است . می توان یك ماه را از تصویر اصلی تقویم انتخاب كرد كه در اینصورت یك گردونه چرخان با دو بخش در اختیار كاربر قرار می گیرد و در آن می توانید ماه و سال مورد نظر را با چرخاندن گردونه انتخاب كنید .






آلارم به سبك سایر گوشی های S-Class كار می كند . بجز آلارم پیش فرض می توان تعداد آلارم های دلخواه را ایجاد كرد . منوی آلارم بسیار جالب است و بصورت یك ساعت عقربه دار است كه در آن زمان مورد نظر را تعیین می كنید . یك ساعت دیجیتال نیز به این منظور فراهم شده است . سایر گزینه های موجود شامل صدای آلارم ، ویبره و وقفه زمانی است .








یك ماشین حساب با منوی لمسی جدید و ویژگی های متعدد ، مبدل واحد ، ساعت جهانی و ضبط صوت نیز وجود دارد .








ضبط صوت در مدت زمان ضبط محدودیتی ندارد و می توان فایل های ضبط شده را از طریق MMS ، ایمیل یا بلوتوث ارسال كرد .


Google Maps معروفترین نرم افزار نقشه الكترونیك برای گوشی های موبایل است كه بصورت از پیش نصب شده روی گوشی BL40 ال جی وجود دارد و از گیرنده داخلی GPS استفاده می كند . این نرم افزار بخوبی كار می كند و نسخه آن بطور خاص برای وضوح و نسبت صفحه نمایش در این گوشی طراحی شده است .






این گوشی دارای یك نرم افزار كامل مسیر یابی است كه WisePilot برای ال جی نام دارد و استفاده از آن بسیار آسان است . WisePilot از تمامی نقشه های NAVTEQ كمك می گیرد و بنابراین موارد م





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 597]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن