تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816811365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش قيمت نفت و شاخص سهام در بازارهاي جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: كاهش قيمت نفت و شاخص سهام در بازارهاي جهاني
قيمت نفت و شاخص سهام در بازارهاي جهاني كاهش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در آستانه نشست اضطراري اوپك هر بشكه نفت سبك آمريكا ديروز با بيش از 4 دلار كاهش به 68.3 دلار رسيد.
بر اساس اين گزارش در آستانه نشست اضطراري اوپك براي مهار روند كاهشي قيمت ها هر بشكه نفت سبك آمريكا ديروز با بيش از 4 دلار كاهش به 68.03 دلار رسيد.
در حالي كه اعضاي اوپك قرار است فردا با هدف افزايش قيمت نفت توليد خود را كاهش دهند.
افزايش نشانه هاي بروز ركود اقتصادي در جهان و در نتيجه كاهش تقاضا به همراه افزايش ارزش دلار علت كاهش قيمت نفت در طي ماه هاي اخير عنوان شده است. قيمت نفت نسبت به ركورد 147 دلاري تيرماه به كمتر از نصف رسيده است.
به گزارش خبرگزاري بلومبرگ آنتوني نونان مديرموسسه ميتسوبيشي در اين باره گفت: «كاهش قيمت ها به دليل ركود اقتصادي و كاهش تقاضا است وشايد بازار واكنش چنداني به اقدام اوپك در كاهش توليد خود نشان ندهد».
افزايش ارزش دلار يكي ديگر از دلايل كاهش شديد قيمت نفت عنوان شده است. در تير ماه كه هر بشكه نفت در برابر 147 دلار معامله مي شد ارزش هر يورو به 1.59دلار رسيده بود. اما اين رقم روز چهارشنبه به 1.29 دلار رسيد. در روز گذشته هر يورو در برابر 1.32 دلار معامله مي شد. انتشار اخباري در مورد احتمال كاهش نرخ بهره از سوي بانك مركزي اتحاديه اروپا علت افزايش ارزش دلار در روز چهارشنبه عنوان شده است.
بر اساس اين گزارش قيمت طلا نيز تحت تاثير افزايش ارزش دلار و افزايش عرضه طلا از سوي موسسات مالي كه با كمبود نقدينگي مواجه شده اند شديداً كاهش داشته است. در معاملات روز چهارشنبه هر اونس طلا با 24 دلار كاهش به 742 دلار رسيد.
ادامه روند نزولي
شاخص سهام
در بازارهاي بورس جهان
نگراني ها از كاهش رشد اقتصادي جهان و عملكرد ضعيف شركتهاي آمريكايي موجب شد تا شاخص سهام در بازارهاي آسيا، اروپا و آمريكا به شدت كاهش يابد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، ارزش دلار آمريكا در برابر يورو به بالاترين حد خود طي بيست ماه اخير رسيد. پيش بيني مي شود فدرال رزرو آمريكا براي جلوگيري از كاهش رشد اقتصادي و ركود در اين كشور، نرخ بهره بانكي را بار ديگر كاهش دهد. كاهش تقاضاي جهاني نيز وضعيت بسياري از شركتهاي آسيايي را به خطر انداخته است.
افزايش ذخاير شركتها و كارخانه هاي آسيايي موجب تشديد نگرانيها شده است. سين داربي كارشناس مالي موسسه ناموراي هنگ كنگ در اين باره گفت: در حالي كه بحران مالي جهان بدتر مي شود، انبارها و ذخاير شركتهاي آسيايي در حال افزايش است و اين در حالي است كه معمولاً در اين فصل بايد شاهد كاهش ذخاير و موجودي كالاي شركتها باشيم.
شاخص نيكي ژاپن با افت2.85 درصدي روبرو شد. ارزش سهام شركت ميتسوبيشي يو اف جي ژاپن نيز بيش از 6.2 درصد كاهش يافت. سود اين شركت طي شش ماه نخست 2008 به شدت كاهش داشته است. شاخص ام اس سي آي آسيا پاسيفيك نيز با افت 2.2 درصدي روبرو شده است. شاخص هانگ سنگ هنگ كنگ نيز ديروز بدون تغيير باقي ماند.
شاخص سهام آمريكا به علت عملكرد ضعيف شركتهاي آمريكايي به خصوص شركتهاي صنعتي به شدت كاهش يافت. شاخص اس اند پي 500 با افت 3.1 درصدي روبرو شد.
به اعتقاد كارشناسان، علت اصلي كاهش ارزش يورو در برابر دلار، نگراني از آثار منفي بحران مالي و اقتصادي آمريكا بر منطقه يورو است. ارزش پوند انگليس در برابر دلار نيز به پايين ترين حد خود از سپتامبر 2003 رسيد. هر پوند انگليس در برابر 1.6510 دلار آمريكا داد و ستد شد.
مروين كينگ رئيس بانك مركزي انگليس نيز سرانجام اعتراف كرد انگليس در آستانه نخستين ركود اقتصادي طي 16 سال اخير قرار گرفته است.
كاهش شاخص
بورس هاي كشورهاي عربي
شاخص بورس هاي كشورهاي عربي منطقه خليج فارس در معاملات ديروز كاهش يافت.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه به نظر مي رسد شاخص بورس هاي كشورهاي عربي تحت تاثير بازارهاي جهاني كاهش يافته باشد. شاخص بورس دبي با چهار مميز بيست و چهار صدم درصد كاهش به سه هزار و دويست و نه واحد رسيد.
شاخص بورس ابوظبي با يك مميز پنجاه و هشت صدم درصد كاهش در سه هزار و پانصد و نود و پنج واحد بسته شد. شاخص بورس كويت دو مميز پانزده صدم درصد كاهش يافت و به ده هزار و هشتصد و چهار واحد رسيد.
شاخص بورس دوحه قطر با سه مميز بيست و شش صدم درصد كاهش در هفت هزار و نهصد و نوزده واحد بسته شد. شاخص بورس مسقط با يك مميز پنجاه و سه صدم درصد كاهش به هفت هزار و دويست و شصت و پنج واحد رسيد.
شاخص بورس بحرين پنجاه و سه صدم درصد كاهش يافت و در دو هزار و سيصد و نه واحد بسته شد. شاخص بورس عربستان با سه مميز پنجاه و سه صدم درصد كاهش به شش هزار و صد و هفتاد و يك واحد رسيد. شاخص بورس مصر نيز در معاملات امروز به طور چشمگيري كاهش يافت.
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن