تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820955435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پسر خوب


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: پسر خوب
مقدمه
يادتون هست چند هفته پيش با يك كلاه سفيد مصاحبه داشتيم؟ دقيقا بعد از اون مصاحبه خيلي توپمان بود كه كلي پيغام، پسغام، تلفن و پيامك و ميل داشتيم كه آقا: دوباره ، دوباره!!!

در همين جا بود كه من و همه خدمتگزاران شما در صفحه جوان تصميم گرفتيم و بر آن شديم تا هر جور شده حتي از زير سنگ! باز هم از اين مصاحبه هاي توپ جور كنيم. از اين روي مصاحبه پيش رو كه مطمئنا از خواندن آن كلي اطلاعات دستگيرتان خواهد شد حاصل همه آن همه زحمت هاست (اگر بدانيد چه خون دلي خورديم!)

پرونده
نام . نام خانوادگي: ميثم بهشتي

سال و ماه تولد: خرداد 1364 (23 ساله)

رنگ مورد علاقه: آبي

ماشين مورد علاقه: پژوپارس

رشته تحصيلي: مهندسي شيمي

شغل مورد علاقه: مديريت اجرايي

خواننده مورد علاقه: شجريان پدر و پسر

دانشگاه مورد علاقه: ترجيح مي دهم پاسخ ندهم

بزرگ ترين حسن: اعتماد به نفس بالا

بزرگ ترين آرزو: رضايت خانواده

بازيگر- فيلم مورد علاقه: رابرت دنيرو-ارباب حلقه ها

گل مورد علاقه: رز قرمز

بازيكن و تيم مورد علاقه: كاكا-چلسي

غذاي مورد علاقه: همه نوع غذا به جز بادمجان!

مقدمه 2
ليست بلند بالايي از بر و بچه هاي موفق استان را دادن دستم و گفتند بيا...، از اين هفته اين تو و اين هم بچه هاي موفق و دانشمند و فيلسوف و هنرمند و ورزشكار و مخترع و...، من هم مثل شما با چشماي گرد شده گفتم: اووووو

با اين همه بزرگوار چكار كنم؟ گفتند: مگه دنبال سوژه مناسب براي مصاحبه نيستي؟ گفتم: چرا، ولي با اين همه سوژه چكار كنم؟ گفتند: چشماتو ببند و انگشتتو بذار روي يكي از اسم ها!! گفتم: يعني مي فرماييد چشم بسته انتخاب كنم؟ نه غيرممكنه! من هميشه انتخاب هايم را با چشم باز و تحقيق انجام مي دهم ... گفتند: خب برو هر كاري دوست داري بكن! گفتم: نه تو رو خدا قهر نكنيد، يك چيزي گفتم حالا

... ولي فايده اي نداشت قهر كرد و رفت، من ماندم و كلي از اسامي بچه هاي موفق! چاره اي نبود بايد به قول خودم! انتخاب آگاهانه مي كردم كه كردم (داستانش مفصله باشه براي بعد!)

پسر خوب
بزرگ ترين حسن ميثم اين بود كه علاوه بر خوش رويي و ادب و متانت (مثل خيلي از پسرهاي ايراني) وقت شناس و منظم و خاضع بود.

تقريبا همه آدم هاي موفق در داشتن اين چند خصوصيت مشتركند اما راستش مدت ها بود كه به خاطر افاده هاي بعضي از مصاحبه شونده ها و حاشيه هايي كه برايم درست شده بود هيچ علاقه اي به مصاحبه با كسي نداشتم اما ميثم با آن اخلاق بزرگوارانه اش حسابي به من روحيه داد (دمش گرم)

مي شه به ميثم عنوان دانشمند جوان يا پژوهشگر يا جوان موفق يا هر عنوان ديگري توي همين مايه ها را داد اما من عنوان پسر خوب را ترجيح مي دهم.

به نظر شما پسري كه داره تلاششو مي كنه تا پدر و مادرش از او راضي باشند پسر خوبي نيست؟!

اين پسر خوب كلي كارهاي بزرگ بزرگ كرده كه ما فقط چند تايي رو چاپ مي كنيم (باشد كه شما جوانان عزيز درس عبرت بگيريد.)

چون محدوديت هايي براي چاپشان وجود دارد كه فعلا به شما نمي گوييم!!

پس لطفا مصاحبه ما با پسر خوب را تا آخر مطالعه كنيد

:چه خبر؟

پسر خوب: خوشي! سلامتي!... (لبخند، لبخند، لبخند)

: در حال حاضر مشغول چه كاري هستي؟

پسرخوب: چند ماهي است كه فارغ التحصيل شده ام و دارم كارهاي مربوط به خدمتم را انجام مي دهم و در كنار آن فعاليت هاي ديگري هم دارم .

:از تحصيلات و موفقيت هايت شروع كن و بگو؟

پسر خوب:مهندسي شيمي را در دانشگاه آزاد بيرجند به پايان رساندم اما زمينه فعاليت من در مدت تحصيلم تحقيق و كار و بررسي روي تكنولوژي نانو بوده است كه منجر به بنيانگذاري و انجمن نانو تكنولوژي جوانان كشور شد كه اين اتفاق دو سال پيش افتاد و زمينه را فراهم كرد تا از سوي سازمان ملي جوانان استان خراسان جنوبي رتبه اول توانمند سازي به انجمن ما تعلق گرفت.

: چرا نانو؟

پسر خوب: لازم مي دانم قبل از هر حرفي از استاد بزرگوار آقاي دكتر مجيد علي آبادي تشكر كنم كه به ذهنيت من جهت دادند و باعث علاقه مندي من به رشته نانو تكنولوژي شدند چون نانو علم مدرني است!

: مي شه تعريف واضح تري درباره نانوداشته باشي تا بپردازيم به ديگر سوالات ؟

پسر خوب: خواهش مي كنم! شايد نانو آخر علم باشد! اين علم آن قدر كامل و پيشرفته است كه در همه زمينه ها تاثيرگذار است در واقع نانو يك پيشوند علمي است به معني يك ميلياردم » يعني يك متر را به يك ميليارد تقسيم كنيم«

يا به قول يكي از دانشمندان: تصور كنيم ناخن شما در يك ثانيه چقدر رشد مي كند؟ آن عدد »نانو« است.

يك تعريف ديگر اين كه: چون همه محيط ما از اتم ساخته شده كار نانو تاثيرگذاري روي اتم هاست، اتم ها همه جا هستند و با استفاده از تكنولوژي نانو مي توان اتم ها را در خدمت افكار و تصميمات بشر قرار داد و به آن جهت بخشيد در واقع اتم ها را مي شود وسيله تكنولوژي نانو تربيت كرد و در اختيار قرار گرفت.

: وضعيت نانوتكنولوژي در كشور ما چگونه است؟

پسر خوب: نانو با اين كه علم مدرن و جديدي است و بيشتر از ساير علوم كار پژوهش زياد و هزينه هنگفت تحقيقاتي را تحميل مي كند اما ايران ما هم با رشد خوبي رو به رو ست و توانسته ايم 9 محصول را به وسيله نانو در كشور توليد كنيم.

كشو رما در رتبه بندي مقالات جهاني در زمينه نانو رتبه بيست و پنجم دنيا را دارد و در بين كشورهاي اسلامي اول است و باعث افتخار است كه 40 دانشگاه ما در زمينه نانو به شكل هاي مختلف (پايان نامه، كار پژوهشي و...)فعاليت دارند و حتي شركت ها و كارخانه هاي معتبري داريم كه محصولاتشان به كمك نانو توليد و به دنيا عرضه مي شود.

اما جهت اطلاع بايد عرض كنم در تمام دنيا 250 محصول به وسيله تكنولوژي نانو توليد مي شود كه بيست محصول قابليت تجاري شدن دارد كه 9 محصول آن را در ايران توليد مي كنيم.

:از تعريف جامع و خوبي كه دادي ممنونم، حالا لطفا درباره انجمن نانو تكنولوژي جوانان كشور و اهداف و برنامه هايي كه به دنبالش بودي و هستي برايمان بيشتر توضيح بده!

پسر خوب: نانو تكنولوژي در سه گرايش 1- مرطوب (عمدتا روي توليد داروها و پزشكي و سلامت متمركز و فعال است) 2-خشك(الكترونيك و مغناطيس و مباحث وابسته به آن)3- (مدل سازي)

تعريف مي شود و همان طور كه گفتم نانو در همه زمينه ها حرف براي گفتن و مطرح شدن دارد و چون علم نويي است طبعا ناشناخته نيز هست.

من و همه دوستانم در انجمن نانوتكنولوژي جوانان ايران سعي كرديم و داريم كه با هدف آشناسازي گروه هاي هدف كه اكثرا دانشجويان و دانش آموزان هستند به معرفي بيشتر اين علم بپردازيم و به اين منظور در سال گذشته دو همايش دانشجويي داشتيم كه واقعا با استقبال خوبي رو به رو شد.

همچنين 10 كارگاه دانش آموزي برپا كرديم كه باز هم خوشبختانه با استقبال رو به رو شد كه در همين جا بايد از جناب آقاي سالاري رئيس سازمان ملي جوانان استان تشكر كنم كه با ما همكاري خيلي خوبي داشتند هم از لحاظ مادي و هم كمك هاي معنوي كه جاي تقدير دارد.

: از موفقيت هاي انجمن تان بگو:

پسر خوب: در سال 86 انجمن برتر استان شديم و در كشور هم از انجمن ما تقدير شد. در سال 78 هم در جشنواره اتفاق از سوي سازمان ملي جوانان رتبه اول توانمندسازي را داشتيم.

البته من به عنوان عضو موسس و دبير انجمن، تحقيقات و تاليفاتي در زمينه نانو تكنولوژي داشته ام كه اولينش گردآوري و تاليف كتابي به نام نانوتكنولوژي و ايران 1404 است كه در آن سعي كردم مطالبي در زمينه معرفي نانو و استفاده ها و زمينه هاي مفيد آن داشته باشم، به دنبال آن به كار ترجمه و تاليف كتاب ديگري پرداختم با نام: فناوري هزاره سوم كه درباره نانوتكنولوژي است كه دارد مراحل پاياني پيش چاپ را مي گذراند و ديگري هم تاليف كتابي با عنوان اصول انجام فعاليت است كه كار تدوين آن تمام شده و با ياري دوستان در سازمان ملي جوانان به زودي چاپ خواهد شد.

: به نظر ميثم بهشتي كه درباره نانو كلي علم دارد مشكل توليد علم در كشور ما چيه؟

پسر خوب: توي كشور ما مهم ترين مشكل ايده پردازي است.

طرح هاي زيادي ارائه مي شود كه متاسفانه يا قبلا اجرا شده يا اين كه مشكلات اين چنيني دارد موازي كاري و اين مشكل از جايي ناشي مي شود كه ايده پردازي خوب و امكان سنجي مناسبي نداريم وگر نه هميشه ايده پردازي و امكان سنجي خوب به يك نتيجه مطلوب هم مي انجامد.

: همين ... ؟؟!

پسر خوب: تلاش و خواستن خود دانشجو هم مهم است، در ضمن ما ضعف اطلاع رساني را هم در كشورمان داريم.

: موضوع پايان نامه ات را مي گي چي بود:

پسر خوب: كاربرد فناوري نانو در مهندسي شيمي

: پدر و مادر ميثم بهشتي، از پسرشان راضي هستند؟

پسر خوب: اين سوال را بايد از خودشان پرسيد اما احساس من از برخورهايشان اين است كه راضي هستند و يك آرزويي كه از اول داشته ام اين بوده كه باعث سربلندي خانواده ام باشم.

: رابطه ات با پدر و مادرت چطوره؟

پسر خوب: خيلي خوب و دوستانه است من با هر دوتايي شان راحتم و تشويق و حمايت و دلسوزي آن ها هميشه به من انرژي داده است.

هر دوتايي شان علاقه مند به رشته نانو هستند و در اين زمينه از زحماتشان سپاسگزارم و از خدا برايشان سلامتي و طول عمر مسئلت مي كنم.

: دانشمندان و انديشمندان معمولا كمتر مي خوابند و بيشتر مطالعه مي كنند،نظرت درباره خواب چيه؟

پسر خوب: خواب خوب هم يك نياز است تا به آدم شادابي بدهد و كمك كند تا تصميمات درست و معقولي بگيريم.

:آيا ميثم آدم سحرخيزي هم هست؟

پسر خوب: بله، من در تمام مدت تحصيلم سحرخيز بودنم و هستم و معتقد به نماز صبح كه بركت و ويژگي خاصي دارد براي تمام طول روز.

:صحبت از اعتقاد شد ميثم بهشتي چه تعريفي براي اعتقادات دارد؟

پسر خوب: به نظر من اگر آدم چيزي را مي پذيرد و به آن اعتقاد دارد بايد كاملا بپذيرد و اعتقاد كامل به آن داشته باشد نه اين كه گزينشي عمل كند چون اعتقادات در بقيه مسائل و تصميمات زندگي آدم تاثيرگذار است.

به نظر من انسان عادت پذير است بايد طوري عادت كنيم كه در موقع مشكلات عكس العمل مناسبي داشته باشيم، من هميشه سعي مي كنم آرامشم را حفظ كنم و تصميم سريع و آني نگيرم.

: و يك خاطره به ياد ماندني...

پسر خوب: سال 85 در مسابقات كشوري (ربات هاي شيميايي مختص شيمي) در دانشگاه اميركبير شركت كرديم و گروه 7 نفره ما توانست با وجود رقيباني از دانشگاه هاي معتبر كشور مقام سوم را بياورد و باعث شگفتي و تحسين همگان بشود كه خاطره خوب آن براي هميشه به يادماندني است.

:صحبت خاصي اگر داري...

پسر خوب: صحبت درباره نانو تكنولوژي زياد است اما من مي خواستم تشكر ويژه اي داشته باشم از آقاي دكتر وحيد نوبهار كه كمك زيادي به من كردند و همه دوستانم در انجمن نانو

: به نظرت مصاحبه ما چطور بود؟

پسر خوب: عالي بود، تشكر مي كنم.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن