تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821250399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گل‌آقا برترين‌هاى كمدى را معرفى كرد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: گل‌آقا برترين‌هاى كمدى را معرفى كرد
پرسى گلف - اريكه ايرانيان سه شنبه شب ميزبان برنامه اختتاميه جشنواره كمدى گل آقا بود. ازجمله هنرمندانى كه در اين مراسم مورد تقدير قرار گرفتند؛ مرضيه برومند، كمال تبريزي، رضا عطاران،‌ سعيد پورصميمي، ژاله صامتي، اصغر فرهادي، سيدجمال ساداتيان و خداداد عزيزى بودند كه در بخش‌هاى مختلف شامل طنز مكتوب‌، بهترين كارگردان، فيلم‌نامه‌نويس، بازيگر زن و مرد، تهيه‌كننده و سينماى كمدى انتخاب شدند.

اين مراسم با تيزر جالبى آغاز شد. حميد جبلى و رونالدينيو در انيميشنى به مسابقه فوتبال مى‌پردازند و حميد جبلى برنده اين ميدان است و همزمان از پشت صحنه بيرون مى‌آيد.

عليرضا خمسه به عنوان دبير جشن؛ آواز «عاشقم من» را خواند تا حاضرين او را تشويق كنند. بعد گفت: اين موسيقى را انتخاب كردم چون پيام فيلم كمدى گل‌آقا، عشق و مهرورزى است. ما دومين جشنواره گل‌آقا را با هدف ايجاد روحيه در جامعه معاصر برگزار كرديم و امشب به حضور شما مفتخر هستيم. اصغر نقى‌زاده نيزكه در فيلم‌هاى دفاع مقدس در ژانر كمدى ايفاى نقش مى‌كند؛ شعرى خواند و گفت: در كربلاى 5، حاج محمد كوثرى فرمانده لشكر ما بود و من در آن دوران اين شعر را مى‌خواندم؛ پشت سنگر مانده پنچر/ ماشين فرمانده لشكر/ اى برادر اى دلاور/ زاپاس نداريم بذاريم/ جاى او لاستيك پنجر/

بعد هم كليپى با عنوان 30 سال خنده، 30 سال سينماى نوين به نمايش در آمد. در اين كليپ پلان‌هايى از فيلم‌هاى باشو غريبه كوچك، آژانس شيشه‌اي، ناصرالدين‌شاه آكتور سينما، مدرسه پيرمرد‌ها، آدم‌برفي، درخت گلابي، عاشقانه، ديوانه‌اى از قفس پريد، ماهى‌ها عاشق مى‌شوند، بوتيك، شارلاتان، پرده آخر، شب يلدا و... كه در آنها بازيگران خنديده بودند، به نمايش درآمد. بعد هم بهرام بهرامى‌و بهرام سرورى‌نژاد به اجراى نمايش سياه‌بازى پرداختند كه با موسيقى احسان تارخ و شيما بلوكى‌فر همراه بود و اين مقدمه‌اى بود تا بهترين چهره طنز برگزيده گل‌آقا اعلام شود و كليپى هم از خداداد عزيزى پخش شد.

خمسه نيز دليل انتخاب عزيزى را به عنوان چهره طنز برگزيده گل‌آقا بيان كرد و گفت: دليل اين انتخاب تكل‌گل شادى‌بخش ايران به استراليا است كه باعث شادى و جشن ملى شد كه اميدواريم اين شادى دوباره تكرار شود. «سعيد پورصميمي» براى حضور ماندگار و «منوچهر احترامي» براى «سفيد كردن سبيل در عرصه طنز» سينى سيمين گل‌آقا را به دست آوردند.

ثريا قاسمي، مريلا زارعى و پوپك صابرى نيز روى صحنه آمدند تا جايزه يك عمر فعاليت كمدى را به سعيد پورصميمى‌اهدا كنند و پورصميمى‌گفت: جامعه ما به كمدى خيلى نياز دارد همانطور كه از ديرباز توجه به كمدى و طنز در روحيه ما بوده اميدوارم نه تنها سينماى كمدى بلكه كليت سينمايمان شكلى بگيرد و حداقل سينمايى باشد كه بتواند درآمدش را بعد از اكران فيلم به دست بياورد نه قبل از آن.

سپس جايزه برگزيده طنز مكتوب اهدا شد رويا تيموريان، هوشنگ مرادى كرمانى و رضا كيانيان پس از پخش كليپى طنز از زندگى و كارهاى منوچهر احترامى‌گفتند. احترامى‌كه از تقدير خود كاملا بى‌اطلاع بود؛ گفت:اين‌ها مرا از جلسه بيرون كردند و بر عليه من توطئه كردند و تا همين 5 دقيقه پيش نمى‌دانستم كه بايد بيايم اينجا.

رويا تيموريان تقديرنامه احترامى‌را قرائت كردو بعد سينى سيمين شاغلام، نشان و يك دستگاه LCD 42 اينچ بابت سفيد كردن سبيل در عرصه طنز‌پردازى به وى اهدا شد.

جعفر والى نيز لوح يادبود جشنواره گل‌آقا را به مدير جشنواره اريكه ايرانيان اهدا كرد. والى گفت: امشب يكى از شب‌هاى به ياد ماندنى است كه بعد از سال‌ها ديده‌ام. اين جشن پر از شور و صميميت و پر از شادى و نشاط است. خدا اين شب‌ها را تكرار كند.

در ادامه فردى كه ماسك و شنل ترسناكى به تن داشت، به روى صحنه آمد و به عنوان پدر هملت بيانيه‌ هيئت داوران را قرائت كرد. در اين بيانيه آمده است: خوشحاليم به بهانه دومين فيلم جشنواره گل‌آقا فيلم كمدى ديديم در زمانه گرفتارى دغدغه فرصتى پيش آمد كه اهل خنده در كنار هم باشند. اشاره به چند نكته بدون هيچ شكايتي: 1. ما و موسسه گل‌آقا از سينماى كمدى حمايت مى‌كنيم. 2. ما اعضاى گروه داوران فكر مى‌كرديم زنان نيمى‌از هستى‌اند، فيلم‌ها را ديديم و فهميديم در عالم كمدى زن‌ها تمام هستى‌اند! به جبران حضور كمرنگ بانوان در عرصه‌هاى مديريت به فال نيك مى‌گيريم قصه‌هايى درباره چند همسري، دو همسري، خيانت، مكر زنان كه من نيز خود قربانى يكى از اينها هستم. در ادامه اين بيانيه قرائت شد: 1+3 (: در عالم اموات عدد 4 نحس است) اعتدال و لبخند ويژگى طنز گل‌آقايى است با همين نگاه داورى كرديم ذره‌بين مخصوص گل‌آقا را از شاغلام گرفتيم. ذره‌بين دردى را دوا نكرد. در بسيارى از آثار بين هجو و كمدى تفاوتى نديديم. ما گروه داوران با پرهيز از خط و خط بازى اعلام مى‌كنيم؛ 1. دوست داريم كارهايى ببينيم كه كفه طنز و كمدى در آن سنگين باشد. 2. دوست داريم كارهايى ببينيم كه صفحه هجو و لودگى سفيد باشد. 3. انتخاب‌هاى ما با ديدن 12 فيلم انجام شد. 1+3 در انتخاب دو معيار داشتيم تشويق فعالان كمدى و تقدير از آنها. 5. با قدردانى از اقدام موسسه گل‌آقا دوست داريم اين جشنواره كه به همت يك موسسه خصوصى برگزار مى‌شود، در آينده ادامه پيدا كند. در ادامه فاطمه معتمد آريا و فرهاد توحيدى به روى صحنه آمدند تا جايزه بهترين فيلمنامه كمدى را به برگزيده اهدا كنند. مهران رسام، مهتاب نصيرپور، سيدجمال ساداتيان، محمد متوسلاني، داوود رشيدي، داريوش اسدزاده‌، آناهيتا همتى همگى در اين مراسم حاضر بودند.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن