تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816978735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري استاندار آذربايجان شرقي مطرح شد: تصويب توسعه محدوده منطقه آزاد ارس در كميسيون اقتصادي هيئت دولت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست خبري استاندار آذربايجان شرقي مطرح شد: تصويب توسعه محدوده منطقه آزاد ارس در كميسيون اقتصادي هيئت دولت
خبرگزاري فارس: استاندار آذربايجان شرقي از تصويب توسعه محدوده منطقه آزاد ارس در كميسيون اقتصادي هيئت دولت خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز احمد عليرضا‌بيگي امشب در نخستين كنفرانس مطبوعاتي خود گفت: از رسانه‌هاي استان انتظار مي‌رود رسالت اصلي خود در انعكاس حقايق را در دستور كار قرار داده و از ثناگويي دستگاه‌هاي دولتي بپرهيزند.
وي اضافه كرد: استانداري آذربايجان شرقي نيز خود داراي مجموعه‌اي به نام روابط عمومي است و رسانه‌ها نبايد طوري عمل نمايند كه گفته شود به جاي روابط عمومي فعاليت مي‌كنند.
وي افزود: در همه پروژه‌هاي عمراني آذربايجان شرقي از احداث سدهاي بزرگ گرفته تا ايجاد زمين‌هاي خاكي فوتبال روستاهاي دور افتاده استان همگي صحنه خدمتگزاري به مردم هستند و نبايد از نگاه تيزبين خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مغفول بماند.
استاندار آذربايجان شرقي ارباب جرايد را به حركت در مسير جريان اطلاع‌رساني شفاف فراخواند و از آنان خواست با رعايت اصول حرفه‌اي،‌ مسايل واقعي جامعه را منصفانه نقادي كنند.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه در پاسخ به سئوالي در خصوص مصوبات احتمالي جلسه هيئت دولت در جريان دور دوم سفر به آذربايجان شرقي گفت: در جلسات متعددي كه به منظور تدوين نيازهاي اولويت‌دار استان براي طرح در جلسه استاني هيئت دولت برگزار شده اولويت نخستين استان، ‌پروژه‌هاي بخش آب تشخيص داده شده است.
بيگي گفت: با هماهنگي مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي نخستين خواسته استان از رئيس جمهوري در اين سفر تصويب مصوبه‌اي در خصوص تسريع در پمپاژ آب رود مرزي ارس به دشت‌هاي جلفا و مرند و انتقال آن به دشت‌هاي شبستر و تبريز در مراحل بعدي است.
وي برطرف شدن مشكل پمپاژ آب ارس به دشت‌هاي جلفا،‌ مرند،‌ شبستر و تبريز را ضامن برطرف شدن بخش عظيمي از نياز بخش كشاورزي، ‌صنعت و شرب آذربايجان شرقي دانست و بر محقق شدن آن تاكيد كرد.
بيگي اضافه كرد: دسته‌بندي اولويت‌هاي مصوبات احتمالي جلسه استاني هيئت دولت به آذربايجان شرقي در حضور كارشناسان،‌ مسئولان ذي‌ربط و نمايندگان مجلس اتخاذ شده است.
استاندار آذربايجان شرقي از زمان دقيق سفر هيئت دولت به استان اظهار بي‌اطلاعي كرد.
وي منابع طبيعي استان را بسيار غني خواند و با اشاره به معدن مس سونگون ورزقان اظهار داشت: در راستاي استفاده بهينه از اين نعمت خدادادي توسعه مجموعه مس سونگون پيش‌بيني شده است.
بيگي گفت: احداث فاز دوم كنسانتره و كارخانجات ذوب و تغليظ مس سونگون در دستور كار شركت ملي مس ايران قرار گرفته است.
وي در پاسخ به سئوالي درباره قاچاق كنسانتره مس سونگون اظهار داشت: تاكنون اين موضوع را نشنيده‌ام.
استاندار آذربايجان شرقي به سفر اخير خود به ورزقان و بازديد از مجموعه مس سونگون اشاره نمود و خاطر نشان كرد: رفتن من به اين مجموعه براي بررسي موضوع قاچاق كنسانتره مس نبوده بلكه براي آشنايي با صنعت مس و پيگيري مصوبات سفر دور اول هيئت دولت بوده است.
استاندار آذربايجان شرقي در پاسخ به سئوالي درباره سير صعودي مهاجرت سرمايه و نخبگان از اين منطقه گفت:موضوع سير صعودي مهاجرت‌ها مورد تاييد و اجماع تمام منابع نيست و حتي برخي از آمارها حاكي از منفي شدن مهاجرت‌هاست.
بيگي علت اصلي مهاجرت‌ها را بهره‌مندي از رفاه نسبي عنوان نمود و خاطر نشان كرد: تلاش دولت نهم اين بوده است در سال‌هاي گذشته با ارتقاي وضعيت معيشتي و بهبود رفاه مردم دلبستگي آنان به محل سكونت خود را افزايش داده و مانع بسياري از مهاجرت‌ها شود.
وي پتانسل‌هاي آذربايجان شرقي و موقعيت استراتژيك اين منطقه را يادآور شد و افزود: مي‌توان از اين امتيازات براي رونق بخشيدن به وضعيت اقتصاد منطقه سود جست.
استاندار آذربايجان شرقي ارتباط بيش از گذشته با كشورهاي همسايه و رويكرد صادرات محوري را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: مي‌توان با گسترش صنايع مورد نياز منطقه و يافتن بازارهاي مناسب براي محصولات توليدي آنان سهم اين استان از سبد صادرات غيرنفتي را كه هم اكنون حدود 10 درصد است افزايش داد.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه از تصويب طرح افزايش محدوده منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: اين موضوع به تصويب كميسيون اقتصادي هيئت دولت رسيده است.
وي گفت: بر اساس اين مصوبه محدوده منطقه آزاد ارس از 9 هزار و 700 هكتار كنوني به حدود 22 هزار هكتار افزايش خواهد يافت.
بيگي وجود منطقه آزاد ارس را فرصتي استثنايي براي آذربايجان شرقي توصيف كرد و افزود: بايد به اينكه منطقه آزاد ارس در روند توسعه استان در حد انتظارات نقش‌آفريني نكرده است اذعان نمود.
وي اضافه كرد: دولت تمام تلاش خود را بكار مي‌گيرد تا با فراهم كردن بسترها و زيرساخت‌هاي لازم اين منطقه را بيش از گذشته رونق داده و سهم آن در توسعه استان را افزايش دهد.
استاندار آذربايجان شرقي تصريح كرد: در راستاي اين تلاش‌ها،‌ با خروج فرمانداري از شهرستان جلفا و انتقال آن به هاديشهر موافقت شده است.
بيگي در ادامه به امضاي سند راهبردي حفظ درياچه اروميه اشاره كرد و افزود:‌ بسياري بر اين باورند كه كاهش سطح آب درياچه اروميه به دليل احداث سد در طول رودهاي منتهي به آن بوده، در حالي كه اين اظهارات نادرست است.
استاندار آذربايجان شرقي وجود اين سدها را براي مديريت آب درياچه اروميه ضروري خواند و اظهار داشت:‌ تنها عامل كاهش سطح آب درياچه اروميه ‌،كاهش شديد نزولات جوي و استفاده بي‌رويه از منابع آب‌هاي زيرزميني بوده است.
به گفته بيگي در سال‌هاي گذشته چهار سد در آذربايجان شرقي و 9 سد در محدوده آبريز درياچه اروميه در استان آذربايجان غربي احداث شده است.
وي بر مديريت ملي و واحد منابع آب درياچه اروميه تاكيد كرد و اقدامات صورت گرفته تا زمان حاضر را به دليل بخشي بودن، مورد انتقاد قرار داد.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه تاكنون فرصتي براي تحليل شرايط ورزش آذربايجان نداشته است در پاسخ به سئوالي درباره اهميت حضور يك تيم فوتبال در رقابت‌هاي ليگ برتر گفت: تراكتورسازي و ماشين‌سازي جزو تيم‌هاي مطرح فوتبال آذربايجان به شمار مي‌روند.
بيگي تاكيد كرد: مجموعه مديريت ارشد استان تلاش خواهد كرد با فراهم كردن زمينه حضور حداقل يكي از تيم‌هاي فوتبال تبريز در رقابت‌هاي فصل بعد ليگ برتر خواسته مردم را محقق كند.
استاندار آذربايجان شرقي ايجاد مناطق گردشگري نمونه و برطرف كردن موانع پيش روي اجرايي شدن اين سياست را يكي از اولويت‌هاي مديريت ارشد استان نام برد و اظهار داشت: ايجاد مناطق گردشگري نمونه توسعه صنعت توريسم را به دنبال دارد.
بيگي تاكيد كرد: بايد تمام جاذبه‌هاي گردشگري استان ساماندهي شده و براي بازديد علاقمندان آماده شوند.
وي از ميراث فرهنگي استان به عنوان يكي از فرصت‌هاي بالقوه استان ياد كرد و افزود:‌ حفاظت از اين ميراث بايد به طور جدي مورد توجه باشد.
استاندار آذربايجان شرقي درباره ميزان واقعي نرخ بيكاري استان تصريح كرد: بنابر آمار رسمي،‌ ميزان نرخ بيكاري آذربايجان شرقي 6/9 درصد اعلام شده اما طبيعي است كه برخي از مسايل بر رقم اعلام شده مي‌تواند تاثير داشته باشد.
بيگي در تشريح مولفه‌هاي تاثيرگذار بر نرخ بيكاري آذربايجان شرقي اظهار داشت:‌ جوانان آذري، بيكاري را نوعي ضدارزش مي‌پندارند و همواره ادعا مي‌كنند در شغلي مناسب فعاليت دارند.
وي اضافه كرد: ‌آذربايجاني‌ها اغلب فرصت‌هاي شغلي استان را در اختيار خود دارند و به ندرت افراد ساير مناطق درفرصت‌هاي شغلي ايجاد شده در اين منطقه فرصت حضور مي‌يابند.
استاندار آذربايجان شرقي به اهميت ديدارهاي مردمي خود با اقشار مختلف افراد جامعه اشاره نمود و تصريح كرد: ارتباط مستمر و مستقيم با مردم از برنامه‌هاي مهم مديريت ارشد استان است.
بيگي گفت: تصميم گرفته شده با تقسيم‌بندي مناطق شهر تبريز در زمان‌هايي از پيش اعلام شده در مساجد سطح شهر حاضر شده و با مردم ارتباط مستقيمي داشته باشيم.
استاندار آذربايجان شرقي اضافه كرد: ‌برنامه‌ريزي شده است ديدار با مردم شهرستان‌ها و شهرهاي مختلف استان نيز در جريان برگزاري نماز جمعه صورت گيرد.
استاندار آذربايجان شرقي درباره علت افت سرمايه‌گذاري‌هاي دولتي در مقابل سرمايه‌گذاري‌هاي بخش خصوصي در استان اظهار داشت: ‌دولت در اجراي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي مصمم به كاهش تصدي‌گري خود در حوزه‌هاي مختلف است.
بيگي تصريح كرد:‌ از چندي پيش اجراي سياست‌هاي اصل 44 با شدت دنبال و سهام كارخانجات دولتي در قالب‌هاي مختلف به مردم و بخش غيردولتي واگذار مي‌شود.
وي افزود: دولت معتقد است تصدي‌گري خود در بخش‌هاي غيرحاكميتي را كاهش دهد.
استاندار آذربايجان شرقي با انتقاد از رويه كنوني هدايت بخش اعظمي از اعتبارات بنگاه‌هاي كوچك زودبازده اقتصادي به بخش خدمات و تجارت اظهار داشت: بايد اين اعتبارات به سمت اشتغال‌زايي پايدار سوق داده شود.
بيگي خاطر نشان كرد: طبق آمار موجود به ازاي هر بنگاه كوچك زودبازده ايجاد شده در آذربايجان شرقي، براي ‌6/1 نفر فرصت شغلي جديد ايجاد شده است.
استاندار آذربايجان شرقي بر نظارت بيش از گذشته به بنگاه‌هاي كوچك زودبازده اقتصادي در راستاي عدم انحراف اعتبارات تخصيصي به اين واحدها تاكيد كرد.
انتهاي پيام/ك
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن