تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815186242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس در سفر به بحرين مطرح كرد گسترش روابط با كشورهاي منطقه يك استراتژي درازمدت براي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رئيس مجلس در سفر به بحرين مطرح كرد گسترش روابط با كشورهاي منطقه يك استراتژي درازمدت براي ايران
رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با نخست وزير بحرين تصريح كرد: گسترش روابط با كشورهاي منطقه يك استراتژي درازمدت براي جمهوري اسلامي ايران بوده و تعارف نيست.
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در ديدار با خليفه بن سلمان آل خليفه نخست وزير بحرين، روابط دو كشور را داراي پيشينه تاريخي و بر اساس ايمان و اعتقادات توصيف كرد و گفت: برخي كشورها مي خواهند در منطقه اخلال ايجاد كرده و بين كشورها ترس و نگراني نسبت به هم ايجاد كنند و به اختلافات مذهبي دامن بزنند.
وي با بيان اين كه فرصت ها و امكانات و نيروي انساني خوبي در دو كشور وجود دارد كه مي تواند در تحكيم روابط في مابين موثر باشد، خاطرنشان كرد: در تاريخ منطقه، شيعيان و اهل سنت در كنار هم زندگي مي كردند و حتي در ايران و عراق با هم ازدواج مي كردند، اما امروز برخي مي خواهند فتنه گري كنند و در اين ارتباط افرادي را تحريك مي كنند.
لاريجاني هم چنين به مسايل عراق و افغانستان و منطقه اشاره كرد و گفت: آنها سياست هاي مكارانه و مزورانه دارند و درصدد اين هستند كه مساله فلسطين به فراموشي سپرده شود. وي يادآور شد: ما هيچ وقت خواهان ايجاد مشكل براي كشورهاي منطقه نبوديم و امنيت، پيشرفت و سعادت شما، امنيت، پيشرفت و سعادت ما محسوب مي شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه آمريكايي ها در گذشته صدام را عليه ايران تحريك كردند، گفت: متاسفانه برخي از كشورهاي منطقه نيز به صدام پول دادند و حتي يكي از مسوولان كشورهاي منطقه به خاطر 40 ميليارد دلار كمكي كه به صدام كرده بود، از ما عذرخواهي كرد، اما ما به دنبال تلافي نبوديم بلكه همواره به دنبال گسترش همكاري و روابط بين كشورهاي منطقه هستيم.
لاريجاني هم چنين به بحران مالي ايجاد شده در جهان اشاره كرد و گفت: اين بحران مالي در جهان زودگذر نيست و ادامه خواهد داشت و آنها به دنبال ماجراجويي در منطقه هستند و مي خواهند قيمت نفت را پايين بياورند، به كشورهاي منطقه تسليحات بفروشند و نگراني هاي فردي ايجاد كنند.
رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان از گسترش روابط في مابين به ويژه تبادل تجربيات پارلماني ايران و بحرين استقبال كرد.
در اين ديدار نخست وزير بحرين نيز بر تبادل ديدارهاي كشورهاي منطقه تاكيد كرد و گفت: روابط بين ايران و بحرين قديمي است و ما اميدواريم هم چنان اين روابط در بين كشورهاي منطقه وجود داشته باشد.
خليفه بن سلمان آل خليفه با تاكيد بر اين كه ما نيز در مسايل منطقه اي و آن چه مي گذرد، با شما اتفاق نظر داريم، تصريح كرد: آنها سعي مي كردند تلاش هايي را در ايجاد تفرقه ميان كشورهاي منطقه ايجاد كنند و ما را از هم دور كنند و هم چنان اين تلاش ها ادامه دارد. وي ابراز اميدواري كرد تبادل ديدارها و گفت وگوهاي كشورهاي منطقه بايد ادامه داشته باشد تا به روابط قبلي في مابين كمك كند و نشان دهد كه تلاش هاي آنها در منطقه بي نتيجه مانده است.
خليفه بن سلمان آل خليفه خاطرنشان كرد: هدف آنهايي كه به منطقه لشكركشي كرده اند، مبارزه با تروريسم و ايجاد ثبات و امنيت بود، اما آن چه در منطقه مي گذرد، مخالف آن چيزي است كه آنها اعلام مي كردند; به طوري كه هر روز شاهد كشتار مردم عراق و افغانستان از كودك و بزرگ و پير و جوان هستيم.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن