تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816381016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي احمدي: آموزش و پرورش در عملكرد خود دچار زيان شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: علي احمدي: آموزش و پرورش در عملكرد خود دچار زيان شده است
گروه اجتماعي- شنبم موسوي خصال: موفقيت در هر جمعي مستلزم اين است كه محيط و فضاي آن را خوب بشناسيم و از نظرات و ديدگاه هاي افراد آن محيط شناخت كافي داشته باشيم. بدون ارتباط با افراد اين شناخت به دست نمي آيد. چنين وضعيتي در محيط هاي مدرسه خصوصا در مدارس متوسطه اهميت را دو چندان مي كند چون در محيط هاي آموزشي چون مدرسه آينده يك ملت رقم مي خورد لذا بايد ضمن داشتن وجدان كاري از مسووليت پذيري بالايي نيز برخوردار باشيم. در پي چنين توضيحاتي است كه مسووليت سنگين مديران در شناخت و ارتباط با دانش آموزان مشخص مي شود. حقيقت اين است كه بدون ارتباط با دانش آموزان و بدون آگاهي از نظرات ديدگاه ها و نگرش هاي آنان از آنچه كه در مدرسه مي گذرد، امكان يك مديريت خوب در مدرسه وجود ندارد.
وزير آموزش و پرورش با انتقاد از عملكرد مسوولان مدارس نسبت به عدم اطمينان به دانش آموزان در امور مختلف و واگذار نكردن مسووليت به آنها، تصريح كرد: در آموزش و پرورش احساس خسران مي كنيم چرا كه فعاليت هاي ما دچار مشكلات عديده اي است.
به گزارش مهر، عليرضا علي احمدي در مراسم انتخابات شوراهاي دانش آموزي كه صبح ديروز در دبيرستان دخترانه شهيد محمود زاده منطقه 11 برگزار شد، با بيان اينكه خداوند برعهده انسان ها مسووليتي را در قبال نظام هستي و جامعه قرار داده است تا بتوانند امور مختلف را اداره كند، افزود: طبق آموزه هاي وحياني و با توجه به تعاليم اسلامي مي خواهيم فرزندانمان مسووليت پذير باشند و به عنوان عنصري آگاه، متعهد و پاسخگو در امور مدرسه و خانه خود مشاركت كند.
وي آگاهي بخشي و فراهم كردن زمينه هاي رشد و شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان را از وظايف آموزش و پرورش دانست و اظهارداشت: نظام تعليم و تربيت بايد زمينه كسب آگاهي هاي لازم را براي دانش آموزان فراهم آورد تا آنها خود مكتب ديني و فكري شان را انتخاب كنند.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه خداوند عنصر تعهد و مسووليت پذيري انسانها را پذيرفته است و باري را بردوش آنها نهاده است، گفت: اين در حالي است كه مسوولان ما در مدارس اين باور را ندارند و نمي پذيرند كه دانش آموزان بايد داراي آزادي عمل و اختيار باشند.
علي احمدي افزود: چرا به عنوان مسوولان آموزش و پرورش نمي خواهيم اين موضوع را بپذيريم كه دانش آموزان ما به سن بلوغ رسيده اند و ما مي توانيم مسووليت هايي را بر عهده آنها بگذاريم در حالي كه خداوند با قرار دادن سن مشخصي براي بلوغ دختران و پسران اين اصل را مهم عنوان كرده است.
وي با تاكيد براينكه بايد زمينه هاي تفويض اختيار براي دانش آموزان فراهم شود، تصريح كرد: اگر امروز دانش آموزان عرصه هاي مختلف زندگي را آزمون و خطا كنند براي مسووليت هاي آينده آماده مي شوند و در اين صورت در آينده جامعه اي موفق تر خواهيم داشت.
وزير آموزش و پرورش خطاب به مسوولان مدارس گفت: آيا تاكنون فرزندان خود را باور كرده ايم كه به آنان آزادي عمل دهيم و آنها را در كوچكترين فعاليت هاي مدرسه و خانه مشاركت داده ايم.
علي احمدي از سيستم آموزشي و تربيتي مدارس انتقاد كرد و افزود: امروز مدارس ما زمينه همكاري و مشاركت دانش آموزان را فراهم نياورده اند و همه امور را فداي كنكور و كلاس هاي تقويتي و دانشگاه كرده اند، به فرض اينكه دانش آموزان ما وارد دانشگاه شوند بعد از آن چه كاري را مي خواهند انجام دهند آيا آموزش و پرورش آنها را براي زندگي مطلوب در آينده آماده كرده است.
وي با اشاره به اينكه كتاب هاي درسي و در كل نظام تعليم و تربيت ما به گونه اي نيست كه دانش آموزان را براي آينده آموزش دهد، افزود: ما امروز در اين زمينه احساس خسران مي كنيم، چرا كه فعاليت هاي ما دچار مشكلات عديده اي است.
علي احمدي در خصوص اداره مدارس توسط معاونان نيز گفت: افراد زيادي در حضور من عنوان مي كنند كه تعداد دانش آموزان در مدارس زياد است در حالي كه معاونان مدرسه كم شده اند و قطعا اين مساله مشكلاتي را در مدارس ايجاد مي كند.
وي افزود: سئوال من اين است كه پس نظريه خود كنترلي افراد چه مي شود، نمي خواهم ضرورت وجود معاونان را رد كنم اما بايد قاعده بازي، آيين نامه ها و تقسيم كارهاي خود را بازنگري كنيم وبعد از بازنويسي دوباره، آنها را به دانش آموزان، آموزش دهيم تا بتوانند اموراتشان را انجام دهند.
وزير آموزش و پرورش نقش معاونان را در مدارس تنها به عنوان يك عنصر نظاره گر و هدايت گر دانست و اظهار داشت: اين خواسته من امكان پذير است گرچه بايد در اين زمينه فرهنگ سازي شود يعني اينكه مسوولان مدارس بايد به اين باور برسند كه دانش آموزان مي توانند مسووليت بپذيرند كه در اين صورت زمينه هاي ديگر نيز به مرور فراهم مي شود.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن