تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815127232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي ابعادي از غيبت امام زمان(عج) به روايت وبلاگ «تا ظهور مهدي(عج)»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بررسي ابعادي از غيبت امام زمان(عج) به روايت وبلاگ «تا ظهور مهدي(عج)»
گروه وبلاگ و IT: بلاگر «تا ظهور مهدي(عج)» در پست اخير خود جنبه‌هايي از غيبت حضرت مهدي (عج) را بررسي كرده ‌است.
گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، بلاگر «تا ظهور مهدي(عج)» كه در سرويس‌دهنده بلاگفا به روز مي‌شود، در پست اخير خود درباره غيبت حضرت مهدي (عج) مي‌نويسد: «غيبت صغرى از سال 260 تا 329 هجرى قمرى ادامه داشته و چون اين دوره كوتاه است، به آن غيبت صغرى گفته مى‌شود. حضرت در اين دوره چهار نايب خاص داشتند، عثمان ‌بن‌سعيد عمروى، محمد‌بن‌عثمان عمروي، حسين‌بن‌روح نوبختى، على‌بن‌محمد سمرى. حضرت از طريق اين چهار نايب به سؤالات و نيازهاى مردم پاسخ مى‌دادند و از طريق آن‌ها دستوراتى براى افراد صادر مى‌كردند.»

بلاگر مي‌افزايد: «غيبت كبرى از سال 329 هجرى قمرى آغاز شده و تا ظهور آن حضرت ادامه خواهد داشت و به جهت طولانى بودن مدت آن به غيبت كبرى معروف شده است. حضرت مهدى(ع) در اين دوره نايب خاصى تعيين نكرده، بلكه فقهاى جامع‌الشرايط را به عنوان نواب عام خود تعيين كرده‌اند تا به نيازهاى شرعى، اعتقادى و اجتماعى مردم در چارچوب احكام شرعى پاسخ‌هاى لازم را تهيه و ارائه كنند.»

وي ادامه مي‌دهد: «در اين زمينه در توقيعى كه از ناحيه آن حضرت صادر شده است، مى‌خوانيم: «در رخدادها و پيش‌آمدهايى كه در آينده روى خواهد داد به راويان احاديث ما رجوع كنيد، زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدا هستم».

بلاگر ادامه مي‌دهد: «همچنان امام حسن عسكرى(ع) در ضمن يك حديث طولانى مى‌فرمايد: «هر كدام از فقها كه نگهدارنده نفس خود از انحرافات است و صبر انقلابى دارد و حافظ دين خود و مخالف هوا و هوس خود و مطيع فرمان خدا باشد، بر عوام است كه از وى تقليد كنند.»

نويسنده در پايان تصريح مي‌كند: «علت اين كه به اين افراد نايب عام گفته مى‌شود، اين است كه آنان نمى‌توانند هر روز خدمت امام زمان(عج) برسند و حضرت آن‌ها را به صورت كلى و تحت عنوان فقها و راويان احاديث ما تعيين كرده‌اند، بر خلاف نواب خاص كه مستقيماً و شخصاً از طرف حضرت تعيين شده بودند.»

وبلاگ «تا ظهور مهدي» را اينجا كليك كنيد!
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن