تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819625619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه روند نزولي شاخص سهام در بازارهاي بورس جهان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ادامه روند نزولي شاخص سهام در بازارهاي بورس جهان
خبرگزاري فارس : نگراني ها از كاهش رشد اقتصادي جهان و عملكرد ضعيف شركتهاي آمريكايي موجب شد تا شاخص سهام در بازارهاي آسيا، اروپا و امريكا به شدت كاهش يابد .


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز ، ارزش دلار آمريكا در برابر يورو به بالاترين حد خود طي بيست ماه اخير رسيد . پيش بيني مي شود فدرال رزرو آمريكا براي جلوگيري از كاهش رشد اقتصادي و ركود در اين كشور ، نرخ بهره بانكي را بار ديگر كاهش دهد . كاهش تقاضاي جهاني نيز وضعيت بسياري از شركتهاي آسيايي را به خطر انداخته است .
افزايش ذخاير شركتها و كارخانه هاي آسيايي موجب تشديد نگرانيها شده است . سين داربي كارشناس مالي موسسه ناموراي هنگ كنگ در اين باره گفت: در حالي كه بحران مالي جهان بدتر مي شود ، انبارها و ذخاير شركتهاي آسيايي در حال افزايش است و اين در حالي است كه معمولا در اين فصل بايد شاهد كاهش ذخاير و موجودي كالاي شركتها باشيم .
شاخص نيكي ژاپن با افت 85/2 درصدي روبرو شد . ارزش سهام شركت ميتسوبيشي يو اف جي ژاپن نيز بيش از 2/6 درصد كاهش يافت . سود اين شركت طي شش ماه نخست 2008 به شدت كاهش داشته است . شاخص ام اس سي آي آسيا پاسيفيك نيز با افت 2/2 درصدي روبرو شده است . شاخص هانگ سنگ هنگ كنگ نيز امروز بدون تغيير باقي ماند .
شاخص سهام آمريكا به علت عملكرد ضعيف شركتهاي آمريكايي به خصوص شركتهاي صنعتي به شدت كاهش يافت . شاخص اس اند پي 500 با افت 1/3 درصدي ر وبرو شد .
به اعتقاد كارشناسان ، علت اصلي كاهش ارزش يورو در برابر دلار ، نگراني از آثار منفي بحران مالي و اقتصادي آمريكا بر منطقه يورو است . ارزش پوند انگليس در برابر دلار نيز به پايين ترين حد خود از سپتامبر 2003 رسيد . هر پوند انگليس در برابر 6510/1 دلار آمريكا داد و ستد شد .
مروين كينگ رييس بانك مركزي انگليس نيز سرانجام اعتراف كرد انگليس در آستانه نخستين ركود اقتصادي طي 16 سال اخير قرار گرفته است .
انتهاي پيام /
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن