تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت گروه ايرانيكوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان در امارات رونمايي‌مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: به همت گروه ايرانيكوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان در امارات رونمايي‌مي‌شود
گروه بين‌الملل: كوچك‌ترين قرآن دست‌نويس و جواهرنشان جهان كه به‌ همت «مؤسسه مشاوره‌اي نورگستر گل‌ها»* در ايران كتابت شده‌است، پنجم آبان‌ماه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب شارجه در امارات رونمايي مي‌شود.
سيد «علي مجابي» مدير طرح كتابت كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان در گفت‌و‌گوي تلفني با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با اعلام اين خبر گفت: اين قرآن دست‌نويس در دو صفحه به ابعاد 5 در 7 سانتي‌متر، با چشم غيرمسلح(بدون استفاده از تجهيزاتي همچون ميكروسكوپ،...) نگاشته‌شده كه با كنار هم قراردادن اين دو صفحه، قرآني به ابعاد 10 در 7 سانتي‌متر تشكيل‌مي‌شود.

مجابي افزود: در جلد اين قرآن از جواهرات نابي همچون ياقوت، برليان، زمرد و مرواريد و طلاي 24 عيار استفاده شده و حدود 350 قيراط ـ واحد شمارش جواهرات ـ جواهر براي كتابت آن به‌كار رفته و كلمه «القرآن» در اين اثر فقط با طلا به نگارش درآمده‌است.

وي با بيان اين‌كه كتابت اين قرآن يك سال‌ونيم به طول انجاميده‌است، تصريح‌كرد: نگارش اين اثر از سال 86 آغاز‌شد و پس از يك سال‌و‌نيم تلاش بي‌وفقه به همت اعضاي گروه كتابت كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان به سرانجام رسيد و در آن شماره آيه نيز در كنار آيات وحي ذكر شده‌است.

مدير طرح كتابت كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان در ادامه با اشاره به انگيزه گروه خود از انجام اين طرح تصريح‌كرد: ما مسلمانيم و در ايران زندگي‌مي‌كنيم و به‌عنوان يك ايراني همواره خواهان سربلندي نام كشور عزيزمان در جهان هستيم و با تلاش مستمر براي انجام طرح‌هاي قرآني به‌روز، قصدداريم به همگان اعلام‌كنيم كه ايران از كشورهاي فعال در زمينه قرآن و فعاليت‌هاي قرآني است.

ثبت كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان در كتاب ركوردها

سيد علي مجابي با اشاره به تلاش مسئولان اين طرح براي ثبت كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان در كتاب ركوردهاي جهان(گينس) اظهار‌كرد: در حال حاضر ركورد كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان به نام «محمد سعيد بيباني» از فيزيك‌دانان پاكستاني ثبت شده‌ و اين فيزيك‌دان، قرآن 571 صفحه‌اي خود را در مدت 23 سال و با چشم مسلح در در ابعاد سه در دو سانتي‌متر به نگارش درآورده‌است.

وي با اشاره به همكاري استادان برجسته تذهيب براي نگارش اين قرآن يادآور‌شد: «اردشير مختاري» از جمله اين اساتيد است كه به‌عنوان يكي از كارشناسان هنر تذهيب در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم ايران نيز حضور داشت و جواهرشناسان مشهوري همچون استاد«زمرديان» كارشناس رسمي جواهرات قوه قضاييه نيز از ديگر همكاران اين گروه قرآني بوده‌اند.

سيد علي مجابي در ادامه «رايين اكبرخان‌زاده» را كاتب اين قرآن نفيس دانست و گفت: اكبرخان‌زاده به عنوان بيناترين مرد جهان شناخته شده‌است به‌گونه‌اي كه روي يك تار مو آيه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

» را نگاشته و روي يك دانه برنج 180 خط از قرآن عثمان‌طه(شامل 9 سوره، آيه «و ان يكاد» و آية‌الكرسي) را نگاشته و قرار است تمامي اين آثار در نمايشگاه كتاب شارجه امارات در معرض ديد علاقمندان قرار گيرد.

مدير طرح كتابت كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان همچنين تصريح‌كرد: اكبرخان‌زاده ابتدا فقط سوره «اخلاص» را با چشم غيرمسلح روي دانه‌اي برنج نگاشت اما پس از مدتي توان‌مندي‌ وي افزايش يافته و 9 سوره از قرآن، آيه و ان يكاد و آية الكرسي را روي دانه‌اي برنج به نگارش درآورد؛ اين درحالي است كه تحقيقات پزشكي بيانگر اين‌است كه تلاش مستمر براي نگارش با خطوط بسيار ريز بينايي انسان را كاهش و چشم را ضعيف‌مي‌كند.

مجابي، طراحي عكس مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي(مدظله العالي) روي يك دانه شكر و نگارش جزء سي قرآن به‌عنوان كوچك‌ترين كتاب دنيا را از ديگر آثار اكبرخان‌زاده برشمرد و افزود: اين هنرمند قرآني تاكنون در نمايشگاه‌هاي مختلف 14 كشور جهان شركت كرده‌است و آثار وي در موزه خرمشهر، آستان قدس رضوي و موزه‌هاي كشورهاي كويت، انگلستان پاكستان و قطر نگهداري مي‌شود.

بررسي تأثير خواندن قرآن در افزايش بينايي؛ موضوع تحقيق مؤسسه نورگستر گل‌ها در آينده

مدير طرح كتابت كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان با اشاره به نمايش اين قرآن در ديگر كشورهاي جهان اظهار‌كرد: اين اثر ارزشمند اسفندماه آينده در نمايشگاه هنرهاي تجسمي در «ونيز» پايتخت ايتاليا و ماه آينده نيز در نمايشگاهي در تركيه به نمايش درخواهدآمد.

وي همچنين از عدم نمايش اين اثر در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن ايران خبرداد و گفت: درحالي كه بسياري از علاقمندان و شهروندان ايراني با تماس‌هاي مكرر، نمايش اين قرآن را خواستار‌شده‌بودند، اين قرآن در معرض ديد عموم قرارنگرفت.

سيد علي مجابي طرح تحقيقاتي تأثير خواندن قرآن و مشاهده خانه كعبه در افزايش بينايي چشم را از برنامه‌هاي آينده مؤسسه مشاوره‌اي نور گستر گل‌ها داناست و تصريح‌كرد: طرح تأثير خواندن قرآن توسط «محمدرضا زرين» از متخصصان مشهور چشم در ايران انجام‌مي‌شود و اين پزشك با تحقيق روي چشم اكبرخان‌زاده ميزان بينايي وي را سه‌برابر افراد عادي اعلام كرده است.

وي همچنين يادآور‌شد: بر اساس اين طرح دكتر زرين در آغاز ماه رمضان سال‌ جاري تأثير مطالعه قرآن روي بينايي گروهي از افراد را انجام داد و پس از اين تحقيق و در پايان اين ماه مشخص‌شد، مطالعه كلام وحي بينايي اين افراد را افزايش داده‌است.

مجابي در پايان افزود: طرح تحقيقاتي تأثير خواندن قرآن در افزايش بينايي افراد تأييديه وزارت بهداشت را دريافت كرده‌ و قرار است اين طرح و نتيجه آن به زبان‌هاي مختلف ترجمه و به كشورهاي خارجي ارسال شود.

يادآوري‌مي‌شود نمايشگاه بين‌المللي كتاب شارجه پنجم آبان ماه در امارات گشايش خواهد‌يافت و به مدت 10 روز پذيراي علاقمندان خواهد‌بود.

اعضاي تيم طرح كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان سوم آبان‌ماه براي حضور در نمايشگاه شارجه عازم امارات خواهند‌شد و علي مجابي و رايين اكبرخان‌زاده به‌عنوان نمايندگاني از اين تيم در شارجه حضور خواهند‌يافت.

همچنين در آيين رونمايي از كوچك‌ترين قرآن خطي جواهرنشان جهان در اين نمايشگاه حاكم شارجه، سفير ايران در امارات و گروهي از علاقمندان هنر قرآني حضور خواهند‌داشت.

*مؤسسه مشاوره‌اي نور گستر گل‌ها در ايران از مراكز غير دولتي است كه با مديريت سيد «عباس مجابي» فعاليت‌هاي حقوقي، تبليغاتي و فرهنگي مختلفي انجام‌مي‌دهد و امر كتابت كوچك‌ترين قرآن جواهرنشان جهان با نظارت مديريت فرهنگي و خدمات رفاهي اين مؤسسه عملي شده‌است.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن