تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815320578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه فرهنگي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه فرهنگي‌
مجوز ايجاد دانشگاه دخترانه در استان‌هاي يزد و قم صادر شد

مديركل دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، گفت: براي استان‌هاي يزد و قم مجوز ايجاد دانشگاه دخترانه صادر شده است.‌

دكتر رضا عامري در گفت‌وگو با ايسنا افزود: بحث ايجاد موسسات آموزش عالي دخترانه با توجه به فضاي حاكم بر يك شهر يا استان قابل بررسي است و در صورت فراهم بودن شرايط لازم، اقدام مي‌شود.

وي با تاكيد براينكه سياست وزارت علوم توسعه دانشگاه تك جنسيتي نيست، گفت: با توجه به شرايط هر شهر و يا هر استان، اگر تقاضايي ارائه شود مورد بررسي قرار مي‌گيرد و نظر كارشناسي برروي آن انجام مي‌شود.

‌رونمايي از نرم‌افزار قرآني ‌

نرم‌افزار قرآني در دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال رونمايي مي‌شود.

اين نرم‌افزار قرآني با هدف ترويج فرهنگ غني قرآني، با بياني نو در قالب يك مجموعه تصويري 20 فصلي توسط مركز آفرينش‌هاي ادبي - هنري آينده‌سازان اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان و با مشاركت معاونت فن‌آوري ارتباطات و اطلاعات آموزشي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي وزارت آموزش و پرورش توليد شده است.

انتشار كتابهاي و

كتاب ششم از مجموعه سلسله كتاب‌هاي دانش‌سياسي با عنوان توسط معاونت سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها منتشر شد.‌

به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها (ماوا)، كتاب با دادن برخي اطلاعات هر چند اجمالي اما در عين حال همه‌جانبه به خواننده،‌امكان تحليلي مناسب در خصوص عملكرد دولت مردان آمريكايي را در صحنه بين‌المللي عموما و جامعه ايران خصوصا، فراهم آورده است.

همچنين كتاب به تاليف حجت‌الاسلام مجيد سيدقريشي منتشر شد. با تبيين اهميت استقرار و ماهيت حكومت و دولت اسلامي با محوريت نامه ارزشمند اميرالمومنين(ع) به مالك اشتر نخعي تلاش كرده است، مدل و الگويي عدالت محور و در عين حال دردسترس و ناظر برمقتضيات زمان ارائه دهد.

حمايت از ايجاد كرسي اسلام‌شناسي در دانشگاه‌هاي جهان‌

جمهوري اسلامي ايران از ايجاد كرسي‌هاي اسلام‌شناسي جديد در مراكز علمي و دانشگاهي جهان و تقويت كرسي‌هاي اسلام‌شناسي موجود در اين مراكز، حمايت مي‌كند.

قائم‌مقام معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، با بيان اين مطلب به ايرنا، گفت: با توجه به نيازسنجي‌‌هاي انجام گرفته و همچنين، درخواست‌هاي متعدد برخي مراكز علمي و دانشگاهي كشورهاي مختلف براي داشتن كرسي‌هاي اسلام‌شناسي، ضرورت ايجاد و تقويت اين كرسي‌ها از چندي پيش در مجموعه وزارت علوم، مورد توجه قرار گرفت.

غلامرضا خواجه سروي، افزود: مسئوليت اصلي پيگيري و اجراي اين موضوع برعهده دفتر همكاري‌هاي علمي بين‌المللي وزارت علوم، گذاشته شده كه با در نظر گرفتن استانداردهاي آموزشي و برمبناي تقاضاها و ظرفيت‌هاي موجود در دانشگاه‌هاي موردنظر، با اعزام استاد و ارائه آموزش‌هاي اسلام‌شناسي، كرسي‌هاي جديد را در اين مراكز، ايجاد كند و يا به تقويت كرسي‌هاي موجود، بپردازد.

اخطار قانوني‌براي مجتمع فني تهران‌

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي مجتمع فني تهران اخطار قانوني توقف فعاليت آموزش عالي صادر كرد.

به گزارش ايسنا براين اساس دفتر آموزشهاي آزاد و غيردولتي غيرانتفاعي وزارت علوم طي نامه‌اي از موسسه آموزشي مجتمع فني تهران خواست به علت نداشتن مجوز قانوني فعاليت آموزش عالي از وزارت‌علوم، فعاليت‌ مربوطه خود را متوقف كند.

براساس ماده واحده قانون مصوب سال 72 در مجلس شوراي اسلامي، اين موسسه آموزشي با ابلاغ اخطاريه فوق، بايد فعاليت‌هاي آموزش عالي خود را متوقف كند.

‌افتتاح نمايشگاه بزرگ ناشران كشور در زنجان‌

زنجان - خبرنگار اطلاعات: سومين نمايشگاه بزرگ ناشران كشور ديروز در زنجان گشايش يافت.‌

محسن پرويزمعاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم گشايش اين نمايشگاه گفت: پارسال 200 هزار جلد كتاب در 54 هزار عنوان و با ميانگين شمارگان 3 هزار جلد چاپ شد.

وي با اشاره به تاثير حذف يارانه كاغذ، افزود: با هدفمند كردن يارانه كاغذ، قيمت كتاب در كشور حدود 21 درصد افزايش يافت.

بهترين فيلم كوتاه جشنواره شد

فيلم كوتاه درخت من ساخته سارا سيادت‌نژاد بهترين فيلم كوتاه سيزدهمين جشواره بين‌المللي فيلم اورنسه اسپانيا را دريافت كرد.

به گزارش فارس به نقل از مركز سينما فردا، اين فيلم از ميان 25 فيلم شركت‌كننده در بخش رقابتي رسانه نوين، اين جشنواره، توانست اين جايزه را از آن خود نمايد.

درخت من ،فيلمي تجربي و درباره نقاش جواني است كه مي‌خواهد نقاشي درختي خشكيده، كه آخرين درخت باقيمانده ساحل است را ترسيم كند.

بانك ثبت فيلمنامه راه‌اندازي مي‌كند

سيما فيلم براي ثبت‌ فيلمنامه‌هاي ارائه شده بانك ثبت فيلمنامه راه‌اندازي مي‌كند.

به گزارش فارس، سيما فيلم در نظر دارد ايده‌هاي ارائه دهندگان فيلمنامه‌هاي مختلف را ثبت و خريداري كند.

بنابراين گزارش، براي ارائه فيلمنامه هيچ محدوديت موضوعي، صنفي، سني، حرفه‌اي و ... وجود ندارد و تمامي علاقه‌مندان مي‌توانند از طريق سايت ‌www.simafilmideh.ir ايده‌هاي خلاق خود را براي فروش به سيما فيلم پيشنهاد دهند.




 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن