تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول: با ايجاد خوشه‌هاي صادراتي در گيلان، تجارت خارجي رونق مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول: با ايجاد خوشه‌هاي صادراتي در گيلان، تجارت خارجي رونق مي‌يابد
داخلي. اقتصادي. بازرگاني. صادرات.

رييس اتحاديه تجاروبازرگانان گيلان گفت: تشكيل خوشه‌هاي صادراتي در گيلان، موجب تقويت و رونق صادرات غيرنفتي، تجارت خارجي و اقتصادي اين استان مي‌شود.

"علي يوسفي مقدم" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود:
براي اينكه تجار و بازرگانان اين استان بتوانند، حضور موفق‌تري در بازارهاي هدف داشته باشند، بهتر است به جاي كار فردي، در قالب تشكل‌هاي خصوصي و به صورت گروهي كار كنند.

وي گفت: تجميع شركتهاي كوچك و بزرگ و ايجاد خوشه‌هاي صادراتي، علاوه بر تقويت وحدت و همدلي در راستاي تحقق توسعه صادراتي از گيلان، موجب حضور پررنگ‌تر و قوي تر فعالان اين بخش در ساير كشورها مي‌شود.

وي افزود: در زمان حاضر استان گيلان فاقد يك تشكل واحد در زمينه صادرات است.

"يوسفي مقدم" ادامه داد: با در نظر گرفتن توانمندي بالاي اين استان در زمينه صادرات، لزوم ايجاد چنين تشكلي توسط بخش خصوصي ضروري است.

رييس اتحاديه تجار و بازرگانان گيلان در بخش ديگري از اين گفت وگو، از صادركنندگان به‌عنوان سربازان ملي در جبهه اقتصادي نام برد و برلزوم حمايت بيشتر از آنان تاكيد كرد.

وي اظهار داشت: در حالي كه اساسي‌ترين نياز صادركنندگان، تامين منابع مالي و تقويت توان آنها است، اما متاسفانه حمايت چنداني از سوي بانكهاي استان وجود ندارد.

"يوسفي مقدم" افزود: درخواست ما از مسوولان اين است كه حداقل به اندازه سهم استان گيلان از صادرات، از سوي بانكهاي استان مورد حمايت قرار گيرند.

وي راه‌اندازي "كارگزاري صندوق ضمانت صادرات ايران" در گيلان را از نيازهاي صادركنندگان استان اعلام كرد و گفت: با وجود اينكه گيلان در زمره استانهاي توانمند در زمينه صادرات غيرنفتي است، اما از داشتن چنين مركزي محروم است.

"يوسفي مقدم" بيان داشت: نبود اين مركز موجب شده است تا مدت زمان صدور ضمانت نامه‌هاي صادراتي براي صادركنندگان گيلاني پس از ارسال پرونده‌هاي آنان به تهران، حداقل ‪ ۴۵‬روز طول بكشد.

وي ادامه داد: روند طولاني صدور اين ضمانت نامه ها، تجار و بازرگانان را در ادامه كار و تسريع امور صادراتي با مشكل مواجه كرده است.

رييس اتحاديه تجار و بازرگانان گيلان خاطر نشان كرد: "صندوق كارگزاري ضمانت صادرات" در استانهاي " تبريز"، "مشهد" و "اصفهان" راه‌اندازي شده است، اما با وجود انجام مقدمات راه‌اندازي اين صندوق در گيلان، تاكنون به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم.

"يوسفي مقدم" گفت: درسفر اخير هيات دولت به گيلان و در نشستي كه با وزير بازرگاني داشتيم، وي درخصوص تسريع در راه اندازي اين صندوق قول مساعد داده است.

وي با اشاره به تاخير در پرداخت جوايز صادراتي، افزود: درحالي كه قرار بود با پرداخت جوايز صادراتي به صورت سهام، روند پرداخت اين جوايز تسريع گردد، اما اين كار تاكنون محقق نشده است.

وي خود كه يكي از صادركنندگان نمونه استان است، گفت: هنوز جايزه صادراتي سال ‪ ۸۵‬خود را دريافت نكرده‌ام.

"يوسفي مقدم" با بيان اينكه تسريع در پرداخت جوايز، مشوق خوبي براي صادركنندگان است، افزود: باتوجه به نوسان نرخ ارز و سهام، بهتر است براي حمايت بيشتر از صادركنندگان و افزايش توان مالي آنان، جوايز صادراتي به صورت نقدي به آنان داده شود.

وي نحوه دريافت كد اقتصادي و اجراي طرح ماليات بر ارزش افزوده را از ديگر مشكلات فعالان تجاري عنوان كرد.ك/‪/۳‬
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن