تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816855363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست كميته امداد:سالانه حدود9ميليون نفربه كميته مراجعه مي‌كنند خدمات خودكفايي كميته امداد،افراد را ثروتمند مي‌كند سالانه93هزار نفراز چرخه حمايت خارج مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سرپرست كميته امداد:سالانه حدود9ميليون نفربه كميته مراجعه مي‌كنند خدمات خودكفايي كميته امداد،افراد را ثروتمند مي‌كند سالانه93هزار نفراز چرخه حمايت خارج مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - خانواده

به گفته سرپرست كميته امداد امام خميني (ره)، اين كميته با سه دهك پايين جامعه در ارتباط است كه سالانه حدود 9 ميليون نفر از اين دهك‌ها به اين نهاد حمايتي مراجعه مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، حسين انواري در كنفرانس خبري صبح امروز كه با محوريت «خودكفايي و اشتغال مددجويان» برگزار شد، در مورد ورود و خروج سالانه مددجويان از چرخه اين نهاد و تعادل بين آن‌ها، افزود: يكسري از خدمات امداد به صورت اورژانسي به مددجويان ارائه مي‌شود كه پرداخت هزينه‌هاي بيمارستاني، در راه‌ماندگي و غيره جزيي از اين خدمات به شمار مي‌رود كه سالانه 5/2 ميليون نفر براي دريافت خدمات اين چنيني به كميته امداد مراجعه مي‌كنند.

نمي‌توانيم به همه كساني كه نيازمند كمك هستند، سرويس بدهيم

مناطقي وجود دارد كه فقر توليد مي‌كند

وي جمعيت ثابت دريافت كننده خدمات كميته امداد را شامل سالمندان و معلولان خواند و در مورد دسته سوم تحت پوشش، اظهار كرد: زنان سرپرست خانوار و ايتام نيز به دليل دريافت آموزش‌هاي حرفه‌آموزي، مهارت‌هاي زندگي، اشتغال، تحصيل و غيره به صورت زمان‌دار تحت پوشش قرار مي‌گيرند. بنابراين ورودي و خروجي‌هاي امداد اين گونه تنظيم مي‌شود، البته اين امر به نوع اعتبارات تخصيص يافته به كميته نيز بستگي دارد.

سرپرست كميته امداد امام خميني (ره)، با تاكيد دوباره خبرنگاران مبني بر تعداد مددجوياني كه سالانه از چرخه حمايتي خارج مي‌شوند، به اين نكته بسنده كرد كه سالانه 93 هزار نفر از چرخه حمايت كميته امداد خارج مي‌شوند.

انواري در ادامه در پاسخ به اين سوال كه اعتبارات جذب شده، چند درصد از مددجويان را براي خروج از چرخه حمايتي پوشش مي‌دهد و آيا اين ارقام براي اين منظور كافي است يا خير؟ خاطر نشان كرد: نوسانات اقتصادي همواره ضرايب را تغيير مي‌دهد، اما اين كه بگوييم به همه كساني كه نيازمند كمك هستند، سرويس مي‌دهيم، اين گونه نيست، چرا كه مناطقي وجود دارد كه فقر توليد مي‌كند.

هنوز دستوري مبني بر توزيع سبد كالاي ماه رمضان مددجويان به كميته امداد ابلاغ نشده است

وي در مورد «سبد كالاي ماه مبارك رمضان مددجويان» كه تاكنون در ميان آن‌ها توزيع نشده است، توضيح داد: در اين زمينه بايد موافقتنامه‌هايي بين وزارتخانه‌هاي رفاه و بازرگاني رد و بدل شود و تاييديه نهايي توسط وزارت بازرگاني صورت گيرد، تا كميته امداد كالاها را توزيع كند، اما هنوز دستوري مبني بر توزيع كالاها به كميته امداد ابلاغ نشده و دليل تاخير را نمي‌دانم.

سرپرست كميته امداد ادامه داد: به ما نيز گفته‌اند، اين امر در جريان است. هر چند وزير رفاه موضوع را در ماه مبارك رمضان دنبال مي‌كرد، اما اين كه چه مشكلي دارد كه با تاخير مواجه شده‌ايم، نمي‌دانم.

برگزاري جشنواره ملي «اشتغال و خودكفايي مددجويان كميته امداد»

فقر الزاما با ذلت همراه نيست!!!

وي با اعلام برگزاري جشنواره ملي «اشتغال و خودكفايي مددجويان كميته امداد» در20 آبان ماه جاري در محل سالن اجلاس سران، يادآورشد: اين جشنواره در راستاي توانمندسازي و سلامت خانواده‌ها با به نمايش گذاردن محصولات مددجويان هدف انتشار فرهنگ رفع نگاه تحقيرآميز و نشان دادن توانمندي‌هايشان را دنبال مي‌كند.

انواري با تاكيد بر سلامت جسم و روان به عنوان مقدمه‌اي در توانمندسازي خانواده‌ها، كميته‌ امداد را پل ارتباطي بين اغنيا و ضعفا خواند و ادامه داد: كساني كه در فقر و نارسايي بسر مي‌برند در تزلزل قرار دارند كه بايد اين تزلزل تبديل به ثبات شود. امر توانمندسازي با كمك مردم معنا مي‌يابد، بنابراين حضور مردم در اين عرصه بايد ساماندهي شود.

وي اضافه كرد: لذا برگزاري اين جشنواره توجه به همين معناست، چرا كه فقر الزاما با ذلت همراه نيست و براي دستيابي به اين فرهنگ نيازمند سرمايه‌گذاري اجتماعي هستيم تا عكس نگاه ذلت‌بار و تحقيرآميز و ايجاد همدلي‌هاي اجتماعي را ترويج و ايجاد كنيم.

سرپرست كميته امداد، آموزش كودكان قبل و بعد از دبستان، پيشگيري از سوء تغذيه، مراقبت‌هاي آموزشي، آموزش‌ مهارت‌هاي زندگي براي دختران و زنان، آموزش‌هاي قبل و بعد از ازدواج، مشاوره‌هاي مددكاري، قضايي و تحصيلي را از جمله خدمات كميته امداد در قالب خودكفايي و بازگرداندن ثبات از دست رفته مددجويان و خانواده‌هاي آن‌ها نام برد.

فقرا از نگاه‌ها زجر مي‌كشند، نه از نداري!!

خدمات خودكفايي كميته امداد، افراد را ثروتمند مي‌كند، اما نوسانات اقتصادي آن‌ها را تهديد مي‌كند

سالانه حدود يك‌صد هزار نفر از حوزه خدمات خودكفايي خارج مي‌شوند

وي با تاكيد بر اين كه فقرا از نگاه‌ها زجر مي‌كشند، نه از نداري، اظهار كرد: خدمات خودكفايي كميته امداد، فرد را ثروتمند مي‌كند، اما نوسانات اقتصادي و بازار ثبات اين افراد را تهديد مي‌كند.

انواري با بيان اين كه سالانه حدود يك‌صد هزار نفر از حوزه خدمات خودكفايي خارج مي‌شوند، در مورد وام‌هاي پرداختي به مددجويان و تاخير پيش آمده در واگذاري وام‌هاي بانكي به آن‌ها، گفت: وجوهات وام‌هاي واگذار شده، از دو طريق صندوق وام كميته امداد و تسهيلات بانكي تامين مي‌شود.

پاسخگويي به پرونده‌هاي معرفي شده به بانك‌هاي عامل نيازمند يك‌هزار ميليارد تومان اعتبار است

در شش ماهه ابتداي امسال وجهي از منابع بانكي وصول نشده است

وي عنوان كرد: در سال جاري 200 ميليارد تومان به صندوق وام و اشتغال كميته امداد اختصاص يافت و در مورد پرداخت وام از طريق اين صندوق مشكلي نداريم. همچنين پرونده‌هاي معرفي شده به بانك‌ها براي دريافت وام‌هاي بانكي، نيازمند يك‌هزار ميليارد تومان اعتبار در سال جاري است.

سرپرست كميته امداد، با بيان اين كه وظيفه كميته امداد تنها تعريف شغل و هدايت مددجويان براي تشكيل پرونده و معرفي آن‌ها به بانك‌هاي عامل است، بيان كرد: گاهي اوقات گفته مي‌شود، وام‌هاي واگذار شده، تورم زاست!!! در حالي كه رقم اين وام‌ها كه بين دو تا 15 ميليون تومان است، سود اندك و تورمي دربر ندارد. همچنين به تازگي دولت براي ارائه تسهيلات بانكي تمهيداتي را اتخاذ كرده و شايد برخي تغييرات در سطوح مسوولان ناشي از تصميم رييس جمهور براي رفع اين مشكلات باشد.

وي اعلام كرد: با تاكيد و تصويب رييس جمهور در يكي از سفرهاي استاني، اعتبار مورد نياز براي تسهيلات بانكي امسال مددجويان به بانك مركزي ابلاغ و به وزير كار و امور اجتماعي ارجاع داده شده است و براساس آخرين اطلاعات، تقسيم‌بندي اين اعتبار بين استان‌ها از هفته گذشته آغاز شده است.

انواري تصريح كرد: سال گذشته حدود 403 ميليارد تومان از بانك‌هاي عامل، وام اشتغالزايي دريافت شد كه امسال اين رقم به 10 تا 12 درصد رقم سال گذشته مي‌رسد. همچنين در شش ماهه ابتداي امسال وجهي از منابع بانكي وصول نشده است و وام‌هاي پرداختي از محل صندوق وام و اشتغال كميته امداد بوده است.

آقاي انواري نظرتان در مورد «اقتصاد صدقه‌اي» چيست؟

انواري: هر محبتي كه عرضاني شود، صدقه است، بنابراين اصل صدقه را زير سوال نبريد

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه نظر سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) را در مورد «اقتصاد صدقه‌اي» جويا شد، توضيح داد: هر محبتي كه عرضاني شود، صدقه است. چه مادي چه معنوي. بنابراين اصل صدقه را زير سوال نبريد، چرا كه امري مبارك و مورد تاكيد از سوي خداوند است.

وي با بيان اين كه نمي‌دانم قصد اظهاركنندگان از اين سوال چيست؟ اين گونه ادامه داد: صدقات به كميته امداد يعني محبت‌هاي مردم. افتخار مي‌كنيم كه مورد اعتماد مردم هستيم و كمك‌هاي آن‌ها را به سوي كرامت و ثبات زندگي انسان‌ها هدايت مي‌كنيم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن