تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815037097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دبيرخانه شوراي عالي صنايع دريايي در گفت‌وگوباايسنا: واگذاري ايزوايكو به بخش خصوصي 4سال زمان مي‌برد ايدرو انگيزه‌اي براي توسعه و نوسازي صنايع ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس دبيرخانه شوراي عالي صنايع دريايي در گفت‌وگوباايسنا: واگذاري ايزوايكو به بخش خصوصي 4سال زمان مي‌برد ايدرو انگيزه‌اي براي توسعه و نوسازي صنايع ندارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

شركت‌هاي كشتي‌سازي كشور هر زمان كه به بلوغ رسيدند، بايد به بخش خصوصي واگذار شوند.

سيدحسين ميرافضلي - رييس دبيرخانه شوراي عالي صنايع دريايي - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: وظيفه دولت به هيچ عنوان تصدي‌گري نبوده و شركت‌هاي بزرگ كشتي‌سازي كشور هر زمان كه به بلوغ كامل رسيده و مشكلات عمده‌ آن‌ها حل شود، بايد با قيمت مناسب به بخش خصوصي واگذار شوند، چرا كه حجم سرمايه‌گذاري‌ در اين بخش بالاست و بخش خصوصي فعلي انگيزه لازم را براي اجراي طرح‌هاي پرهزينه در حوزه صنايع دريايي ندارد.

وي با اشاره به واگذاري اشتباه سهام شركت‌ ايزوايكو به شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي و صدرا به بانك ملي توضيح داد: اين دو مجموعه بزرگ كشتي‌سازي كشور بايد به اهل آن و متخصصان صنايع دريايي سپرده شوند كه خوشبختانه در مورد شركت ايزوايكو چنين شده است.

او با اشاره به وجود مشكلات مديريتي در شركت كشتي‌سازي صدرا عنوان كرد: به نظر مي‌رسد كه حداقل چهار سال زمان نياز است تا بتوان شركتي مانند ايزوايكو را با شرايط مناسب به بخش خصوصي واگذار كرد.

رييس دبيرخانه شوراي عالي صنايع دريايي در ادامه توضيح داد: حوضچه خشك ايزوايكو پيش از اين تحت نظارت شركت ايزوايكو مديريت مي‌شد كه در حال حاضر تحت نظر شركت عظيم گستر هرمز قرار گرفته و به‌طور مستقيم از سوي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) اداره مي‌شود.

ميرافضلي يادآور شد: در گذشته زماني كه بودجه‌اي در سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران براي اجراي پروژه حوضچه خشك اختصاص مي‌يافت، بخشي از اين بودجه در هزينه‌هاي جاري سازمان صرف مي‌شد، اما هم‌اكنون با خارج شدن اين پروژه از شركت ايزوايكو و اداره مستقيم آن توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، اختصاص بودجه به آن شرايط مناسب‌تري پيدا كرده است.

او با اذعان به اين‌كه به شركت‌هاي متعلق بخش خصوصي فعال در عرصه صنايع دريايي طي سال‌هاي اخير كم‌توجهي شده است، اظهار كرد: بعد از راه‌اندازي حوضچه خشك ايزوايكو امكان ساخت كشتي‌هاي غول‌پيكر در آن به وجود آمده كه در اين مرحله براي ساخت كشتي‌ مشاركت با شركت‌هاي خارجي ضرورت پيدا مي‌كند.

رييس دبيرخانه شوراي عالي صنايع دريايي خاطرنشان كرد: قرار است براي راه‌اندازي حوضچه خشك ايزوايكو حدود 100 ميليارد تومان تسهيلات اختصاص يابد كه البته براي تكميل اين طرح به بودجه‌هاي ديگري هم نياز است.

اين مقام مسوول همچنين با انتقاد از ستادي شدن نقش سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در فعاليت‌هاي صنعتي توضيح داد: وظيفه اصلي اين سازمان ايجاد، توسعه و واگذاري صنايع به بخش خصوصي است، اما در حال حاضر سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با مشكل تامين منابع مواجه است، چرا كه قانون‌گذار تصويب كرده كه وجوه حاصل از فروش شركت‌هاي زيرمجموعه سازمان گسترش بايد كاملا به خزانه واريز شوند و همين امر انگيزه را براي توسعه و نوسازي صنايع توسط اين سازمان به ويژه در مناطق محروم و همچنين در زمينه صنايع پيشرفته از بين برده و فعاليت‌هاي آن‌را با مشكل تامين منابع مالي روبه‌رو كرده است.

ميرافضلي در پايان ابراز اميدواري كرد كه امسال اولين جلسه شوراي عالي صنايع دريايي با حضور مسوولان تشكيل شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن