تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816381007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات دانش‌آموزي و شعارهاي رنگارنگ نامزدهاي آن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انتخابات دانش‌آموزي و شعارهاي رنگارنگ نامزدهاي آن
داخلي. آموزشي. دانش‌آموزي. شوراها.

دست در دست هم دهيم به‌مهر، مدرسه خود را كنيم آباد/ راي خوب ،مدرسه خوب/ شعار نمي‌دهم ، به وعده‌هايم عمل مي‌كنم/ اعتماد شما بعلاوه عمل من مساوي‌است با جلب نظر شما و بياييد با تغييرات مدرسه‌اي نمونه داشته باشيم.

اين مطالب نمونه‌اي كوچكي از انبوه تبليغات هزاران نفر از دانش‌آموزان نامزد در انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي در استان سمنان است.

دانش‌آموزان استان‌سمنان با استقبال از انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي،حضور و مشاركت در تشكيل اين شوراها را گامي عملي براي حضور در عرصه‌هاي اجتماعي مي‌دانند.

اين افراد، شوراها را فرصتي براي مشاركت دانش‌آموزان در امور مدارس دانسته و خواستار بها دادن مسوولان مدارس به‌نظرات اعضاي اين شوراها كه منتخبين دانش‌آموزان هستند شدند.

انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي‌مدارس استان‌سمنان به‌طور همزمان روزچهارشنبه در كليه آموزشگاههاي اين استان برگزار شد.

دانش‌آموزان اين مراكز با استقبال وسيع‌از اين انتخابات در پاي صندوق‌هاي اخذ راي مشتاقانه حضور يافتند و به نامزدهاي مورد نظر خود راي دادند.

يكي از دانش‌آموزان گفت: شوراهاي دانش‌آموزي بهترين عرصه براي مشاركت دانش‌آموزان در امور مدرسه است.

وي كه خود را "اميرحسين سلماني" معرفي كرد افزود: دانش‌آموزان با شركت در اين انتخابات و برگزيدن نامزدهاي مورد نظر خود عملا فعاليت در عرصه‌هاي اجتماعي را تجربه و تمرين مي‌كنند.

وي كه دانش‌آموز مجتمع آموزشي فرزانگان سمنان است با مثبت خواندن نقش شوراها در مدارس خاطرنشان كرد: دانش‌آموزان به دليل اينكه راحت‌ترمي‌توانند نظرات خود را به اعضاي شوراها كه خود نيز از دانش‌آموزان هستند منتقل كنند لذا از تشكيل شوراها استقبال خوبي كرده‌اند.

دانش‌آموز ديگري خواستار آن شد كه مسوولان مدارس نيز به نظرات اعضاي شوراهاي دانش‌آموزي توجه كنند و اين نظرات را پياده نمايند.

يكي از نامزدهاي انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي نيز اظهار داشت: سال به سال به نظرات شوراهاي دانش‌آموزي در مدارس توجه مي‌شود كه اين امر بيانگر نقش شوراها در امور مدرسه است.

"كيارش صدر" افزود:شوراها در حقيقت پل‌ارتباطي بين دانش‌آموزان و مسوولان مدارس هستند و بايد به نظرات اعضاي اين شوراها توجه بيشتري شود.

برخي از مسوولان مدارس نيز شوراها را كمك موثري براي مسوولان مدارس تلقي كرده و مي‌گويند: اين شوراها پارسال كمكهاي خوبي براي اداره امور مدارس و نيز برگزاري مراسم مختلف در مراكز آموزشي داشته‌اند.

برخي از مسوولان شوراي دانش‌آموزي را يك نهاد صنفي مي‌دانند كه در زمينه مشاركت و مسووليت‌پذيري دانش آموزان در فعاليتهاي اعتقادي ، علمي، اجتماعي و فرهنگي مدرسه مي‌تواند موثر باشد.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان شوراها را تجلي مشاركت دانش آموزان در فعاليتهاي مدرسه دانست.

"ابوالقاسم قزوهي" افزود: شوراهاي دانش‌آموزي نماد مشاركت دانش‌آموزان در عرصه تعليم و تربيت و مسايل علمي، فرهنگي و ... است.

وي گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي با تشكيل شوراهاي دانش‌آموزي در مدارس دانش‌آموزان را از دوران تحصيل با فعاليتهاي اجتماعي آشنا و آنها را دخالت مي‌دهد.

قزوهي با اشاره به‌اهميت شوراهاي دانش‌آموزي گفت: شوراها بايد در فعاليت خود به مسايلي نظير امور آموزشي، اخلاق و تربيت، ارائه مشاركت فكري به مديران و معلمان و تمريني براي مشاركتهاي اجتماعي توجه و در اولويت قرار دهند.

وي گفت: امسال براي اولين بار اين انتخابات در مدارس ابتدايي نيز برگزار شده است و اعضاي اين شوراها بايد از دانش‌آموزان سالهاي چهارم و پنجم ابتدايي باشند.

برخي از دانش‌آموزان نيز مي‌گويند برگزاري انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي و تشكيل اين شوراها در مدارس موجب شد تابراي نخستين بار طعم شيرين مشاركت را حس كنند.

مدت فعاليت شوراهاي دانش‌آموزي يكساله‌است و كار شوراها از اواخر مهرماه هرسال آغاز مي‌شود و تا پايان سال تحصيلي ادامه دارد.

در انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي به‌ازاي هر ‪ ۲۵۰‬دانش‌آموز پنج نفر به‌عنوان اعضاي‌اصلي و دو نفر عضو علي‌البدل شورا توسط خود دانش‌آموزان انتخاب‌مي‌شوند.

كارشناسان هدف از تشكيل شوراهاي دانش آموزي را ارج نهادن به شخصيت دانش آموزان و مشاركت آنها در امور آموزشي و پرورشي، مسائل انضباطي، ارتباط صحيح و مستقيم بين دانش آموزان و اولياء مدرسه و استفاده از نقطه نظرات سازنده آنها درامور مختلف مدرسه ياد مي‌كنند.

در انتخابات شوراهاي دانش‌آموزي استان سمنان امسال بيش از ‪ ۹۰‬هزار دانش‌آموز شركت كردند.

در اين انتخابات كه در يك هزار و ‪ ۱۱۷‬واحد آموزشي استان سمنان برگزار شد دانش‌آموزان در فضايي آزاد نمايندگان خود را در شوراها انتخاب كردند.

دانش‌آموزان نامزد اين‌انتخابات را نيز بسيار جدي گرفتند و اقدام به‌چاپ و تكثير لوازم تبليغاتي كردند.

چاپ اسم بر روي خودكار و توزيع آن بين دانش‌آموزان، چاپ تبليغات همراه با عكسهاي رنگي در ژست‌هاي مختلف و چاپ بيلبورد را مي‌توان از مهمترين اين اقدامات برشمرد.ك/‪۴‬
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17854]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن