تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804160630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دهمين انتخابات كميته المپيك/برنامه معيار انتخاب اصلح اعضاي مجمع باشد / انتخاب دبير كل شايسته


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دهمين انتخابات كميته المپيك/"برنامه" معيار انتخاب "اصلح" اعضاي مجمع باشد / انتخاب دبير كل شايسته
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: دهمين مجمع انتخابات كميته ملي المپيك در شرايطي روز هفتم آبانماه برگزار مي شود كه انتظار جامعه ورزش برگزاري انتخاباتي سالم از سوي مسئولان و انتخاباتي " اصلح " و " برنامه محور " از سوي 68 عضو مجمع براي گزينش بهترين هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاباتي بودن گزينش مديران ورزشي براي قرار گرفتن در مسئوليتي كه ماموريت اصلي آن تدارك ، پشتيباني و آماده سازي تيم هاي ملي براي حضور در آوردگاههاي المپيك، بازيهاي آسيايي و رويدادهاي ورزشي قاره اي است، فرصتي را فراهم آورده تا برخلاف انتخاب مديران سازمان تربيت بدني، خرد جمعي در قالب مجموعه اي از مديران ارشد و نخبگان ورزش كشور پيرامون انتخاب بهترين ها براي راهبري كميته ملي المپيك به تصميم گيري بپردازند.

ورزش كشورهر 4 سال يكبار بواسطه برپايي مجمع انتخابات كميته ملي المپيك در معرض چنين آزموني قرار مي گيرد و داشته هاي مديريتي خود را در فضايي رقابتي به قضاوت مجموعه اي از مديران مرتبط با حوزه ورزش قهرماني قرار مي دهد.

انتخابي كه حاصل آن ارتباط مستقيم با عملكرد آينده ورزش كشور دارد و گزينش افراد واجد شرايط و صاحب ايده و طرح و برنامه مي تواند با سياستگذاري و جهت گيري مناسب افق هاي موفقيت در بازيهاي آسيايي و المپيك و ارتقاء جايگاه ورزش ايران در اين دو عرصه مهم بين المللي را به همراه داشته باشد و در مقابل انتخاب نامناسب و بدور از تدبير مي تواند خسارت ها و عقب ماندگي هاي جبران ناپذيري را متوجه ورزش كشور كند.

وحيد مرادي يكي از نامزدهاي دبيركلي كميته ملي المپيك

از اين منظر "دموكراتيك"بودن انتخابات كميته ملي المپيك را بايد موقعيتي بي بديل براي گردهمايي و هم انديشي جمعي از مديران آشنا به تنگناهاي موجود و ضعف هاي ساختاري ورزش كشور تلقي كرد و از اين فرصت ارزشمند براي روي كارآمدن مديراني "استراتژيك و برنامه محور" كه بتوانند با موجوديت فعلي جايگاه كنوني ورزش ايران را در بازيهاي آسيايي 2010 گوانگجو حفظ و ارتقاء دهند و در المپيك 2012 لندن ضمن جبران ناكامي هاي المپيك پكن به دنبال كسب اعتباري تازه براي ورزش كشور باشند، به شايسته ترين نيروهاي اجرايي راي اعتماد بدهند.

با چنين رويكردي به انتخابات كميته ملي المپيك بي ترديد بايد گفت مسئوليتي بس حساس و انتخاباتي دشوار پيش روي تك تك اعضاي مجمع قرار دارد چرا كه راي اعتماد مجموعه مديران ارشد ورزش كشور، با سرنوشت چهار سال آينده ورزش قهرماني عجين شده است و انتخاب درست امروز بي شك موفقيت هاي آينده ورزش ايران در ميادين بازيهاي آسيايي و المپيك را دستيافتني تر از هميشه خواهد كرد.

چنين كاركرد مهم و تاثيرگذاري در آينده ورزش كشور كه مي تواند سهم بسزايي در "احياي افتخارات و غرور ملي" داشته باشد مي طلبد تا هر 68 عضو مجمع با احساس مسئوليت ، شناخت لازم و نگاه ملي در صحنه انتخابات حاضر شوند و مديران شايسته ، توانمند و كارآمد را براي مسئوليت هاي اجرايي كميته المپيك انتخاب كنند.

ناگفته پيداست كه هر " راي" امانتي است كه هر بخش از ورزش كشور به نمايندگي آن را به اعضاي مجمع سپرده و انتظارعمومي جامعه ورزش از اعضاي مجمع انتخابي است كه در پايان دوره چهار ساله آينده بتوان با افتخار از آن دفاع كرد و حسرت روزهاي از دست رفته را نكشيد.

بررسي برنامه نامزدها ؛ راه انتخاب اصلح براي اعضاي مجمع كه قطعا "انتخاب اصلح" اين روزها مهمترين دغدغه ذهني آنها را تشكيل مي دهد، نامزدهاي كميته ملي المپيك چهره هاي گمنام و ناشناخته اي نيستند و اغلب كانديداهاي پست هاي اجرايي ، از سوابق مشخص و كارنامه مديريتي روشني در ورزش كشور برخوردار بوده اند كه پيش زمينه و ذهنيت قبلي از اين نظر در اختيار راي دهندگان قرار مي دهد.

بهرام افشارزاده يكي از نامزدهاي دبيركلي كميته ملي المپيك

پس از پست رياست كميته ملي المپيك كه به نظرمي رسد با كانديداتوري رئيس سازمان تربيت بدني، سرنوشت آن تا حدود زيادي مشخص است و رقابت انتخاباتي در آن بي مفهوم است، در انتخابات اين دوره پست دبيركلي از شرايط رقابتي ويژه و پيچيده اي برخوردار است.

مطابق اساسنامه كميته ملي المپيك، پست " دبيركلي " اجرايي ترين و كليدي ترين مسئوليت درميان 5 پست كميته ملي المپيك است كه به نظرمي رسد، رقابت اصلي و توجه ويژه اعضاي مجمع انتخابات روز 7 آبان ماه به نامزدهاي اين بخش معطوف خواهد شد.

اين مسئوليت به لحاظ ارتباط مداوم با سازمان ها ، نهادها و فدراسيونهاي بين المللي ، يك مسئوليت استراتژيك دركميته ملي المپيك محسوب مي شود كه ويژگي هاي منحصر بفردي را براي قرار گرفتن در اين مسئوليت طلب مي كند.

آشنايي و تسلط لازم به زبان انگليسي، شناخت مناسبات بين المللي، توانايي برقراري ارتباط با نهادها و سازمان هاي بين المللي، شناخت و تحليل مناسب از وضعيت داخلي ورزش كشور ، برخورداري از تجربه لازم در بخش مديريت فدراسيونهاي ورزشي ، تعامل مناسب با سازمان تربيت بدني ، توانايي برنامه ريزي و مديريت، شناخت لازم از نقاط ضعف و قوت ورزش كشور و بين المللي بودن از مهمترين شاخصه هاي شخص اول اجرايي كميته المپيك است.

اين ويژگي ها را شايد بتوان در تعداد محدودي از مديران فعلي ورزش كشور كه تعداد آنها شايد به انگشتان يك دست هم نرسد ، سراغ گرفت كه اعضاي مجمع نيز بايد از ميان آنها يكي را براي دبيركلي انتخاب كنند.

در اين دوره از انتخابات درميان نامزدهاي اين پست طيف هاي مختلفي از مديران سنتي، نوگرا، مدرن و دانشگاهي به چشم مي خورد كه هريك از ويژگي هاي منحصر بفردي در حوزه مديريت ورزشي برخوردارند.

علي مرادي يكي از نامزدهاي دبيركلي كميته ملي المپيك

اينكه توانمندي هاي كدام طيف از مديران نامزدي پست دبيركلي كميته ملي المپيك در شرايط كنوني و با توجه به مقتضيات و موجوديت ورزش كشور مي تواند به پيشبرد اهداف ورزش كشوركمك كند ، پرسش اساسي است كه قطعا ذهن اعضاي مجمع را در فاصله 6 روز باقي مانده تا انتخابات كميته ملي المپيك دستخوش چالش هاي جدي خواهد كرد.

دراين ميان به نظر مي رسد آنچه كه مي تواند معيار و ملاك مناسبي باشد تا اعضاي مجمع را به سوي"انتخاب اصلح" سوق دهد ، "بررسي و مقايسه تطبيقي" برنامه ها و ديدگاههاي ارائه شده از سوي نامزدهاي اين پست است كه چنين ارزيابي مي تواند بخش عمده اي از تفكرات و اهداف كانديداها را در معرض قضاوت و ارزشيبابي اعضاي مجمع قرار دهد.

بدون ترديد پيشبرد مجموعه اي به وسعت كميته ملي المپيك كه با قريب 38 فدراسيون در بخش قهرماني ارتباط نزديك و مستقيم دارد دركنار ماموريت ها و وظايف ذاتي اين بخش بدون داشتن برنامه اي مدون و استراتژيك كه در آن مسئوليت ها و وظايف هر بخش تفكيك شده و اهداف و چشم اندازهاي آن مشخص باشد، امكان پذير نيست و برنامه كانديداها در بخش قهرماني و موفقيت در بازيهاي آسيايي و المپيك مي تواند ملاك مناسبي براي انتخاب بهترين فرد براي دبيركلي كميته ملي المپيك باشد.

اعضاي مجمع با مطالعه برنامه هايي كه از سوي نامزدهاي دبيركلي ارائه شده مي توانند به شناخت لازم از ديدگاهها ، تفكرات و اهداف مورد نظر نامزدها دست يابند و با انطباق آن با وضع موجود و بضاعت ورزش كشور به آگاهي و قدرت تشخيص لازم براي انتخاب فرد شايسته نزديك شوند.

همانطور كه گفته شد هر "برگ راي" امانتي است كه جامعه ورزش براي "انتخاب اصلح" به اعضاي مجمع سپرده و اعضا بايد بدور از هرگونه مناسبات شخصي ، ملاحظات حرفه اي ، معذورات اخلاقي ، علايق شخصي ، منافع فردي و پيش زمينه هاي ذهني، تنها و تنها براي گزينش بهترين و اصلح ترين نامزدها راي اعتماد بدهند و فراموش نكنند كه در مقابل راي و نظر خود ، سنگيني مسئوليتي به اندازه موفقيت و افتخار ورزش كشور را بر دوش مي كشند.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن