تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816362334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان قزوين: آموزش رعايت اخلاق حرفه‌اي به دانشجويان فراموش شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان قزوين: آموزش رعايت اخلاق حرفه‌اي به دانشجويان فراموش شده است
خبرگزاري فارس: عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان قزوين گفت: در دانشگاه‌هاي ما رعايت اخلاق حرفه‌اي به دانشجويان آموزش داده نمي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، ابوالحسن ناييني سه‌شنبه شب در جلسه شوراي شهر قزوين اظهار داشت: اخلاق موضوع مهمي است كه در اسلام بر رعايت آن تأكيد شده و پيامبر ما نيز منصوب شدند تا اخلاق را در جامعه پياده كنند و ما نيز مسلمان هستيم و بايد اين موضوع مهم را در جهات مختلف زندگي خود رعايت كنيم.
وي ادامه داد: مهندسان مانند ديگر اقشار جامعه بايد اخلاق را در حرفه خود رعايت كرده و به اين مبحث به طور جدي توجه كنند.
عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان قزوين با اشاره به برگزاري همايش جايگاه اخلاق حرفه‌اي در حوزه مهندسي اضافه كرد: همايش جايگاه اخلاق حرفه‌اي در حوزه مهندسي در بيست و ششم آبان ماه سال جاري در قزوين برگزار مي‌شود كه دليل برگزاري اين همايش بداخلاق بودن مهندسان ما نيست بلكه ما مي‌خواهيم با چنين برنامه‌اي اخلاق را به جامعه مهندسان متذكر شويم و اصل همايش نوعي تذكر است.
وي افزود: برخي تصور مي‌كنند علت برگزاري اين همايش به دليل احساس خطر است در صورتي كه اينگونه نيست و اين همايش به نوعي در راستاي پيشگيري برپا مي‌شود.
ناييني اعلام كرد: يك مهندس ابتكار و خلاقيت دارد ولي اين نوآوري و ابتكار به تنهايي كافي نيست و نياز به معرفت دارد تا به اهداف خود برسد و لازم است اخلاق حرفه‌اي توسط مهندسان و شاغلان همه حرفه‌ها رعايت شود تا جامعه‌اي داشته باشيم كه اگر فعاليتي در آن صورت مي‌گيرد تنها براساس منافع مادي نباشد.
وي عنوان داشت: لازم است رعايت و توجه به اخلاق حرفه‌اي در دانشگاه‌ها به دانشجويان آموزش داده شود ولي در دانشگاه‌ها به اين مبحث در حرفه مهندسي و ديگر حرفه‌ها پرداخته نمي‌شود.
عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان قزوين تأكيد كرد: برگزاري چنين همايشي در استان ما يك ضرورت است و مسئولان استاني نيز از برپايي اين همايش استقبال كرده‌اند از اين رو علاوه بر صرف زمان توسط مسئولان، به پشتيباني آنها نيز نياز است.
در ادامه رئيس انجمن شركت‌هاي ساختماني استان قزوين بيان داشت: همايش جايگاه اخلاق حرفه‌اي در حوزه مهندسي از اين جهت در استان قزوين برگزار مي‌شود كه نظام فني اجرايي كشور اخلاق حرفه‌اي ذي‌نفعان را در اين نظام فني مورد توجه قرار داده است.
مهدي سلطانيه اضافه كرد: نخستين همايش اخلاق حرفه‌اي در سال 84 در سمنان برگزار شد و اين چهارمين همايش اخلاق حرفه‌اي در كشور است كه در استان قزوين برگزار مي‌شود كه در آبان ماه اين چنين همايشي در استان فارس و دانشگاه شريف تهران نيز برگزار خواهد شد.
وي تصريح كرد: در اين همايش نگاه دين، به اخلاق حرفه‌اي بررسي مي‌شود تا به ارتباط افكار و احكام ديني با اين موضوع پي برد چرا كه رسالت انسان خدايي شدن است و براي رسيدن به اين مرحله بايد بسياري نكات را مدنظر داشته باشد.
رئيس انجمن شركت‌هاي ساختماني استان قزوين توضيح داد: از قرن نوزدهم كه انقلاب صنعتي در غرب شكل گرفت يكي از دغدغه‌هاي اصلي بحث اخلاق در جامعه بود و هنوز نيز اين دغدغه در جوامع مختلف وجود دارد كه اين همايش به ما كمك مي‌كند تا نگاه اجتماع به اين مبحث مهم را بررسي كرده و به راهكاري براي عملي كردن و اهميت اخلاق حرفه‌اي در حوزه مهندسي دست يابيم.
وي تأكيد كرد: نياز اصلي جامعه امروز پرداختن به اخلاق حرفه‌اي در تمام حرفه‌ها است و برگزاري اين همايش ما را در رفع اين نياز ياري مي‌كند.
سلطانيه ادامه داد: جامعه از مهندسان انتظار دارد كه اخلاق حرفه‌اي را رعايت كنند از اين رو اين قشر از جامعه در نقد كردن خود نيز پيشرو بوده‌‌اند.
وي اضافه كرد: اين همايش براي تمام حوزه‌هاي مهندسي است زيرا مهندسي كردن اخلاق يك دغدغه اصلي است.
در پايان اين جلسه اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين بر لزوم استمرار همايش، حضور مهندسان حوزه‌هاي مختلف در همايش، ارائه راهكار براي رعايت اخلاق حرفه‌اي، پرداختن به مباحث امانتداري و صداقت براي جلب اعتماد مردم و غيره تأكيد كردند.
انتهاي پيام/ش
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن