تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821166996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روابط عمومي وزارت راه و ترابري ، سه مديركل در 4 ماهروزهاي سخت آقاي وزير فرا مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: روابط عمومي وزارت راه و ترابري ، سه مديركل در 4 ماهروزهاي سخت آقاي وزير فرا مي‌رسد
گروه اقتصادي- محمدحسين مهرزاد: براي حميد بهبهاني، وزير راه و ترابري كم كم روزهاي سخت فرا مي‌رسد او كه با ادبيات مخصوص خودش گاه از چيني‌ها در آزادراه تهران - شمال مي‌گويد و گاه با پيمانكار پل ميانگذر درياچه اروميه چنان صحبت مي‌كند كه گويي ناظم مدرسه با كودك دبستاني جدل مي‌كند اين روزها انتقاداتي كاملا‌ جدي و علمي را پيشه‌روي خود مي‌بيند.
اين بار طرف رو در روي آقاي وزير نه چيني است كه با حرفهاي وي و نه پيمانكاري است كه در برابر وزير دولت ديوارش كوتاهتر از اين حرف‌هاباشد. ‌اين بارمتخصصين و كارشناسان راه و ترابري پيش روي آقاي وزير هستند.
سردار محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل ومصرف سوخت كه در اولين كنفرانس نوآوري در صنعت خودرو سخن مي‌گفت آنجا كه به تلفات جاده‌اي رسيد صراحتا از آمارهاي وزير راه و ترابري انتقاد كرد و گفت: آقاي بهبهاني بايد ثابت كند براساس چه مستنداتي توانسته است سهم جاده‌ها را از تلفات جاده‌اي اين چنين كم بيان كند؟
رويانيان ادامه داد: اگر به اين دوستان اجازه داده شود تا 120 درصد هم تقصير را به گردن مردم و خودروسازان مي‌اندازند.وي همچنين گفت: در هيچ كجاي دنيا كسي نمي‌تواند سهم دقيق جاده‌ها را از ميزان حوادث جاده‌اي تعيين كند.
هنوز وزارت راه و ترابري در پي پاسخ به اظهارات رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت بود كه اين بار احمد خرم، وزير سابق راه و ترابري لب به انتقاد گشود و گفت: مجموعه شركتهاي تحت امر وزارت راه و ترابري در حال حاضر بيش از2 هزار ميليارد تومان به پيمانكاران بدهكار هستند. اين رقم نشان مي‌دهد كه معادل بودجه امسال آنها در پيوست بودجه به پيمانكاران بدهكارند.
وي افزود: البته بدهكاري به بدهكاران عيب نيست اما اگر دستگاهي معادل بودجه يكسال خود بدهكار باشد اين اشكال است. حتي اگر تا50 درصدبودجه يك سال خود را بدهكار باشد اما به سمت جلو برود مي‌توان آن را يك حركت رو به جلو دانست ولي در اين سطح بدهكاري، بحران است. خرم كه روزگاري در كسوت وزير راه و ترابري حضور داشت به ذكر مثالي پرداخت و گفت، دردوره‌اي كه بنده وزير راه و ترابري بودم،‌بخشي از روكش آسفالت بزرگراه ساوه- همدان در تقاطع غير همسطح فامنين باقي مانده بود كه در دوره ما اين كار 6 ماهه انجام مي‌شد امادر سه سال و نيم گذشته هنوز به اتمام نرسيده است. وزير سابق راه و ترابري با اشاره به وضعيت ساخت خط آهن گفت: در سالهاي 80 تا اواسط 83 حدود 1500 كيلومتر راه‌‌آهن تحويل داديم كه تنها 100 كيلومتر آن مربوط به بافق-مشهد بود اما متاسفانه در سه سال و نيم اخير تنها162 كيلومتر خط آهن ساخته شده است.
با انتقادات اخير كه به نظر مي‌رسد بر حجم آنها طي ماههاي آينده افزوده شود روزهاي سختي پيش روي بهبهاني قرار دارد و او نيز بايد بداند كه در اين شرايط ديگر نمي‌تواند تقصيرها را به گردن وزراي قبلي بيندازد و بايد پاسخگوي اتفاقات حوزه تحت اختيارش باشد.امروز دقيقا سه ماه از دوره وزارت بهبهاني گذشته است. 31 تيرماه بود كه او در مراسم معارفه‌اش روابط عمومي وزارت خانه راچنان مورد نوازش قرار داد كه در اولين تغيير وزارت راه جاي هيچ شك و شبهه‌اي نماند و مسعود ذهبيون مدير كل روابط عمومي وزارت راه و ترابري جاي خود را به سرپرست جديد وزارتخانه سپرد. محسن جليلوند كه جايگزين ذهبيون شد همه انتظار تحول اساسي در اين بخش را مي‌كشيدند اما با برگزاري نشست به اصطلا‌ح دوستانه جليلوند با اصحاب رسانه عيار سرپرست جديد هم مشخص شد و آب هم از آب تكان نخورد. البته تحول انجام شدو آن هم همراهي دوربينهاي رسانه ملي با وزير راه بود در بازديدهاي سرزده! باز هم بي‌توجهي به رسانه‌هاي مكتوب و خبرگزاري‌ها خود را مانند غده‌اي دروزارت راه و ترابري نشان داد.
پس ازگذشت چند ماه روزهاي گذشته اخبارموثقي به گوش رسيد مبني بر عزل جليلوند و انتصاب مديري جديد. گويي قلب تپنده وزارت راه و ترابري با باقري كار مي‌كند و شارژ هر باتري كه تمام مي‌شود، ديگري جايش را مي‌گيرد تا اين بيمار كه حالش رو به وخامت گذاشته عمرش طولا‌ني تر شود.
به هر روي آنچه از اين روزهاي وزير راه و ترابري برمي‌آيد افزايش انتقادات است و بهبهاني كه حال از ابزار جديدي در روابط عمومي برخوردار شده اميدوار است انعكاس فعاليتهايش به گونه‌اي به اطلا‌ع مردم برسد كه حجم انتقادات كاهش يابد.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن