تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816525832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنايع خودروسازي هم از بحران مالي غرب بي نصيب نماندند ؛ زنگها براي چه كسي به صدا در مي آيند؟


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: صنايع خودروسازي هم از بحران مالي غرب بي نصيب نماندند ؛ زنگها براي چه كسي به صدا در مي آيند؟
بحران مالي، صنايع خودروسازي را هم در امان نگذاشته است. بازار خودرو به سوي كسادي و ركود پيش مي رود. كمپاني هاي توليد

خودرو با توقف يا كاهش خطوط توليد و با اخراج بخشي از كارگران خود به مقابله با بحران رفته اند.
«ما بخوبي تأثيرات بحران مالي را حس مي كنيم. مردم در خرج كردن پول محتاط شده اند و به خريد خودرو هم رغبتي نشان نمي دهند. » اين جمع بندي آندرياس كرومر، سخنگوي شركت اوپل از واكنش جوامع غرب به بحران مالي اخير است. شركت خودروسازي اوپل كه به جنرال موتور آمريكا تعلق دارد، 7 اكتبر اعلام كرد كه خطوط توليد در كارگاه هاي اروپايي خود را به حال تعطيل درمي آورد. تنها كارگاهي از اوپل در اروپا- كه توليد آن به طور عادي ادامه خواهد يافت- كارگاهي واقع در «روسلزهايم» آلمان است. اما در كارگاه شهر بوخوم آلمان، دو هفته توقف توليد حاكم خواهد بود. پنج هزار كارگر اين كارگاه عملاًَ به مرخصي اجباري فرستاده شده اند.
به گفته آقاي كرومر، با اين كارگران فسخ قرارداد نخواهد شد، اما كاهش حقوق آنها امر نامحتملي نيست. توقف توليد خودرو اوپل در كارگاه ديگر اين شركت در شهر «آيزناخ» آلمان سه هفته به درازا خواهد كشيد. در كارگاه هاي اوپل در لهستان، انگلستان و اسپانيا نيز توليد به حال تعطيل درخواهد آمد.
به اين ترتيب، اوپل در سال 2008 در مجموع 40 هزار دستگاه كمتر از رقم پيش بيني شده توليد خواهد كرد. به گفته سخنگوي اوپل، اگر خودروهاي توليدي جديد به فروش نرسند، اثراتي منفي بر بهاي آنها خواهد داشت.
* ديگران هم وضعيت بهتري ندارند
ساير كمپاني هاي توليد خودرو نيز بشدت در مورد كاهش تقاضا حساس هستند. تويوتاي ژاپن بنا به تازه ترين برآوردها از40 درصد درآمد پيش بيني شده براي سال 2008 محروم خواهد ماند. اين شركت از ماه مارس گذشته پيش بيني كرده كه بحران مالي جاري بازار خودرو را نيز دستخوش نوسان خواهد كرد و از همين رو ارقام و آمار توليد امسال را مشمول اصلاح و تعديل كرده بود.
كمپاني فورد آمريكا براي واكنش مناسب به كاهش تقاضا، از توليد خود در شعبه «سارلوئيس» كاسته است. به اين ترتيب به كار 200 كارگر پاره وقت اين شعبه ديگر نيازي نيست و به رغم آنكه مهلت قرارداد اين كارگران در انتهاي سال جاري ميلادي به سر مي رسد، اما از انتهاي ماه جاري ميلادي عملاًَ كاري براي آنها وجود نخواهد داشت.
به گفته مسؤولان ارشد فورد، شعبه اين شركت در كلن آلمان تا اطلاع ثانوي مشمول كاهش توليد نخواهد شد و به فعاليت عادي خود ادامه خواهد داد.
در اين ميان، كمپاني آلماني «بي ام و» نيز كه با 14 درصد كاهش فروش در ماه سپتامبر گذشته مواجه بوده است، اينك قصد دارد در هفته هاي آخر اكتبر، توليد در شعبه لايپزيگ خود را به مدت چهار روز متوقف كند.
چنين توقفي باعث خواهد شد كه توليد «بي ام و» به ميزان 2800 دستگاه خودرو كاهش يابد. تصميم شركت «بي ام و» به گفته مسؤولان آن، بيش از هر چيز واكنشي است به كاهش تقاضا در بازارهاي آمريكا. اين در حالي است كه در ايتاليا و انگلستان نيز فروش «بي ام و» كاهش محسوسي را نشان مي دهد. از همين رو مديران اين شركت قصد دارند در ماه هاي آينده بيش از همه فعاليت خود را بر بازارهاي با ثباتي مانند چين و روسيه متمركز كنند.
* تعطيلات كريسمس طولاني
شركت دايملر بنز آلمان نيز از تركش بحران مالي كنوني مصون نمانده است. سخنگوي اين شركت در مصاحبه با دويچه وله گفته است، هدف دايملر به طور كلي، نگه داشتن تعداد خودروهاي موجود در انبارها در حداقل ميزان ممكن است، امري كه طبعاً كاهش توليد را به دنبال خواهد داشت. كارگاه مرسدس بنز در شهر «زيندل فينگن» آلمان، تعطيلات ايام كريسمس را امسال 10 روز زودتر از موعد مقرر شروع خواهد كرد. اينكه فعاليت اين شعبه پس از پايان تعطيلات چه زماني شروع شود، پرسشي است كه مديران مرسدس هنوز در باره آن تصميمي نگرفته اند.
شعبه هاي توليد مرسدس بنز در آمريكا نيزمشمول كاهش توليد فعاليت خواهند شد.
برخي از شركتهاي زيرمجموعه كمپاني فولكس واگن آلمان، مانند «سآت» و «اسكودا» نيز تصميم به كاهش توليد خود گرفته اند. «سآت» كه كارگاه هاي آن در اسپانياست، در مجموع 13 هزار دستگاه خودرو كمتر از برنامه توليد خواهد كرد، اما كمپاني فولكس واگن قصد ندارد از توليد خود بكاهد. به گفته سخنگوي اين شركت، فولكس واگن در دوره هاي سخت نيز در بازاريابي و فروش توليدات خود با موفقيت عمل كرده است.
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن