تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816470065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی تخصصی نوكیا x3


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بررسی نوكیا X3 :

گوشی X3 نوكیا نخستین گوشی از سری جدید X است كه در مقایسه با گوشی های سری XpressMusic تغییراتی را به همراه دارند . این گوشی ها دارای طراحی مستطیل شكل می باشند . سیستم عامل سری 40 نیز علاوه بر پشتیبانی از OVi Store ، امكان اجرای همزمان چند برنامه را فراهم می كند . گوشی های سری X در حال حاضر شامل دو گوشی كاملا متفاوت می باشند. X6 یك گوشی لمسی با سیستم عامل سیمبین و X3 یك گوشی كشویی با سری 40 است . X3 نوكیا دارای ویژگی هایی است كه متناسب با نیاز اكثر كاربران می باشد .
مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند GSM / GPRS / EDGE
• صفحه نمایش 2.2 اینچ QVGA با 16 میلیون رنگ
• دوربین 3.2 مگاپیكسل با كانون ثابت
• ششمین نسخه از منوی سری 40 با امكان اجرای همزمان برنامه ها
• رادیو FM استریو با RDS و آنتن داخلی
• بلندگوهای استریو
• سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• امكان پخش موسیقی تا حداكثر 26 ساعت
• بلوتوث با A2DP و پورت MicroUSB
• محل كارت حافظه microSD تا 16GB
• بسته كامل از نرم افزارهای از پیش نصب شده
• OVi Store ، OVi Maps و OVi Share
معایب :

• ارتباط نسل سوم ندارد
• اندازه كوچك صفحه نمایش با زاویه دید ضعیف و خوانایی كم زیر نور خورشید
• مكانیسم كشویی با اصطكاك دو لایه پلاستیكی همراه است
• منوی سری 40 ساختاری قدیمی دارد
• اجرای همزمان چند برنامه از دقت لازم برخوردار نیست
• شماره گیری هوشمند و مرورگر مستندات Office ندارد
• مشكلات نرم افزاری دارد
• حداكثر در وضوح QCIF در 15fps فیلمبرداری می كند
طراحی :

جعبه گوشی X3 نوكیا دارای اقلام اصلی است . در جعبه گوشی یك شارژر ، كابل كوتاه microUSB ، هدست 3.5 میلی متری و یك باتری BL-4CT وجود دارد . هدست یك تكه ای است یعنی در صورت استفاده از یك هدست دیگر باید از كنترل از راه دور صرفنظر كنید . دفترچه راهنمای كاربر و یك كارت 2GB microSD نیز در جعبه گوشی مشاهده می شود .




ابعاد گوشی 96 × 94.3 × 14.1 میلی متر و وزن آن 103 گرم است . گوشی X3 دارای طراحی كشویی است و ساختار مقاومی دارد . این گوشی مانند اكثر گوشی های جدید نوكیا لبه های گرد ندارد . مواد پلاستیكی بكار گرفته شده در قاب پشت گوشی ، نمای فلزی صفحه كلید و پشت درب كشویی ، سبك خاصی را به گوشی می دهد . قاب جلوی این گوشی كشویی مانند گوشی های كشویی كلاسیك نوكیا است و دو نوار رنگی در دو طرف صفحه نمایش وجود دارند كه نوار سمت چپ دارای كلیدهای اختصاصی موسیقی است . رنگ قرمز نماد آشنایی از گوشی های XpressMusic است . كلید حركتی استاندارد سری 40 زیر صفحه نمایش وجود دارد كه دو Softkey و كلیدهای تماس در اطراف آن مشاهده می شوند .






خروجی صدای گوشی در قسمت مركزی قاب جلو و درست بالای لوگوی نوكیا قرار دارد. این گوشی حسگر نور محیط ندارد و روشنایی صفحه نمایش نیز قابل تنظیم نیست . كلیدهای موسیقی باریك هستند اما استفاده از آنها آسان است . كلید حركتی ، دو Softkey و كلیدهای Call و End زیر صفحه نمایش وجود دارند. فریم كلید حركتی دارای برآمدگی است و مركز آن كه برای تايید بكار می رود بخوبی واكنش می دهد . دو Softkey و كلیدهای تماس كاملا تخت می باشند و با فشار دادن آنها كل قسمت پایین صفحه نمایش تحت تاثیر قرار می گیرد. كليدها بخوبی مورد استفاده قرار می گيرند .






پورت داده microUSB زیر یك پوشش پلاستیكی در بالای گوشی قرار دارد كه سوكت صوتی 3.5 میلی متری و پورت شارژر استاندارد نوكیا نیز در كنار آن مشاهده می شوند . این دو پورت پوشش ندارند. امكان شارژ از طریق microUSB نیز فراهم شده است اگرچه شارژر استاندارد دارای سوكت 2 میلی متری است . شبكه یكی از بلندگوهای استریو دو بخش درب كشویی را در بالا جدا می كند . بلندگوی دیگر در پایین گوشی وجود دارد .






محل كارت حافظه MicroSD در طرف چپ گوشی زیر یك پوشش محافظ مشاهده می شود كه درست بالای محل بند گوشی است . كلید ولوم و كلید دوربین در طرف راست گوشی قرار دارد .








قاب پشت گوشی از پلاستیك مات ساخته شده است كه اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند . قسمت بالا و پایین قاب پشت گوشی دارای طراحی نقطه دار است . آرم نوكیا و لنز دوربین در قاب پشت گوشی وجود دارد كه دارای یك فریم فلزی باریك است . پشت درب كشویی كه از قاب پشت گوشی مشخص است بیشتر نمای فلزی آن را نشان می دهد . شیشه ای كه لنز دوربین را می پوشاند در معرض خراش قرار می گیرد .




درب باتری به راحتی باز می شود . باتری گوشی از نوع (Li-Ion (BL-4CT با توان 860mAh است كه محفظه سیم كارت زیر آن قرار دارد .


X3 نوكیا ساختار مناسبی دارد و به راحتی در دست جا می گیرد . طراحی كلی گوشی شباهت زیادی به نوكیا X6 دارد اگرچه ویژگی های این گوشی بسیار پیشرفته تر از X3 است .







صفحه نمایش :
صفحه نمایش 2.2 اینچ نسبت به اندازه كلی X3 نوكیا اندازه كوچكی دارد . كنتراست صفحه نمایش و كیفیت رنگ آن ضعیف می باشد . صفحه نمایش همچنین از زاویه دید مناسبی برخوردار نیست و خوانایی آن زیر نورخورشید نیز ضعیف است . بطور كلی كارایی صفحه نمایش در حد كیفیت صفحه نمایش های قدیمی (CSTN) است .




صفحه كليد :
با باز كردن درب كشویی گوشی ، صفحه كليد كاراكتری مشخص می شود كه كل نيمه پايينی گوشی را در بر می گيرد. صفحه كلید تخت است و نمادها روی یك سطح پلاستیكی حك شده اند كه دارای نمای فلزی است. حاشیه های افقی و عمودی ، كلیدها را از هم جدا می كند و سهولت استفاده از آنها را فراهم می نمایند . ردیف فوقانی كلیدها بلندتر از سایر ردیف ها است و فضای كافی را فراهم می كند با اینحال برای تایپ ایده ال نیست . اگرچه كاربران مشكلی در كار با صفحه كلید ندارند .




بلندگو در زير صفحه كليد قرار دارد كه جلوه خاصی به گوشی می دهد . مكانسیم كشویی گوشی بخوبی كار می كند . با اینحال دو سطح پلاستیكی اصطكاك زیادی پیدا می كنند كه وجود فنر تقریبا بی فایده است . بین این دو سطح پلاستیكی فاصله كافی وجود ندارد .
ساختار منو :

نوكیا X3 دارای ششمین نسخه از منوی سری 40 است اگرچه در مقایسه با نوكیا 6700 كلاسیك ، به روز رسانی شده است . منو محیط آشنایی دارد و بخش هایی كه تغییر یافته اند شامل پیام رسانی ، گالری و برخی ترفندها در منو ها می باشند . نوكیا X3 بر خلاف سایر گوشی های سری 40 از امكان اجرای همزمان چند برنامه برخوردار است و بخش های كوچك آن نرم افزارها كه در زمینه اجرا می شوند از ارتباط اینترنتی گوشی استفاده می كنند . ظاهرا تعداد محدودی نرم افزار وجود دارد كه می توانند بطور همزمان از این ارتباط استفاده كنند . اجرای كامل نرم افزار طبق معمول كمی زمان می برد و از جایی كه آن را رها كرده ايد از سرگرفته نمی شود . بعبارت دیگر می توان گفت كه در X3 نوكیا multi-tasking واقعی وجود ندارد .




مرورگر داخلی و OVi Maps تنها برنامه هایی هستند كه دارای نشانه هایی از اجرای همزمان می باشند . صفحه Stand by در نوكیا X3 دارای پیش زمینه از پیش انتخاب شده با اطلاعات وضعیت مانند شدت سیگنال ، وضعیت باتری ، آیكن پروفایل زنگ و زمان است . مركز كلید حركتی ، منوی اصلی را باز می كند در حالی كه برای هر یك از كلید های Context می توان یك ویژگی انتخابی را تعیین كرد . از جهت های كلید حركتی می توان بعنوان میانبر استفاده كرد . جهت چپ طبق پیش فرض برای منوی پیام جدید و جهت راست برای تقویم تعیین شده است . رنگ فونت روی صفحه نمایش اصلی را می توان تغییر داد .






حالت Stand by فعال نیز وجود دارد كه شامل چهار بخش است . هر یك از این بخش ها را می توان مطابق با نیاز كاربر ویرایش كرد یا دوباره مرتب نمود . در اكثر موارد قسمت بالای صفحه نمایش برای دسترسی سریع به ویژگی هایی كه توسط آیكن های مربوطه مشخص شده اند بكار می رود . دومین بخش تراك در حال پخش یا اطلاعات كانال رادیویی را نشان می دهد و دارای میانبر هایی به Players است ( اگر در آن لحظه چیزی در حال پخش نباشد ). نرم افزار OVi Contacts در بخش بعدی قرار می گیرد كه یك میانبر به OVi Store نیز بعد از آن مشاهده می شود و نرم افزار اختصاصی را نشان می دهد . انیمیشن سه بعدی آیكن های منو وجود ندارد . اگرچه می توان آیكن ها را به راحتی در ماتریس جابجا كرد .








در نوكیا X3 چندین پروفایل زنگ از پیش تعیین شده وجود دارد كه برای موقعیت های مختلف ، مناسب است . می توان برای آنها زمان انقضاء تعیین كرد تا سپس گوشی به پروفایل قبلی برگردد . حالت Flight (هواپیما) نیز فراهم شده است كه در اینحالت تمامی ویژگی های ارتباطی گوشی غیر فعال می شود و امكان استفاده از گوشی بدون سیم كارت را فراهم می نماید . منو از سرعت كافی برخوردار است اگرچه در بعضی موارد مرورگر بطور غیر منتظره غیر فعال می شود . از طرفی دیگر تغییرات در گالری و بخصوص ویژگی اجرای همزامان چند برنامه بسیار جالب است .







تماس و دفترچه تلفن:

دفترچه تلفن نوكیا X3 حداكثر 2000 مخاطب را ذخیره می كند . برای هر یك از مخاطبین میتوان زمینه های متفاوتی تعیین كرد اگرچه تعداد شماره تلفن ها محدود به 5 شماره است . اسامی كوچك بطور جداگانه از اسم فایل ذخیره می شوند و مشكلی در هماهنگی با كامپیوتر ایجاد نمی شود . برای هر مخاطب می توان زنگ تعیین كرد . گزینه ای برای تعیین ویدئو بعنوان زنگ وجود دارد كه در صورت دریافت تماس در زمینه اجرا می شود . سه حالت مشاهده برای لیست مخاطب فراهم شده است كه شامل ليست معمولی اسامی ، نام و شماره تلفن ، نام و عكس است . دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در سیم كارت و حافظه گوشی را بطور جداگانه یا همزمان نشان دهد .








می توان مخاطبین را براساس اسم كوچك یا اسم فامیل مرتب كرد . اندازه فونت در دفترچه تلفن می تواند نرمال یا بزرگ باشد . در صورت انتخاب فونت بزرگ نیز همان تعداد مخاطب روی صفحه نشان داده می شود و فقط فاصله بین ردیف ها كم می شود . گزینه ای برای گروه بندی مخاطبین نیز فراهم شده است كه سپس می توان از آنها بعنوان فیلترهای تماس استفاده كرد . نوكیا X3 دارای شماره گیری صوتی است كه در آن نیازی به از پیش ضبط كردن برچسب های صوتی نمی باشد . گزینه Find-on-maps آدرس مخاطب را روی نرم افزار جدید OVi Maps برای سری 40 قرار می دهد اگرچه آدرس باید درست وارد شده باشد .








دفترچه تلفن نوكیا X3 از OVi Contacts پشتیبانی می كند و بصورت یك tab جدید ظاهر می شود و IM Client را نیز ارائه می دهد . كاربر می تواند افرادی را كه با OVi ثبت شده اند جستجو كند یا برای كسانی كه از Gmail استفاده می كنند یك دعوتنامه ارسال كند زیرا OVi Contacts از G-Talk و Google IM پشتیبانی می كند . با استفاده از این سرویس می توانید با تمامی مخاطبین OVi/Google Talk چت كنید ، پیام های وضعیت و حالت را تغییر دهید و از امكانات شبكه های اجتماعی استفاده كنید . علاوه بر این می توانید نام تراك و خواننده ای را كه در حال حاضر به آن گوش می دهید به اشتراك بگذارید . از آنجایی كه OVi Contacts یك نرم افزار جاوا است نمی توان بین آن و سایر نرم افزار ها در منو سوئیچ كرد .




پس از بستن نرم افزار ، گزینه ای وجود دارد كه با استفاده از آن می توانید آن-لاین باقی بمانید و پیام های جدید نیز بصورت هشدار روی صفحه ظاهر می شوند . با پاسخ دادن به آنها نرم افزار OVi Contacts بار دیگر اجرا می شود . كاربر می تواند مخاطبین را روی صفحه اصلی قرار دهد كه تعداد دوستان آن-لاین و پیام های دریافتی را نشان می دهد و همچنین در صورت آن-لاین شدن یك مخاطب با هشدار های صوتی و یك پیام جدید همراه است . در صورت دریافت یك پیام طولانی فقط بخشی از آن روی صفحه قابل خواندن است و و برای خواندن كل پیام باید نرم افزار را اجرا كنید كه بارگذاری آن چند ثانیه طول می كشد . اگر بخواهید یكی از دوستان را از tab مخاطبین در دفترچه تلفن حذف كنید نرم افزار اجرا می شود و تایید حذف را از شما سوال می كند ، پس از آن دوباره غیر فعال می شود .




آنتن دهی گوشی و كیفیت صوتی X3 در طول مكالمه عالی است . این گوشی نیز مانند سایر گوشی های سری 40 دارای ویژگی Voice Clarity است كه در طول مكالمه نویز زمینه را برطرف می كند. صدا در بالاترین ولوم نیز كاملا واضح است . X3 شماره گیری هوشمند ندارد . Log تماس یك نرم افزار معروف سری 40 است كه تماس های ارسالی ، دریافتی و ناموفق را بطور جداگانه و یا با هم نشان می دهد. هر زیر منو حداكثر 20 تماس را با تاریخ ، زمان و مدت مكالمه ذخیره می كند .






پیام :

بخش پیام رسانی در X3 نوكیا از قابلیت های لازم برخوردار است و از پیام های SMS ، MMS ، ایمیل و همچنین پیام های صوتی و Flash پشتیبانی می كند . حالت مشاهده Conversations نیز فراهم شده است كه طبق پیش فرض ، فعال است و در صورت تمایل می توانید به حالت Inbox برگردید . حالت جدید دارای قابلیت SMS زنجیره ای است كه در آن در عوض پیام های جداگانه ، لیستی از مخاطبین كه با آنها SMS ردو بدل می كنید در اختیارتان قرار می گیرد . مخاطبی كه دارای جدیدترین پیام است در بالای لیست مشاهده می شود . پیام ها بصورت كادرهای مكالمه نشان داده می شوند . فلش بطرف پایین برای متن های ارسالی و فلش بطرف بالا برای پیام های دریافتی است .








كل مكالمات یا پیام های جداگانه را می توان در یك مكالمه بررسی كرد . SMS و MMS دارای ویرایشگر مشترك می باشند و برای تبدیل یك SMS به MMS فقط كافی است تا به آن محتوای چندرسانه ای اضافه كنید . تمامی پیام ها صرفنظر از نوع آنها از حافظه داخلی استفاده می كنند . عكس ، كارت تماس یا حتی یك رویداد تقویم را می توان از طریق MMS ارسال كرد . پیام های صوتی دارای ویرایشگر جداگانه ای می باشند كه می توان پیام ها را در همان لحظه ضبط كرد یا از یك كلیپ صوتی از پیش ضبط شده استفاده نمود .








نرم افزار جداگانه چت نیز وجود دارد كه با سرویس OVi كار می كند اگرچه عمدتا كارایی OVi Contacts را دو برابر می كند. نرم افزار چت برخلاف مخاطبین فقط 10 دقیقه بعد از خروج از نرم افزار بصورت Log-on باقی می ماند . طراحی email client تا حدودی تغییر كرده است و با پرو تكل های POP3 ، SMTP و IMAP4 كار می كند.








این برنامه از چندین حساب ایمیل پشتیبانی می نماید و با SSL نیز كار می كند كه به موجب آن می توان با یك حساب Gmail نیز كار كرد . كارایی email client مانند نسخه های قبلی است و تنظیم یك حساب با آن بسیار آسان است ، فقط كافی است تا آدرس ایمیل و رمز را وارد كنید . این برنامه می تواند فقط تیتر های پیام یا كل پیام ها را طبق پیش فرض دانلود كند . گزینه ای برای فعال نگه داشتن ارتباط وجود دارد كه كاربر را از پیام های جدید آگاه می كند .








موسیقی و رادیو :

نرم افزار پخش موسیقی یكی از بهترین برنامه های موجود در نوكیا X3 محسوب می شود . این برنامه دارای طراحی مناسب و قابلیت های عالی است كه شامل جلد آلبوم و پشتیبانی از فرمت های متعدد می باشد. تم این نرم افزار را می توان متناسب با سایر بخش های گوشی تنظیم كرد . كیفیت صوتی بلندگوها رضایت بخش است اگرچه ماكسیمم ولوم نیز خیلی بلند نیست . نور كلید حركتی می تواند متناسب با ریتم آهنگ چشمك بزند . نرم افزار پخش موسیقی با استفاده از كلیدهای اختصاصی موسیقی یا كلید حركتی كنترل می شود . این برنامه آهنگ ها را براساس خواننده ، آلبوم و نوع تفكیك می كند و از فرمت های AAC ، AAC+ ، eAAC+ ، MP3 ، MP4، WMA ، AMR-NB و پروفایل A2DP پشتیبانی می كند كه امكان گوش دادن به موسیقی با هدست استریوی بلوتوث را فراهم می كند .








كیفیت صوتی با استفاده از پیش تنظیمات اكولایزر ارتقاء می یابد . در نوكیا X3 پنج گزینه برای پیش تنظیمات اكولایزر وجود دارد كه با استفاده از دو محل موجود برای كاربر می توان گزینه های جدید را به راحتی ایجاد كرد. نام خواننده و عنوان آهنگ در حال پخش روی صفحه اصلی نشان داده می شود . آنها در بخش رادیو و موسیقی روی صفحه اصلی ظاهر می شوند بنابراین نیاز است كه این قسمت برای اطلاعات مربوطه بصورت فعال باشد .






نوكیا X3 به رادیو FM مجهز است كه دارای یك آنتن داخلی می باشد . بنابراین برای استفاده از رادیو نیازی به وصل كردن هدست نمی باشد و رادیو در اینحالت روی بلندگوهای استریو پخش می شود و در X3 را به یك رادیوی پرتابل تبدیل می نماید . نرم افزار رادیو نیز دارای طراحی مناسبی است . رادیو از RDS پشتیبانی می كند و اطلاعات RDS و فركانس مانند اطلاعات پخش موسیقی روی صفحه اصلی ظاهر می شوند .






نرم افزار پخش ویدئو در نوكیا X3 از فرمت های 3GP ، MP4 و WMV پشتیبانی می كند . ویدئو ها در حالت تمام صفحه پخش می شوند و گزینه هایی برای سریع جلو بردن و به عقب برگرداندن آنها نیز فراهم شده است . در حالت تمام صفحه می توان توضیحات Softkey را پنهان كرد تا تجربه بهتری برای كاربر ایجاد شود . نرم افزار پخش ویدئو در زمینه نیز كار می كند و روی نوار Stand by فعال ظاهر می شود .









دوربین :

نوكیا X3 به یك دوربین 3.2 مگاپیكسل مجهز است كه حداكثر وضوح آن 2048 × 1536 پیكسل می باشد . تنظیمات دوربین مانند سایر گوشی های سری 40 نسبتا محدود است . تنظیمات قابل تغییر شامل تعادل رنگ سفید ، سه درجه كیفیت و جلوه های ویژه مختلف است . امكان عكسبرداری در حالت افقی و عمودی فراهم شده است .




گزینه ای برای عكسبرداری متوالی وجود ندارد . دوربین فاقد كانون اتوماتیك و فلش LED است . دوربین نوكیا X3 در میان بهترین دوربین های 3.2 مگاپیكسل قرار ندارد و كیفیت تصویر آن در حد متوسط است . سرعت دوربین نیز رضایت بخش نیست و با سرعت متوسط فایل ها را ذخیره می كند .




دوربین نوكیا X3 در وضوح QVGA در 10fps فیلمبرداری می كند . طول كلیپ های ویدئویی 3GP محدود به حافظه موجود است . اگرچه سرعت فریم آنها پایین است و كیفیت تصویر نیز تعریفی ندارد . كاربر می تواند از ویدئو ها برای MMS استفاده كند .








سایر امكانات :

گالری سری 40 تعرف چندانی ندارد زیرا این نرم افزار تلاش می كند تا كار File manager و مرورگر media را نیز انجام دهد . در این گوشی با وارد شدن به گالری سه گزینه عكس ، موسیقی و ویدئو و كل محتوا ارائه می شود . كل محتوا در واقع همان گالری قدیمی است كه به عنوان یك مرورگر فایل بكار می رود . كاربر می تواند فایل هاو پوشه ها را انتقال دهد و آنها را یكی یكی يا با هم كپی كند . امكان نامگذاری مجدد آنها و ایجاد پوشه های جدید نیز وجود دارد . جستجو با تایپ كردن تدریجی صورت می گیرد .






بخش موسیقی و ویدئو خیلی جالب نیست و كاربر را مستقیما به Media Player در حالت مشاهده Library می برد . برنامه Media Player دارای قابلیت های لازم برای مرتب كردن آهنگ ها در گروههای مختلف می باشد و مرورگر media فقط آهنگ ها را براساس نام جستجو نمی كند . عمده ترین تغییر در بخش چند رسانه ای سری 40 ، بخش عكس در گالری است كه عكس ها را در سه روش مرتب می كند . در حالت All photos تمامی عكس ها در یك ماتریس 3×4 از نمونه های كوچك قرار می گیرند .








در Albums امكان ایجاد آلبوم های جدید ، اضافه كردن عكس به آلبوم و اجرای اسلاید از یك آلبوم خاص یا آپلود كردن آلبوم به Flicker یا OVi Share وجود دارد . هر آلبوم دارای یك عنوان و یك نمونه كوچك از یكی از عكس های داخل آن است . زمانی كه اضافه كردن عكس ها به یك آلبوم را انتخاب می كنید تمامی عكس ها نشان داده می شوند و فقط باید عكس های مورد نظر را برچسب گذاری كنید .






در Timeline عكس ها براساس تاریخ گروهبندی می شوند . صندوق های پستی كوچك در پایین صفحه نمایش روز ها را علامتگذاری می كنند و ماه و تاریخ هم زیر آنها نوشته می شود . در زمان انتخاب یك روز ، برچسب بالای صندوق پستی تعداد عكس ها برای آن تاریخ را نشان می دهد . مشاهده عكس نیز با تغییرات همراه است . باز كردن یك عكس از نمونه كوچك آن با زوم انجام می شود و زوم بر خلاف گوشی های قبلی كه فقط در دو مرحله انجام می گرفت به خوبی اجرا می شود . زوم و مرور از سرعت كافی برخوردار است . گزینه ای برای ذخیره تصویر زوم شده یا چاپ شده و ارسال آن وجود دارد كه سریع كار می كند . گزینه نمایش اسلاید نیز با چندین جلوه ویژه انتقال وجود دارد .








در نوكیا X3 علاوه بر زوم و بریدن عكس از چرخش ، برگرداندن ، زیاد كردن اتوماتیك روشنایی و كنتراست و اصلاح رنگ عكس نیز بهره مند می شوید كه برای سه رنگ اصلی كار می كند . كاربر می تواند متن ، كلیپ ، فریم و یكی از دوازده جلوه ویژه و یا یكی از پنج گزینه برای حالت تصویر را اضافه كند . گزینه ای برای ذخیره عكس ویرایش شده در یك فایل جداگانه وجود دارد . عكس ها در وضوح كامل ویرایش می شوند و اندازه آنها كوچك نمی شود . با اینحال امكان مشاهده عكس ها در حالت افقی وجود ندارد و همچنین نمی توان عكس ها را برچسب گذاری كرد .






گزینه های ارتباطی در نوكیا X3 براساس استاندارد های امروزی مطابق با یك گوشی رده پایین است ، 3G دیگر یك ویژگی جدید محسوب نمی شود . از ویژگی های ارتباطی این گوشی می توان به EDGE و GPRS و بلوتوث 2.0 با A2DP اشاره كرد . محل كارت حافظه نیز وجود دارد كه در بعضی موارد سریعترین راه برای انتقال داده است . نوكیا X3 از كارت های MicroSD تا 16GB پشتیبانی می كند و امكان جابجایی آن در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد .
این گوشی دارای یك مرورگر وب HTML براساس Webkit است اگرچه سرعت بالایی ندارد . در زمان اجرای مرورگر وب می توانید كارهای دیگری نیز در منو انجام دهید . اگرچه multi-tasking واقعی محسوب نمی شود . یك زیر منوی جدید تحت عنوان Quick Links در منوی گزینه ها وجود دارد كه امكان برقراری تماس ، ایجاد پیام جدید یا رفتن به منوی Conversations و یا صندوق پستی را فراهم می كند .






در مقایسه با نسخه های قبلی سری 40 علاوه بر دریافت تماس می توانید تماس ایجاد كنید ، در مورد SMS و MMS نیز همینطور است . مرورگر داخلی بهتر از مرورگر Opera mini 4.2 كه بصورت از پیش نصب شده وجود دارد ، صفحات را پردازش می كند . از طرفی دیگر دقت مرورگر داخلی نیز بالاتر است . مرور نیز سرعت بالایی دارد اگرچه صفحه نمایش 2.2 اینچ QVGA كمك زیادی به مرورگر نمی كند . مرورگر از Adobe Flash پشتیبانی نمی كند و ویدئو ها در وضوح كامل روی EDGE پخش نمی شوند . حالت مشاهده افقی و جستجوی گوگل وجود ندارد .






مرورگر Opera mini بدین طریق كار می كند كه صفحات روی سرورهای Opera پردازش می شوند و سپس برای گوشی به یك فرمت سبك تر ارسال می شوند . این روش برای گوشی های پیشرفته كه قدرت كمتری دارند مناسب است . Opera تصاویر را روی صفحه فشرده می كند كه در هزینه های داده صرفه جویی می شود و سرعت انتقال نیز افزایش می یابد . كاربر می تواند یكی از این دو مرورگر را انتخاب كند .








Organizer در نوكیا X3 دارای نرم افزارهای بسیاری برای مدیریت زمان است و ویژگی های زیادی دارد كه تمامی برنامه ها دارای منوهای مناسب می باشند و استفاده از آنها آسان است . تقویم دارای حالت مشاهده براساس ماه ، هفته و روز است و پنج نوع رویداد را می توان در آن تنظیم كرد . روز شروع هفته را می توان دوشنبه ، یكشنبه یا شنبه انتخاب كرد .




رویدادهای تقویم عبارتند از یادآوری ، قرار ملاقات ، تماس ، تاریخ تولد ، سالروز و یادداشت . هر نوع رویداد دارای زمینه های خاص خود است و برای بعضی از آنها می توان یك آلارم قرار داد تا بعنوان یادآوری كار كند . نرم افزار To-Do به كاربر امكان می دهد تا كارها را در سه درجه اولویت مرتب كند . برای كارها می توان هشدار قرار داد و در پایان علامت √ آنها را برداشت . این موارد به راحتی با تقویم هماهنگ می شوند . یادداشت های متنی نیز وجود دارد كه طول آنها محدود به 3000 كاراكتر است .








آلارم از قابلیت تكرار برخوردار است و می توان آن را در هریك از روز های انتخابی هفته و حتی در زمان خاموش بودن گوشی نیز اجرا كرد . در صورت تمایل می توانید وقفه زمانی بین تكرار آلارم را تنظیم كنید .






از سایر ویژگیهای Organizer می توان به ضبط صوت با محدودیت 60 دقیقه ، كرنومتر و تایمر شمارش معكوس اشاره كرد .








نوكیا X3 دارای دو نسخه از ماشین حساب است كه شامل معمولی و پیشرفته می باشد . علاوه بر این یك ماشین حساب وام نیز وجود دارد .






نوكیا X3 دارای یك سری نرم افزار های دیگر است كه نخستین آنها مبدل می باشد و دارای انواع گزینه های تبدیل است . این نرم افزار در صورت فراهم بودن اطلاعات كافی ، ارز را نیز تبدیل می كند . مبدل دیگری نیز وجود كه معادل های سایز كفش و لباش شما را در سراسر دنیا در اختیارتان قرار می دهد .








نرم افزار جستجو طبق پیش فرض Google Search را ارائه می دهد اگرچه سایر موتورهای جستجو نیز بر اساس كشور یا منطقه ای كه كاربر در آن سكونت دارد می توانند موجود باشند . با پاسخ دادن به درخواست ، مرورگر وب فعال می شود كه جستجو را بی فایده می كند . بعبارت دیگر مرورگر می توانست دارای ویژگی جستجوی داخلی باشد .


Windows Messenger نیاز های چت را برطرف می كند . كاربر می تواند نرم افزار دیگری را برای چت از OVi Store دانلود كند .




ساعت جهانی با چند كلیك ، زمان را در ناحیه های زمانی مختلف نشان می دهد . نرم افزار Flickr به كاربر امكان می دهد تا عكس های خود را به سایت های معروف اشتراك عكس آپلود كند . گزینه ای برای به روز رسانی این نرم افزار مشاهده نمی شود .








Opera mini ، Share on OVi و OVi Contacts نیز وجود دارد . OVi Store در سری 40 درست مانند گوشی های سری 60 كار می كند . با مرور در OVi Store می توانید از میان بخش های نرم افزار ، بازی ، محتوای صوتی و تصویری و ... یكی را انتخاب كنید . بخش My Stuff نرم افزارهایی را كه تاكنون نصب كرده اید نشان می دهد . ساختار OVi Store Client ساده است و بصورت یك لیست با نام و لوگو برای هر نرم افزار ، گروه آن ، قیمت و یك درجه بندی سه ستاره ای می باشد . با انتخاب یك نرم افزار جزئیات بیشتری در اختیار كاربر قرار می گیرد و حتی می تواند نظر خود را در رابطه با نرم افزار را بنویسد یا صفحه توضیحات آن





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 446]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن