تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815565711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفرهاي قبض تلفنتان را کم کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: صفرهاي قبض تلفنتان را کم کنيد




صفرهاي قبض تلفنتان را کم کنيد
کلاهتان را قاضي کنيد، روزي چند ساعت تماسهاي تلفني بيدليل داريد؟ روزي چند جوک، که اصلا ارزش 13 تومان هزينه پيامک را ندارند، براي ديگران ميفرستيد؟ ... و دهها سوال ديگر که جواب قانعکنندهاي براي آن پيدا نميکنيد. بهترين قدم براي روش صحيح استفاده از يک وسيله شناخت آن است. شايد اگر بدانيد هزينههايي که هر ماه روي قبض تلفنتان ميآيد چه حساب و کتابي دارد، بخشي از دعواهاي خانوادگيتان هم کمتر شود!
کي زنگ بزنم؟
تلفن سالهاست که به بخشي جداييناپذير از زندگي ما تبديل شده است. در خانه همه وجود دارد و بنا به روابط، کم و زياد زنگ ميخورد. گاهي خانهها شبيه خانه مرحوم خانمهاويشام است و صداي تلفنشان جز تماسهاي اشتباه بلند نميشود و برخي هم چون دفتر يک نشريه حتي براي لحظهاي آرام نيست. زندگي امروزه شهري آنقدر خرج و مخارج دارد که گاه مجبوريم سياست رياضت اقتصادي و صرفهجويي را به بخشهايي از آن وارد کنيم. فکر نکنيد حساب و کتاب هزينه تلفنهاي شما کار سادهاي است؛ چيزي است شبيه فرمولهاي سنگين علم رياضي.
تماسهاي تلفني، چه ثابت و چه همراه، چند حالت دارد: تلفن شهري، تلفن بين شهري،خارج از کشور و هزينه اتصال به شبکه جهاني.
در کشور ما هنوز درباره مبالغ فعاليتهاي خدماتي چندان شفافسازي صورت نگرفته است. بعيد است بتوانيد قبضي را که براي شما ميآيد پيشبيني کنيد. به هر حال اين بخش مخصوص کساني است که فاميلي، دوستي، دلداري، فرزندي در شهر ديگري دارند و تماسهاي «بين شهري» آنها زياد است. توجه کنيد بين شهري يعني ميان دو شهر مثل تهران و اهواز يا تهران و اروميه. اما اين طرح شامل تهران و بروکسل نمي شود. بله، درست است که اين دو هم در تقسيمات جغرافيايي شهر محسوب ميشوند ولي فاصلهشان خيلي زياد است و حساب يکي دو مدار جغرافيايي نيست. (مدار و نصفالنهارهاي جغرافيايي نقش مهمي در بالا رفتن هزينههاي تماس شما دارند!) مطمئنا اگر همانطور که مخابرات براي ما توضيح داده، ما هم براي شما بيان کنيم، جز سردرگمي نتيجه ديگري براي شما ندارد. تماس از ثابت به ثابت هم دو حالت دارد؛ در روز به ازاي هر صد کيلومتر مسافت مستقيم، حدود 130 ريال و در شب نزديک به 90 ريال هزينه صحبتهاي طولاني شماست. هيچ مرجعي معناي «مسافت مستقيم» را بيان نميکند. اما براي برنامهريزان و اهالي وزارت مخابرات، شب ساعت 21 است و صبح هم يعني ساعت 8. تلفن همراه دربرگيرنده هزينههاي بيشتري است. به زبان سادهتر هزينههاي بين شهري نام «جابهجايي» به خود ميگيرند. در کل، هزينههاي تلفن همراه در صبح نزديک به 80 تومان و شبها حدود 50 تومان است.
کنفرانسهاي خانوادگي
اگر با همه فاميل و دوستان در يک شهر زندگي ميکنيد پس بدانيد و آگاه شويد که تماس با آنها از تلفن ثابت به تلفن ثابت در روز حدود 14 ريال و در شب 16 ريال است.ولي اگر با موبايلتان به آنها زنگ زديد، بايد بدانيد که در روز حدود 45 تومان و در شب حدود 36 تومان از سرمايههاي مالي خانوادهتان را مصرف کردهايد. راستي هيچ دقت کردهايد که روي کليدهاي تلفن خانه هم مثل تلفن همراهتان چند حرف از الفباي انگليسي حک شده است؟ با پيشرفت علم و تکنولوژي، شما ميتوانيد از طريق تلفن ثابت، پيامک ارسال کنيد! در اولين قدم براي ارسال، بايد سري به مخابرات زده و درخواست داشتن اين قابليت را خواستار شويد. باز هم بگويم که اين کار بايد از طريق صاحب خط تلفن انجام شود. ظاهرا قرار است اين سيستم در کشور ما نيز بهزودي راهاندازي شود.
فاميلهاي باکلاس و اما اقوام دور افتاده و گرفتار غربت. تماس با خارج از کشور هزينهاي به مراتب بيشتر از بين شهري دارد ولي دو روش بسيار مناسب براي تماس با اين اقوام دردسرساز وجود دارد:
1- خريد کارتهاي تلفن بينالملل: اين کارتها که با قيمتهاي مختلف، از دو هزار تومان براي ده ساعت مکالمه، وجود دارد در حقيقت هزينه مسافتي است که شما پيشاپيش ميپردازيد. بازياش اينگونه است که تلفن را برميداريد و يکي از شمارههاي مندرج بر روي کارت را ميگيريد، وصل ميشويد، با شنيدن بوق آزاد رمز (pass word) را ميزنيد و با گرفتن کد و شماره مورد نظر منتظر اظهارنظر اپراتور ميشويد! بعد از گرفتن، اپراتور مسافت و هزينهها را محاسبه کرده و به شما ميگويد که براي چه مدت زماني ميتوانيد با کارتي که در اختيار داريد، صحبت کنيد. به حساب و قبض شما فقط هزينه يک تماس معمولي اضافه ميشود.
2- چت: اگر از آن دسته والديني هستيد که تا اسم «چت» را ميشنويد، فشار و رنگ صورتتان عوض ميشود بايد خدمتتان عرض کنم که اشتباه ميکنيد. شما ميتوانيد از طريق ID فرد مورد نظر، از حال و روز او مطلع شويد. ميتوانيد از طريق کلمات و نوشتار، صدا و حتي تصوير با فرد مقابل ارتباط برقرار کنيد و خيالتان آسوده باشد که هزينهاي به قبضتان اضافهنميشود.
پيامهاي هزينهآور
رايجترين استفاده از تلفن همراه در ايران، ارسال پيامک يا همان پيام کوتاه يا همان sms است. جامعهشناسان معتقدند کمرويي و خجالت ذاتي مردمان اين مرز و بوم دليل آن است؛ تا جايي که بالاترين آمار ارسال پيامک طي يک روز را، در دنيا، همين شب يلداي امسال از آن خود کرديم. هر پيامک چيزي حدود 14 تومان هزينه دارد که در روزهاي تعطيل يکيـ دو توماني کاهش مييابد. پيام صوتي يا همان پيغامگير هم پديده ديگري است که يک دقيقه آن، 45 تومان هزينه دارد. اگر قصد حال و احوالپرسي با کسي را داريد تماس بهترين راه است. تا سلام کنيد و حال و احوال و چه ميکني و ديگه چه خبر و... شد 200 تومان. اين تازه اول کار است، جوکها و عکسهايي که در طول روز مثل ريگ به گوشيتان سرازير و از آن خارج ميشود. اگر در يک دوره (2 ماه) بيش از چهارهزار پيامک ارسال بفرماييد، سيمکارتتان ميسوزد و وصل مجدد آن يعني اضافه شدن هفتهزار تومان ديگر به قبضتان!
انتقال مکالمه (divert)، انتظار مکالمه (call waiting)، مکالمه سه نفره، شمارهگيري سريع (speed dial) از ديگر سرويسهاي مخابرات است که به جز مکالمه سه نفره، بقيه رايگان است. هر دقيقه هزينه مکالمه سه نفره، سه برابر تماسهاي عادي است.
ميل، چت، ياهو!
هزينه اتصال به اينترنت از طريق خط تلفن شبيه به تماسهاي عادي (روز 13تومان و شب 16 تومان) است با تفاوتي اندک؛ يعني هزينه خريد کارت اينترنت هم هست.اگر هزينه خط تلفني که به وسيله آن به دنياي وب متصل ميشويد، در يک دوره بيش از 30 هزار تومان ميشود، پيشنهاد ما استفاده از سرويس ADSL (اي.دي.اس.ال) است. با استفاده از اين روش، با روشن کردن رايانه، شما به شبکه جهاني متصل ميشويد و تا زماني که دستگاه روشن است، اتصال برقرار ميماند. سرعت اين سيستم بالاست و شما به راحتي ميتوانيد فايلهاي دلخواهتان را دانلود کنيد. در عين حال تلفن شما اشغال نيست، دقت کنيد که شمارههاي عادي و معتبر اتصال، هفت رقمي و با پيششماره 9 است.
چند وقتي است که شمارههايي ده رقمي از سوي شرکتهاي مختلف براي اتصال بدون کارت معرفي شدهاند. هزينه استفاده از اين کارتها با عنوان «شبکه هوشمند» در قبض تلفن درج ميشود. حرف و حديثهاي زيادي درباره هزينه اتصال با اين شمارهها وجود دارد. از بالا رفتن تصاعدي قيمت آنها تا دوبرابر بودن هزينه آنها در مقايسه با تماس عادي. البته هيچ شخص حقيقي و حقوقي تا به حال در اين رابطه اظهارنظري رسمي نکرده است. به دليل همين سکوت، که به هيچ وجه نشانه خوبي نيست، بهتر است از همان کارتها استفاده کنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن